Vuosien saatossa olen huomannut että joulusta marisijat ovat järjestäen vastenmielisiä ihmisiä
Heillä ei ole läheisiä ystäviä, jos on perhettä niin perhe ei ole erityisen onnellinen ja usein välit vanhempiin ja sisaruuksinkin ovat huonot. Luonnollisesti vika löytyy aina muista ihmisistä, olosuhteista jne.
Kommentit (13)
Suomalaiset valittaa nykyään kaikesta. Ei mitään selkärankaa.
Pitäisi tulla sota. Alkaisi arvostus asioihin palaamaan.
Mutta kun naapurilla on hienommat jouluvalot.
Komppaan aapeetä. Ihan oma moka jos on rakentanut itselleen sellaisen elämän jossa ei osaa iloita edes joulusta.
Ovat varmaan lapsena eläneet ankeat joulut. Ei rakkautta, ei lahjoja, eikä muutakaan kivaa. Sitten se tylsyys ja ankeus moninkertaistuu kun vanhenee. Lopulta eivät enää edes pysty iloitsemaan mistään, eivätkä halua, että muutkaan niin tekee.
Mä en marise joulusta. Mun kestoaiheet oli nuorena kun otettiin pohjia laihdutus ja raha. Joskus seura valitti siitä. Edelleen on.
Heitä pitää ampua selkään ja päähän.
Joulu on ok, mutta ei tarvitse hulluna hössöttää tai jos hössöttää, niin jättäkää minut rauhaan. Teen ruoat ja juomat, muuhun en osallistu.
Paitsi ap:n esimerkissähän tilanne saattaa riippua huonoista olosuhteista. Jotkut asiat riippuu pelkästään itsestä, jotkut ei. Vaikka ei huonot välit voi olla että sukulaisia ei lähellä, joten ei voi tavata fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ap:n esimerkissähäesim
n tilanne saattaa riippua huonoista olosuhteista. Jotkut asiat riippuu pelkästään itsestä, jotkut ei. Vaikka ei huonot välit voi olla että sukulaisia ei lähellä, joten ei voi tavata fyysisesti.
Esim. meillä vuosien takaisesta vakiojengistä puuttuu 3, yksi syyn takia jota en kerro, mutta ei liity huonoihin väleihin, yksi ulkomailla ja yksi töissä.
Jos se ihminen ei osaa ilmaista tuskaansa muuten, on pakotettu johonkin. Et kai pakota? Eikö voisi kuunnella hänen olotilaa ja päästää vapaaksi, hän tekee kuten hänelle parempi. Miksi jäät kuuntelemaan etkä häivy, jos "marisija" on puolituttu. Voi olla myös asia jolle hän ei voi mitään elämässä, kärsii siitä, etsii muutosta muttei löydä tarpeeksi hyvää tapaa tehdä se. Moni tarvitsee rahaa päästäkseen eteenpäin tai joku sukulainen, ellei ole uraputkessa.
Se on muodikasta valittaa joulusta.