Järjestin puolisolle hotelliyllätyksen, ei halua lähteä
Noniin.
Järjestin ystävänpäivälle (samalla kihlajaispäivä) mielestäni romanttisen yllätyksen vaimolle, hotelliyön sviitissä.
Emme ole nuorimman lapsen syntymän jälkeen olleet ainuttakaan yötä kahdestaan, ja omat odotukseni olivat suuret. En kertonut vaimolle tästä mitään aiemmin, sillä halusin yllättää hänet.
Nyt kuitenkin vaimo ilmoitti, ettei aio laittaa 1v10kk ikäistä taaperoa yöhoitoon, vaan reissu täytyy perua. Minua suututtaa ja ärsyttää, olin kuvitellut että saisimme pitkästä aikaa rentoutua kunnolla kahdestaan, ilman lapsia.
Olenko kohtuuton, kun odotin vaimon ilahtuvan ja innostuvan tästä?
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi ilahtunut, mutta en voi toki tietää mikä on ap:n perheessä tilanne ja mikä olisi ollut kohtuullinen reaktio.
Meillä kaikenlainen hoitovastuu - siitä huolimatta että myös isä oli lapsen kanssa hoitovapaalla - ja ylipäätään päävastuu kodista ja lapsista jäi minulle. Jotenkin kummasti. Mies vaan oli täysin kyvytön kantamaan osuuttaan.
Kun minä olin vauvan kanssa kotona, hoidin parhaani mukaan muutkin kotityöt. Ihan kaikkea ei ehtinyt eikä jaksanut, mutta kävin kaupassa, oli jotain ruokaa aina kaapissa, siivosin ja lapsi oli hoidettu. Kun mies oli lapsen kanssa kotona, ei puhettakaan että olisi *ikinä* ollut ruokaa valmiina kun tulin töistä kotiin. Yleensä jopa niin, että kun tulin kotiin, niin lapsi huusi nälkäänsä ja mun piti heti alkaa sille puuhaamaan ruokaa. Kaupassa mies ei käynyt koskaan päiväsaikaan, kun lapsen kanssa kuulemma ihan mahdotonta. Siivota ei ehtinyt tai pystynyt, pyykkiä ei pessyt eikä tehnyt muutakaan.
Jos kaiken sen yövalvomisten ja kotitöiden ja vaativan työn lisäksi olisi ollut vapaa-aikaa, olisin halunnut olla yksin. Edes joskus. Ettei olisi tarvinnut kenenkään tarpeita täyttää, ei puhua kenenkään kanssa eikä katsoa ketään muuta. Näin ollen olisin ilahtunut eniten siitä että olisin päässyt yksin hotelliin. Jos mies olisi varannut jonkun romattisen kihlajaispäivämatkan, niin vituttanut se oisi. Sori vaan ap, toivottavasti olet ollut kotona osallistuva ja ajattelet myös mitä vaimosi haluaa.
Meillä taas on toiminut varsin hyvin sellainen järjestely, että kotona oleva hoitaa vaan lapset ja kotityöt tehdään illalla yhdessä tai vuorotellen toisen viihdyttäessä lapsia. Onneksi ei ollut tuollaista marttyyripuolisoa, joka venyy omalla vuorollaan ihan mahdottomuuksiin ja odottaa sitä sitten minultakin, ja jos en pysty niin katkeroituu ja leipääntyy koko parisuhteeseen. Toki se on ihan oikea ongelma jos lasta pidetään nälässä. Muilta osin nuo on minusta sopimuskysymyksiä, eikä kummallakaan ole yksinoikeutta päättää sitä ainoaa oikeaa työnjakoa ja kiukutella jos toinen on eri mieltä. Esimerkiksi se kaupassakäynti nyt vaan onnistuu sujuvammin ja nopeammin ilman pikkulasta/lapsia.
Jos ja kun mies saapui kotiin klo 19-20 joka ilta arkisin, viikonloppuna myös poissa mökkiä tarkastamassa tms niin pakko oli marttyyriksi ruveta ja tehdä ns kaikki koska muuten niitä ei olisi tehnyt kukaan. Miehen selitys silloin erittäin harvion kun oli lasten kanssa esim hetken viikonloppuna että niiden kanssa ei voi siivota laittaa ruokaa tyhjentää tiskikonetta tai yhtään mitään. Toki asiat hidastuvat, ehkä juuri siksi mulla ei kahden lapsen kanssa ollut yleensä yhtään sekuntia omaa aikaa päivällä. Ja mies vieläpä koki ja kokee lasten syöttämisen niin hankalaksi ettei sitäkään vaivaudu tekemään. Heittäytymällä laiskaksi ja avuttomaksi toisen saa pakotettua hommiinm kyse kenellä kantti pettää kun lapsi itkee nälkäänsä.
No jos puoliso on 60-70 tuntia viikosta töissä, niin kyllä, silloin sen toisen pitää tehdä enemmän. Kätevästi jätit tuon omassa vuodatuksessasi mainitsematta. Jos sinä teet normaalia työpäivää ja puolisosi tekee kellon ympäri töitä ja lisäksi viikonloppujakin, niin tietenkään et voi olettaa että teette saman verran kotona. Kuten sanoin, lapsen ruokkimatta jättäminen on törkeää. Muilta osin sopimuskysymys. Minusta on ihan toimiva järjestely, että 8 h työpäivän ajan kotona oleva hoitaa vaan sen lapsen ja illalla tehdään kotihommat. Tietysti jos se työpäivä on 12 h niin tuo ei toimi.
Väitätkö, että lapsessa ei riitä töitä 12 tunniksi?
En tietenkään, mutta eihän se nyt toimi että siivotaan illalla yhdessä, jos kumppani tulee töistä vasta lapsen nukkumaanmenoaikaan. Silloin on tietysti pakko hoitaa ainakin ne äänekkäämmät kotityöt päivällä vaikka se olisikin haastavaa. Jos ei jaksa, niin silloin pitää puhua yhdessä onko kumppanin mahdollista keventää työtehtäviään ainakin pikkulapsivuosiksi. Tietysti se vaatii kukkaron nyörien kiristämistä, mihin kaikki ei ole valmiita. Se on sitten tietysti vähän omakin valinta, jos pitää välttämättä olla se kumppanin jatkuvien ylitöiden mahdollistama elintaso.
Jos tulee töistä 19-20, niin siinä on vielä 3-4 tuntia aikaa siivota. Se äänekkäin homma, eli imurointi vie ehkä puoli tuntia. Toki voi ostaa vaikka robotti-imurin, jonka voi pistää lakaisemaan lattiat illalla, kun lapsi on mennyt nukkumaan. On huomattavasti hiljaisempi kuin tavallinen imuri ja tekee työn itsenäisesti.
Jos tekee ympäripyöreitä työpäiviä, niin pitäisi tienata sen verran, että on varaa palkata siivoaja kotiin. Näin mun hyvintienaavat tutut tekee =)
Mies järjesti siis ITSELLEEN romanttisen kokemuksen.Eli sek si loman.Miksi vaimon pitäisi innostua tästä? Olisi ennen siivonnut koko kämpän ja laittanut kotiin romanttisen illallisen ja tarjoutunut hoitamaan lasta koko viikonlopun. Varmasti ois saanut helpommin s ek siä.
Tuollaisiahan naiset just on :D Halutaan romanttinen ja yllätyksiä järjestävä mies, mutta sitten sekään ei kelpaa
En pidä yllätyksistä. Pitää aina sopia kahdestaan asioista ja jos jotain ostetaan niin haluan itse valita mitä. Ei saisi mennä selän takana mitään touhuamaan mutta olen kyllä erittäin ilahtunut jos luvataan jotain hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Mies järjesti siis ITSELLEEN romanttisen kokemuksen.Eli sek si loman.Miksi vaimon pitäisi innostua tästä? Olisi ennen siivonnut koko kämpän ja laittanut kotiin romanttisen illallisen ja tarjoutunut hoitamaan lasta koko viikonlopun. Varmasti ois saanut helpommin s ek siä.
Ehkä ajatuksena oli se, että sekä vaimo, että mies pääsisivät hetkeksi pois niistä kotiympyröistä ja siivoamisesta.
Yhdessä voi siivota vaikka viikolla etukäteen ja lastenhoitaja olisi myös hankittu etukäteen.
Näköjään on kovin vaikeaa ajatella monilla, että juuri se kodin rutiineista ja ympyröistä irrottatuminen on monesti asian ydin. Ja saattaa tehdä, kaikesta selityksistä huolimatta hyvää kummallekin.
Myös tietysti yhdessäolo, läheisyys, ehkä kadonneen läheisyyden palauttaminen ja tilaisuus jutella rauhassa ilman keskeytyksiä on tärkeää. Siinä saattaisi ne seksihalutkin vaimolle palata, tuntuu että tämä mahdollisuus on ihan mahdoton ja poissuljettu, jopa epätoivottu vaihtoehto, seksi nähdään sellaisena myrkkyjä täällä joillain.
Tulee mieleen, että vaimot jo etukäteen pelkäävät, että jospa sitten yhdessäolo onnistuukin niin, että seksi palaa elämään vakituisesti kun antaa sille pikkusormen.
Ruoka tulee valmiina, ei tarvitse siitäkään murehtia.
Ollaan ihan hetki irti arjesta ja molemmat puolisot ovat samassa tilanteessa ja vapaalla.
Kummankaan ei tarvitse juuri silloin siivota, katsella onko tiskiä pöydillä, hoitaa lasta tai kuunnella toisella korvalla herääkö lapsi jne.
Miten tämä tuntuu niin kovin vaikealta, ettei sitä edes haluta miettiä, että jospa sittenkin kannattaisi joskus kokeilla.
Et ole kohtuuton vaan hienosti yhteistä parisuhdettanne ja vireää perhe elämää ajatteleva.
Ikävä kyllä kommentteja lukiessa naisten mielessä on ainoastaan, että pieni yhteinen hetki
tarkoittaa vain sitä. Että ukko haluaa dokaamaan johonkin räkälään ja sen jälkeen haluaa
kännikikkelillä sohia vaimoaan aamunkoittoon. Jonka jälkeen vaimo joutuu palaamaan kotiin
entistäkin väsyneempänä ja onnettomampana.
Vaikka voihan se tarkoittaa myös mukavaa yhdessä oloa ilman brenkkua, ihanaa lemmen hetkeä
ilman häiriöitä ja pitkiä yöunia ilman heräämistä. Sitten valmiin ja runsaan hotelliaamiaisen jälkeistä
matkaa kotiin. Hymy huulilla.
Tietysti vastaavasti, jos ja kun vaimo suhtautuu yhteiseen reissuun yhtä nuivasti kuin tämän ketjun kommentoijat. Suosittelen seuraavanlaista kokeilua...
Olet salaa yhteydessä vaimosi pariin ns.parhaaseen ystävään.
Suunnittelette yhdessä, salassa kaikille sopivana ajankohtana "äidit irti arjesta viikonlopun".
Hommaat koko poppoolle hotellimajoituksen kyseiseltä paikkakunnalta ( oltava ehdottomasti vieraalla
paikkakunnalla, että saavat tuulettua varmasti rauhassa). Lisäksi hankit kaikille liput festareille tai vastaaville pirskeille sekä muutaman pullon matkaan hyvää viiniä ja ei kun mammat matkaan.
99% naisista tämä yllätys sopii hyvin kunhan sinä et ole lähelläkään etkä liity asiaan muuten, kun kustannusten kattajana.
Itse vietät laatuaikaa lastesi kanssa esim uiden,ulkoillen jne..
Illalla toivot nukkumaan mennessäsi, että vaimosi ei seikkailultaan tule kotiin raskaana tai sukupuolitaudin saattelemana. Vaan jonkun salaisen seikkailun herättämien seksuaalisten halujen saattelemana. Saat sinäkin pitkästä aikaa ja parisuhteenne voi hyvin taas hetken..
Riivinrauta kirjoitti:
Et ole kohtuuton vaan hienosti yhteistä parisuhdettanne ja vireää perhe elämää ajatteleva.
Ikävä kyllä kommentteja lukiessa naisten mielessä on ainoastaan, että pieni yhteinen hetki
tarkoittaa vain sitä. Että ukko haluaa dokaamaan johonkin räkälään ja sen jälkeen haluaa
kännikikkelillä sohia vaimoaan aamunkoittoon. Jonka jälkeen vaimo joutuu palaamaan kotiin
entistäkin väsyneempänä ja onnettomampana.
Vaikka voihan se tarkoittaa myös mukavaa yhdessä oloa ilman brenkkua, ihanaa lemmen hetkeä
ilman häiriöitä ja pitkiä yöunia ilman heräämistä. Sitten valmiin ja runsaan hotelliaamiaisen jälkeistä
matkaa kotiin. Hymy huulilla.
Tietysti vastaavasti, jos ja kun vaimo suhtautuu yhteiseen reissuun yhtä nuivasti kuin tämän ketjun kommentoijat. Suosittelen seuraavanlaista kokeilua...
Olet salaa yhteydessä vaimosi pariin ns.parhaaseen ystävään.
Suunnittelette yhdessä, salassa kaikille sopivana ajankohtana "äidit irti arjesta viikonlopun".
Hommaat koko poppoolle hotellimajoituksen kyseiseltä paikkakunnalta ( oltava ehdottomasti vieraalla
paikkakunnalla, että saavat tuulettua varmasti rauhassa). Lisäksi hankit kaikille liput festareille tai vastaaville pirskeille sekä muutaman pullon matkaan hyvää viiniä ja ei kun mammat matkaan.
99% naisista tämä yllätys sopii hyvin kunhan sinä et ole lähelläkään etkä liity asiaan muuten, kun kustannusten kattajana.
Itse vietät laatuaikaa lastesi kanssa esim uiden,ulkoillen jne..
Illalla toivot nukkumaan mennessäsi, että vaimosi ei seikkailultaan tule kotiin raskaana tai sukupuolitaudin saattelemana. Vaan jonkun salaisen seikkailun herättämien seksuaalisten halujen saattelemana. Saat sinäkin pitkästä aikaa ja parisuhteenne voi hyvin taas hetken..
Ainakaan mun ystäväpiirissä ei löytyisi sellaisia päiviä, jotka sopisivat kaikkien kalentereihin ja suunnitelmiin. Perheellisillä ei ole aikaa tuommoisen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi ilahtunut, mutta en voi toki tietää mikä on ap:n perheessä tilanne ja mikä olisi ollut kohtuullinen reaktio.
Meillä kaikenlainen hoitovastuu - siitä huolimatta että myös isä oli lapsen kanssa hoitovapaalla - ja ylipäätään päävastuu kodista ja lapsista jäi minulle. Jotenkin kummasti. Mies vaan oli täysin kyvytön kantamaan osuuttaan.
Kun minä olin vauvan kanssa kotona, hoidin parhaani mukaan muutkin kotityöt. Ihan kaikkea ei ehtinyt eikä jaksanut, mutta kävin kaupassa, oli jotain ruokaa aina kaapissa, siivosin ja lapsi oli hoidettu. Kun mies oli lapsen kanssa kotona, ei puhettakaan että olisi *ikinä* ollut ruokaa valmiina kun tulin töistä kotiin. Yleensä jopa niin, että kun tulin kotiin, niin lapsi huusi nälkäänsä ja mun piti heti alkaa sille puuhaamaan ruokaa. Kaupassa mies ei käynyt koskaan päiväsaikaan, kun lapsen kanssa kuulemma ihan mahdotonta. Siivota ei ehtinyt tai pystynyt, pyykkiä ei pessyt eikä tehnyt muutakaan.
Jos kaiken sen yövalvomisten ja kotitöiden ja vaativan työn lisäksi olisi ollut vapaa-aikaa, olisin halunnut olla yksin. Edes joskus. Ettei olisi tarvinnut kenenkään tarpeita täyttää, ei puhua kenenkään kanssa eikä katsoa ketään muuta. Näin ollen olisin ilahtunut eniten siitä että olisin päässyt yksin hotelliin. Jos mies olisi varannut jonkun romattisen kihlajaispäivämatkan, niin vituttanut se oisi. Sori vaan ap, toivottavasti olet ollut kotona osallistuva ja ajattelet myös mitä vaimosi haluaa.
