Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen on ok sanoa "ei alle 180cm miehiä" mutta miehen ei ole ok sanoa "vain alle 60kg naiset" ?

Vierailija
14.02.2021 |

Mikä tuosta naisten vaatimuksesta tekee enemmän OK:n kuin tuo miesten vaatimus?

Molemmat on ok, ihmisillä saa olla standardeja. Mutta vain tuo miesten painovaatimus herättää skandaalin. Eikö ole outoa?

Kommentit (369)

Vierailija
161/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on kovaa, kannattaa vain hyväksyä se. Jos hyvännäköiset miehet ei kiinnostu sinusta, niin syynä on paksu vyötärö. Jos kauniit naiset eivät ole kiinnostunut sinusta, niin syynä on pituus.

Juuri näin. Olen pienikokoinen 50kilonen nainen ja aina on sen verran ottajaa riittänyt, että ei ole kyllä millään tasolla tarvinnut ikinä tyytyä kehenkään.....että....

Vierailija
162/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurimmalle osalle aikuisista naisista alle 60kg on liian vähån. Naisessa pitää olla sen verran pehmeyttä että on rinnat ja naisen lantio ja peppu sekå se että keho toimii niin kuin naisen kehon kuuluu eli kuukautiset yms.

Haluaako mies esim ap pojan näköisen naisen?

Naisten mieltymys itseään isompaan mieheen on aivan luonnollista.

Älä jauha paskaa.

Naisten keskipituus on 165cm.

165cm/59kg = BMI 21,7 eli aika tarkalleen keskellä normaalipainon skaalaa.

ps. miesten mieltymys hoikkaan ja nuoreen naiseen on aivan luonnollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaa keskittyä keskimääräistä pidempiin naisiin. Itse huomasin, keskimääräistä lyhyempää, että vedän puoleeni keskimääräistä pidempiä naisia. Niissä ei välttämättä +60kg näytä pahalta. Pelaa ne kortit mitkä olet saanut, äläkä valita.

Vierailija
164/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska suurimmalle osalle aikuisista naisista alle 60kg on liian vähån. Naisessa pitää olla sen verran pehmeyttä että on rinnat ja naisen lantio ja peppu sekå se että keho toimii niin kuin naisen kehon kuuluu eli kuukautiset yms.

Älä jauha paskaa.

Saa olla kuinka mieltynyt vaan, kunhan muistaa että sellainen nainen ei välttämättä halua sinua.

Vierailija
165/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt (158) ja pysyäkseni normaalipainossa, minun pitäisi syödä todella vähän ainakin omasta mielestäni. Syön sen verran että olen kylläinen enkä stressaa herkuista, mutta painan vähän enemmän (68kg). Mielestäni (ja mieheni mielestä) näytän oikein hyvältä. Urheilen paljon: käyn juoksemassa 4 kertaa viikossa yhteensä 30 km, käyn vaellusretkeillä (paitsi talvella), harrastan kotona lihaskuntoa ym.

En ole timmi ja hoikka, mutten kyllä lihavakaan. Siksi painorajat ovat järjettömiä.

Syy  ylipainoisuuteen lihavoituna.

Elämä on niin paljon helpompaa kun ei stressaa ylipainosta. Olen terve, liikun ja voin hyvin, mitä väliä sillä on että olen ylipainoinen? Ei yhtään mitään.

Koska ylipainolla on vaikutusta sairauksiin niin kuin on esim tupakalla ja alkoholilla. Siksi sillä on väliä, vaikka ylipainon vaikutukset kuinka haluaisi kieltää.

Oletteko yhtä huolissanne esimerkiksi ihon kunnosta tai kilpirauhasarvoista? Tämä on minusta naurettavaa, että katsotaan kumppanin painoa vetoamalla muka terveyteen, mutta harvan kumppanikriteereissä on muita terveyteen liittyviä vaatimuksia. 

Tämä.

Alipaino on epäterveellisempää kuin kohtuullinen ylipaino, mutta enpä vielä koskaan ole nähnyt yhdenkään miehen täällä (tai missään muuallakaan) varoittelevan naisia alipainosta ja sen epäterveellisyydestä. Päinvastoin.

Vierailija
166/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

Omituista, että vain keskipituiset saavat olla ihannepainossaan. Lopuista puolet saavat olla huoletta enemmän tai vähemmän pullukoita ja toisen puolen pitää olla hoikasta anorektisen laihaan.

