Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä

Vierailija
11.02.2021 |

Noniin.

Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.

Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.

Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?

Kommentit (957)

Vierailija
121/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman vuoden päästä marttyyriäiti ulisee kun mies ei järjestä mitään kivaa eikä tee mitään parisuhteen eteen.

Vierailija
122/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele et parisuhteet menee pieleen.. mies järjestää yllätyksen ja haluaa ilahduttaa puolisoaan ja viettää kahdenkeskeistä aikaa niin täällä akat alkavat haukkumaan että mies on itsekäs ja vonkaa seksiä jne. Tämän miehen puoliso on tehnyt itsestään marttyyri äidin joka ei voi edes yhtä yötä jättää lastaan hoitoon ja keskittyä mieheen ja ehkäpä itseensäkin. Ei se lapsi saa mitään traumaa siitä jos se on ilman äitiä muutaman tunnin. Ihan horror ämmä. Säälin oikeasti aloittajaa.

Juttu on niin, että yksi hotelliyö ei korjaa viallista suhdetta, jossa on selviä ongelmia kommunikaatiossa ja toisen tuntemisessa. Juurisyyt ovat muualla kuin itse hotelliyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele et parisuhteet menee pieleen.. mies järjestää yllätyksen ja haluaa ilahduttaa puolisoaan ja viettää kahdenkeskeistä aikaa niin täällä akat alkavat haukkumaan että mies on itsekäs ja vonkaa seksiä jne. Tämän miehen puoliso on tehnyt itsestään marttyyri äidin joka ei voi edes yhtä yötä jättää lastaan hoitoon ja keskittyä mieheen ja ehkäpä itseensäkin. Ei se lapsi saa mitään traumaa siitä jos se on ilman äitiä muutaman tunnin. Ihan horror ämmä. Säälin oikeasti aloittajaa.

Sitä kahdenkeskistä aikaa ei ole, jos lapselle ei ole järjestetty hoitopaikkaa. Sen hoitopaikan etsiminen on välillä kiven alla, jos ei ensin ole selvittänyt, milloin lapsen saa jonnekin hoitoon. Ei se onnistu niin, että ensin varataan hotelli, jonka jälkeen yllätyksen saaja alkaa soitella tuttuja ja sukulaisia läpi, kuka suostuisi ottamaan lapsen yöksi parin päivän varoajalla. Lopulta voi jäädä kaksi vaihtoehtoa eli joko reissu perutaan tai otetaan lapsi mukaan.

Vierailija
124/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mies ja mene yksin hotelliin. Siinäpähän akka saa sitten kotona miettiä tekikö oikean ratkaisun. Nyt jos annat periksi, saat antaa periksi loppuelämä.

Vierailija
125/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Itse olisin iloinen.

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Pitkän liiton salaisuus on yhteinen aika.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Aikuiset jaksavat kyllä odottaa, mutta vauva on vauva vain hetken. 

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Vierailija
126/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä unohtuu, että kaikki ihmiset eivät nauti samoista asioista. Meillekin aina muut ovat ehdotelleet omaa tapaansa lähteä rentoutumaan kahdestaan hotelliin. No, ollaan kumpikin tehty reissutyötä ja tietysti myös lomailleetkin hotelleissa eikä se ole ollut meille kuin yöpaikka. Ei siis mikään mukava hengailupesä. Enimmäkseen hotelleissa on myös surkeat aamupalat, huonot sängyt ja tyynyt, ällöttävät suihkut ja kylppärit jne. Eikä todellakaan ole sellainen fiilis, että lähtisi jonnekin hotelliin rakastelemaan. Se on ok, jos molemmille hotelli on wow. Itselle hotelli on vain paikka, jossa yövytään ja sitten lähdetään töihin/kiertelemään nähtävyyksiä. Tietysti eri asia, jos the hotelli on esimerkiksi Kämp.

Vierailija
127/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.

Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.

Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.

Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin. 

Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun? 

Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.

Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.

Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.

Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.

Siirrät maalitolppia. Edellisessä viestissäsi kirjoitit "kyllä mahtuu" eli siis puhuttiin yllätyksestä joka sisältää molemmille mieluisia asioita. Samalla kuitenkin vaadit ettei sellaista saa järjestää yllätyksenä vaan sovitusti. Omalla kohdallasi voi olla niin, ehkä olet kontrollifriikki joka haluaa dominoida kaikissa yhteisissäkin päätöksissä, mutta et voi ylestää kuten teit. Monille, väitän että useimmille, mieluinen yllätys todellakin on mieluinen yllätys eikä suututa siitä että ei ole ensin kysytty sopiiko tällaisen yllätyksen antaminen. 

Vierailija
128/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna puolison jäädä kotiin, mene itse hotelliin ja yritä saada jotain seuraa sinne hotellin baarista.

Voihan mies lähteä taaperon kanssa hotellilomalle. Puoliso saa jäädä yksin kotiin.

Vierailija
129/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden päästä marttyyriäiti ulisee kun mies ei järjestä mitään kivaa eikä tee mitään parisuhteen eteen.

Parin vuoden päästä ei ole mitään parisuhdetta enää olemassakaan.

Vierailija
130/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen. Itse pitäisin hotellivarauksen voimassa ja tilaisin sinne sitten muuta seuraa. Toisaalta on tullut vaimokin valittua kunnolla ja on 100% samaa mieltä tässä asiassa. 

Vierailija
131/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ikäviä ja inhottavia vastauksia. Miten tällaisenkin voi kääntää näin ikäväksi? Kylläpä moni nainen osaa olla hyvin ilkeä ja pirullinen. Ap, jos nyt ei ole hyvä aika reissulle ja taapero ei ole ollut hoidossa, niin toivottavasti vaimo ymmärtää kuitenkin arvostaa tätä elettä. Mukava ajatus! Toivottavasti keksitte jotain muuta mieluisaa!

Vierailija
132/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli skidi isovanhemmilla hoidossa jo aika vauvana ja yhden yön yli jo puolivuotiaana.

Ja lapsen terveen kehityksen ja onnellisen aikuisuuden salaisuus on turvallinen kiintymyssuhde. 

Lapsen kiintymyssuhde ei kaadu siihen, että lapsi on erossa vanhemmistaan yhden yön. Jos vanhempien Parisuhde ei voi hyvin, silloin myös lapsi kärsii. Tämä on asia joka jokaisen tulisi muistaa.

Parisuhde kaipaa aikaa ja hoitamista, myös silloin kuin lapset ovat pieniä. Ei Parisuhde ole mikään "laukku jonka voi työntää kaapin perälle ja kaivaa joskus tulevaisuudessa esiin".

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Vierailija
133/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole mies ja mene yksin hotelliin. Siinäpähän akka saa sitten kotona miettiä tekikö oikean ratkaisun. Nyt jos annat periksi, saat antaa periksi loppuelämä.

Tätä voi vielä ryydittää saatesanoin: "Hotelli on joka tapauksessa maksettu, joten menen sinne. Sinä saat valita; lastenhoitaja tai miehen hoitaja. Jompi kumpi olet itse ja toinen hankitaan."

Vierailija
134/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä suosittele tätä "yllätysten" järjestämistä puolisolle. Itse ainakin inhoan yllätyksiä. Lähden mielelläni mieheni ideoihin mukaan kun niistä yhdessä keskustellaan ja pohditaan käytännön asiat.

Lopeta sinäkin se kontrollifriikeys ja anna mennä, edes kerran. Löydät ihan uuden maailman.

Vierailija
135/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.

Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.

Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.

Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin. 

Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun? 

Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.

Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.

Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.

Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.

Siirrät maalitolppia. Edellisessä viestissäsi kirjoitit "kyllä mahtuu" eli siis puhuttiin yllätyksestä joka sisältää molemmille mieluisia asioita. Samalla kuitenkin vaadit ettei sellaista saa järjestää yllätyksenä vaan sovitusti. Omalla kohdallasi voi olla niin, ehkä olet kontrollifriikki joka haluaa dominoida kaikissa yhteisissäkin päätöksissä, mutta et voi ylestää kuten teit. Monille, väitän että useimmille, mieluinen yllätys todellakin on mieluinen yllätys eikä suututa siitä että ei ole ensin kysytty sopiiko tällaisen yllätyksen antaminen. 

Tuossahan juuri kirjoitin, että yhteinen yllätys sisältää molemmille mielekästä tekemistä! Eli jotakin mistä molemmat 100% pitää. Jos taas halutaan esimerkiksi yhdistää minulle mieluinen laavuretki ja miehelle mieluinen kuvitteellinen hotelliyö, niin silloin tästä sovitaan yhdessä. Kaiken keskiössä on toisen kuunteleminen ja osoittaminen siitä, että hei minä kuuntelen sinua ja olen ajatellut sinua.

Vierailija
136/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ulisee jo nyt, mut mies ei ollu osannu valita taas just tähän hetkeen marttyyrimamman mieleistä kivaa yllätystä. Ei noitten kaikesta valittavien kanssa voi oikeesti koskaan voittaa.

Vierailija
137/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun lapset oli pieniä, en halunnut lähteä minnekään yön yli reissuun edes suunnitellusti.

Lasten hoitajaa varten piti kotona siivota vähän normaalia paremmin, piti olla puhtaat vaatteet joka tilannetta valmiiksi esillä, piti olla kaikki ruuat valmiiksi tehtynä, lääkkeet ohjeineen mitattina. Kirjalliset ohjeet syömis-, nukutus-, pukemis- ym rutiineista. Meillä toisella lapsella perussairaus lääkkeineen. Arki oli muutenkin niin täyttä, että jonkun viikonloppureissun valmistelu, sekä omat että kotiinjäävien lasten kamojen suunnittelu oli niin työlästä, että olin ihan poikki kun viimein pääsi lähtemään, aina jotain tärkeää unohtui, huono omatunto jättää itkeviä lapsia vieraalle, en nauttinut vapaasta yhtää. 2 'vapaa' viikonloppua pidettiin, sitten sai riittää vuosiksi

Vierailija
138/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä parisuhteessa on silloin isoja ongelmia, jos sen hoitamiseen ja seksin harrastamiseen tarvitaan yllätyshotelliöitä.

Parisuhteeseen tulee isoja ongelmia, jos sitä ei hoideta myös kahdenkeskisellä ajalla. Hotelli tuskin on mikään itseisarvoinen vaatimus, mutta se on arjesta irroittava ympäristö, jossa ei tarvitse mm. tehdä kotitöitä vaan kaiken ajan voi keskittää sataprosenttisesti puolisoon ja yhdessäoloon. Siksi se on yleinen ja suosittu tapa lomailla. Totta kai koti toimii myös, jos lapset saa sieltä muualle, mutta ei siinä mitään loman tuntua ole kun katsoo samoja nurkissa pyöriviä pölypalloja ja lattioiden leluröykkiöitä tai jos joutuu ensin tekemään kolmen tunnin suursiivouksen saadakseen miellyttävän olon ja ympäristön. Hotelli on just siitä kiva, että joku muu on jo siivonnut ja pedannut ja kokannut ja tiskaa astiat, petaa vuoteet jne. 

Vierailija
139/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin todella ilahtunut tuollaisesta jos lastenhoito oli järjestetty myös.

Oma kohta puolitoistavuotiaani nukkuu vielä perhepedissä. En todellakaan lähtisi yöksi pois enkä pystyisi rentoutumaan yhtään. Onneksi mieheni tietää että vihaan yllätyksiä....

Vierailija
140/957 |
12.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi vielä ryydittää saatesanoin: "Hotelli on joka tapauksessa maksettu, joten menen sinne. Sinä saat valita; lastenhoitaja tai miehen hoitaja. Jompi kumpi olet itse ja toinen hankitaan."

Mistä sen hoitajan saa lapselle parin päivän varoajalla? Miksi yksikään tähän ketjuun kommentoinut mies ei ole kertonut, hommaako hän itse lapselle tutun hoitajan vai jääkö sekin vaimon kontolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä