Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen teko ja rahatilanne

epätoivoinen
17.02.2021 |

Olemme mieheni kanssa suunnittelemassa perheen perustamista tulevaisuudessa. Taloutemme toimii pitkälti siten, että siirrämme yhteiselle taloustilille samat summat mistä maksetaan yhteiset menot ja sitten loppupalkka on omaan käyttöön.

Tilanteemme ovat yksilöinä kovin erilaiset. Miehelläni on sekä säästöjä että omaisuutta. Minulla ei ole mitään muuta, kuin velkaa. Tilanne ahdistaa minua aivan suunnattomasti. Olemme jo sen ikäisiä, ettei lapsen teon lykkääminen onnistu vuosia.

Minun pelkoni on, että mitä ihmettä teen, jos teemme lapsen ja sitten jotain kävisi (mies kuolee, rakastuu toiseen ja lähtee) niin miten pärjäisin rahallisesti. Pidän rahatilannettani niin heikkona, etten yksin tai toisen velallisen kanssa edes harkitsisi lapsen tekoa. Velkani on opintolaina mukaanlukien noin 18k€, tämä summa ei taas ole miehen näkövinkkelistä suuri, mutta minulle on, koska ei ole säästöjä eikä omaisuutta. Emme ole naimisissa ja asumme miehen omistamassa asunnossa (mies hoitaa oman asuntolainansa). Miten muut ovat ratkaiseet vastaavanlaisia tilanteita?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva haluaisi lapsia hankkia henkilän kanssa joka miettii taloudellisia asioita vinkkelistäsi

Vierailija
102/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teko? Opettele suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hanki lapsi. Aika ei palaa. Lapsilisä lähtee juoksemaan heti. Tee suunnitelma velan lyhentämisestä.

Vierailija
104/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ketjusta poimittua. Kun osat on toisin päin..

No voivoi. Jos minulla on 2 kuukautta lomaa ja miehellä viikko ja hän aikoo mennä sillä viikolla kalaan kavereiden kanssa, niin minun ja lapsenko pitäisi siitä sitten kärsiä?

Minä teen miehelleni elämän mukavaksi, koska ilman minua hänellä ei olisi ylipäänsä autoa, omakotitaloa, koiraa tai harrastuksia. Mieheni kulkee omalla autollaan omaan työpaikkaansa, minä omalla autollani omaan työpaikkaani. Miksi minun pitäisi käyttää hänen autoaan? Hänen autonsa ovat näitä, jotka ostetaan 500 eurolla ja jotka ajetaan niin loppuun kuin mahdollista. Joo en todellakaan aja sellaista enkä anna miehen kuljettaa edes lastamme sillä. Jos minulla on vapaata enkä tarvitse itse autoani tai jos mies vie lapsemme kavereille tai harrastukseen, hän käyttää minun autoani.

Ihan sopii ottaa autolainaa ja ostaa parempi auto itselleen, jos sellaista haluaa. Lainalla tässä minäkin autoani makselen.

Vierailija
105/105 |
17.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhän kannata alkaa tekeen lapsia.

Eikä lapset ole mitenkään välttämättömiä tai pakollisia.

Samaku jollain on matkakuume ,niin jollaki on vauvakuume.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi