Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vaimo vaihtoon? kirjoitti:
Täällä on näköjään koko palsta täynnä samanlaisia nalkuttajia. Emäntä oli ikionnellinen vastaavassa hommassa. Oikein mielellään lähti hotelliin yöksi, että pääsi taaperosta edes hetkeksi eroon (kyllä, luit ihan oikein). Romantiikkaa ja erotiikkaa oli koko sen ajan edestä, mitä oli edellisestä hotelliyöstä aikaa. Jos sanotte, että "ei ole sen arvoista", niin minkä helvetin takia ylipäätään olette yhdessä tai edes teitte lapsia alunperin?
Kun mies ehdottaa jotain arjesta poikkeavaa ja rentouttavaa niin vaimon kommentti on "ei se ole sen arvoista". Miten minun korvissani tuo tuntuisi todella kurjalta, että tuo toinen ei arvosta minua, hyvää tarkoittavaa ehdotustani, meidän parisuhdetta (eikä itseään) yhtään.
Miten tuollaisen näkökulman omaavan ihmisen kanssa jaksaa ja haluaa parisuhdetta ajatella loppuelämän ajan.
Miten olisi, jos vaimo esittäisi kyseisen ehdotuksen ja mies sanoisi "ei se ole sen arvoista"?
Itse naisena kyllä loukkaantumisia ja miettisin, että minkälaisen miehen kanssa minä tässä nyt oikein olen ja elän.
Täydellisen epäempaattisen tosikon ja ankeuttajan.
Ei voi mitään, mutta useista näistä naisista tulee väkisin mieleen Aina Ilona Ankeuttaja sketsihahmo.
Niin, ihan ääntä myöden voisin kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
En halua hotellilomalle juuri sille ajalle, kun kuukautiset ovat pahimmillaan. Vuodan kuin teurastettu härkä, olen särkylääkkeistä pökkyrässä enkä silti kivuilta voi tehdä mitään. Loma menee ihan pilalle ja kaiken lisäksi saa varoa, että en sotke sänkyä. Ihan hukkaan heitettyä rahaa. Mies nyt ei muista minun kuukautiskiertoa ulkoa, että osaisi ottaa tuon huomioon.
Jos näin on vaikeaa, niin opettele laittamaan lakanan alle pyyhe jotta monen tonnin sänkyä ei joka kuu tarvi uusia. Lääkäriin oireiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua hotellilomalle juuri sille ajalle, kun kuukautiset ovat pahimmillaan. Vuodan kuin teurastettu härkä, olen särkylääkkeistä pökkyrässä enkä silti kivuilta voi tehdä mitään. Loma menee ihan pilalle ja kaiken lisäksi saa varoa, että en sotke sänkyä. Ihan hukkaan heitettyä rahaa. Mies nyt ei muista minun kuukautiskiertoa ulkoa, että osaisi ottaa tuon huomioon.
Mikä tässä minun viestissä oli miinuspeukkujen arvoista? Tuo on ihan todellisuutta monen naisen elämässä.
Varmaan se, että valitat kuin olisit maapallon eka nainen. Hormonivaivoihin haetaan apua gyneltä. Peti suojataan pyyhkeellä tai siihen tarkoitetulla kankaalla. Kuukautisia voi myös siirtää nykyään vaikka kuinka pitkään. Ja jos itsellä olisi tuo tilanne niin sanoisin miehelle että "yllätyksien varalta, katso kalenteristani merkit, kirjoitan menkat aina ylös." Kyllähän ne pitää osata kalenterista tarkistaa jo ihan onnettomuuksienkin varalta, että tamponi ei jää liian pitkäksi aikaa jos on itse tajuton yms.
Aikoja sitten luin jostain, että ihmisen ei pidä tehdä asioita aina samoilla rutiineilla Aivot jotenkin turtuvat ja asiat menettää kiinnostuksensa. En nyt muista millä sanoilla se kerrottiin, mutta uskon, ettymmärrätte kitä tarkoitan.
Esimerkiksi pitäisi töihin tai kauppaan mennä välillä eri reittiä kuin tavallisesti.
Tai hampaat tai hiukset harjata vasemmalla kädellä jos on oikeakätinen, kokeilla syödä tai kirjoittaa sillä heikommalla kädellä jne.
Silloin aivot saisivat virikkeitä ja pysyisivät virkeänä kun niitä stimuloitaisiin. Silloin ihminen ei liikaa jämähdä, kuten maallikkona sanoisin.
Tähän perustuu sekin, että välillä pitää lähteä sieltä kotoa joko matkoille, pienelleikin, ihan siis pois konkreettisesti muihin ympyröihin.
Vaikka kuinka siellä kotona viihtyy ja siellä voi tehdä samoja asioita jne. Se ei ole se asia ydin, vaikka sitä tässä hanakasti tarjoillaan.
Ihmisten pitäisi joskus myös hiukan astua mukavuusaluwensa ulkopuolelle, vaikka se mukavuus ja tuttuus kotona houkuttelisi.
Silloin voi iloisesti yllättyä. "Vaikka olinkin alussa vastaan niin tämähän olikin kivaa ja mukavampaa kuin luulin".
Voi kuitenkin piristää ja sen kumppanin kin voi nähdä ihan eri silmin kuin siellä tutuissa ja rutinoiduissa kotiympyröissä.
Joku nainen kirjoitti, että kun lähtee hotelliin pitää pukeutua paremmin, meikata ja mennä tanssimaan.
Mitä ihmettä, eikö se ole yksi osa ja tarkoituskin: olla hetki irti siitä arjesta.
Miten on mahdollista, että kun on se perhe ja lapsi, niin naisen ei enää "kuulu" tai tarvitse pukeutua kivasti ja nauttia olla hetki hiukan erilainen ja kaunistaa itseään edes hiukan kuin siellä arkena kotona?
Nauttia tanssist, hyvästä ateriasra tai lasillusesta- pari viiniä tms. Oman miehensä kanssa.
Mihin kaikki nämä itseä ja myös sitä omaa kumppania piristävät asiat hukkuvat, ei sen parisuhteen ja perheellisenä olon sellaista ilotonta pitäisi olla.
Ja edelleen ymmärrän kun on ihan vauva-aika, mutta ei sen vuosia pitäisi kestää.
Tai jopa olla pysyvä olotila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näin on vaikeaa, niin opettele laittamaan lakanan alle pyyhe jotta monen tonnin sänkyä ei joka kuu tarvi uusia. Lääkäriin oireiden kanssa.
Juu, lääkäriin kannattaa mennä, tuohon hankaloittaa jo elämää kotonakin.
Samoin veriarvot saattavat mennä kovin alhaiseksi.
Kipuihin myös kannattaa hakea apua.
Minulla oli todella runsaat kuukautiset ja kipuja, oli myoomia.
Kannattaa käydä tarkistuttamassa mistä johtuu.
Ja hakea apua.
Tässä on todennäköisesti kyse siitä, ettei mies tunne vaimoaan. Sama voisi tapahtua myös vaimolle, jonka mielestä yllätys olisi kiva eikä mies olisikaan samaa mieltä.
Useamman vuoden aikana pitäisi sen verran oppia tuntemaan toista, että osaisi erottaa omat mielihalut toisen mielihaluista. Ja tietäisi millainen persoona toinen on. On mm. ihmisiä, jotka eivät pidä salaa järjestetyistä yllätyksistä vaan haluaisivat yhdessä suunnitella asian. Heille parempi lahja on ehdotus hotellireissusta kahdestaan, jolloin molemmat voivat suunnitella esim. ajankohdan sopivaksi ym asiat.
Lapsiperheen elämä kyllä kuulostaa ikävältä, jos seksiä ei ole kuin hotelliöinä..
Itse vihaan kaikenlaisia yllätyksiä.Jos mies varais meille panohotellin puhumatta siitä etukäteen ei hyvä heiluis,eikä peitto seuraavaan puoleen vuoteen. Yhdessä suunniteltu sänkyloma on asia erikseen
Vierailija kirjoitti:
Itse vihaan kaikenlaisia yllätyksiä.Jos mies varais meille panohotellin puhumatta siitä etukäteen ei hyvä heiluis,eikä peitto seuraavaan puoleen vuoteen. Yhdessä suunniteltu sänkyloma on asia erikseen
Tässäpä todellinen ilopilleri ja Justiina.
Toivottavasti mies ei heilauta peittoa jonkun muun kanssa sen puolen vuoden aikana.
Ja muunakin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hakea apua.
Mieti, joku alapeukuttaa tätä sinun viestiä. Mitä sitten pitäisi alapeukkuihmisten mielestä tehdä? Jättää menkat, terveys ja veriarvot hoitamatta? Myomat tutkimatta? Kivut lievittämättä? Apu hakematta?
Tämä todistaa, että täällä alapeukutetaan kuin jossain hulluhumalassa tai mielenhäiriössä oltaisiin keskellä päivää. Huh huh näitä ihmisiä välillä. Pahanilmanlintuja ovat.
Ajatus on kiva ja varmasti on ihmisiä jotka tuollaisesta ilahtuisivat.
Mutta itse en tykkäisi että joutuisin lähtemään mihinkään yllätyksenä. En tykkää yllätyksistä yhtään ja se jos joutuisin suunnittelematta yllätyksenä jättämään lapsen ensimmäistä kertaa yöksi hoitoon olisi kamalaa. Minusta tuntuu epämiellyttävältä saada yllättäen edes vähän kalliimpi lahja. Onneksi näistä asioista on juteltu miehen kanssa ja hän ei järjestäisi kukkakimppua suurempaa yllätystä. Näissä (kuten muissakin) asioissa etukäteen keskusteleminen kantaa pitkälle.