Ootte te pojat hassuja. Ei uskois miten tyhmiä miehiä täällä on ellei itse näkis.

Vierailija
167/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kerran näin 180 senttisenä tapailin minua lyhyempää miestä, en itse edes ajatellut asiaa, olin ihastunut.

Mutta kun se mies otti sen itteensä ja sai jotain rasittavia alemmuuskompleksioita.

Joten kiitos, ei alle 180 cm miehiä. En jaksa tommosta pa*kaa.

Yksi mies toimi noin, joten otetaanpa se sillä tavalla että kaikki miehet ovat samanlaisia.

Ei näin.

No eiköhän muutkin 170 cm miehet olisi vähän nihkeitä sen suhteen, että nainen on 10 cm pidempi ja koroilla joku 185 cm.

Valtaosa miehistä karsastaa itseään pidempiä naisia.

T. Pitkä nainen

(Turha muuten tulla huutamaan, että oot vain ruma. En ole. Olen kuulemma muuten oikein ok, mutta liian pitkä.)

Niinpä. Miesten tekopyhyys aiheesta on mahdollista vain siksi, että tosi pitkiä naisia on niin vähän ja ylivoimainen enemmistö naisista on miehiä lyhempiä.

No tuosta oli se laaja tutkimus.

Keskiverrolle minun pituiselleni miehelle (olen 172cm) naisen unelmapituus ulottui lyhyemmästä 5 cm pidempään.

Jos naisella olisi vastaavat rajat, ei olisi ongelmia. Esimerkiksi minä olisin unelmapituinen lyhyemmille, samanpituisille ja max 177cm naisille.  Vasta tuota pidemmissä alkaisi hiljalleen olla enemmän naisia jotka toivoisivat vähän pidempää.

Naisten unelmapituus miehelle kuitenkin oli keskimäärin oma pituus + 20cm, ja mitä lyhyempi nainen sitä suurempi pituusero oli toiveissa. Ja todellinen keskimääräinen pituuserohan oli sen 12,5cm.

Minä olen 154cm pitkä nainen. Suosin hyvin pitkiä miehiä. Nykyinen aviomieheni on 184cm. Pituuseroa siis 30cm. On monia syitä miksi lyhyet naiset lämpeävät pitkile miehille. Biologia on varmaan yksi, evoluutio pyrkii tasapäistämään ja siksi ääripäät viehättyvät toisistaa, jotta jälkikasvu olisi taas keskimääräistä mittaa. Toisekseen lyhyiden miesten käytös lyhyitä naisia kohtaan on hyvin luotaantyöntävää. Lyhyt nainen ajatellaan ikäänkuin kuuluvaksi lyhyelle miehelle naisen mielipiteestä huolimatta. Vaaditaan selityksiä, miksi lyhyt mies ei kelpaa, tullaan jopa töykeästi vaatimaan, että lyhyen naisen tulisi olla lyhyen miehen kanssa, kuten jotain omaisuutta. Pitkä mies ei ikinä käyttäydy yhtä ikävästi lyhyitä naisia kohtaan vaan naisen lyhyys on vain söpöä ja herttaista. Kolmannekseen on kiva kun on pitkä mies, joku sentään ylettää ylemmille hyllyille kotona. 

Millä planeetalla pitkät naiset suosivat lyhyitä miehiä?

Tämähän menee ihan suoraan 121212:n säännön mukaan.

Lyhyt nainen: "vastakohdat täydentävät toisiaan, pitkä mies sopii minulle"

Pitkä nainen: "samanlaiset leikkivät parhaiten yhdessä, pitkä mies sopii minulle"

Onko tuolla numerohemmolla palstalla palkattuna joku päivystävä fraasipapukaija, joka suoltaa noita sen latteuksia silloin kun se itse ei ole paikalla?

Vierailija
168/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain alle 60kg naiset"

Varmaan siksi että tuollaisen painorajan asettaminen tuossa muodossa on mieheltä ajattelematonta typeryyttä, joka voi olla ihmisen terveydelle haitallista vaikka kyseessä olisikin nainen koska tuosta jää huomiotta naisen pituus. Jotta ihminen olisi sukupuolesta riippumatta terveellisessä kunnossa niin painoa pitää olla sopivasti ihmisen pituuteen verrattuna koska molemmat reipas alipaino ja ylipaino ovat vaarallisia ihmisten terveydelle. Järkevämpää olisi ollut mieheltä sanoa  esim. "ei yli 29 BMI (body mass index) painoindeksin naisia.

