Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei omille lapsilleen saa lahjoittaa verovapaasti esim. asuntoa

Vierailija
13.02.2021 |

Mielestäni lakiin pitäisi tehdä sellainen muutos että omille lapsilleen saisi lahjoittaa omaisuuttaan verovapaasti niin paljon kuin katsoo tarpeelliseksi. Minulla ja monella muulla varmaan on tilanne että omaisuutta on kertynyt jo omaksi tarpeeksi ja oma lapsi tai lapset ovat aloittelemassa omaa elämäänsä ja tarvitsisivat tietysti alkuboostia esim. oman asunnon hankkimiseen. Onko siinä mitään järkeä että vanhemmat elävät yltäkylläisyydessä ja jälkikasvu mahdollisten lapsen lapsien kanssa joutuvat elämään pienessä vuokraluukussa vaikka vanhemmilla olisi taloudellisia mahdollisuuksia antaa omalle lapselleen sen verran taloudellista tukea että lapsi perheineen pääsisi omaan asuntoon kiinni. Toki voin nytkin lahjoittaa rahaa lapselleni mutta siitä joutuu maksamaan veroa joka on mielestäni väärin. Minä olen omaisuudestani maksanut veroni jo monen monta kertaa joten miksi en voisi auttaa lastani alkuun ja pistää rahan kiertämään. Nyt makuutan rahojani ulkomaisissa osakkeissa jossa ne eivät auta suomea pätkän vertaa mutta jos saisin lahjoittaa rahat jälkikasvulleni niin rahat menisivät kiertoon kun nuoren perheen täytyy tehdä kaiken maailman hankintoja mitä nuori perhe normaalisti tekee. Tällä lailla suomi saataisiin nousuun.

Kommentit (123)

Vierailija
121/123 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkasta tulimieleen  että  lapsen  kaveri otettiin mukaan  ja hän sai yli  1000 e   hyödyn  vieraalta perheeltä ja joku  oli  ilmoittanut  kalliista lahjasta. Sitä  tutkittiin onko  se palkkabonus  tms.  Lapsen oma  isä  kateuksissaan  ilmoitti eteenpäin.

Vierailija
122/123 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten valtion pitäisi lahjoittaa niille, joiden vanhemmilla ei ole varaa lahjoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/123 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jostain kävi ilmi että me  vanhemmat  annettiin  sijoitusasunto     pojan perheen  käyttöön, kyllä  oli  monet kiukkuisia.  Samahan  se meille on kuka siinä   vuokralla asuu. Nyt tietää että se on   hyvässä hoidossa.    Kyllä  opiskelija perhe   sai siihen silloin vuokratukea. Näin  meidän  suvussa on  ennenkin tehty.  Olen saanut  kuulla  kaikkea  hävyttömiä  haukkumisia  kun lainaan autoani,  silloin  kun   jollain  lapsista  ei ollut autoa.  Toisilla on niin kateus päällä  kun  lapsille  ostettiin iso  telkkari.    Ei sai  ostaa.  En halua  että  lapset ja  lapsenlapset   ovat  köyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi