Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista kirjaa kuukautiskiertonsa kalenteriin.
Se on vanha hyvä konsti jonka jo äitini opetti, mies voi myös siitä ne tarkistaa ettei tarvitse ulkoa opetella.
Jos sen miehelle sanoo, että on siellä nähtävissä.Jos on kovin vaikeat kuukautiset täytyy mennä lääkäriin.
Sänky kannattaa suojata ettei mene pilalle, niin kauan kuin kestää saada apua tähän vaivaan.
Nykyisin käytetään kännykässä olevia sovelluksia, mihin kirjataan kuukautiskiertoa ja muita tietoja. Jotenkin tuntuisi kummalliselta, jos mies haluaisi tarkistaa milloin ne ovat. Ja kaikillahan ne eivät ole säännölliset, joku tuollainen yllätys voi tuoda sitten yllätysmenkatkin.
Vaimo pihtaa ja ukko ajattelee saavansa edes vähän hotellissa....merkkipäivä ja kaikki. Olisi julmaa kieltäytyä.
Vaimo pakenee (ison) lapsen taakse.
Ei tajua vaimo että ajolähtö on nyt alla?
Tässä nyt haukutaan jälleen miehet. Älkää yllättäkö, mutta voisitte kuitenkin joskus yllättää 😂
Yllätyksen tarkoitushan on se, että halutaan ilahduttaa toista spontaanisti.
Yllätys menee pilalle, jos toinen tietää mistään mitään.
Jättäisin tuollaisen koppavan, riikinkukkoakan ja hakisin sellaisen tilalle, jonka kanssa on helppo elää, ilman draamaa. Lapsikin kasvaisi paremmaksi, kun ei eläisi 24/7 säännösteltyä elämää 😕
Olisin ilahtunut. Harmittaa sun puolesta. Olen sitä mieltä, että vanhemmat tarvitsevat myös yhteistä aikaa. Lapsen kiintymyssuhde ei kyllä kärsi siitä, että vanhemmat silloin tällöin ovat pienellä lomalla ja lapsi hoidossa tutulla hoitajalla. T: Pienen lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Se on vanha hyvä konsti jonka jo äitini opetti, mies voi myös siitä ne tarkistaa ettei tarvitse ulkoa opetella.
Jos sen miehelle sanoo, että on siellä nähtävissä.Jos on kovin vaikeat kuukautiset täytyy mennä lääkäriin.
Sänky kannattaa suojata ettei mene pilalle, niin kauan kuin kestää saada apua tähän vaivaan.
Edellyttäisi myös, että kalenteri sitten jaettaisiin luettavaksi.
En ymmärrä miksi sinne hotelliin on päästävä juuri yllätyksen kautta. En tarkoita nyt aloittajaa, heillähän kaikki päätyi hyvin, vaan näitä yllätyksestä jankkaajia. Okei, yllätykset on tosi kivoja niille, jotka yllätyksistä tykkää. Mutta kun on kyse yllätyksistä niin aina on mahdollista että jotain menee pieleen. Pikkulapsiaika on nyt muutenkin sellaista että muuttuvia tekijöitä on paljon. Jos todella haluaa päästä viettämään aikaa kahden kesken, eikä kestä sitä ettei pääsekään, niin miksei pelaa varman päälle ja sopia edes ajankohta yhdessä, kaiken muun voi hoitaa sitten yllätyksenä jos niin haluaa ja se hyvältä tuntuu. Ja joo, eihän se ole yllätys jos.. Ja sitä rataa mutta onko sen pakko olla täydellinen yllätys. Eikö tärkeintä ole se että päästäisiin viettämään sitä aikaa yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies teki saman. Ilahduin isosti, yhdessä mentiin ensin sviittiin, mies ehdotti, että ennen illallista käydään kylpylän puolella. Sanoin, että lepään hetken ja nappasin2 unilääkettä, kääriydyin huopaan ja nukuin aamuun asti sohvalla.
Miehen mielestä ei ollut hyvä reissu, minun mielestäni yksi parhaista.
Muista tämä kun mies vastaa että ihan pian eikä häntä vielä tuntien päästäkään näy. Turha hiiltyä, sillä mies viettää parasta aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta kertaa olen lukenut av:lta naisten valituksia siitä kun mies ei koskaan järjestä mitään vaan vaimon täytyy kaikki tapahtumat ja reissut keksiä ja suunnitella. ..
Eihän niiden tarvitse mitään yllätyksiä olla, näistä voi sopia. Kun perheessä on pieniä lapsia, heidän hoito pitää myös järjestää.
Tämä on hyvä muistaa kun seuraavan kerran meinaa sopia jotain kysymättä mieheltä ensin.
Olisin hyvin onnellinen tuollaisesta yllätyksestä. Tuollaisia yllätyksiä sain muutamia kertoja.
Itse olen järjestänyt miehelleni lahjaksi vähän vastaavaa joskus, niin yhteistä ajanvietettä kuin vapaailtaakin miehelleni kera hänen kaveriporukan. Aina on molemmat tykätty, ja tullut iso kiitos myös häneltä. Ja lapsia on meilläkin.
Mutta ehkä vaimosi vain ei tykkää yllätyksistä. Harmi juttu.
Hotlaseksi olis maistunu mulle nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä usea täällä olettaa, että mies odottaa villiä menoa ja seksiä? Mies haluaa viettää aikaa rauhassa vaimonsa kanssa. Onko se liikaa, jos kerran seksiäkin harrastaisivat. Miksi teillä on ajatus ettei taaperon äiti voisi nauttia siitä myös? Oletteko lopettaneet seksin vuosikausiksi lapsen saannin jälkeen?
Minulle tulisi tuollaisesta yllätyksenä sellainen olo kuin olisin maksettu nainen. Että nyt jaksat taas rakas vaimo valvoa öitä lapsen kanssa, kun kerran vuodessa pääset hotelliin naimaan.
Ja minulle tuli olo, että olen vain rahapussi kun minun piti maksaa yhteisestä elämästä vaimoa enemmän.
Sonja kirjoitti:
Miehet on sikoja!
Pois palstalta.
Mitäs jos tää alottaja kysys itse siltä vaimoltaan, että mikä meni tässä pieleen, miksi vaimo ei innostunut asiasta. Jäikö tosiaan lastenhoito järkkäämättä, onko vaimo ollut uupunut lastenhoidosta, eikä siksi innostunut, vai ei tykkää yllätyksistä vai mikä? Vois auttaa vastaisuuden varalle vähän enempi tota parisuhdetta ja yllätyksien järkkäämistä, kuin täällä palstalla mököttäminen.
Ap ei ole ilmeisesti huomannut, tai suostu hyväksymään, tosiasiaa, että vaimo ei enää ole yksikkö, vaan osa perhettä, äiti. Äidille hän ja miehensä eivät ole mies ja nainen, saati rakastaja ja rakastajatar, vaan isi ja äiti, tiimityötoverit. Hän ei enää ole identiteetiltäänkään *Liisa Toivonen, vaan *Mili-Pertin äiti, ei tällaisessa kuplatilassa vaan voi lähteä isin kanssa kaksin jonnekin tekemään jotakin täysin äitiyteen liittymätöntä.
Koita kestää, kyllä äiti palaa takaisin naiseksi sitten, kun nuorimmainen on siinä kymmenen korvilla, tai ehkä aikaisemminkin jo
Mulla kanssa meni tuo isävaihde päälle. Lopetin kotityöt kun miehet ei sellaisia tee. Akka huutaa ja kiukkuaa. Pitäisihän sen ymmärtää, että ehkä sitten kymmenen vuoden päästä saatan vaikka kerran laittaa omat asiat tiskikoneeseen.
Vaimo ehdottelee että voisinko edes jotain remontteja. Mutta se en ala tekemään koska sehän olisi palvelus hänelle. Himoitsee vaan hienompaa asuntoa. Pitäisi ymmärtää että nyt perheemme elää tässä, siihen on tyytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sänky kannattaa suojata ettei mene pilalle, niin kauan kuin kestää saada apua tähän vaivaan.Nykyisin käytetään kännykässä olevia sovelluksia, mihin kirjataan kuukautiskiertoa ja muita tietoja. Jotenkin tuntuisi kummalliselta, jos mies haluaisi tarkistaa milloin ne ovat. Ja kaikillahan ne eivät ole säännölliset, joku tuollainen yllätys voi tuoda sitten yllätysmenkatkin.
No kuitenkin usein vissiin mies huomaa ne menkat, vaikkei kalenterista katsoiskaan. Usein ne tulee varmaan mainituksi jossain, suoraan tai sivulauseessa.
Niin, unohdin, että on nykyään kännykässä kun minulla on ihan kalenteri seinässä, siihen merkkaan asioita. On jotenkin helpompi katsoa ja ei unohdu kun on heti siinä esillä. Ei tarvi kaivaa kännykkää esiin ja selata.
Jos kerran, pari vuodessa mennään hotelliin tms. niin helkkarin huonoa tuuria täytyy olla jos ne yllätysmenkatkin juuri silllon tulevat. Mutta toki voi niinkin olla.
Eikö pillereitä syödessä, jos joku nainen niitä syö, menkat ole aika säännölliset kuitenkin.
Ennen sanottiin kun oli paljon syitä ja esteitä johonkin asiaan:
"Sanoi niinkuin entinen sika, maa on kovaa ja kärsä kippee".
Vierailija kirjoitti:
Miten vihamielisesti jotkut suhtautuvat niinkin normaaliin asiaan kuin sukupuolielämään parisuhteessa.
Puhutaan "panohotelleista, mies menee munansa perässä" ja muuta halveksivaa.
Eikö nämä naiset, jotka noin kovin halveksivat miehensä normaaleina tarpeita halveksimiseen myös omaa naiset taannoin ja omia normaaleja tarpeita?
Mistä juontaa noin kova vastarinta, rumat ja alentavat puheet?
Miten itse pystytte millään lailla nauttimaan miehestänne ja läheisyydestä kun sukupuolielämä nähdään tuollaisena peikkona ja tarpeettomana asiana?Jos muukin arvostus miestänne kohtaan on tuota luokkaa niin säälin myös lapsianne jotka kasvavat moisessa ilmapiirissä.
Jos tämä johtuu siitä, että mies ei täytä toiveitanne tai on välinpitämätön, ei auta kotona niin ne asiat kannattaa nostaa pöydälle.
Eikä antaa myrkyttää omaa mieltä ja koko parisuhdetta.
Kai tässä nyt puhutaan nyt yleisesti halveksivasti siksi, että mies on ajatellut ensimmäisenä seksiä ja omia haluamisiaan todennäköisesti seksin innokkaampana osapuolena. Sitten tämä seksi paketoidaan kauniiseen pakettiin ja annetaan naiselle lahjaksi. Nainen voi miettiä, että oliko tämä lahja nyt hänelle vai kuitenkin miehelle.
Vähän kuin Homer Simpson antoi Margelle lahjaksi keilapallon, johon oli kaiverrettu Homerin nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vihamielisesti jotkut suhtautuvat niinkin normaaliin asiaan kuin sukupuolielämään parisuhteessa.
Puhutaan "panohotelleista, mies menee munansa perässä" ja muuta halveksivaa.
Eikö nämä naiset, jotka noin kovin halveksivat miehensä normaaleina tarpeita halveksimiseen myös omaa naiset taannoin ja omia normaaleja tarpeita?
Mistä juontaa noin kova vastarinta, rumat ja alentavat puheet?
Miten itse pystytte millään lailla nauttimaan miehestänne ja läheisyydestä kun sukupuolielämä nähdään tuollaisena peikkona ja tarpeettomana asiana?Jos muukin arvostus miestänne kohtaan on tuota luokkaa niin säälin myös lapsianne jotka kasvavat moisessa ilmapiirissä.
Jos tämä johtuu siitä, että mies ei täytä toiveitanne tai on välinpitämätön, ei auta kotona niin ne asiat kannattaa nostaa pöydälle.
Eikä antaa myrkyttää omaa mieltä ja koko parisuhdetta.Kai tässä nyt puhutaan nyt yleisesti halveksivasti siksi, että mies on ajatellut ensimmäisenä seksiä ja omia haluamisiaan todennäköisesti seksin innokkaampana osapuolena. Sitten tämä seksi paketoidaan kauniiseen pakettiin ja annetaan naiselle lahjaksi. Nainen voi miettiä, että oliko tämä lahja nyt hänelle vai kuitenkin miehelle.
Vähän kuin Homer Simpson antoi Margelle lahjaksi keilapallon, johon oli kaiverrettu Homerin nimi.
Tämä oli hulluin selitys tähän halveksintaan mitä olisi osannut odottaa.
Kuinka miehen sitten pitäisi toimia? Ettei olisi halveksintaa?
Jos ollaan vaan kotona ja mies ei keksi mitään yllätyksiä: vaimo ei halua seksiä koska ei mies ei keksi hänelle mitään yllätyksiä ja ollaan aina vaan kotona.
Mies on halveksittava kun luulee edes, että toimii oikein.
Tulos on, ei seksiä.
Kun mies yrittää yllättää vaimon ettei tule tunne, että ollaan vain kotona ja vaimo pääsisi välillä pois kotiympyröistä ja saisi hiukan lomaa lapsenhoidosta. Oletetaan tässä, että mies kyllä osallistuu myös kotona.
Nainen suuttuu ja kieltäytyy, mies on halveksittava Oman elämänsä Homer Simpson kun luulee edes, että toimii oikein.
Tulos on, ei seksiä.
Minusta on edelleen kummallista ja rumaa, että nainen puhuu miehestä ja parisuhteessa tapahtuvasta seksistä halveksivasti, oli tilanne mikä tahansa.
Jos ollaan normisuhteessa eikä isoja, ylipääsemättömiä ongelmia, väkivaltaa tms.
Toistan, seksin ei pitäisi olla sellainen peikko, että siitä pitää puhua halveksivasti niin kotona kuin hotellissakaan.
Ongelmat ovat silloin näin puhujan päässä.
Ei podä puhua niin miehen eikä naise.
On huomattava, että aloittaja ei puhunut seksistä mitenkään rumasti tai vaativasti, mainitsi vain asian, koska toivoi sitä.
Siinä toiveessa ei ole, ei ainakaan pitäisi olla mitään väärää, saati halveksittavaa.
"Naamioi" mies sen seksitoiveensa sitten karkkipaperiin tai toivoo ilman paperia. Halveksia sitä ei pitäisi.
Mietin millainen on se parisuhde jossa näin tapahtuu. Siinä on pielessä jo paljon muutakin.
Tai sitten ei. Molempia on nähty.