Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä

Vierailija
11.02.2021 |

Noniin.

Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.

Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.

Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?

Kommentit (957)

Vierailija
141/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tulee esiin taas monien palstalaisten outo käsitys seksistä: nainen antaa ja mies saa.

Itse naisena olen sitä mieltä että myös minä saan. Ihan tasavertaisena kumppanina. Jos ihminen ei pidä seksistä ja kokee olevansa vaan se antava osapuoli niin silloin ei kannata ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tai vielä vähemmän mennä naimisiin asti ja pilata jonkun toisen elämä.

Vierailija
142/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mies ja mene yksin hotelliin. Siinäpähän akka saa sitten kotona miettiä tekikö oikean ratkaisun. Nyt jos annat periksi, saat antaa periksi loppuelämä.

Tätä voi vielä ryydittää saatesanoin: "Hotelli on joka tapauksessa maksettu, joten menen sinne. Sinä saat valita; lastenhoitaja tai miehen hoitaja. Jompi kumpi olet itse ja toinen hankitaan."

Tällaiset omissa naissuhteissaan katkeroituneet haluavat vaan pilata parisuhteen toisiltakin miehiltä näillä neuvoillaan. Kateellisia vaan ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.

Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.

Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.

Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin. 

Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun? 

Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.

Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.

Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.

Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.

Siirrät maalitolppia. Edellisessä viestissäsi kirjoitit "kyllä mahtuu" eli siis puhuttiin yllätyksestä joka sisältää molemmille mieluisia asioita. Samalla kuitenkin vaadit ettei sellaista saa järjestää yllätyksenä vaan sovitusti. Omalla kohdallasi voi olla niin, ehkä olet kontrollifriikki joka haluaa dominoida kaikissa yhteisissäkin päätöksissä, mutta et voi ylestää kuten teit. Monille, väitän että useimmille, mieluinen yllätys todellakin on mieluinen yllätys eikä suututa siitä että ei ole ensin kysytty sopiiko tällaisen yllätyksen antaminen. 

Tuossahan juuri kirjoitin, että yhteinen yllätys sisältää molemmille mielekästä tekemistä! Eli jotakin mistä molemmat 100% pitää. Jos taas halutaan esimerkiksi yhdistää minulle mieluinen laavuretki ja miehelle mieluinen kuvitteellinen hotelliyö, niin silloin tästä sovitaan yhdessä. Kaiken keskiössä on toisen kuunteleminen ja osoittaminen siitä, että hei minä kuuntelen sinua ja olen ajatellut sinua.

Niin, pointti oli nyt silti siitä että yllätyksistä ei sovita yhdessä. Ei se enää ole yllätys sen jälkeen. 

Vierailija
144/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole mies ja mene yksin hotelliin. Siinäpähän akka saa sitten kotona miettiä tekikö oikean ratkaisun. Nyt jos annat periksi, saat antaa periksi loppuelämä.

Tätä voi vielä ryydittää saatesanoin: "Hotelli on joka tapauksessa maksettu, joten menen sinne. Sinä saat valita; lastenhoitaja tai miehen hoitaja. Jompi kumpi olet itse ja toinen hankitaan."

Mistä sen hoitajan saa lapselle parin päivän varoajalla? Miksi yksikään tähän ketjuun kommentoinut mies ei ole kertonut, hommaako hän itse lapselle tutun hoitajan vai jääkö sekin vaimon kontolle?

Paljon oletuksia, vähän villoja. Et tiedä ap:n laspenhoitoasioista mitään, joten sillä on turha spekuloida sinun tai muiden miestenkään, vaikka miten kiukkuaisit.

Vierailija
145/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kun lapset oli pieniä, en halunnut lähteä minnekään yön yli reissuun edes suunnitellusti.

Lasten hoitajaa varten piti kotona siivota vähän normaalia paremmin, piti olla puhtaat vaatteet joka tilannetta valmiiksi esillä, piti olla kaikki ruuat valmiiksi tehtynä, lääkkeet ohjeineen mitattina. Kirjalliset ohjeet syömis-, nukutus-, pukemis- ym rutiineista. Meillä toisella lapsella perussairaus lääkkeineen. Arki oli muutenkin niin täyttä, että jonkun viikonloppureissun valmistelu, sekä omat että kotiinjäävien lasten kamojen suunnittelu oli niin työlästä, että olin ihan poikki kun viimein pääsi lähtemään, aina jotain tärkeää unohtui, huono omatunto jättää itkeviä lapsia vieraalle, en nauttinut vapaasta yhtää. 2 'vapaa' viikonloppua pidettiin, sitten sai riittää vuosiksi

Täydellisyydentavoittelu ja kontrollifriikkeys on ongelma, johon kannattaa yrittää hakea apua. Ilmeisesti tuurilla selvisitte, mutta monen kohdalla tuollainen voi tuhota parisuhteen. 

Vierailija
146/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itse olisin iloinen.

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken. 

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Ja "vauva on vauva vain hetken" - jos nyt palataan ap tilanteeseen niin "vauva" on nyt 1v10kk, kuinka kauan vauva on vauva ja voi tukeutua tähän sanontaan? 4-vuotiasta vauvaa ei voi viedä hoitoon ettei turvallinen kiintymyssuhde vaarannu? 

Vierailija
147/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen hoitajan saa lapselle parin päivän varoajalla? Miksi yksikään tähän ketjuun kommentoinut mies ei ole kertonut, hommaako hän itse lapselle tutun hoitajan vai jääkö sekin vaimon kontolle?

Paljon oletuksia, vähän villoja. Et tiedä ap:n laspenhoitoasioista mitään, joten sillä on turha spekuloida sinun tai muiden miestenkään, vaikka miten kiukkuaisit.

Se on kuitenkin oleellinen asia tässä jutussa. Jos sitä hoitopaikkaa ei vaan ole, niin miten lähdet kahdenkeskiseen reissuun? Aloittajan olisi pitänyt kertoa tuo heti aloituksessa.

Vierailija
148/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riitä että vain hommaa hoitajan, ellei se ole tuttu mummi, joka on hoitanut lasta monta kertaa, ja löytää itse kaapista tai pyykkinarulta vaatteet, kokkaa ruuat ja tuntee lapsen hyvin, miten hänen kanssaan toimitaan. Muussa tapauksessa aiheuttaa äidille vain lisästressiä.

Vierailija
149/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä lähden mielelläni kanssasi hotelliin. Käydään syömässä hyvin, varataan sellainen huone, jossa on kylpyamme, istutaan ja juodaan skumppaa, valvotaan, vietetään aikuisten aikaa.

Olen omalle puolisolleni järjestänyt useammankin hotelliyön ja ehdottanut välillä, että hän tulisi vähän kauemmaskin viettämään viikonloppua työmatkakohteeseeni. Hän ei ole tarjonnut minulle yhtään. Olisin otettu, jos kerrankin minulle tarjottaisiin ja järjestettäisiin.

Ja todellakin on jo korkea aika laittaa tuon ikäinen lapsi YHDEKSI yöksi hoitoon.

Vierailija
150/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kyllä jänniä tyyppejä, jotka ei tykkää yllätyksistä, ei kelpaa se, ei tämä... Kuinka teidän kanssa voi elää? Onko elämä vain sellaista raskasta eteenpäinmenoa, pitääkö joka saamarin asia olla teidän hyppysissä? Minut on viety yllärinä ulkomaille, on järkätty yllätyksenä hulppeat 30v-juhlat, on viety yllätyksenä hotelliin syömään ja yöksi ja kertaakaan ei ole tullut fiilistä, että asiasta olisi pitänyt miehelle alkaa narisemaa. Meillä lapsia 3. Mun on pakko sanoa, että jos mies olisi noin hankala, että mikään ei kelpaa mitä yrittä järkkäillä niin kyllä olisi aika ikävää elämää. 

Vierailija
151/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Mitä tämä kommentti kertoo sinusta. Miksi parisuhde voi mielestäsi huonosti, jos vanhemmat ottavat irtioton arjesta? Aloittajan tilanne nyt näyttää siltä, että viimeisiä viedään, mutta toimivassa parisuhteessa yhteiset hotelliyöt ovat sitä arjen luksusta. Minusta yhteiset hotelliyöt miehen ilman lapsia ovat parhaita. Saadaan keskittyä täysin toisiimme ja yhteisiin asioihin. Seksin aikana ei tarvitse miettiä, kuuleko joku tai tuleeko joku paikalle. Saa antaa mennä täysin vapaasti.

Vierailija
152/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy, jos vaimo haluaisi mennä itsekseen ja levätä ja nukkua kunnolla, sinä sillä aikaa hoidat lasta. Tämän jälkeen aivan varmasti vaimo jaksaa paremmin, huomioi sinua kaikessa enemmän, ja tulee yleinen buusti suhteessa. Olisin hyvin hämmästynyt jos ei.

Vierailija
153/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.

Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.

Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.

Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin. 

Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun? 

Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.

Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.

Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.

Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.

Siirrät maalitolppia. Edellisessä viestissäsi kirjoitit "kyllä mahtuu" eli siis puhuttiin yllätyksestä joka sisältää molemmille mieluisia asioita. Samalla kuitenkin vaadit ettei sellaista saa järjestää yllätyksenä vaan sovitusti. Omalla kohdallasi voi olla niin, ehkä olet kontrollifriikki joka haluaa dominoida kaikissa yhteisissäkin päätöksissä, mutta et voi ylestää kuten teit. Monille, väitän että useimmille, mieluinen yllätys todellakin on mieluinen yllätys eikä suututa siitä että ei ole ensin kysytty sopiiko tällaisen yllätyksen antaminen. 

Tuossahan juuri kirjoitin, että yhteinen yllätys sisältää molemmille mielekästä tekemistä! Eli jotakin mistä molemmat 100% pitää. Jos taas halutaan esimerkiksi yhdistää minulle mieluinen laavuretki ja miehelle mieluinen kuvitteellinen hotelliyö, niin silloin tästä sovitaan yhdessä. Kaiken keskiössä on toisen kuunteleminen ja osoittaminen siitä, että hei minä kuuntelen sinua ja olen ajatellut sinua.

Niin, pointti oli nyt silti siitä että yllätyksistä ei sovita yhdessä. Ei se enää ole yllätys sen jälkeen. 

Ei tietenkään ole. Mikä on yllätyksen tarkoitus? Minulle se on toisen ilahduttaminen. Miksi ilahduttaisin toista minulle sopivilla asioilla, vaikka tietäisin että puolisoni ei nauti kyseisestä asiasta? Keksin toisen yllätyksen, sellaisen mistä molemmat nauttivat. Siis tekemistä, mistä molemmat pitävät eikä tyylillä ensin tehdään minun haluni mukaan ja illalla sinun.

Jos taas toivoisin, että puolisoni minun vuokseni lähtisi mukaani tekemään asiaa x, niin silloin pyydän ja yhdessä sovimme sopivan ajankohdan. Koska arvostan häntä, enkä halua parisuhteen hoitamisen varjolla pakottaa häntä tekemään asioita joista hän ei pidä syystä tai toisesta.

Vierailija
154/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ele sinulta, vaimosi on todella kiittämätön. Ihmettelen naisia, jotka eivät arvosta miestä sen vertaa että ottaisivat lahjoja edes vastaan... Kylmäkiskoinen eukko. Toki jos hän on täysin uupumuksen partaalla tai masentunut (näkyy kyllä päälle), niin ehkä lähtö kotoa voi tuntua vaikealta.

Vierailija
155/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tulee esiin taas monien palstalaisten outo käsitys seksistä: nainen antaa ja mies saa.

Itse naisena olen sitä mieltä että myös minä saan. Ihan tasavertaisena kumppanina. Jos ihminen ei pidä seksistä ja kokee olevansa vaan se antava osapuoli niin silloin ei kannata ryhtyä mihinkään parisuhteeseen tai vielä vähemmän mennä naimisiin asti ja pilata jonkun toisen elämä.

Entä jos nainen haluaa saada kotona eikä hotellissa? Eihän hotelliyöstä kieltäytyminen tarkoita, ettei halua ja tykkää seksistä. En lähtisi kenenkään tuntemattoman puolihuolimattomasta keskustelunavauksesta päättelemään kenenkään parisuhteen tilaa tai tekemään pitkälle meneviä tulkintoja naisen seksihaluista. 

Vierailija
156/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Mitä tämä kommentti kertoo sinusta. Miksi parisuhde voi mielestäsi huonosti, jos vanhemmat ottavat irtioton arjesta? Aloittajan tilanne nyt näyttää siltä, että viimeisiä viedään, mutta toimivassa parisuhteessa yhteiset hotelliyöt ovat sitä arjen luksusta. Minusta yhteiset hotelliyöt miehen ilman lapsia ovat parhaita. Saadaan keskittyä täysin toisiimme ja yhteisiin asioihin. Seksin aikana ei tarvitse miettiä, kuuleko joku tai tuleeko joku paikalle. Saa antaa mennä täysin vapaasti.

Jos parisuhde kuolee ilman yhteisiä hotelliöitä, niin silloin kyllä on jotakin pahasti vialla. Saahan niitä yhteisiä öitä haluta ja toivoa, ja piristäväthän ne parisuhdetta jos molemmat siitä nauttivat. Ap:n tapauksessa eivät ilmeisesti nauti.

Vierailija
157/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyllä jänniä tyyppejä, jotka ei tykkää yllätyksistä, ei kelpaa se, ei tämä... Kuinka teidän kanssa voi elää? Onko elämä vain sellaista raskasta eteenpäinmenoa, pitääkö joka saamarin asia olla teidän hyppysissä? Minut on viety yllärinä ulkomaille, on järkätty yllätyksenä hulppeat 30v-juhlat, on viety yllätyksenä hotelliin syömään ja yöksi ja kertaakaan ei ole tullut fiilistä, että asiasta olisi pitänyt miehelle alkaa narisemaa. Meillä lapsia 3. Mun on pakko sanoa, että jos mies olisi noin hankala, että mikään ei kelpaa mitä yrittä järkkäillä niin kyllä olisi aika ikävää elämää. 

Miten teillä oli lastenhoito järjestetty? Onko teillä paikka, jonne lapset saa viikoksi ihan vaan ilmoittamalla viime tipassa? Kumpi järjesti lapsille hoidon, sinä vai miehesi?

Vierailija
158/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ele sinulta, vaimosi on todella kiittämätön. Ihmettelen naisia, jotka eivät arvosta miestä sen vertaa että ottaisivat lahjoja edes vastaan... Kylmäkiskoinen eukko. Toki jos hän on täysin uupumuksen partaalla tai masentunut (näkyy kyllä päälle), niin ehkä lähtö kotoa voi tuntua vaikealta.

Ehkä naisesta lähtö tuntuu vaikealta siksi, että mies ei ole sopinut kenenkään kanssa lapsen hoidosta?

Vierailija
159/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta syytä miksi en lähtisi nyt miehen kanssa hotelliin.

Korona

Nukkuisin koko viikonlopun

Vauva liian pieni 11kk

Hotellin patjat olisi maidossa

Vauvalla ei ole muita kiintymyssuhteita kuin vanhemmat

Seksiä saa kotonakin joka päivä.

Rahat tiukilla

En pidä yllätyksistä koska joudun suunnittelemaan ja pakkaamaan kaiken. Yllätys aiheuttaa ylimääräisiä töitä.

Mitä haluaisin hotellihuoneen sijaan. Enemmän läsnäoloa, yhteistä tekemistä ja kotitöihin osallistumista.

Vierailija
160/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja minkälaisten miesten kanssa palstalaiset ovat lisääntyneet, jos omasta miehestä ajatellaan "minulle tulee maksullinen nainen -olo, jos lähden hotelliin yöksi mieheni kanssa".

Ja ettei voi olla poissa kotoa, koska on lapsi. Ei ihme, että 50% avioliitoista päätyy eroon ja pikkulapsiaikana petetään ja jätetään. Relatkaa naiset. Lapset ei mene rikki siitä, ettei äiti ole 24/7 saatavilla.

Ennen eli silloin "kun kaikki oli paremmin" Ei puhuttu lasten kiintymyssuhteista vaan synnytettiin ja jatkettiin pellolla hommia ja isommat sisarukset hoiti vauvat ja lapset sillä välin kun vanhemmat tekivät maatilalla 16 tuntista työpäivää. Nykyajan yksi hotelliyö kerran vuodessa on mitätön määrä poissaoloa lapsensa luota verrattuna miten ennen oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi