Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällinen käytös ei tuo mitään hyvää

Vierailija
13.02.2021 |

Mun ihanne elämästä on se, että ihmiset huomioi toisiaan, tervehtii, kiittää ja kyselee kuulumisia. Yritän elää sen mukaisesti, mutta alkanut miettiä mitä järkeä tässä on kun vastavuoroisuus on niin harvinaista.
Mun oma lähiesimies ei osaa edes tervehtiä ja sitten ihmettelee kun en ole hakeutumassa tämän seuraan heittämään läppää.
Naapurille olen ollut tuttavallinen ja hyvä naapuri, mutta silti tämä pidättää oikeuden purkaa pahaa oloa aina tarpeen tullen. Ei paljoa napostele olla enää niin ystävällinen.
Liityin yhdistykseen ja koska ihmiset ovat minulle täysin tuntemattomia, he eivät voi tietää minusta mitään. Kerroin aiemmasta urheilu-urastani, koska sehän kertoo jo aika paljon. Vastapuoli tuhahteli vähättelevästi. Haluaako hän että minäkin vähättelen hänen ansioitaan?
Kerroin toisessa tilaisuudessa pitkästä työurastani, johon sisältyy ennätysvähän poissaoloja. Se kertoo siitä että minulla on korkea työmoraali ja panostan hyvinvointiin. Vieressä seissyt mies vähätteli ääneen tätä asiaa. Hauska tutustua myös sinuun!
Olen käynyt vapaaehtoistyössä urheilutapahtumissa ja jutellut siinä puuduttavan homman ohella vierustoverini kanssa, jolle teen ihan palveluksen tekemällä tuota hommaa. Tämä vierustoveri ei vaivaudu vastaamaan kun muutaman kerran tunnissa heitän viatonta smalltalkia häntäkin kiinnostavista aiheista. Ihan kiusallaan ei juttele että minun olisi ikävämpi käydä siellä. Ja itse pyytää mua sinne avuksi!
Mulla on töissä pari b to b asiakasta, joiden kanssa ollut vuosia yhteistyötä. Tietävät kuka olen, millä asialla liikun ja miksi lähestyn heitä. Silti joka kerta kun näen niin ovat aluksi kuin olisin ilmaa vain. Onko tällaiset ihmiset sellaisia, että niille pitää räyhätä jotta saisi normaalia kohtelua?
Ymmärrän kyllä sisäsiittoisuuden ja sen että omiin porukoihin ei haluta ulkopuolisia kavereita. Mutta tällainen hyvänpäiväntutun kaltoinkohtelu on jotain niin sairasta, että herää oikeutettu kysymys; miksi itsekään enää käyttäytyisin sivistyneesti kun lopputulos on tämä?

Kommentit (181)

Vierailija
181/181 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi teidän kurkkunne viillellään auki, ettäs tiedätte.

Riikka Leppämäki Karjaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan