Persut on porvareiden puolue, Yli 6 000 euroa ansaitsevat kannattavat vahvasti perussuomalaisia.
Pienituloisten suosikkipuolueita ovat SDP ja vihreät.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b5060d6b-e7ec-4198-9b66-24822fa53…
Kokoomus hiipuu vähitellen historiaan..
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on kehu persuille. monessa asioissa olisin persuilija, mutta venäjämielisyys on minulle liian suuri este.
Ei persut ole mikään venajämielinen. Päinvastoin ja erittäinkin jyrkästi. Venäjämieliset puolueet löytyvät kyllä vasemmalta.
Turha tästä on väitellä. Jotka eivät usko minua tsekatkaa johan bäckmanin fb-sivut. Tietty myös erinäiset yksittäisten persujen pierut kertovat myös samaa sanomaa.
kgödfgöldög kirjoitti:
En tienaa yli 6000 € kuukaudessa, olen koulutettu, työssäkäyvä, perheenäiti ja äänestän Perussuomlaisia.
Minusta sivistysvaltiossa on pidettävä heikommistaan huolta, mutta nykyistä julkisen puolen varojen tuhlailua en hyväksy. Jokainen tolkun suomalainen tietää missä rajat menevät ja tietävät, että jokaisen kynnelle kykenevän on kannettava kortensa kekoon, omista voimavaroista riippuen.
Suomi ei tarvitse halpatyövoimaa, ennen kuin omat työttömät on työllistetty. Saadaan korona ja mahdolliset uudet pandemiatkin kuriin nopeammin. Nythän me veronmaksajat joudumme "maksamaan" työttömyyskorvauksia ja samaan aikaan yritykset palkkaavat halvalla työntekijöitä ja nettoavat suuremmat tuotot. EUn rajat auki -politiikka ja ylipäätään EUpolitiikka on vain pienen eliitin hyödyksi. Tavis veronmaksajat ovat aisankannattajia, jotka kärsivät haitat.
On siinä monta asiallista juttua, mutta sitten kaiken vesittää se , että persuissa haaveillaan suomesta Venäjän yhtä oblastia.
Kellä 'suimesa",tuommosii palkkoja? Kokkareita ne on jotka tienaa hyvin.En ps nyt tiiä enkö haluukkaa.Mut eu iskee kätesä pas...n.Venäjä kauppa tärkeää.tvssä just.No mitä eusta.Kyllä nuo muut valtiot myy menestyy ilman eutakin.Usan uusi isäntä sekoilee,katsotaan vaan...nyt se alko.
Siis onko nyt niin, ettei minun pitkäaikaistyöttömän kannatakaan äänestää persuja? Onko minua kusetettu?
t: entinen persujen äänestäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vain on niin, että jos hyvinvointiyhteiskunnan rippeet halutaan säilyttää niin sosiaaliturvasta on tehtävä vähemmän houkuttavaa. Ihmisen on otettava vastuu omasta toimeentulostaan, eikä saa passivoitua sohvalle tukien varaan. Persut on meidän valinta, jotka olemme hyvin tienaavia keskiluokkaisia, jotka maksamme käytännössä kaiken tällä hetkellä.
Sosiaalturva ei ole ratkaisu. Ratkaisu on saada kaikki suomalaiset houkuteltua hyväpalkkaisiin töihin ja huoltosuhde edullisemmaksi. Verot alemmaksi ja kaikkien elintaso korkeammaksi. Tähän pääsemiseksi Suomeen tarvitaan lisää menestyviä yrityksiä joiden perustamiseen on kannustettava niin politiikan, lainsäädännön kuin rahoituksen avulla.
Diipadaapaa, jokainen kapitalisti tietää (ja rehellinen myös myöntää), että järjestelmä tarvitsee työttömyyttä. Jos meillä vallitsisi täystyöllisyys, niin työn hinta pomppaisi pilviin tai sitä sääntelisi valtio, kummatkin ajatukset kestämättömiä!
Jokainen sosialisti tietää että järjestelmä tarvitsee työttömyyttä. Jos meillä olisi täystyöllisyys sosialisteja ei tarvittaisi ja SPD olisi tarpeeton. Jokainen köyhä ja työtön elää tuilla ja on demareiden potentiaalinen äänestäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuohan on kehu persuille. monessa asioissa olisin persuilija, mutta venäjämielisyys on minulle liian suuri este.
Ei persut ole mikään venajämielinen. Päinvastoin ja erittäinkin jyrkästi. Venäjämieliset puolueet löytyvät kyllä vasemmalta.
Tuo venäjämielisyydestä syyttäminen on pelkkää vastustajan harjoittamaa demonisointia näiden ikuisten Neuvostoliitto fanien toimesta. Kaikkia keksittyjä väitteitä pyöritellään mediassa niin kauan, että uskotaan niiden muuttuvan ihmisten mielissä todeksi.
Reserviläistoiminannassa on paljon persumielisiä mukana ja silloin tällöin kun ampumaradalla näkee heitä, asenne on kyllä perinteinen 40-lukulainen "...silmien välliin"
Siksi ihmetyttääkin tämä syyttely Venäjä-mielisyydestä, perus-persuissa sitä tuskin on.
Katsokaa johan bäckmanin fb-sivuja. Siellä sitä on persuja ja jos sen jälkeen vielä kehtaatte selittää , että ei ole venäjämielisyyttä persuissa , niin se on yksiselitteisesti valhetta.
Niin, voi olla Venäjä-mielisiä, mutta ne persut keitä tiedän ovat hyvinkin kansallismielisiä ja se koskee myös itänaapuria juuri tuolla peittelemöttömällä 40-luvun asenteella.
Mutta toki kaikki persut on venäjämielisiä, toki? Ei edes enemmistö...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tuollaisena about 6000€/kk ansaitsevana äänestän myös persuja. Oleellinen syy on se, että haluan verorahat käytettävän suomalaisten sosiaaliturvaan, kouluihin jne. eikä kylvettäväksi pitkin maailmaa ja Suomeen haalittuihin työhaluttomiin pakolaisiin.
Suomalaisten verovarat käytetään suomalaisiin.
Sama täällä, vaikka olenkin vain keskipalkkainen opettaja. Eiköhän tämä näkemys yllä laajalle kaikkiin tulotasoihin.
Eli lisää rahaa alkkiksille, narkeille ja elämänhallintaongelmaisille. Niitä ongelmia kun ei rahalla paranneta. Jokunen m a m u päätyy aina töihin tai viimeistään toisen polven kun on ensin opetettu kieli ja koulutettu. Näin se vaan on halusitte uskoa tätä tai ette.
Kas, aina kun nämä perseilee, syydetään vasemmiston taholta lisää rahaa ”kotiuttamiseen”. Ei se raha paranna näitäkään, jos ei ole halua kotiutua, rahasta ei ole mitään hyötyä ongelmiin.
Katso tilastoja m a m u j e n työllisyysasteesta, ei imartele.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nyt niin, ettei minun pitkäaikaistyöttömän kannatakaan äänestää persuja? Onko minua kusetettu?
t: entinen persujen äänestäjä
Viestisi on hieman ristiriitainen, rakas silakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappakaahan te vassarit vaan kissoja ja runkatkaa niiden päälle.
Persut eivät tyydy kissojen tappamiseen. Polttopullot lentelee ja maiharikengät viuhuu.
Hampurin G20 polttopulloineen ja 500 loukkaantunutta poliisia oli kyllä vasemmiston voimannäyte
Miksi minä äänestän Perussuomalaisia: Olen tavallinen, työssäkäyvä, verojamaksava, perheellinen, ahkera, luotettava suomalainen. Mikään muu puolue ei aja minun etujani. Näen asian näin:
- vasemmistopuolueet (SDP, Vihreät, yms.) laittavat rahaa joutenoloon, turhiin tutkimuksiin, EU:n tukipaketteihin, niin Kreikkaan kuin Italiaan
- kokoomus on rikkaiden puolesta puhuja, suuryritysten. Haluaa Suomeen halpatyövoimaa polkemaan palkat ja omistajilleen isomman siivun tuotoista.
