Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Persut on porvareiden puolue, Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia.

Vierailija
13.02.2021 |

Pienituloisten suosikkipuolueita ovat SDP ja vihreät.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b5060d6b-e7ec-4198-9b66-24822fa53…

Kokoomus hiipuu vähitellen historiaan..

Kommentit (275)

Vierailija
121/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)

Vierailija
122/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin äänestetään persuja, minä keskituloinen ja mies hyvätuloinen. Juuri nimenomaan noin, että hyvinvointivaltion pitää olla omien turvaverkko eikä koko maailman sossu. Hyvin puettu sanoiksi! 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö persujen pitänyt olla matalapalkkaisten amisjunttien ja työttömien puolue?

Näiden äänillähän se voittoon menee. Ei tässä maassa niin paljoa hyvätuloisia ole, että niillä äänillä voittoon mennään. Nämä yksinkertaiset hölmöt ja nukkuvien puolue mahdollistaa oikeiston vaalivoitot. Mutta eri asia sitten on, mitä se tekee näiden kannattajien suhteen kun on saanut huijattua äänet itselleen. Veikkaan, että leikkuria tungetaan perseeseen insinöörin innolla.

Voisin hyvinkin äänestää vihreitä, vasemmistoa tai sdpeetä, mutta en äänestä siksi, että heistä on niin kivaa ottaa tänne jengiä loisimaan ja pyllyilemään. Siksi taidan äänestää persuja vaikka todennäköisesti pissin omiin muroihin. Mulle riittää jo tää kaikki tähän mennessä tapahtunut.

Vierailija
124/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mikkopaunio/sdp-omaksui-kriittisen-rot…

Tässä erittäin hyvä kirjoitus ex pitkäaikaiselta demarilta joka siirtyi persuihin. Tämän takia minäkin olen 2015 lähtien äänestänyt persuja koska demarit on feministinen mies vihamielinen puolue. Hyvinvointivaltion pitää myös olla turvaverkko eikä koko maailman sossu.

2015 tapahtui myös oma siirtymä, vaikka hieman eri syistä tosin ja eri puolueesta.

Vierailija
125/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääomatuloja 200k viime vuonna. Persu.

Sama.

Vierailija
126/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on kehu persuille. monessa asioissa olisin persuilija, mutta venäjämielisyys on minulle liian suuri este.

Mikä ihmeen venäjämiellisyys? Pitäskö venäjän kanssa riitaa haastaa vai? Mielummin hyvät kuin huonot välit.

Vierailija
127/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuollaisena about 6000€/kk ansaitsevana äänestän myös persuja. Oleellinen syy on se, että haluan verorahat käytettävän suomalaisten sosiaaliturvaan, kouluihin jne. eikä kylvettäväksi pitkin maailmaa ja Suomeen haalittuihin työhaluttomiin pakolaisiin.

Suomalaisten verovarat käytetään suomalaisiin.

Vierailija
128/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa eli lähes 80 % äänestää jotain ihan muuta 🙄

Vierailija
129/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuollaisena about 6000€/kk ansaitsevana äänestän myös persuja. Oleellinen syy on se, että haluan verorahat käytettävän suomalaisten sosiaaliturvaan, kouluihin jne. eikä kylvettäväksi pitkin maailmaa ja Suomeen haalittuihin työhaluttomiin pakolaisiin.

Sama täällä, vaikka olenkin vain keskipalkkainen opettaja. Eiköhän tämä näkemys yllä laajalle kaikkiin tulotasoihin.

Vierailija
130/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan on kehu persuille. monessa asioissa olisin persuilija, mutta venäjämielisyys on minulle liian suuri este.

Ei persut ole mikään venajämielinen. Päinvastoin ja erittäinkin jyrkästi. Venäjämieliset puolueet löytyvät kyllä vasemmalta.

Tuo venäjämielisyydestä syyttäminen on pelkkää vastustajan harjoittamaa demonisointia näiden ikuisten Neuvostoliitto fanien toimesta. Kaikkia keksittyjä väitteitä pyöritellään mediassa niin kauan, että uskotaan niiden muuttuvan ihmisten mielissä todeksi.

Vierailija
131/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertoo persuista, että ne ovat AINOA puolue, joka mesoo anonyymilla palstalla tunnista ja päivästä ja kuukaudesta toiseen? Mikään muu puolue ei tee propagandaa täällä vaan ihan omilla nimillään ja kasvoillaan vaalitilaisuuksissa, blogeissa, somessa jne.

En kutsuisi itseäni kovin älykkääksi, jos uskoisin edistäväni oman puolueeni asiaa tällä palstalla. Sen sijaan olette tervetulleita keskustelemaan FB:ssä, missä seison ihan omalla nimelläni omien mielipiteideni taustalla. Sieltä selviää puoluekin.

(Ei, en todellakaan julkaise täällä nimeäni, mutta voisin olla kuka tahansa muiden puolueiden ehdokkaista.)

Tarkoitat siis persujen kannattajia. Sinusta meidän ei siis pitäisi saada sanoa mielipidettämme? Mmkay.  Eipä yllätä.

Minä kysyin, mitä se kertoo, että persut on ainoa puolue, joka mesoo täällä. Miksi muiden puolueiden kannattajat eivät käy keskustelua täällä vaan asiallisilla foorumeilla, missä yksi henkilö ei voi esiintyä vaikka kuinka monena kirjoittajana.

Olen nyt kysynyt myös kahteen kertaan persujen sote- ja hyteteemoista kuntavaaleissa. Kukaan teistä korkeasti ansaitsevista ja koulutetuista kannattajista ei ole osannut vastata, millaisia asioita persut ajavat.

Lue puolueohjelma, kuntavaaliohjelma, täysin ilmaiseksi luettavissa netistä. Älä täällä kysele, tee joskus jotain ITSE, älä ole aina vaatimassa kaikkea kantamaan valmiina eteesi.

Eli KUNTAvaaleissa keskeiset teemat eivät ole tiedossa, mutta silti ollaan varmoja, että persut ajavat oikeita asioita. MOT. (En tarvitse neuvoja, mistä ne löytyvät, minulle riittää että tuli näkyväksi, että persujen kannattajat eivät tiedä, mistä asioista äänestävät. Osa ei luultavasti edes tiedä mitkä asiat ovat sotea ja mitkä hyteä ja mitä se kuntatason päätöksenteossa tarkoittaa.)

Näytä mulle demariäänestäjä, joka tietää edes nuo mainitsemasi lyhenteet. Kysyttäessä ainut mikä tulee mieleen on "vappusatanen".

Vierailija
132/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, vaikka olenkin vain keskipalkkainen opettaja. Eiköhän tämä näkemys yllä laajalle kaikkiin tulotasoihin.

Eli lisää rahaa alkkiksille, narkeille ja elämänhallintaongelmaisille. Niitä ongelmia kun ei rahalla paranneta. Jokunen m a m u päätyy aina töihin tai viimeistään toisen polven kun on ensin opetettu kieli ja koulutettu. Näin se vaan on halusitte uskoa tätä tai ette.

Vierailija
133/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan tämä ollut jo pitkään tiedossa. Narratiivin mukaan persu on työtön ja syrjäytynyt, mutta itse tunnen vain työssäkäyviä persuja. Jotkut on vanhaa rasvakäsiduunari-osastoa, mutta ehdottomasti itsensä elättäviä ja asiansa hoitavia. Eivät roiku käsi toisten taskussa kuten nimeltä mainitsemattomien puolueiden äänestäjät. Lisäksi persuja tuntuu äänestävän moni yrittäjä ja uusi ilmiö on, että koulutetut eläkeläiset on intoutuneet persuiksi. Vielä työssäolevat on varmaan kaapissa... Olen aika varma, että koulutetuissa on runsaasti kaappipersuja.

Vierailija
134/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vain on niin, että jos hyvinvointiyhteiskunnan rippeet halutaan säilyttää niin sosiaaliturvasta on tehtävä vähemmän houkuttavaa. Ihmisen on otettava vastuu omasta toimeentulostaan, eikä saa passivoitua sohvalle tukien varaan. Persut on meidän valinta, jotka olemme hyvin tienaavia keskiluokkaisia, jotka maksamme käytännössä kaiken tällä hetkellä.

Olet totaalisen väärässä.

Taidat olla niitä, joilla on jo työpaikka ja rahaa ja kavereita?

Silloin on helppo julistaa moisia idiotismeja. Suomessa ei ole tarpeeksi töitä kaikille eikä tule olemaan jatkossakaan, joten perustulo on ainoa järkevä ratkaisu pidemmällä aikavälillä.

Vierailija
135/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei persut ole mikään venajämielinen. Päinvastoin ja erittäinkin jyrkästi. Venäjämieliset puolueet löytyvät kyllä vasemmalta.

Tuo venäjämielisyydestä syyttäminen on pelkkää vastustajan harjoittamaa demonisointia näiden ikuisten Neuvostoliitto fanien toimesta. Kaikkia keksittyjä väitteitä pyöritellään mediassa niin kauan, että uskotaan niiden muuttuvan ihmisten mielissä todeksi.

Reserviläistoiminannassa on paljon persumielisiä mukana ja silloin tällöin kun ampumaradalla näkee heitä, asenne on kyllä perinteinen 40-lukulainen "...silmien välliin"

Siksi ihmetyttääkin tämä syyttely Venäjä-mielisyydestä, perus-persuissa sitä tuskin on.

Vierailija
136/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö persujen pitänyt olla matalapalkkaisten amisjunttien ja työttömien puolue?

Eiköhän Hakkarainenkin tienaa tuon verran. Ei tule sivistynyt, älykäs tai muutenkaan charmikas mies hänestä mieleen. Kyllä niitä juntteja löytyy ihan joka yhteiskuntaluokasta.

Mutta pidetäänpä mielessä, missä Hakkarainen on hyvä: pyörittää firmaa, valmistaa tuotteita ja työllistää ihmisiä.  Tällaisia ihmisiä meille soisi enemmänkin, pikkusormi pystyssä filosofiaa suoltavia kyldyyrinystäviä meillä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.

Vierailija
137/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vain on niin, että jos hyvinvointiyhteiskunnan rippeet halutaan säilyttää niin sosiaaliturvasta on tehtävä vähemmän houkuttavaa. Ihmisen on otettava vastuu omasta toimeentulostaan, eikä saa passivoitua sohvalle tukien varaan. Persut on meidän valinta, jotka olemme hyvin tienaavia keskiluokkaisia, jotka maksamme käytännössä kaiken tällä hetkellä.

Olet totaalisen väärässä.

Taidat olla niitä, joilla on jo työpaikka ja rahaa ja kavereita?

Silloin on helppo julistaa moisia idiotismeja. Suomessa ei ole tarpeeksi töitä kaikille eikä tule olemaan jatkossakaan, joten perustulo on ainoa järkevä ratkaisu pidemmällä aikavälillä.

Ks. Oikotie, avoimet työpaikat 8 787 kpl. Jos tuolla on 0 hakutulosta niin siinä vaiheessa väitteenne voisi saada jonkinlaista asiantuntijanleimaa sen sijaan että se on joutumassa täysin naurunalaiseksi.

Vierailija
138/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tienaa yli 6000 € kuukaudessa, olen koulutettu, työssäkäyvä, perheenäiti ja äänestän Perussuomlaisia.

Minusta sivistysvaltiossa on pidettävä heikommistaan huolta, mutta nykyistä julkisen puolen varojen tuhlailua en hyväksy. Jokainen tolkun suomalainen tietää missä rajat menevät ja tietävät, että jokaisen kynnelle kykenevän on kannettava kortensa kekoon, omista voimavaroista riippuen. 

Suomi ei tarvitse halpatyövoimaa, ennen kuin omat työttömät on työllistetty. Saadaan korona ja mahdolliset uudet pandemiatkin kuriin nopeammin. Nythän me veronmaksajat joudumme "maksamaan" työttömyyskorvauksia ja samaan aikaan yritykset palkkaavat halvalla työntekijöitä ja nettoavat suuremmat tuotot. EUn rajat auki -politiikka ja ylipäätään EUpolitiikka on vain pienen eliitin hyödyksi. Tavis veronmaksajat ovat aisankannattajia, jotka kärsivät haitat.

Vierailija
139/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin aikaan persut oli työväenpuolue ilman sosialismia. Halla-Ahon myötä muuttui hyvätuloiset ilman myötätuntoa puolueeksi. Mitä isommat tulot sitä vähemmän empatiaa. Sen todistaa monet tutkimukset.

Vierailija
140/275 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reserviläistoiminannassa on paljon persumielisiä mukana ja silloin tällöin kun ampumaradalla näkee heitä, asenne on kyllä perinteinen 40-lukulainen "...silmien välliin"

Siksi ihmetyttääkin tämä syyttely Venäjä-mielisyydestä, perus-persuissa sitä tuskin on.

Katsokaa johan bäckmanin fb-sivuja. Siellä sitä on persuja ja jos sen jälkeen vielä kehtaatte selittää , että ei ole venäjämielisyyttä persuissa , niin se on yksiselitteisesti valhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän