Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävällinen käytös ei tuo mitään hyvää

Vierailija
13.02.2021 |

Mun ihanne elämästä on se, että ihmiset huomioi toisiaan, tervehtii, kiittää ja kyselee kuulumisia. Yritän elää sen mukaisesti, mutta alkanut miettiä mitä järkeä tässä on kun vastavuoroisuus on niin harvinaista.
Mun oma lähiesimies ei osaa edes tervehtiä ja sitten ihmettelee kun en ole hakeutumassa tämän seuraan heittämään läppää.
Naapurille olen ollut tuttavallinen ja hyvä naapuri, mutta silti tämä pidättää oikeuden purkaa pahaa oloa aina tarpeen tullen. Ei paljoa napostele olla enää niin ystävällinen.
Liityin yhdistykseen ja koska ihmiset ovat minulle täysin tuntemattomia, he eivät voi tietää minusta mitään. Kerroin aiemmasta urheilu-urastani, koska sehän kertoo jo aika paljon. Vastapuoli tuhahteli vähättelevästi. Haluaako hän että minäkin vähättelen hänen ansioitaan?
Kerroin toisessa tilaisuudessa pitkästä työurastani, johon sisältyy ennätysvähän poissaoloja. Se kertoo siitä että minulla on korkea työmoraali ja panostan hyvinvointiin. Vieressä seissyt mies vähätteli ääneen tätä asiaa. Hauska tutustua myös sinuun!
Olen käynyt vapaaehtoistyössä urheilutapahtumissa ja jutellut siinä puuduttavan homman ohella vierustoverini kanssa, jolle teen ihan palveluksen tekemällä tuota hommaa. Tämä vierustoveri ei vaivaudu vastaamaan kun muutaman kerran tunnissa heitän viatonta smalltalkia häntäkin kiinnostavista aiheista. Ihan kiusallaan ei juttele että minun olisi ikävämpi käydä siellä. Ja itse pyytää mua sinne avuksi!
Mulla on töissä pari b to b asiakasta, joiden kanssa ollut vuosia yhteistyötä. Tietävät kuka olen, millä asialla liikun ja miksi lähestyn heitä. Silti joka kerta kun näen niin ovat aluksi kuin olisin ilmaa vain. Onko tällaiset ihmiset sellaisia, että niille pitää räyhätä jotta saisi normaalia kohtelua?
Ymmärrän kyllä sisäsiittoisuuden ja sen että omiin porukoihin ei haluta ulkopuolisia kavereita. Mutta tällainen hyvänpäiväntutun kaltoinkohtelu on jotain niin sairasta, että herää oikeutettu kysymys; miksi itsekään enää käyttäytyisin sivistyneesti kun lopputulos on tämä?

Kommentit (181)

Vierailija
1/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muut huomanneet saman, eli omalla käytöksellä ei voi vaikuttaa asioiden kulkuun? Nämäkin esimerkkitapaukset ihan normaalin työssäkäyvän ihmisen maineessa. Koulutustaso ihan laidasta laitaan, useimmat perheellisiä. Ap

Vierailija
2/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en ole huomannut vaan todellakin päinvastoin. Olen aina kohtelias, ystävällinen ja hymyileväinen. Töissä minusta pidetään, vapaaehtoistyössä on otettu hienosti porukkaan, naapureiden kanssa on mukavaa ja yhteisöllistä, saan hyvää palvelua eri paikoissa asioidessani.

Aloituksestasi tulee kuva, että luennoit ihmisille itsestäsi ja pahoitat mielen, kun ne eivät kiinnostu sinusta tarpeeksi. Et varmaan tätä tarkoittanut tosin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat jotenkin rasittavalta tyypiltä. 

Vierailija
4/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni uskoo, että ystävällisyyden takana on jokin hyötymis tai paha tarkoitus.

Sanontakin kuuluu, että "Jolla on mesi kielellä sillä on myrkky mielessä".

Vierailija
5/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ystävällinen vääristä motiiveista. Se on syy, miksi olet katkera ja v*ttuuntunut. Ystävällisyys pitää tulla luonnostaan. Jos ei tule, riittää, ettet ole töykeä ja epäkohtelias. Tuo omista saavutuksista kertominen kannattaa jättää muutenkin tutustumisvaiheessa pois. Niitä voi kertoa joskus myöhemmin, muttei lyödä eteen heti, koska sellaisesta tulee helposti vähän itsetehostuksen makua. Sinulta puuttuu sosiaalista silmää nyt hiukan.

Vierailija
6/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en ole huomannut vaan todellakin päinvastoin. Olen aina kohtelias, ystävällinen ja hymyileväinen. Töissä minusta pidetään, vapaaehtoistyössä on otettu hienosti porukkaan, naapureiden kanssa on mukavaa ja yhteisöllistä, saan hyvää palvelua eri paikoissa asioidessani.

Aloituksestasi tulee kuva, että luennoit ihmisille itsestäsi ja pahoitat mielen, kun ne eivät kiinnostu sinusta tarpeeksi. Et varmaan tätä tarkoittanut tosin.

Jos lukisit uudestaan tuon tekstin. Selitin kyllä miksi kerroin itsestäni, vastapuoli ei tiedä minusta mitään. Hyvin harvoin on tällainen tilanne. Pitäähän minun jotain itsestäni kertoa kun tutustun uusiin ihmisiin yhdistyksessä. Lempivärikö tai lempiruoka olisi pitänyt kertoa? Myöskään mun aloitus ei ollut valitusvirsi siitä että ihmiset ei kiinnostu musta. Se oli kokoelma kokemuksia siitä miten käsittämättömän viattomissa tilanteissa ihmiset osaavat olla töykeitä toisilleen. Ap

Vierailija
7/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattoman Vanhalaa lainaten: Ootko koskaan ajatellu, että jos se vika onkin sinussa itessäis?

Vierailija
8/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa odottamasta, että ihmiset ovat sellaisia kuin sinä haluat heidän olevan, niin ei tarvitse murehtia ja pääset helpommalla.

Vierailija
9/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ystävällinen vääristä motiiveista. Se on syy, miksi olet katkera ja v*ttuuntunut. Ystävällisyys pitää tulla luonnostaan. Jos ei tule, riittää, ettet ole töykeä ja epäkohtelias. Tuo omista saavutuksista kertominen kannattaa jättää muutenkin tutustumisvaiheessa pois. Niitä voi kertoa joskus myöhemmin, muttei lyödä eteen heti, koska sellaisesta tulee helposti vähän itsetehostuksen makua. Sinulta puuttuu sosiaalista silmää nyt hiukan.

Ei vaan sehän se pointti juuri oli että näiltä muilta puuttuu sosiaalista silmää. En ole ladellut mitään saavutuksia, vaan tuon yhden kerran kerroin yhdessä lauseessa sen mikä oli vuosia intohimoni. Ihan normaalia käytöstä. En kai nyt niin tyhmä ole että papatan vain omista asioistani ja ihmettelen miksei muut pidä minua jotenkin erityisenä, kun en edes pidä. Ap

Vierailija
10/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan kuulosta aidosti mukavalta ihmiseltä.

Olen itse iloinen, ystävällinen ja mukava, mutta myös rehellinen. Jos joku ihminen ei ole mukava, ajattelen vain että hänellä on huono päivä enkä ota itseeni. Ja jotkut ihmiset nyt vaan on tyhmiä tai ikäviä. Anna olla. Et voi muuttaa toisia ihmisiä.

Pitää hyväksyä että ollaan erilaisia. Ainoa mihin voin vaikuttaa on ’minä itse.

Vierailija
11/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa odottamasta, että ihmiset ovat sellaisia kuin sinä haluat heidän olevan, niin ei tarvitse murehtia ja pääset helpommalla.

Eli yrität sanoa, että rupea loukkaavaksi, välinpitämättömäksi ja tylyksi niin sinulla on itselläkin parempi olla? Ap

Vierailija
12/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut sen, että naisten maailma ja miesten maailma on kaksi täysin erilaista maailmaa.