Mammoista 50 ilahtuis ja ne 5 ei. Jälkimmäiset vois kattoo peiliin
Juuri tämä. Eri juttu jos on jotain vaikeita mt-ongelmia joiden takia ei pysty käsittelemään yllättäviä tilanteita, kuten joku tässä ketjussa kertoi murjottaneensa koko yllätysviikonloppureissun kun ahdistui mm. pesemättömistä tiskeistä, kaverin kanssa peruuntuneesta menosta ja paljun "likaisesta" vedestä. Jos on tällaisen erityisaikuisen kanssa aviossa niin luulisi tajuavan ettei sellaista voi kohdella kuin normaalia ihmistä. Mutta useimmat täysjärkiset aikuiset kyllä arvostavat puolison järjestämää yhteistä aikaa.
Ehkä ne 5 ovat ainoat järkevät. He ihmettelevät, miksi mies ei halua olla arjessa yhdessä, miksi koko parisuhde on sama asia kuin hotelliloma muutaman vuoden välein miehen päättämässä paikassa miehen päättämään aikaan. He ovat ne 5, jotka kykenevät keskustelemaan miehensä kanssa ja yhdessä sopimaan asioista ja joiden mies on mukana myös arjessa.
Jos puoliso ei kykene järjestämää4n yhteistä aikaa muualle kuin kauas kotoa, niin minusta se olisi ensisijaisesti perheterapian paikka! Mutta ehkä ne 50 on niin tyhmiä, että he eivät ymmärrä hotelliviikonlopun olevan miehelle paljon vaivattomampi asia kuin sen, että keittää vaimolle joka aamu kahvin ja syöttää siinä sivussa kuopuksen.
Kuinkahan monta kertaa on jo sanottu, että ei kukaan ole sitä mieltä, eikä aloittajakaan, että kerran, pari vuodessa järjestetty hotelliyö korvaa sitten lopun muun yhteisen ajan. Ihan hatusta vedetty tukemaan omaa pänkäpäistä jankkaamista.
Tietenkin muunakin aikana ollaan yhdessä perheenä normaalisti.
Jopa tiiviisti.
Juuri sen vuoksi olisi joskus hyvä hiukan irrottatua niistä rutiineista ja lähteä hetkeksi jonnekin.
Voi olla hotelli, kylpylä, maaseutuloma, vaikka joku luontokohde, tässä nyt ollaan puhuttu hotellista.
Jokainen pariskunta voi päättää mikä olisi heille sopiva kohde tai aktiviteetti.
Siis kukaan ei ole sanonut, muut kuin nämä vastaavat kuin yllä, että hotelliyön pitäisi korvata koko muun vuoden yhteinen perhe-elämä!
Ihan järjetön jo ajatuksena.
"Toiseksi viikonloppu on monelle naiselle sitä aikaa, jolloin tehdään ns. rästitöitä."
"Jos lähdette viikonlopuksi pois kotoa, jää kaikki tuo tekemättä"
- Onko tosiaan niin, että siivoaminen on niin tärkeää ettei kerran vuodessa löydy aikaa lähteä minnekään yhdeksi kahdeksi yöksi?
Olisi hyväksi ajatella joskus muutakin, ja vaikka jättää ne sotkut seuraaville vapaille. Eivät ne sieltä mihinkään karkaa.
Niin ihmeellisiä ja outoja kommentteja on joillain naisilla, että ihmettelen miten miehet jaksavat vuodesta toiseen olla siinä kuviossa.
Kaikki nähdään erittäin negatiivisena, raskaana, mahdottomana, ehdottomana, ei voi missään nimessä olla mitään rutiineista poikkeavaa tai yllättävää ja spontaania, vain yksi tapa on oikea ja sen vaimon tapa.
Rutiinit ja siivous, siivous ja siivous, sehän maailman pystyssä pitää!
Ilmeisesti miehet sitten ajattelevat, että parempi tossun alla kuin taivasalla, vai mikä lienee.
Joku viisas on sanonut, että parempi villakoirat nurkissa kuin aivoissa.
Olen samaa mieltä.
Kyllä tuo on vain tekosyy vaimolle, ettei voisi jättää lasta muiden hoitoon. Minäkin olisin halunnut mennä johonkin hotelliin yöksi kun lapset olivat pieniä. Miehen mielestä ei lapsia uskalla jättää isovanhempien luokse. Oikea syy oli se, ettei vain halunnut olla minun kanssani kahdestaan.
Jos miehen saaminen ja perhe-elämä tekee ihmisille tuollaista jälkeä niin mielellään olen itsekseni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on vain tekosyy vaimolle, ettei voisi jättää lasta muiden hoitoon. Minäkin olisin halunnut mennä johonkin hotelliin yöksi kun lapset olivat pieniä. Miehen mielestä ei lapsia uskalla jättää isovanhempien luokse. Oikea syy oli se, ettei vain halunnut olla minun kanssani kahdestaan.
Olet melko pitkälle oikeassa.
Näinhän se on usein, melkein aina.
"Mies järjesti siis ITSELLEEN romanttisen kokemuksen.Eli seksi loman."
Pahoittelut että se halusi olla oman vaimonsa kanssa. Ei varmaan toista kertaa järjestä. Voi jatkossa mennä niin ettei seksiä ole edes lomilla. Toivottavasti olette sitten tyytyväisiä.
Mitä järkeä yhdessä hotelliyössä on? Siis muu kuin seksi. Pitäisi olla LISÄKSI tarjolla kylpylää, hierontaa, kasvohoitoa, liikuntamahdollisuuksia yms. Ja yksi yö? Aamulla joutuu jo heräämään aikaisin että on pihalla klo 12. Kaksi yötä olisi minimi.
Hotelli on lähinnä nukkumapaikka ilman muita lisukkeita ellei kyseessä tosiaan ole joku ökyhotelli.
Voihan tuossa ap:n tapauksessa ottaa sen vauvan/taaperon mukaan. Pieni irtiotto sekin, vaikka lapsi olisikin mukana.
Mitä tästä opimme? Älkää järjestäkö naisille mitään yllätyksiä älkääkä huomioiko. Hänhän sai jo miehen jonka kanssa sai lapsen. Se riittäkööt noin itsekkäälle ja lapselliselle kiukuttelevalle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Niin ihmeellisiä ja outoja kommentteja on joillain naisilla, että ihmettelen miten miehet jaksavat vuodesta toiseen olla siinä kuviossa.
Kaikki nähdään erittäin negatiivisena, raskaana, mahdottomana, ehdottomana, ei voi missään nimessä olla mitään rutiineista poikkeavaa tai yllättävää ja spontaania, vain yksi tapa on oikea ja sen vaimon tapa.
Rutiinit ja siivous, siivous ja siivous, sehän maailman pystyssä pitää!Ilmeisesti miehet sitten ajattelevat, että parempi tossun alla kuin taivasalla, vai mikä lienee.
Olen samaa mieltä.
En usko, että kaikki miehetkään ilahtuisivat, jos vaimo järjestäisi heille yllätysmatkan.
Kokemusta on. Tuttu nainen varasi miehensä syntymäpäivän kunniaksi pöydän ravintolasta. Mies kyllä lähti syömään, mutta haukkui myöhemmin valitun ravintolan ja sen ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rutiinit ja siivous, siivous ja siivous, sehän maailman pystyssä pitää!Ilmeisesti miehet sitten ajattelevat, että parempi tossun alla kuin taivasalla, vai mikä lienee.
Olen samaa mieltä.En usko, että kaikki miehetkään ilahtuisivat, jos vaimo järjestäisi heille yllätysmatkan.
Kokemusta on. Tuttu nainen varasi miehensä syntymäpäivän kunniaksi pöydän ravintolasta. Mies kyllä lähti syömään, mutta haukkui myöhemmin valitun ravintolan ja sen ruoan.
Lisään, että vaimo maksoi sen reissun.
Mutta onko sinulla seksuaalisia odotuksia myös puolison työntäyteitille viikonlopuille eli laitatko omat tarpeesi puolison tarpeiden ja joskus myös velvollisuuksien edelle?