Vierailija
169/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta lyhyttä miestä itkee tässä ketjussa että he eivät ole saaneet naiset? Niin, ei yhtään.

Kuinka monta naista puolustelee painoaan milloin milläkin tekosyyllä? Niin... vaikka kuinka moni.

Tämäkin ketju sen todistaa että,

naisen paino on tabu ja nainen tulee hyväksyä sellaisena kuin on mutta miehen pituus (siis lyhyys) on jopa naurunaihe ja täysin hyväksyttävä parinvalinnan kriteeri.

Vierailija
170/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin naisen on ok sanoa noin? Ei ole, yhtään sen enempää kuin miehen painostakaan.

Lapsellista pinnallisuutta molemmilla, ei hyväksyttävää!

Vierailija
171/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta lyhyttä miestä itkee tässä ketjussa että he eivät ole saaneet naiset? Niin, ei yhtään.

Kuinka monta naista puolustelee painoaan milloin milläkin tekosyyllä? Niin... vaikka kuinka moni.

Tämäkin ketju sen todistaa että,

naisen paino on tabu ja nainen tulee hyväksyä sellaisena kuin on mutta miehen pituus (siis lyhyys) on jopa naurunaihe ja täysin hyväksyttävä parinvalinnan kriteeri.

Aika monikin mies tuolla alkupuolella avautui, miten on tullut ”naisten toimesta” kaltoin kohdelluksi ja alimittaiseksi sintiksi määritellyksi, vaikka pituutta oli vain sentti alle määrämitan! :)

Vierailija
172/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tuota pituusvaatimusta voi kompensoida paksulla lompakolla. Sen sijaan paksu lompakko tai edes kauniit kasvot eivät auta, jos naisella on liikaa kiloja.

Aivan. Riittää, että lompakon päälle seistessä on 180 cm tai yli 👌.

Kärjistetysti joo. Tästä on siis julkaistu tutkimus vuonna 2006 ”What Makes You Click? Mate Preferences and Matching Outcomes in Online Dating”, luettavissa täällä: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=895442

Julkaisun sivulla 27 käsitellään aihetta Attribute Trade-Offs ja lopussa taulukko 5.5 sivulla 48 Height/Income Trade-Offs. Eli 170-senttisen miehen pitää tienata 175 k$ enemmän kuin 182-senttisen miehen ollakseen naisen silmissä yhtä varteenotettava kumppani.

Hienon kuulosta - mutta älä ikinä yleistä ulkomaan tutkimusta koskemaan myös Suomea ( tässä tapauksessa ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että Suomi on aivan eri lailla tasa-arvon maa kuin esim USA ja paitsi että naiset ovat tottuneet tienaamaan omat euronsa myöskään miehet eivät ole kustantamassa puolisonsa eloa eikä yleensä edes deittailua hänen kanssaan.)

Tuo "ei koska Suomea"-kortti vedetään aina hihasta.

Tiesitkö että USA:ssa sukupuolten väliset tuloerot ovat pienemmät kuin Suomessa?

https://en.wikipedia.org/wiki/Gender_pay_gap

Se onkin USA jossa naiset tienaavat omat rahansa, ei Suomi.

Yhteiskunnat ovat muuten erilaisia. Suomessa päivähoito on verrattain halpaa ja pienituloisille ilmaista, peruskoulu on ilmainen, opiskelu käytännössä ilmaista, sosiaaliturva ihan toisentasoinen kuin, terveydenhuolto lähes ilmaista, jne. Kumppanin tulotasolla ei siis ole samalla lailla merkitystä kuin USA:ssa.  Ja myös kauneusihanteet ovat jossain määrin erilaisia, myös ihanteet siitä, mitä on hyvä ja tavoiteltava elämä. Joten en lähtisi ihan noin vaan soveltamaan Suomeen Yhdysvaltojen deittailusta tehtyä tutkimusta.

On myös niin, että tyhjästä on paha nyhjästä. USAssa on pakko olla vaimollakin hyvät tulot, jos aikoo takaisin työmarkkinoille lähteä. Lastenhoito vie puolison palkan lähes kokonaan, ansiotulotilastoonhan ei tietenkään Oteta mukaan niitä kotirouvia, jotka eivät mitään tuloja ansaitse.

Toisaalta USAssa on myös erittäin paljon pienituloisia miehiä, en tiedä onko tämä mistään näkökulmasta hyvä asia.

Vierailija
173/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vain alle 60kg naiset"

Varmaan siksi että tuollaisen painorajan asettaminen tuossa muodossa on mieheltä ajattelematonta typeryyttä, joka voi olla ihmisen terveydelle haitallista vaikka kyseessä olisikin nainen koska tuosta jää huomiotta naisen pituus. Jotta ihminen olisi sukupuolesta riippumatta terveellisessä kunnossa niin painoa pitää olla sopivasti ihmisen pituuteen verrattuna koska molemmat reipas alipaino ja ylipaino ovat vaarallisia ihmisten terveydelle. Järkevämpää olisi ollut mieheltä sanoa  esim. "ei yli 29 BMI (body mass index) painoindeksin naisia.

No BMI29 on kyllä jo ylipainoinen, mutta makunsa kullakin. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että absoluuttista painorajaa on turha asettaa, koska ihannepaino vaihtelee eri pituisena ja kehonkoostumuksella on myös merkitystä. Painon sijaan voisi vaikkapa asettaa kriteeriksi, että vyötärö-lantiosuhde on korkeintaan 0,8. Vyötärö-lantiosuhteesta voi päätellä, onko naisella tiimalasi-, päärynä- vai omenavartalo.

Vierailija
174/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

Entäpäs me, jotka ollaan yli tuon keskipituuden? Noilla kiloilla olisimme alipainoisia.

Luonnollistahan se on toki, kuten myös naisten viehtymys itseään pidempiin miehiin.

Ja ettei totuus unohtuisi, olen samanmittainen kuin mieheni.

Vierailija
175/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituudelle sentään voi tehdä jotain, painolle ei... eiku

Vierailija
176/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha paskaa.

Omituista, että vain keskipituiset saavat olla ihannepainossaan. Lopuista puolet saavat olla huoletta enemmän tai vähemmän pullukoita ja toisen puolen pitää olla hoikasta anorektisen laihaan.

Ootte te pojat hassuja. Ei uskois miten tyhmiä miehiä täällä on ellei itse näkis.

Kuka sellaista on sanonut?

Vatasin postaajalle joka väitti että enemmistölle naisista alle 60kg on liian vähän.

Enemmistö naisista ei ole niin pitkiä että alle 60 kilolla mentäisiin alipainon puolelle.

Vierailija
177/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituudelle sentään voi tehdä jotain, painolle ei... eiku

Edelleen, ihanteiden ei tarvitse olla 'kaikille reiluja'. Joten se ja sama vaikkei pituudelle voi mitään, silti joku saa haluta vaikka 190cm miehen jos se häntä viehättää. Kyllähän sinäkin voit vaikka päättää että naisen pitää olla alle 150cm jos haluat.

Vierailija
178/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituuteen kohdistuva vertailu on samassa kategoriassa ihonvärin kanssa. Syntyperäisiä ominaisuuksia joita arvottamalla saa nykyään linnaa.

Vierailija
179/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vain alle 60kg naiset"

No BMI29 on kyllä jo ylipainoinen, mutta makunsa kullakin. Olen kyllä samaa mieltä kanssasi, että absoluuttista painorajaa on turha asettaa, koska ihannepaino vaihtelee eri pituisena ja kehonkoostumuksella on myös merkitystä. Painon sijaan voisi vaikkapa asettaa kriteeriksi, että vyötärö-lantiosuhde on korkeintaan 0,8. Vyötärö-lantiosuhteesta voi päätellä, onko naisella tiimalasi-, päärynä- vai omenavartalo.

Miten pelkän vyötärö-lantiosuhteen perusteella erotat tiimalasin päärynästä?

Näillä palstahemmoilla on jännittäviä kykyjä, ihan tosissaan kiinnostaa tämän mysteerin vastaus nyt. 😅

Vierailija
180/369 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä ok on tuommoiset pinnalliset kriteerit sekä miehille että naisille. Jos nainen ei kelpuuta kuin yli 180cm miehen niin siinähän etsii semmoista, ero on vaan siinä, ettei naiset ulise palstalla kuinka +180cm miestä on niin vaikea löytää. Jos mies haluaa alle 60kg naisen niin siinähän etsii, mutta turha tulla vinkumaan ettei löydy ja että miksi kaikki naiset on vaan läskejä. Suurimmalla osalla ihmisistä ei onneksi ole noin tarkkoja kriteetejä mittojen suhteen, helpottaa sitä kumppanin löytymistä jos ei takerru johonkin kilomäärään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi