Polttomoottoreiden valmistus ja bensa-autoilu loppuu
Näin käy, mutta koska meitä köyhiäkin on, bensa-autoilla on kysyntää vielä kauan tuonkin jälkeen. https://www.iltalehti.fi/talous/a/f6621ba2-72a0-49b0-bc19-eb1ae0b0d9ed
Kommentit (45235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ne, ketkä nyt on uutena auton hankkineet, ajaa taatusti loppuun sen....menee ainakin 10v normi käytöllä-
Tuon jälkeen moni meista ei autoa tarvi, taksia toki, mutta ei sen väliä onko sähkö vai bensatoiminen.
Ostin viime vuonna uutena nykyisen autoni, olen tyytyväinen ja kun ikää on 72, niin en varmaan tarvi v. 2030 enää omaa autoa.
Sillä ei ole väliä, mikä on bensan hinta tai joku vuosittainen vero. Sähkörimpuloihin en puutu pitkällä tikullakaan
Änkyrä!
Niin olen, monessa muussakin asiassa. Teen juuri niinkuin itse haluan. Kaikessa.
Watch out, we have a badass here!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ne, ketkä nyt on uutena auton hankkineet, ajaa taatusti loppuun sen....menee ainakin 10v normi käytöllä-
Tuon jälkeen moni meista ei autoa tarvi, taksia toki, mutta ei sen väliä onko sähkö vai bensatoiminen.
Ostin viime vuonna uutena nykyisen autoni, olen tyytyväinen ja kun ikää on 72, niin en varmaan tarvi v. 2030 enää omaa autoa.
Sillä ei ole väliä, mikä on bensan hinta tai joku vuosittainen vero. Sähkörimpuloihin en puutu pitkällä tikullakaan
Itse olet 71 vuotiaana ostanut uuden auton, mutta oletat ettei moni suomalainen autoa enää 10 vuoden päästä tarvitse? Olisi kiva kuulla perustelusi miksei nyt 10, 20, 30, 40, 50 tai 60 vuotias tarvitsisi autoa 10 vuoden päästä, ollessaa nuorempi kuin sinä olit uuden auton ostaessasi.
Miksi niin olettaisin....ajakoot millä haluaa kukin, minä ajan omallani , kunnes en enää tarvi minkään sortin autoa..
En kyllä tajua tuota sun ajatustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Änkyrä!
Niin olen, monessa muussakin asiassa. Teen juuri niinkuin itse haluan. Kaikessa.
Watch out, we have a badass here!
YES, I am, because I can
Mahtavaa, meidän kunnassa ei ole ainuttakaan latausasemaa ja lähin biopolttoaine löytyy myöhemmin keväällä 150 km päästä. Dieselin hinta oli tänään 1,548. Joka viikko nousee parilla sentillä.
Ei sillä etteikö muutos ole tärkeä mutta AIKAA tarvitaan että ensin on puitteet kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Eliitti on täysin vieraantunut reaalimaailmasta ja tavallisten ihmisten elämästä, heillä kun on yhteiskunnan tai yrityksen tarjoamat työsuhdeautot, niin eivät osaa edes kuvitella kuinka vähän tavallisella ihmisellä on varaa laittaa autoon.
Halpoja sähköautoja ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Tavallinen kansa ajaa nyt ja tulevaisuudessa bensalla samalla kun eliitti ajaa ilmaisilla sähköautoilla.
Minä ostin oman auton, vaikka olisin saanut työsuhdeauton. Saan auton maksettua kevyesti täysillä kilometrikorvauksilla, joita myyntiedustajan työssä tulee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tässä aivopierussa hybridejä ei lasketa bensa-autoksi.
Todellisuudessahan niiden bensankulutus on suurempi kuin oikeassa bensa-autossa.
Ei pidä paikkaansa tuo väitteesi näiden automerkkin hybridiautoissa: Toyota, Honda, Nissan, Kia, Hyundai, Ford, Mitsubishi(Outlander Phev). Kevythybridit niin Mazda, Suzuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessahan niiden bensankulutus on suurempi kuin oikeassa bensa-autossa.
Varsinainen maailmanpelastaja, hybridiin on yhdistetty molempien autojen huonot puolet.
Todellisuus on sitä että hybridi sopii toisille ja toisille ei, vähän eri kriteereillä kuin täyssähkö.
Vaimon XC60:n todellinen keskikulutus litran pinnassa kun on latauspiste sekä kotona että työpaikalla ja ajot sopivan mittaista työmatkaa + muksujen kuskailua ja kauppareissuja. Keksitkö äkkiseltään jonkun pelkällä bensalla kulkevan saman kokoisen auton jolla pääsee samaan tai edes alle 7 litraan kaupunkiajossa?
Kuinka monessa vuodessa tuo polttoaineen säästö kuolettaa autoon sijoitetun pääoman? Oletko äkkiseltään ehtinyt laskea sen?
Ei kai kukaan sido pääomaa autoon kun sellaisen saa joko liisarina tai lähes nollakuluisella rahoituksella.
Vihreä liike elää kaltaistesi matemaatikkojen ansiosta :D
No ei, mutta sijoitussalkkuni voi hyvin koska en ole tyhmästi hassannut pääomaa sellaisiin asioihin minkä arvo laskee kuin lehmän häntä.
Persaukinen ajaa velkavankkurilla ja kuvittelee vielä säästävänsä sillä!
Osta sellainen auto mihin on oikeasti varaa, niin jää enemmän rahaa siihen sijoitussalkkuun.
Minulla on varsin hyvin varaa tuohon 60000 autoon, ja koska en tyhmänä osta sitä käteisellä vaan pidän senkin rahan sijoitettuna 6-10 % tuotolla, maksaa se käytännössä itse itsensä.
On mullakin varaa 60 000€ autoon eikä tarvi mitään köyhien rahoituksia ottaa mutta en osta koska en tarvitse mihinkään 60 000€ autoa. Mikään ei ole tyhmempää kuin se et ostaa vain sen takia koska voi. Itse ostan vain niitä mitä tarvin oikeasti.
Bensasta maksetaan75% veroa. Mistä valtio sitten rahat nyhtää, jos sähköön siirrytään?
Mutta eiköhän siihenkin jokin ylimääräinen autosähkövero sitten kehitetä.
Joten turha kuvitella, että autoilusta tulisi koskaan halpaa. Ekologisuuskin on vähän kyseenalaista, kun jonkunhan se ylimääräinen sähkökin pitää tuottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Vai meinaatko että turisti joka tulee tänne omalla autolla ostaa sen takia sähköauton kun täällä ei voi tankata bensiiniä? Onko meillä kohta sähköllä käyviä traktoreita? Lumiauroja? Tukkirekkoja?
Turisti tulee tietenkin omalla sähköautollaan.
Niin varmaan. Lappiinkin menee sydäntalvella sähköautollaan ja ajelee tunturia ylös alas :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinainen maailmanpelastaja, hybridiin on yhdistetty molempien autojen huonot puolet.
Todellisuus on sitä että hybridi sopii toisille ja toisille ei, vähän eri kriteereillä kuin täyssähkö.
Vaimon XC60:n todellinen keskikulutus litran pinnassa kun on latauspiste sekä kotona että työpaikalla ja ajot sopivan mittaista työmatkaa + muksujen kuskailua ja kauppareissuja. Keksitkö äkkiseltään jonkun pelkällä bensalla kulkevan saman kokoisen auton jolla pääsee samaan tai edes alle 7 litraan kaupunkiajossa?
Kuinka monessa vuodessa tuo polttoaineen säästö kuolettaa autoon sijoitetun pääoman? Oletko äkkiseltään ehtinyt laskea sen?
Ei kai kukaan sido pääomaa autoon kun sellaisen saa joko liisarina tai lähes nollakuluisella rahoituksella.
Vihreä liike elää kaltaistesi matemaatikkojen ansiosta :D
No ei, mutta sijoitussalkkuni voi hyvin koska en ole tyhmästi hassannut pääomaa sellaisiin asioihin minkä arvo laskee kuin lehmän häntä.
Persaukinen ajaa velkavankkurilla ja kuvittelee vielä säästävänsä sillä!
Osta sellainen auto mihin on oikeasti varaa, niin jää enemmän rahaa siihen sijoitussalkkuun.
Minulla on varsin hyvin varaa tuohon 60000 autoon, ja koska en tyhmänä osta sitä käteisellä vaan pidän senkin rahan sijoitettuna 6-10 % tuotolla, maksaa se käytännössä itse itsensä.
On mullakin varaa 60 000€ autoon eikä tarvi mitään köyhien rahoituksia ottaa mutta en osta koska en tarvitse mihinkään 60 000€ autoa. Mikään ei ole tyhmempää kuin se et ostaa vain sen takia koska voi. Itse ostan vain niitä mitä tarvin oikeasti.
No minä tarvitsen auton. Ja minun ajoillani (no, ajoilla ennen koronaa) sähköauto tuli niin paljon halvemmaksi kuin mikään fossiilipohjainen että valinta oli täysin no-brainer.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu. Vai meinaatko että turisti joka tulee tänne omalla autolla ostaa sen takia sähköauton kun täällä ei voi tankata bensiiniä? Onko meillä kohta sähköllä käyviä traktoreita? Lumiauroja? Tukkirekkoja?
Niin varmaan. Lappiinkin menee sydäntalvella sähköautollaan ja ajelee tunturia ylös alas :D
Varmaan turistilla on sen verran älliä päässä että ei puuduta pers ettään auton penkissä vaan taittaa matkan pohjoiseen autojunalla ja ajelee sitten siellä kohteessa minkä ajaa.
Autotehtaat eivät valmista käytettyjä autoja ja suomalaiset ajavat 13 vuotta vanhoilla autoilla. Menee pitkälti yli 10 vuotta vielä ennen kuin teoriassakaan suomalaiset voivat ajaa 13 vuotta vanhoilla sähköautoilla.
Elli Harju satuilee nyt reilusti.
Saattaa olla että en osta koskaan sähköautoa.
Ostan kun se mullistava akkukeksintä on tullut ;)
Jumala on antanut meille
Bensiinikäyttöisen polttomoottorin
Me emme pidä
Me emme
Pidä muita moottoreita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Änkyrä!
Vierailija kirjoitti:
Koskahan Suomeen aletaan rakentaa sitä infraa, jota sähköautot tarvitsevat? Huoltoasemille tarvitaan paljon latauspisteitä, jos lataaminen kestää vaikka 30 min ja sitä pitää tehdä 200 kilometrin välein, voipi mennä iso osa matka-ajasta pistokepaikalle jonotellessa.
Miksköhän tämä väite on mennyt näin monelle täydestä läpi? Laittaa vaan kotona auton lataukseen ja aamulla lähtee täydellä akulla. Miksi joku haluaisi lähteä huoltoasemalle lataamaan?
Vierailija kirjoitti:
Autotehtaat eivät valmista käytettyjä autoja ja suomalaiset ajavat 13 vuotta vanhoilla autoilla. Menee pitkälti yli 10 vuotta vielä ennen kuin teoriassakaan suomalaiset voivat ajaa 13 vuotta vanhoilla sähköautoilla.
13 vuotiaat sähköautot on halpoja kun range on 50km eikä akkuja kannata uusia.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, meidän kunnassa ei ole ainuttakaan latausasemaa ja lähin biopolttoaine löytyy myöhemmin keväällä 150 km päästä. Dieselin hinta oli tänään 1,548. Joka viikko nousee parilla sentillä.
Ei sillä etteikö muutos ole tärkeä mutta AIKAA tarvitaan että ensin on puitteet kunnossa.
Mutta aika monella on sähköt kotona, mökillä jne. Ei kannata tehdä asiaa niin vaikeaksi. Nimenomaan harvaan asutulla seudulla sähköauto on kätevä, koska joka paikassa saa auton lataukseen.