Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.
Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.
Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.
Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin.
Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun?
Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.
Onneksi voin äitinäkin mennä hotelliin yhdeksi viikonlopuksi joka kuukausi. Ilman miestä ja lapsia. Jos se hotellihuone tekee parisuhteen paremmaksi, niin miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni. Lapset ovat sillä aikaa isänsä kanssa.
Minä voisin lähteä koska vain hotelliin yöksi eikä siellä tarvitsisi vain nukkua. En ymmärrä miten yksi vaivainen yö vuodessa voi aiheuttaa noin paljon mielipahaa.
T. 2-vuotiaan väsynyt äiti
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset esittävät tässä ketjussa aika kärkkäitä kommentteja miehistä. Ehkä se johtuu siltä että aika monet miehet järjestävät naiselle yllätyksiä tai ostavat lahjoja niin että ovat antavinaan lahjan joka kuitenkin on valittu sen perusteella mitä mies haluaa eikä siitä mikä naista kiinnostaa. Tässä ärsyttää erityisesti se että kun naiselle ”annetaan lahja” niin tämän tulisi olla kiitollinen ja käyttää sitä vaikka itse ei tykkäisi kyseisestä asiasta.
Esimerkkinä järjettomän korkeakorkoiset kengät, seksikkäät alusasut, hotelli viikonloppu seksille jne. Eli oikeastihan nämä lahjat ovat miehelle. Ja minusta on ihan ok jos mieheni esittäisi että kulta ostin itselleni tällaisen lahjan suostuisitko käyttämään tällaisia vaatteita joita haluaisin nähdä päälläsi. Mutta minua ärsyttää suunnattomasti jos minulle annetaan tuollainen lahja ja odotetaan isoja kiitoksia ja intoa miellyttää miestä kun tämä on ostanut jotain itselleen mieluista ja väittää tätä lahjaksi naiselleen.
Tässä näkee suomalaisen suhteen. Ennen lapsia nainen näyttelee nauttivansa seksistä, pukeutuu seksikkäästi ja näin haluaa miesten huomion.
Kun saa lapsen, voi lopettaa näyttelemisen ja ilmoittaa villin srksin olevan rasittava velvollisuus, korot ja alusvaatteet olivat hain keino houkutella mies liittoon. Kun lapsi on saatu, voi roikkua netissä illat verskat jalassa ja lohnottaa eteen päin linttakengissä.
Seksi on naisten mielestä asia, mitä mies vain haluaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.
Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.
Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.
Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin.
Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun?
Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.
Joo tietenkin!
Eli voidaan sopia että tänä viikonloppuna paneskellaan ja siihen vähän varaudutaan, ihan kuten laavulla istuskeluun esimerkiksi. Yhteisiä kivoja asioita, mä tykkäisin molemmista sen oman Tärkeän ihmisen kanssa.
Olen pahoillani puolestasi ap. En käsitä miksei vaimosi suostunut, minä olisin kiitollisena ottanut yllätyksen vastaan. Oma mieheni ei ikinä keksi mitään tuollaista. Ja minä taas kaipaan jotain romanttista silloin tällöin, joka katkaisee harmaan arjen, osaan nauttia hotelliyöstä ja -aamiaisesta.
Ja joku täällä tuntisi olevansa kuin maksullinen nainen kun oma mies vie hotelliin! Voi luoja, meitä on totisesti moneen junaan! 😂
En kyllä suosittele tätä "yllätysten" järjestämistä puolisolle. Itse ainakin inhoan yllätyksiä. Lähden mielelläni mieheni ideoihin mukaan kun niistä yhdessä keskustellaan ja pohditaan käytännön asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei kelpaa mikään. Kaikesta tulee hirveä kitinä, natina ja nalkutus
Minä en halua yllätyksenä hankittua hotelliyötä, jos kaikki käytännön järjestelyt jäävät minun tehtäväksi. Ap ei ole kertonut, onko hän hommannut lapselle hoitopaikan ja millaisen. Kun on pieniä lapsia, niin ensin pitää selvittää lapsen hoitopaikka ja vasta sen jälkeen voi varata hotellin. Perheellisillä nyt ei ole jonossa ihmisiä, joille lapsen voi tupata ihan milloin vain heiltä kysymättä, heillä on oma elämä ja omat suunnitelmat.
Lähtisin yksin. Olkoot vaimo lapsen kans.
Ihan rauhassa, ap. Sitä seksiä tulee sitten parin vuoden päästä seuraavaksi. Tällainen se miehen osa on, tervetuloa kerhoon.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi voin äitinäkin mennä hotelliin yhdeksi viikonlopuksi joka kuukausi. Ilman miestä ja lapsia. Jos se hotellihuone tekee parisuhteen paremmaksi, niin miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni. Lapset ovat sillä aikaa isänsä kanssa.
Etkö sä nauti puolisosi kanssa olemisesta, vai saatteko te riittävästi aikaa esim seksille muutenkin? Eli olette molemmat tuollaiseen elämään tyytyväisiä.
Miksi te olette yhdessä, mikä pointti?
Minä olisin ilahtunut tuommoisesta ylläristä ihan todella, mutta voin hyvin kuvitella monta mahdollista tilannetta joiden takia ap:n vaimo ei ilahtunut. Tässä ketjussa niitä on lueteltu vaikka kuinka monta. Ap:n ja vaimon suhteessa on selvästi yksi keskeinen ongelma ja se on kommunikaatio, tai siis sen puute. Ap ei ymmärrä vaimoaan eikä vaimo ap:ta, ei tiedetä toisten toiveista ja tarpeista. Ap oletti että vaimo ilman muuta ilahtuu samasta asiasta kuin hänkin ja vaimo oletti, että ap on hänen kanssaan samoilla linjoilla lapsen hoitoon laitosta. Onnistuneen hotelliloma-yllätyksen ap olisi voinut järjestää niin, että olisi ottanut asian jo ajoissa puheeksi, miettinyt lapsen hoitojärjestelyjä yhdessä vaimon kanssa ja kertonut vähän aiemmin ideastaan. Pikkulapsiperheessä yllätykset ja extempore-reissut eivät onnistu ihan samalla lailla kuin ennen lapsia, joku pienempi yllätys olisi voinut ilahduttaa vaimoa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.
Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.
Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.
En yhtään ihmettele et parisuhteet menee pieleen.. mies järjestää yllätyksen ja haluaa ilahduttaa puolisoaan ja viettää kahdenkeskeistä aikaa niin täällä akat alkavat haukkumaan että mies on itsekäs ja vonkaa seksiä jne. Tämän miehen puoliso on tehnyt itsestään marttyyri äidin joka ei voi edes yhtä yötä jättää lastaan hoitoon ja keskittyä mieheen ja ehkäpä itseensäkin. Ei se lapsi saa mitään traumaa siitä jos se on ilman äitiä muutaman tunnin. Ihan horror ämmä. Säälin oikeasti aloittajaa.
Aloituksesta tulee kuva, että ap ei ole osallistunut lapsiperhearkeen mitenkään, ei ole hoitanut lasta eikä tehnyt kotitöitä, sen sijaan on valittanut seksinpuutteesta. Sitten hän järjesti tämän 'lahjan' vaimolle ilman, että oli edes miettinyt lapsen hoitojärjestelyjä yhtään. Vaimo ymmärsi, että mies halusi vain seksiä itselleen, eikä oikeasti ajatellut, mitä vaimo kaipaisi.
Ratkaisu on, että ap alkaa kantaa 50/50 vastuuta lapsesta ja kodista arjessa. Keventää vaimon taakkaa siis ja arvostaa vaimoa puolisona, eikä vain palvelijana. Sitten alkaa vaimo kiinnostua ap:stäkin taas miehenä, ihan arjessakin.
Anna puolison jäädä kotiin, mene itse hotelliin ja yritä saada jotain seuraa sinne hotellin baarista.
"Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua."
Ehtisikö ap vielä kommentoimaan? Ilmoittiko vaimo, ettei halua laittaa hoitoon vai ei onnistu laittaa hoitoon?
Halua kielii siitä, ettei vaimo ole valmis jättämään lasta yöksi hoitoon, pienen lapsen äitinä tämän ymmärrän.
Ei onnistu taas siitä, ettei asia järjesty, vaikka hän haluaisikin lähteä. Ymmärrän tämänkin, jos ei ole turvaverkkoja/mummut ja papat ympärillä ja ei halua lasta tuntemattomalle hoitoon.
Hieno ele, propsit siitä! Kyllä te hotelliin ehditte vielä monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin yksin. Olkoot vaimo lapsen kans.
Tämä. Hotellista löytyy aina seuraa yksinäiselle miehelle.
Ex ei innostunut vaikka olin salaa ottanut vapaapäivän kämpän siivousta varten. Myös lastenhoitajat oli sovittu ja heille lasten harrastukset opastettu. Lähti mukaan, mutta kyllä tunnelma katosi.