Suurin osa naisista kirjaa kuukautiskiertonsa kalenteriin.
Se on vanha hyvä konsti jonka jo äitini opetti, mies voi myös siitä ne tarkistaa ettei tarvitse ulkoa opetella.
Jos sen miehelle sanoo, että on siellä nähtävissä.
Jos on kovin vaikeat kuukautiset täytyy mennä lääkäriin.
Sänky kannattaa suojata ettei mene pilalle, niin kauan kuin kestää saada apua tähän vaivaan.
no niin, avioeropaperit heti vetämään. ei tuollasta tarttee katella ollenkaan. ruokkomaksut tulee halvemmaksi, kuin työssä käymätön akka. tämä oletuksena, koska ei uskalleta jättää kakaraa edes yhdeksi yöksi hoitoon. tarkoittaa, että se on rouva kasvanu niin kiinni muksuun, ettei saa irti edes sorkkaraudalla. tässä on myös suuri vaara, että lapsesta kasvaa vihervasemmistolainen kellarissa eläjä, sukupuoliepätietoinen vätys, jolla värjätty tukka ja jonka mieli pahoittuu ihan joka asiasta. kuten äidillänsäkin.
Miten vihamielisesti jotkut suhtautuvat niinkin normaaliin asiaan kuin sukupuolielämään parisuhteessa.
Puhutaan "panohotelleista, mies menee munansa perässä" ja muuta halveksivaa.
Eikö nämä naiset, jotka noin kovin halveksivat miehensä normaaleina tarpeita halveksimiseen myös omaa naiset taannoin ja omia normaaleja tarpeita?
Mistä juontaa noin kova vastarinta, rumat ja alentavat puheet?
Miten itse pystytte millään lailla nauttimaan miehestänne ja läheisyydestä kun sukupuolielämä nähdään tuollaisena peikkona ja tarpeettomana asiana?
Jos muukin arvostus miestänne kohtaan on tuota luokkaa niin säälin myös lapsianne jotka kasvavat moisessa ilmapiirissä.
Jos tämä johtuu siitä, että mies ei täytä toiveitanne tai on välinpitämätön, ei auta kotona niin ne asiat kannattaa nostaa pöydälle.
Eikä antaa myrkyttää omaa mieltä ja koko parisuhdetta.
Minä olisin ollut todella iloinen tuollaisesta yllätyksestä!
What do you want to do ?
New mailCopyMin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hakea apua.Mieti, joku alapeukuttaa tätä sinun viestiä. Mitä sitten pitäisi alapeukkuihmisten mielestä tehdä? Jättää menkat, terveys ja veriarvot hoitamatta? Myomat tutkimatta? Kivut lievittämättä? Apu hakematta?
Tämä todistaa, että täällä alapeukutetaan kuin jossain hulluhumalassa tai mielenhäiriössä oltaisiin keskellä päivää. Huh huh näitä ihmisiä välillä. Pahanilmanlintuja ovat.
Minä luulen, että nämä ovat vain tekosyitä. Oikeasti ei vaan kiinnosta sen puolison tarpeet tai toiveet pätkääkään, ajatuskin kahdenkeskisestä ajasta ahdistaa eikä olla valmiita myöntämään tätä ääneen, koska tarvitaan kuitenkin perheeseen se toinen lompakko ja kotitöiden jakaja vaikkei se enää puolisona ja rakastajana kelpaisikaan. Siksi se ärsyttää jos joku meinaa paljastaa sen bluffin.
Huhhuh, tätä keskustelua lukiessa tulee kyllä huomattua että the straights are really not okay...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se ja sama huudella täällä kuinka itse olisi ollut iloinen samanlaisesta yllätyksestä ja ap:n vaimo on kiittämätön. Jokainen ihminen on erilainen ja nauttii erilaisista asioista. Kumma kun tämäkin asia tulee teille aikuisille yllätyksenä.
Minä itse en nauttisi pätkääkään spontaanista hotelliyöstä. Ensimmäisenä syynä olisi juurikin lapset, eivät ole tottuneet hoitajaan yön yli ja hotelliyö menisi miettiessä mitenhän ne lapset. Toinen syy on raha, en halua maksaa sellaisesta josta en 100% nauti. Kolmas syy sitten on ihan puhtaasti ärsytys siitä, että mies ei vielä vuosienkaan jälkeen tunne minua sen vertaa, että hotelliyö ei ole MINULLE mieluinen yllätys. Minulle mieluinen yllätys voisi olla lastenhoitaja illaksi, jonka jälkeen tehtäisiin miehen kanssa laavureissu luonnossa eväiden kera tai vaihtoehtoisesti syötäisiin hyvässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan. Mukavan illan jälkeen olisi ihana palata kotiin levänneenä ilman huolta siitä, että mitenhän ne lapset pärjää yön.
Minä taas voisin sitten puolestani järjestää miehelleni hotelliyllätyksen, jos mies sellaisesta nauttisi. Lähtökohta ja motiivi hotelliyölle olisi silloin erilainen.
Totta, ap ei ehkä tunne vaimoaan ja itsekin yllätyksiä karsastavana tajuan tuon pointtisi hyvin. Ihan hyvin on muistissa pikkulapsiaika järjestelyineen, vaikka mies olenkin.
Mutta onko tarkoitus että teillä molemmilla on juuri omaa kivaa, jossa toinen on mukana vai haluatteko panostaa parisuhteeseen - eikö molemmille tärkeät asiat mahdu samaan viikonloppuun?
Kyllä mahtuu, mutta näistä sovitaan etukäteen eikä anneta "yllätyksenä" toiselle.
Yllätyksessä on oma ihan erityinen ideansa, eikä siitä tietenkään voi sopia erikseen etukäteen, että minäpä rakas yllätän sinua kivalla hemmottelulla kihlajaispäivän kunniaksi, odotas vain, niin joo ja laitahan kalenteriin nyt heti.
Ihanko totta? Lueppa nuo teksini uudelleen läpi, niin ehkä tajusit pointin.
Yllätys toiselle on sellainen, jossa on ajateltu yllätyksen saajaa ja hänen mielenkiinnon kohteitaan. Yllätyksellä osoitetaan, että olet minulle tärkeä ja kuuntelen sinua ja sinun toivetasi. Miksi antaisin miehelleni yllätykseksi esimerkiksi yhteisen issikkavaelluksen jos mieheni ei tällaisesta nauti? Sehän olisi yllätys minulle! Yhteiseksi yllätykseksi valitsen tietysti sellaista, mistä me molemmat pidämme. Jos taas yllätys on miehelle vaikkapa syntymäpäivälahja, niin tietysti valitsen jotain sellaista mistä juuri mieheni pitää vaikka itse en niin välittäisi.
Kerro toki, miten annat miehellesi yllätyksenä häntä kiinnostavan lahja siitä etukäteen yhdessä sopien.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tulee kuva, että ap ei ole osallistunut lapsiperhearkeen mitenkään, ei ole hoitanut lasta eikä tehnyt kotitöitä, sen sijaan on valittanut seksinpuutteesta. Sitten hän järjesti tämän 'lahjan' vaimolle ilman, että oli edes miettinyt lapsen hoitojärjestelyjä yhtään. Vaimo ymmärsi, että mies halusi vain seksiä itselleen, eikä oikeasti ajatellut, mitä vaimo kaipaisi.
Ratkaisu on, että ap alkaa kantaa 50/50 vastuuta lapsesta ja kodista arjessa. Keventää vaimon taakkaa siis ja arvostaa vaimoa puolisona, eikä vain palvelijana. Sitten alkaa vaimo kiinnostua ap:stäkin taas miehenä, ihan arjessakin.
Ei tuota missään sanottu. Se on ihan sinun oma oletuksesi.
Minulle aloituksesta jäi vaikutelma, että vaimoa ei parisuhteen näytteleminen enää kiinnosta, koska on lapsen jo saanut.
Vierailija kirjoitti:
"Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua."
Ehtisikö ap vielä kommentoimaan? Ilmoittiko vaimo, ettei halua laittaa hoitoon vai ei onnistu laittaa hoitoon?
Halua kielii siitä, ettei vaimo ole valmis jättämään lasta yöksi hoitoon, pienen lapsen äitinä tämän ymmärrän.
Ei onnistu taas siitä, ettei asia järjesty, vaikka hän haluaisikin lähteä. Ymmärrän tämänkin, jos ei ole turvaverkkoja/mummut ja papat ympärillä ja ei halua lasta tuntemattomalle hoitoon.
Hieno ele, propsit siitä! Kyllä te hotelliin ehditte vielä monta kertaa.
Ei tuossa ole mitään mikä vihjaisi, että kyse olisi onnistuisesta. Kyse on selkeästi vain siitä, ettei vaimo aio niin tehdä vaikka kaikki olisi valmiiksi suunniteltu.
Kyllä se vaimokin vielä hotelliin menee jahka lapset on isompia ja tyttöjen illasta löytyy kiva vieras mies.
Koska osa naisista näkee itsensä pyhinä ja mies tässä suhteessa vain elättäjä. Nämä äiti teresat, jotka vinkuu siitä, että kyseistä yritetään edes järjestää. Ovat itsekkäitä uhriutujia, joiden ei suhteessa tarvitse panostaa muuhun, kuin lapsen hoitoon.