- keskusta, entinen maaseudun puolestapuhuja. Nyt lähes kuin kokoomus, ajaa tehotuottomaatilojen etuja, roudaa mielellään halpatyövoimaa yrityksiinsä.
En halua rajat*auki*politiikkaan. Siitä ei ole muuta kuin haittaa. Huumeita, rikollisuutta, halpatyövoimaa.
Haluan lapsilleni yhtä turvallisen maan, kuin missä itse olen kasvanut. Ruotsi on pelottava esimerkki.
En ole, eikä kukaan muukaan joiden tiedän äänestävän Perussuomalaisia, ole venäjämielinen. Se on kilpapuolueiden epätoivoista mustamaalaamista vaalien alla. Kauppaa sinne voisi tehdä. Ajatelkaa esim. verkkkokauppiaat, jos naapurin miljoonat asukkaat tilaisivat...
En halua EU:n liittovaltiota. Suomi on siinä laskut maksava perähikijä, AINA. Meidän veroeurot tulee käyttää suomalaisten hyvinvointiin. Koulutukseen ja terveydenhoitoon yms. Kun niitä enemmän joudumme maksamaan kuin muut maat.
Haluan puolueettoman median, ainakin, jos joudun maksamaan siitä, kuten nyt YLEveroa maksan.
Haluan ihan tavallisen Suomen, jossa ei ole ääripäitä, rikkaita ja köyhiä, vaan hyvää elämää.
Olen stasivakooja ja tulin DDR-aikakoneella kertomaan ryssätrolleista.
ainakun täällä puhutaan suomen äärioikeisto nationalistisesta politiikasta niin miksi keskustelua ujutetaan venäjän kommunismiin? onko se joku perustelu fasismin olemassa oloon? mites me suomalaiset jotka emme halua kumpiakaan ja suremme vielä viime sotia?
ldks kirjoitti:
Miksi minä äänestän Perussuomalaisia: Olen tavallinen, työssäkäyvä, verojamaksava, perheellinen, ahkera, luotettava suomalainen. Mikään muu puolue ei aja minun etujani. Näen asian näin:
- vasemmistopuolueet (SDP, Vihreät, yms.) laittavat rahaa joutenoloon, turhiin tutkimuksiin, EU:n tukipaketteihin, niin Kreikkaan kuin Italiaan
- kokoomus on rikkaiden puolesta puhuja, suuryritysten. Haluaa Suomeen halpatyövoimaa polkemaan palkat ja omistajilleen isomman siivun tuotoista.
- keskusta, entinen maaseudun puolestapuhuja. Nyt lähes kuin kokoomus, ajaa tehotuottomaatilojen etuja, roudaa mielellään halpatyövoimaa yrityksiinsä.
En halua rajat*auki*politiikkaan. Siitä ei ole muuta kuin haittaa. Huumeita, rikollisuutta, halpatyövoimaa.
Haluan lapsilleni yhtä turvallisen maan, kuin missä itse olen kasvanut. Ruotsi on pelottava esimerkki.
En ole, eikä kukaan muukaan joiden tiedän äänestävän Perussuomalaisia, ole venäjämielinen. Se on kilpapuolueiden epätoivoista mustamaalaamista vaalien alla. Kauppaa sinne voisi tehdä. Ajatelkaa esim. verkkkokauppiaat, jos naapurin miljoonat asukkaat tilaisivat...
En halua EU:n liittovaltiota. Suomi on siinä laskut maksava perähikijä, AINA. Meidän veroeurot tulee käyttää suomalaisten hyvinvointiin. Koulutukseen ja terveydenhoitoon yms. Kun niitä enemmän joudumme maksamaan kuin muut maat.
Haluan puolueettoman median, ainakin, jos joudun maksamaan siitä, kuten nyt YLEveroa maksan.
Haluan ihan tavallisen Suomen, jossa ei ole ääripäitä, rikkaita ja köyhiä, vaan hyvää elämää.
Jep sama. Maailma ja politiikka on mennyt hulluksi. Enää ei ole vasemmistoa ja oikeistoa. Perussuomaiset ajavat parhaiten tällaisen pienyrittäjän etua, olen tätä paljon tutkinut.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d4357869-62a2-4ce4-8787-4f7836925…
"– Perussuomalaisten nousu nuorten suosituimmaksi puolueeksi on uutinen. Erilaisissa barometreissä, nuorisovaaleissa ja tutkimuksissa nuorten suosituimpia puolueita ovat olleet jo pitkään vihreät ja kokoomus. Nyt kokoomus on joutunut väistymään, Alkion tutkimuskoordinaattori Pauliina Maukonen sanoo ajatuspajan tiedotteessa."
Persut on suosituin puolue nuorten keskuudessa. Ei varmaankaan 6000 euron tuloja nuorilla eikä muuta kuin tonnin bemari.
Minun tuntemani nuoret ovat itse nähneet ja kokeneet, mm. kouluissa ja tapahtumissa, (ennen koronaa) mitä tulokkaat tuovat tulleessaan. Eli ovat kokemuksesta viisastuneet. Yksi ihmetteli ääneen, miten on voinutkin äänestää Vihreitä. Siperia opettaa parhaiten.
Tyyppi, joka tienaa vaikkapa sen 6000e/kk, maksaa aika miehekkään määrän veroja.
- työnantajalla on pakollisia maksuja jotka tulevat tuon 6000e/n päälle
- työntekijä itse maksaa pakolliset ansiotuloverot, eläkemaksut, sairaspvrahamaksut jne. Tuosta 6000e:sta. Käteen jää ehkä 2 tai 3:lla alkava summa, riippuen henkilön verotuksesta. En tiedä kun en itse tienaa lähellekään noin paljoa
- kun työntekijä ostaa jotain kaupasta tällä rahalla, hän maksaa tuosta jo rankasti verotetusta rahastaan alv:n jokaisesta otoksestaan
- onko työntekijällä lapsia? Hän maksaa täydet päivähoitomaksut, kun taas naapurin yh Salla, joka työtön, ei maksa mitään
- työntekijä, ehkäpä insinööri ja/tai projektipäällikkö, omistaa auton? Siitä menee ajoneuvoverot, bensakulut jne. Auto voi olla käytännössä pakollinen työnkin puolesta
- työntekijällä on okt, jonka tontin kiinteistöveroa ja hulevesimaksu demarit nostavat joka vuosi
- sähkön siirto nousee joka vuosi
Teet töitä henkihieverissä eikä mitään jää käteen. Siksi persut. Ne jotka eivät tee töitä eivätkä omista, eivät voi ymmärtää kuinka keskituloinen maksaa kaiken. KAIKEN!
Tästä voinkin päätellä että 2500 tienaavana duunarina minun on turha äänestää PSää. Eivät siis aja asiaani vaan rikkaiden.
Vierailija kirjoitti:
Oliko yllätys? Ihan normaalia että kovatuloiset palkansaajat siirtyvät tuonne pois kokoomuksesta, joka on enemmän isojen (ylikansallisten) firmojen puolue.
Persut on antanut kovatuloisille mahdollisuuden olla juuri niin itsekäs, ennakkoluuloinen ja julma kuin sisimmässään ovat. Kokoomus on pakottanut himmailemaan, Persut antavat luvuan kyykyttää heikompia avoimesti.
Lapuan liikkeen ter rori on kaivettu naftaliinista ja muutenkin sivistysporvarius poljettu lokaan.
Huvittavaa kun yhden persun tulot on kuudeen vihervassarin tuet :D
Porvarit on saanu osan taviksista messiin tohon verot on perseestä. Sitä ovat porvarilehdet toitottaneet niin pitkään että siitä on tullut ainoa totuus joillekin . Hyvinvointivaltio yhtä kuin korkea verotus, = "maailma onnellisin" valtio. Vähän veroja tarkoittaa köyhät että tulee kärsimään. Ei palveluja pienituloisille. USAssa on sellainen systeemi ja jostain syystä siellä onkin alettu kaipaamaan korkeampaa verotusta tasaamaan suuria tuloeroja. Ihmisellehän ei mikään raha riitä KOSKAAN!