Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako reilu 50 vuotiaan enää hakea uutta työtä?

Vierailija
03.05.2025 |

Olen siis 50v ja tällä hetkellä töissä (vakituinen soppari), mutta olen tyystin leipääntynyt nyiseen työhön eikä nykyisessä mitään mahdollisuuksia edetä uralla. Ilmapiirikin on mitä on. 

Olen tässä nykyisessä työssä ollut 2vuotta. Ennen sitä työttömänä vajaan vuoden. 

Mietin et kannattaako enää tässä reilu 50 vuotiaana hakea uutta työtä vai säästäiskö omia hermoja ja yrittäis vaan jotenkin selvitä nykyisessä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa. Joihinkin töihin otetaan myös iäkkäämpiä. 

Vierailija
2/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, ellet ole työnteettäjän tuttu tai sukulainen, tai ellei sitten ole mahdollisuus hakea ulkomailta. Suomessa työnteettäjien hr hemulien algoritmikin raakkaa suoraan roskiin yli 50v hakemukset ja jos vähän kaartelemalla selviät haastatteluun ja todistusten toimittamiseen tie tyssää viimeistään siihen jolloin kaikki vaivannäkösi on ollut turhaa. Ei ikärasismista päästä valitettavasti suolessa yli ikinä, maan tapa jolla on kokoomuslaisten siunaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko vain työpaikan vai myös ammatin vaihtamisesta? Työpaikkaa nyt ainakin kannattaa pyrkiä vaihtamaan, jos nykyinen ei tyydytä. 

Vierailija
4/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain nykyisen työni 58-vuotiaana. Meille on palkattu 60v täyttäneitäkin.

Vierailija
5/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kannattaa. Mä olin 55, kun sain uuden vakituisenn työpaikan.

Ei kaikki karsasta vanhempien osaamista.

Vierailija
6/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä siinä mitään voi menettää, kun sulla on jo työpaikka. Jos saat uuden niin lähdet ja jos et, niin jäät nykyiseen.

Vierailija
7/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä aloille olette kun olette saaneet töitä yli 50 vuotiaina? Mut ehkä olen itse vaan niin huono/tyhmä kun työllistyminen kesti melkein vuoden. 

Ap

Vierailija
8/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos on alan ammattilainen, hyvälle taitajalle on aina työtä tarjolla, vaikka ikää olisikin vähän enemmän. Iäkäs luuseri, tahmatassu ei yleensä saa töitä.

Vierailija
9/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä aloille olette kun olette saaneet töitä yli 50 vuotiaina? Mut ehkä olen itse vaan niin huono/tyhmä kun työllistyminen kesti melkein vuoden. 

Ap

Se menee niin, että yli 50-vuotiaita palkataan kyllä, jos ovat töissä. Mutta jos on yli 50 ja työtön, niin silloin on todella vaikeaa. Olit Ap onnekas, kun ylipäätään sait työn yli 50 vuotiaana työttömänä. 

Vierailija
10/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläkeikäsi on 68 v, niin tietysti kannattaa.

Vierailija
11/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ammatillinen opettaja, FM, 20 vuotta kokemusta ja 1 vuosi työttömänä, sain työpaikan 58-vuotiaana. 

Vierailija
12/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut oli pakotettu hakemaan mutta rukkasin ikääni vanhemmaksi ja toivoin että minua ei valittaisi ikäni vuoksi ja oonistuin: en joutunut töihin.

Vierailija
13/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä aika tavalla huonompi tilanne työmarkkinoilla kuin vielä muutama vuosi sitten. Jos joku on aiemmin työllistynyt yli 50-vuotiaana, ei se tarkoita, että tälläkin hetkellä onnistuisi samalla tavalla. Mutta ainahan voi hakea ja katsoa, kuinka käy. Silloin kun on jo valmiiksi töissä, niin paikan saa helpommin kuin työttömänä. 

Vierailija
14/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea saada palkkatöitä nykyään, vaikuttaa myös paikkakunta.

Vierailija
15/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lottovoiton luokkaa, että saat +55 v enää pysyvää työtä! Älä usko näitä lässyttäjiä miten helppoa se on ! Tunnut olevan yksinkertainen etkä seuraa uutisia lainkaan: työttömyys on lujassa kasvussa ja työpaikat vähentyneet. Olet siis yksinkertainen tai trolli. Yksinkertaiselle tiedoksi: älä ihmeessä irtisano itseäsi tämän hallituksen aikana! 

Vierailija
16/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keskittyisi liikaa ikään vaan osaamiseen ja motivaatioon.

On aloja mitä tekee enempi nuoret ja sitten toisenlaisia aloja missä ikä on jopa plussaa.

Vierailija
17/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata, että yli 55-vuotiaalla on irtisanomistilanteessa muutosturva, joka edellyttää lisäksi, että on työskennellyt yli 5 vuotta sen työnantajan palveluksessa, joka irtisanoo. Jos vaihtaa työpaikkaa ja uudessa paikassa tuleekin yt:t ja joutuu irtisanotuksi ennen kuin 5 vuotta on tullut täyteen, menettää muutosturvan. 

Vierailija
18/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keskittyisi liikaa ikään vaan osaamiseen ja motivaatioon.

On aloja mitä tekee enempi nuoret ja sitten toisenlaisia aloja missä ikä on jopa plussaa.

Öh, kuten? Voitko kertoa esimerkkejä, missä ikä olisi plussaa. 

Vierailija
19/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jonkinlainen mahis saada töitä, kun on jo töissä! Eli Hae vaan, et menetä mitään. Onnea vaan!

Vierailija
20/31 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Sinullahan on työvuosia vielä 10-15 jäljellä-  Miten olet ajatellut elää eläkeikään asti.