Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö upeaa taloa, joka on rakennettu hirveään paikkaan?

Vierailija
10.02.2021 |

Näin myynnissä talon, joka oli ihan objektiivisesti katsottuna todella upea, selvä uniikkirakennus. Pitkäikäiset aidot materiaalit ja viimeistelty kokonaisuus. Olin jo aika ihastunut ja rupesin katsomaan, että missähän tämä kaunotar sijaitsee. Varmastikin arvoalueella, jossa on ympärillä vastaavan tyylisiä rakennuksia, tai sitten upealla järven- tai merenrantatontilla.

Erehdyin. Talo on kaatopaikan ja teollisuusalueen välissä, eikä edes kaukana.

Oletteko tavanneet vastaavia? Mikä voi olla syy valita rakentaa noin?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tosin julkisilla nyt ehtiikin ottaa 10km matkalla torkut ja lukea kirjaa

Vierailija
62/140 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on onko keskustaan, mitä se sitten tarkoittaakaan, kilometri vai 10 kilometriä? Alle 10 minuutin matka.

Paljonkin väliä. Kun asuu 1km päässä keskustasta, voi luopua autosta (ainakin työmatkoilla, jos töissä keskustassa). Jos matkaa 10km, ei luopuminen ole ihan niin helppoa. 

No joo, minä en "voisi" luopua autosta vaikka asuisin kuinka keskustassa ja eihän jossain tampereella tai lahdessa ainakaan julkisilla mihinkään pääse. Helsingistä en tiedä.

Helposti pääsee.

t. nykyinen tamperelainen, entinen lahtelainen 

Mutta autolla niin paljon helpompaa ja mukavampaa ettei se kannata, jos auto on joka tapauksessa oltava.

Helpompaa ja mukavampaa kuin istua kyytiin ja matkustaa kiinnittämättä huomiota muuhun liikenteeseen? Voi vaikka ottaa torkut tai lukea kirjaa, toisin kuin oman auton ratissa. 

Jep. Ei tarvitse välittää aikatauluista ja ennakoida, kävellä pysäkille ja pysäkiltä kohteeseen eikä pysähdellä turhaan lähtöpisteen ja kohteen välillä eikä kierrellä ylimääräisiä.

Ei tarvitse välittää aikatauluista, kun bussit kulkevan 10min välein. Kävellä toki tarvitsee tuo hurja 100m pysäkille. On se rankkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on onko keskustaan, mitä se sitten tarkoittaakaan, kilometri vai 10 kilometriä? Alle 10 minuutin matka.

Paljonkin väliä. Kun asuu 1km päässä keskustasta, voi luopua autosta (ainakin työmatkoilla, jos töissä keskustassa). Jos matkaa 10km, ei luopuminen ole ihan niin helppoa. 

No joo, minä en "voisi" luopua autosta vaikka asuisin kuinka keskustassa ja eihän jossain tampereella tai lahdessa ainakaan julkisilla mihinkään pääse. Helsingistä en tiedä.

Helposti pääsee.

t. nykyinen tamperelainen, entinen lahtelainen 

Mutta autolla niin paljon helpompaa ja mukavampaa ettei se kannata, jos auto on joka tapauksessa oltava.

Miksi on oltava?

t. 52 vuotta ilman omaa autoa Tampereella asunut

Vaikka nyt venetrailerin vetoon ja yleensäkin liikkumiseen

Vierailija
64/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki 1990-luvun jälkeen rakennetut talot pääkaupunkiseudulla on ankealla postimerkkitontilla. Niin upeat kuin rumatkin talot.

Vierailija
65/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi talo on kapealla tontilla, joka rajoittuu toiselta puolelta junarataan ja toiselta puolelta vilkkaaseen maantiehen. Talo on vanha, joten junarata ja tie ovat varmaan tulleet myöhemmin. Surullista ajatella, että jonkun koti on jäänyt tuollaiseen mottiin.

Vierailija
66/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä asun, on "hienosto" alue järven rannassa. Siinä on rannassa rivissä toinen toistaan upeampia taloja, mutta väliä toisiinsa sen verran että kun levität kädet yletätä koskemaan molempiin taloihin. Aiivan vierivieressä siis. Pihaan mahtuu just ja just kaksi autoa rinnakkain, jotka täytyy aina peruuttaa tielle. Jos tulee vieraita niin joutuvat jättämään autonsa tien poskeen.

Sitten on sellainen tavis tyyppien lähiö, jossa 60 - 70-luvulla rakennettuja ok-taloja vieretysten, joka ikkunasta näkyy jonkun talo/piha. Siellä näiden talojen joukossa sitten yksi 2015 rakennettu talo, joka erottuu kyllä joukosta edukseen, mutta mietin vain miksi halusi sinne keskelle muita taloja rakentaa. Onko joillekin tosiaan palvelut lähellä tärkeempää kuin yksityisyys? Ilmeisesti.

Vierailija
67/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanotaanko, että taloja, joissa tontti ja rakennus ei vastaa toisiaan, näkee jonkin verran. Taannoin katselin huikean hienon, uudehkon ja noin 500m2 talon kuvia. Hintakin pröysteät 1,5 miljoonaa. Mutta tontti. Ihan kiva perustontti, alle 1000m2 kivalla alueella, mutta oikeasti 1,5 miljoonaa taloon upottavat haluavat sijainnilta enemmän. Tällä seudulla tuohon hintaan pitää päästä lähellä kapungin keskustaa, isommalle tontille ja rantaan. Sinne "kultapossukerholaisten" rivistöön.

Vierailija
68/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihmetellyt erään talon tonttivalintaa lähiseudulla. Metsäisen tien varrella ihan tien vieressä, ei nyt missään jorpakossa mutta naapurit kilometrien päässä. Olematon piha-alue, ts ei nurmikkoa, sakea metsä ympäröi joka puolella. Lasten kaverit epäkäytännöllisen matkan päässä, tontti ikuisessa varjossa puiden keskellä, hyttysongelma lienee kesällä jotain karseaa. Itse en muuttaisi tuonne mistään hinnasta, mutta joku on tuostakin ideasta tykännyt.

Vierailija
69/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaan isoin ja kallein omakotitalo Villa Grande.

https://www.etuovi.com/kohde/942370?haku=M1606782346

Komea talo, mutta rakennettu Martsarin reunalle Neste-aseman taakse. Jos on varaa tommoiseen pytinkiin niin miksi haluaisi asua Martsarissa huoltoaseman takapihalla?

Vierailija
70/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin aivan ihana talo aivan ihanalle paikalle ja tarkoitus oli elää siinä kunnes kuolema erottaa. Erottikin liian varhain, eikä talokaan enää ollut niin ihana ja paikka yksinhuoltajan kannalta mahdoton. Mutta elämä olisi voinut mennä toisin ja silloin ei kenenkään tarvitsisi kauhistella täällä, miten typeriä oltiin, kun haluttiin sinne omaan rauhaan rakentaa.

Vierailija
71/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mä näen jonkun South Forkin täällä Suomessa pellonreunalla, mulla tulee mieleen että omistaja taisi voittaa lotossa, mutta ei halua muuttaa kauas vanhoilta kulmilta.

Vierailija
72/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähellä on upea iso talo. Harmi vain, että iso autotie menee aivan vierestä ja talon isot ikkunat on kohti vastapäätä olevaa suurta rumaa tehdasrakennusta. Järven rannalla tuon talon pitäisi olla.

Suomessa suunnitellaan ja sijoitetaan talot hyvin monesti niin, että ne naapurit näkyy häiritsevästi. Kun katsoo ulkomaisia remppa ym ohjelmia niin niissä tiheästikin rakennetulla seudulla useimmista ikkunoista näkyy maisema eikä vastapäätä olevan naapurin ikkunat tai terassi. Minä en tajua miksi monet rakennukset ovat kuin akvaariosta ja suuret ikkunat jatkuu lattiaan asti. Sitten se maisema on joku parkkipaikka ja toinen samanlainen talo tai jonkun kylpytynnyri.

Vierailija
73/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähellä on upea iso talo. Harmi vain, että iso autotie menee aivan vierestä ja talon isot ikkunat on kohti vastapäätä olevaa suurta rumaa tehdasrakennusta. Järven rannalla tuon talon pitäisi olla.

Suomessa suunnitellaan ja sijoitetaan talot hyvin monesti niin, että ne naapurit näkyy häiritsevästi. Kun katsoo ulkomaisia remppa ym ohjelmia niin niissä tiheästikin rakennetulla seudulla useimmista ikkunoista näkyy maisema eikä vastapäätä olevan naapurin ikkunat tai terassi. Minä en tajua miksi monet rakennukset ovat kuin akvaariosta ja suuret ikkunat jatkuu lattiaan asti. Sitten se maisema on joku parkkipaikka ja toinen samanlainen talo tai jonkun kylpytynnyri.

Suomessa harva talo on suunniteltu juuri kyseistä ympäristöä huomioiden. Ostetaan tontti ja isketään siihen se valmistalo, joka sattuu miellyttämään ja ikkunoista sitten näkyy mitä näkyy.

Vierailija
74/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienessä maalaispitäjässä yksi talo ihmetyttää aina kun siitä ohi ajan. Se on rakennettu teollisuusalueelle, ja nimenomaan niin, että ensin oli teollisuusalue ja sitten myöhemmin tämä talo. Talo on iso ja hieno, ja nököttää siinä ankeitten hallien seurassa. Pihakin laitettu siihen etualalle niin, että varmasti näkyy kaikki hallit. 

Ovat varmaan itse tyytyväisiä, mutta itse en ikipäivinä haluaisi asua teollisuusalueella harmaitten hallien keskellä. 

Vierailija
75/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harva talo on suunniteltu juuri kyseistä ympäristöä huomioiden. Ostetaan tontti ja isketään siihen se valmistalo, joka sattuu miellyttämään ja ikkunoista sitten näkyy mitä näkyy.

Lisäksi Suomessa talomuoti on vaihdellut niin laidasta laitaan vuosikymmenten mittaan että lopputulos on todellinen sillisalaatti. Vasta viime vuosina tuntuu että on ruvettu hakemaan jotain yhtenäisyyttä.

Vierailija
76/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pienessä maalaispitäjässä yksi talo ihmetyttää aina kun siitä ohi ajan. Se on rakennettu teollisuusalueelle, ja nimenomaan niin, että ensin oli teollisuusalue ja sitten myöhemmin tämä talo. Talo on iso ja hieno, ja nököttää siinä ankeitten hallien seurassa. Pihakin laitettu siihen etualalle niin, että varmasti näkyy kaikki hallit. 

Ovat varmaan itse tyytyväisiä, mutta itse en ikipäivinä haluaisi asua teollisuusalueella harmaitten hallien keskellä. 

Alkaako kunnan nimi kirjaimella K?

Vierailija
77/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa kivoista taloista on ihan liian lähellä toisiaan ja ihan liian pienillä tonteilla. Karmeita on nää isojen ikkunoiden/lasiseinien talot, joiden olohuone on suoraan näkyvillä kadulle/kauppaan/lasten leikkipaikalle jne. Mukavaa elämää akvaariossa varsinkin täällä Suomen pimeydessä. Järven rannalla tai jossain kukkulalla tuollainen taas olisi ihana kun luonto ja maisema pääsee sisään.

Lisäksi surettaa hienot vanhat talot, joiden ympäriltä on lohkottu tontit kerrostaloille ja niiden ympäröimäksi se jää.

Vierailija
78/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä just haöuaisin asua S-marketin vieressä omakotitalossa. Olimme juuri puoli vuotta linjasanerausta paossa  kaupungissa omakotitalossa.   Se  oli kätevästi   S-marketin ja Ison Tokmanin  välissä. Kumpaankin oli vain  100---- 300 metriä.  ldlin oli  n,  1,2 km. Voi piipahtaa kaupassa koska vain,  eikä suunnitella etukäteen.

Vierailija
79/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän varmaan suurin talo  ( ja ehkä jopa Suomen suurimpia )on rakennettu pienelle tontille ( Samulinranta) . Olisi kiva tietää miksi.

Tarkoitatko sitä pömpöösiä uuskartanoa, jossa valtavat pylväät. Valmistui ihan hiljattain?

Se on kyllä todella omituinen koko talo... Taitaa olla samaa tonttia sen vanhemman talon kanssa, joka siinä vieressä. 

Onkohan se yksityiskäytössä vai joku edustusrakennus? 

Se on työkaverini talo. Se iso "kartano" on perheen koti ja se vanha rakennus on käytössä perheen firman toimistotiloina.

Vierailija
80/140 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on jonkun ko. alueen yrittäjän talo?