Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa asuessa tuntuu siltä, kuin olen olemassa mutten koe olevani elossa

Vierailija
12.02.2021 |

Täällä on aina kaikki niin steriiliä, turvallista ja ennalta arvattavissa. Aina soittaa samat ihmiset ja puhuu samoja asioita. Kaupassa aina samoja juttuja. Alkossa aina samat viinapullot. Töissä aina samat jutut eikä mitään jännitystä. Harrastuksetkin on aina samaa ja ennalta arvattavaa. Kaikki jännä ja kiva on kiellettyä ja kaikki on liian helppoa ja turvallista. En koe olevani elossa. Pitäisikö minun muuttaa Intiaan tai Meksikoon?

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole samaa oloa? Onko ihmiset oikeasti onnellisia tasaisessa ja hiljaisessa elossaan?

Kyllä, sama olo itsellänikin. Ollaan jotenkin syrjässä maailmanmenosta, isot tapahtumat tapahtuu muualla, ei meillä. Hyvin ennalta arvattavaa kaikki, ja spontaanit jutut hankalia toteuttaa.

Isossa amerikkalaisessa suurkaupungissa asuneena kyllä todellakin tiedän juuri mitä tarkoitat. Siellä pystyi aamulla lukemaan lehdestä että Ai jaa, Alicia Keys on illalla täällä keikalla, ostanpa lipun ja lähden kuunteleen. Täällä pitää suunnitella monta vuotta etukäteen keikoillekin meno että saa lipun.

Suomi on tämmönen porvarikehto, jo lapsena opitaan ettei me olla ikinä siellä missä oikeasti tapahtuu jänniä juttuja.

Vierailija
62/113 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellään ole samaa oloa? Onko ihmiset oikeasti onnellisia tasaisessa ja hiljaisessa elossaan?

Kyllä. Suomalaiset osaavat iloita pienistä arkisista asioista, kuten lumisista kauniista puista, saunasta tai takkatulesta. Onnellisuustutkijoiden mukaan tämä on yksi kestävän onnellisuuden salaisuuksista: kyky olla kiitollinen ja tyytyväinen juuri tässä hetkessä.

Miksi Suomessa on sit niin hélvetisti alkoholismia ja mielenterveysongelmia kerta kaikki ovat niin onnellisia?

Koska elämä on liian helppoa että on pakko luoda ongelmia itse jotta tuntisi olevansa elossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin se menee

Vierailija
64/113 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enää odotat? Tee se! Itse ajattelin vuosikausia samoin kuin ap, kunnes sain repäistyä itseni oravanpyörästä ja muutin ulkomaille. Elelen täällä paljon mukavammin kuin Suomessa, jossa minulla ei ikinä olisi varaa tälläiseen elintasoon. Asun mukavasti kaupungin keskustassa tilavassa omassa talossa. Arki on täynnä yllätyksiä ja arvaamattomutta, ollen silti turvallista. Paikalliset miehet ovat komeita, kohteliaita ja puheliaita. Osaavat arvostaa itsenäistä pohjoismaalaista naista.

Vierailija
65/113 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinistä asti halunnut pois täältä, edes muutamaksi vuodeksi ja vaikka sitten takaisin, jos ei ollutkaan kivaa. Parikymppisenä pääsinkin vuodeksi pois, mutta tulin aikaisin, koska tietysti kunnollinen ihminen hoitaa koulutuksen loppuun. Suomessa on kaikki hyvin, miksi lähteä? Jos puhut jotain, et saa keneltäkään tukea ajatuksillesi. Nyt aion vihdoin lähteä, viiden vuoden sisällä, kunhan saan asiat järjestettyä ennen sitä niin niin, että voin lähteä. Perheen kanssa.

Vierailija
66/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin aina hyvä muistaa, että arki se on arkea täällä muuallakin.

Vierailija
67/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän unelmaani kirjoitti:

Mitä enää odotat? Tee se! Itse ajattelin vuosikausia samoin kuin ap, kunnes sain repäistyä itseni oravanpyörästä ja muutin ulkomaille. Elelen täällä paljon mukavammin kuin Suomessa, jossa minulla ei ikinä olisi varaa tälläiseen elintasoon. Asun mukavasti kaupungin keskustassa tilavassa omassa talossa. Arki on täynnä yllätyksiä ja arvaamattomutta, ollen silti turvallista. Paikalliset miehet ovat komeita, kohteliaita ja puheliaita. Osaavat arvostaa itsenäistä pohjoismaalaista naista.

Tätä minäkin haluan, missä maassa asut?

Vierailija
68/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu siltä.

Koko viime vuoden erityisesti.

Vierailija
69/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän unelmaani kirjoitti:

Tätä minäkin haluan, missä maassa asut?

Veikkaan että mielikuvitusmaassa.

Vierailija
70/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuntuu siltä.

Koko viime vuoden erityisesti.

Mieti millaista olisi ollut viettää viime vuosi maassa joka on ollut suurelta osin lockdownissa viime maaliskuusta asti.

Voin kertoa että olisin ollut 100 kertaa mieluummin Suomessa.

Vierailija
71/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Suomalaiset osaavat iloita pienistä arkisista asioista, kuten lumisista kauniista puista, saunasta tai takkatulesta. Onnellisuustutkijoiden mukaan tämä on yksi kestävän onnellisuuden salaisuuksista: kyky olla kiitollinen ja tyytyväinen juuri tässä hetkessä.

Jep, se hetki siinä puusaunan terassilla löylyjen jälkeen, luonnon helmassa. Siinä on elämän tarkoitus. Aidosti.

Vierailija
72/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, se hetki siinä puusaunan terassilla löylyjen jälkeen, luonnon helmassa. Siinä on elämän tarkoitus. Aidosti.

Hyvä jos on sinulle. Maailman väestöstä 99,9% olisi kuitenkin kanssasi eri mieltä. Ei se riitä elämän tarkoitukseksi minullekaan, minulla on vähän korkeammalla tavoitteet.

Vierailija
73/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kyse on suomalaisista onnellisuustutkijoista, suhtautuisin tähän erittäin suurella varauksella. Tyytyväisen sanoitkin jo itse.

Vierailija
74/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavutin elämäni tarkoituksen jo noin 2-vuotiaana näillä kriteereillä, sitten oliskin voinut jo kuolla.

Vierailija
75/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa on sit niin hélvetisti alkoholismia ja mielenterveysongelmia kerta kaikki ovat niin onnellisia?

Muualla niitä ei iloisena huudella ja julisteta somessa. Että kattokaa nyt.

Vierailija
76/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinistä asti halunnut pois täältä, edes muutamaksi vuodeksi ja vaikka sitten takaisin, jos ei ollutkaan kivaa. Parikymppisenä pääsinkin vuodeksi pois, mutta tulin aikaisin, koska tietysti kunnollinen ihminen hoitaa koulutuksen loppuun. Suomessa on kaikki hyvin, miksi lähteä? Jos puhut jotain, et saa keneltäkään tukea ajatuksillesi. Nyt aion vihdoin lähteä, viiden vuoden sisällä, kunhan saan asiat järjestettyä ennen sitä niin niin, että voin lähteä. Perheen kanssa.

Tiedän tunteen. Me muutettiin takaisin suomeen 8 vuotta sitten ja on vi..... kaikki nämä vuodet. Kun korona hellittää niin muutetaan välittömästi pois suomesta.

Vierailija
77/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Me muutettiin takaisin suomeen 8 vuotta sitten ja on vi..... kaikki nämä vuodet. Kun korona hellittää niin muutetaan välittömästi pois suomesta.

Minne muutatte?

Vierailija
78/113 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminenhän kokee olevansa elossa, kun välillä käy oikeasti lähellä kuolemaa. Suomessa tämä on kielletty, joten olemisesta tulee sellaista haaleassa vedessä lillumista. Kaikki yhtään vaarallinen on joko täysin kielletty tai ainakin suuren enemmistön vahvasti paheksumaa.

Ei tarvitse mennä kuin Länsi- tai Etelä-Eurooppaan niin ihmiset osaavat panna säännöt mittasuhteisiin ja pitää välillä hauskaakin. Mikäpä on ihanampaa kuin ajaa moottoripyörällä kahtasataa tai harrastaa irtoseksiä tuntemattoman kanssa? Tai vaikka ajaa jet skillä Ahvenanmaalle? Ei ainakaan lumihiutaloinnin katselu ja muut "pienet asiat".

Aika suuri osa ihmisistä arvostaa elämäänsä juuri sen takia että ovat itse käyneet lähellä kuolemaa, ihan haluamattaan ja pyytämättä, tai ovat läheisen menettäneet onnettomuudessa tai vaikka syövälle. He tietävät että mikä tahansa päivä voi olla se viimeinen.

Ei ole mitään syytä vaarantaa tahallaan henkeään kun tietää että se henki aika höllässä muutenkin, koska tahansa voi suoni napsahtaa päästä ja se on menoa sitten tai jäädä auton alle.

Koska tahansa sun rakkaimmat voi kuolla ja sinä jäät yksin. Puoliso voi seota ja tappaa sun lapset ja itsensä ajamalla autolla päin rekkaa, siinä sitä sitten miettii että olis pitäny vaan ajaa moottoripyörällä kahta sataa... Ja kuinka moni nainen miettii sitä, että olipa kiva kun tulin raiskatuksi niin tuntee taas elävänsä, menempä taas harrastamaan seksiä jonkun vieraan kanssa, ehkä se ei tällä kertaa pidä puukkoa kurkulla ja hakkaa kovin pahasti.

Ei Suomessa kukaan kiellä tappamasta itseään tai melkein tappamasta, siitä vaan, kunhan et vaaranna muita perseilylläsi.

Ihminen joka tylsistyy turvallisessa elämässä jossa kuitenkin saa tehdä mitä huvittaa, on itse äärimmäisen tylsä ihminen.

Mutta ei turvallisessa ja vastuullisessa elämässä voi tehdä, mitä huvittaa, vaan pitää toimia järkevästi ja ennakoida seurauksia.

Järkevässä elämässä on hyvät puolensa, mutta kai se voi olla tylsää jonkun mielestä.

Vierailija
79/113 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tietää missä nämä jännämaat ovat?

Olen itse asunut vuosikausia ulkomailla ja Suomi näyttäytyy kyllä varsin positiivisessa valossa.

Vierailija
80/113 |
16.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma on päänsisäinen. Jos hän muuttaisi Italiaan, niin jonkun ajan kuluttua sielläkin olisi samat viinapullot kaupoissa ja arki tylsää suorittamista, koska sielläkin pitää käydä töissä ja tehdä kotiaskareita. Talvisin olisi ikävää, kun taloissa ei olisi kunnon lämmitystä ja siellä olisi kylmä. Näin esimerkkinä.

Henkisesti tylsistynyt ihminen on lopulta henkisesti tylsistynyt joka paikassa, koska se henkinen tylsyys ei katoa paikkaa vaihtamalla.

Mä asun ihan Suomessa ja mulla on kyllä jännitystä elämässä. Suoritan kolmatta tutkintoani ja kokeilen aina uusia harrastuksia. Luen kirjoja uusista aiheista ja opettelen uusia taitoja.