Onko naisten keskinäinen kateus niin syvä, ettei sitä ystävällinen käytös voi ylittää? Kokeeko nainen toisen naisen aina kilpailijaksi? Onko ystävällinen käytös naisella toista naista kohtaan heikkouden osoitus, mihin pitää hyökätä?

Miesten maailmassa ystävällinen käytös luo heti kunnioituksen siteen ja sen kautta kiinnostuksen toiseen ihmiseen. Joistakin baareista löytyy useamman miehen keskustelukerhoja, joihin kokoonnutaan säännöllisesti puhumaan päivän aiheista. Tällaisia vastaavia kerhoja ei ole naisilla, ainakaan baareissa.

Miksi nainen vihaa toista naista?

Taas tätä jaskaa. Taas on nähty Koskelassakin, miten hemmetin reiluja miehet/pojat on toisilleen. Juu-u!

Onhan naisillakin kaikkia käsityökerhoja vaikkapa. Vai eikö ne käy, kun eivät ole baareissa eikä puhuta politiikkaa?

Vierailija
13/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten olisit halunnut, että sinun menestykseen, ylihyvään työmoraaliin ynnä muuhun itsesi nostattamiseen olisi suhtauduttu? Minä pidän ihmisistä, jotka pitävät matalaa profiilia, vaikka kuinka oltaisiin upean hyviä jossain asiassa. Ne hyvyydet tulevat luontevasti kyllä ilmi pidemmän päälle tutustuessa.

Vierailija
14/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut sen, että naisten maailma ja miesten maailma on kaksi täysin erilaista maailmaa.

Onko naisten keskinäinen kateus niin syvä, ettei sitä ystävällinen käytös voi ylittää? Kokeeko nainen toisen naisen aina kilpailijaksi? Onko ystävällinen käytös naisella toista naista kohtaan heikkouden osoitus, mihin pitää hyökätä?

Miesten maailmassa ystävällinen käytös luo heti kunnioituksen siteen ja sen kautta kiinnostuksen toiseen ihmiseen. Joistakin baareista löytyy useamman miehen keskustelukerhoja, joihin kokoonnutaan säännöllisesti puhumaan päivän aiheista. Tällaisia vastaavia kerhoja ei ole naisilla, ainakaan baareissa.

Minä en ole todellakaan huomannut kuvaamaasi kateus/kilpailuasetelmaa naisten parissa. Päinvastoin, valtaosa esimerkiksi töissä tapaamistani naisista on ollut hyvin ystävällisiä ja iloisia. Olen ollut viimeiset viisi vuotta töissä naisvaltaisella työpaikalla (vaihtaen pari kertaa toimipistettä) ja olen saanut niistä useammankin ystävän, joiden kanssa viihdyn vapaa-ajallanikin. Käymme yhdessä harrastamassa liikuntaa tai syömässä, katselemme porukalla leffoja jonkun kotona jne. - joskus istumme iltaa baarissakin, mutta se on aina vain harvinaisempaa, baarit eivät enää houkuta samalla tapaa kuin parikymppisenä.

Miesten kanssa ystävystyminen on mielestäni hankalampaa, mutta olen pari kaveria kuitenkin saanut tässä kymmenen vuoden ajan (aiemmin olin töissä paikassa, jossa miehiä ja naisia aika lailla 50-50). Siis sillä tavalla ystävystyminen, että näkisimme toisiamme vapaallakin, töissä on miesten kanssa sujunut myös hyvin.

Oma kokemukseni on hyvin vahvasti, että ystävällinen käytös otetaan hyvin vastaan sukupuolesta riippumatta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Vierailija
15/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muut huomanneet saman, eli omalla käytöksellä ei voi vaikuttaa asioiden kulkuun? Nämäkin esimerkkitapaukset ihan normaalin työssäkäyvän ihmisen maineessa. Koulutustaso ihan laidasta laitaan, useimmat perheellisiä. Ap

Minä olen huomannut sen, että omalla käytöksellä voi todellakin vaikuttaa asioiden kulkuun. Mutta minä olen mies, joka ei ymmärrä naisten kovaa maailmaa, vaikka me kaikki samassa maailmassa elämme.

Vierailija
16/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemattoman Vanhalaa lainaten: Ootko koskaan ajatellu, että jos se vika onkin sinussa itessäis?

Heitän vastakysymyksen: Ootko koskaan ajatellu, että myös ap voi olla oikeassa?

Vierailija
17/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lukisit uudestaan tuon tekstin. Selitin kyllä miksi kerroin itsestäni, vastapuoli ei tiedä minusta mitään. Hyvin harvoin on tällainen tilanne. Pitäähän minun jotain itsestäni kertoa kun tutustun uusiin ihmisiin yhdistyksessä. Lempivärikö tai lempiruoka olisi pitänyt kertoa? Myöskään mun aloitus ei ollut valitusvirsi siitä että ihmiset ei kiinnostu musta. Se oli kokoelma kokemuksia siitä miten käsittämättömän viattomissa tilanteissa ihmiset osaavat olla töykeitä toisilleen. Ap

Kun kyse ei ole mistään diplomaattipäivällisistä, joissa seuraavaksi siirrytään hieromaan maiden suhteita, ei ole oleellista, että vastapuoli ei tiedä sinusta mitään. (Heti).

Ymmärrän ajatuksen siitä, että on kohteliasta esittäytyä, mutta olen varma, ettet tehnyt sitä luontevasti etkä sopeuttaen kertomaasi vastapuolen kykyyn vastaanottaa ja siksi saat kuvailemaasi kohtelua.

Ja siis se, ettei jollain vapaaehtoistyötä tekevällä ole kykyä ryhdistäytyä vastaanottamaan sellaista diplomaattikutsujen tasoista itsensä ja uransa esittelyä (ura se on kotirouvankin ura, tai kilpaurheiluharrastus) niin ei tarkoita sitä, että sinulla olisi oikeus asettua jotenkin hänen yläpuolelleen tai alkaa arvostella, kuten nyt teit.

Sinä esittäydyit jotenkin tilanteeseen nähden omituisella tavalla, sinä saat ihan sellaista vastakaikua, kuin tilanteeseen kuuluikin.

Vierailija
18/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö, ap antoi ainakin yhden esimerkin, jossa joku MIES naureskeli hänelle. Mites nyt niin?

Vierailija
19/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat inhottavalta ihmiseltä. Ylimieliseltä itsensä kehujalta. Opettele olemaan kiva ja aito. Kukaan ei tykkää ääliöistä.

Vierailija
20/181 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole todellakaan huomannut kuvaamaasi kateus/kilpailuasetelmaa naisten parissa. Päinvastoin, valtaosa esimerkiksi töissä tapaamistani naisista on ollut hyvin ystävällisiä ja iloisia. Olen ollut viimeiset viisi vuotta töissä naisvaltaisella työpaikalla (vaihtaen pari kertaa toimipistettä) ja olen saanut niistä useammankin ystävän, joiden kanssa viihdyn vapaa-ajallanikin. Käymme yhdessä harrastamassa liikuntaa tai syömässä, katselemme porukalla leffoja jonkun kotona jne. - joskus istumme iltaa baarissakin, mutta se on aina vain harvinaisempaa, baarit eivät enää houkuta samalla tapaa kuin parikymppisenä.

Miesten kanssa ystävystyminen on mielestäni hankalampaa, mutta olen pari kaveria kuitenkin saanut tässä kymmenen vuoden ajan (aiemmin olin töissä paikassa, jossa miehiä ja naisia aika lailla 50-50). Siis sillä tavalla ystävystyminen, että näkisimme toisiamme vapaallakin, töissä on miesten kanssa sujunut myös hyvin.

Oma kokemukseni on hyvin vahvasti, että ystävällinen käytös otetaan hyvin vastaan sukupuolesta riippumatta. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sanotaan, että poikkeus vahvistaa säännön. Sinä olet poikkeus naisten maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi