Kolmekymppisenä eronneet, ehdittekö perustaa perhettä?
Kiinnostaisi kuulla kolmekymppisten eronneiden kokemuksia, löysittekö uuden kumppanin ja ehdittekö saada perheen jos sellaisesta haaveilitte?
Kommentit (112)
Minä en tiennyt miehen eroaikeista mitään. Edellisenä yönä yritettiin vielä laittaa lasta alulle (onneksi ei tärpännyt). Seuraavana päivänä hän ilmoitti minulle, että ei rakastakaan minua ja haluaa erota. Tuli kyllä aika puun takaa ja täytin seuraavassa kuussa 30. Huh huh. Sen jälkeen seurustelin jonkin aikaa minua 6 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka ei ollut valmis sitoutumaan vielä. Sitten tapasin nykyisen mieheni 33 vuotiaana ja saimme ekan lapsen kun olin 35 ja tokan kun olin 37. Nyt yhteistä taivalta takana 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tiennyt miehen eroaikeista mitään. Edellisenä yönä yritettiin vielä laittaa lasta alulle (onneksi ei tärpännyt). Seuraavana päivänä hän ilmoitti minulle, että ei rakastakaan minua ja haluaa erota. Tuli kyllä aika puun takaa ja täytin seuraavassa kuussa 30. Huh huh. Sen jälkeen seurustelin jonkin aikaa minua 6 vuotta vanhemman miehen kanssa, joka ei ollut valmis sitoutumaan vielä. Sitten tapasin nykyisen mieheni 33 vuotiaana ja saimme ekan lapsen kun olin 35 ja tokan kun olin 37. Nyt yhteistä taivalta takana 18 vuotta.
Ai kamala, tuossa kyllä kunnon esimerkki kommunikaation puutteesta!
Kokemuksesta voin kertoa, että joskus katastrofilta tuntuvasta tilanteesta voi seurata jotain paljon parempaa tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Minulla suhteessa nyt umpikujatilanne, jonka takia saattaa ero olla ainoa ratkaisu. Pelottaa kovasti, koska perhe olisi toiveissa ja nyt tuntuu lähtevän matto jalkojen alta. Ap
Miten paha tilanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla suhteessa nyt umpikujatilanne, jonka takia saattaa ero olla ainoa ratkaisu. Pelottaa kovasti, koska perhe olisi toiveissa ja nyt tuntuu lähtevän matto jalkojen alta. Ap
Miten paha tilanne?
Asiat on menneet liian solmuun. Vaikeaa selittää paremmin, mutta esille on tullut ehkä liikaa asioita liian myöhään. Ap
Mitä aikaisemmin jättää huonon suhteen sen nopeemmin löytää paremman. Erosin pitkästä parisuhteesta 10 v. jälkeen. Päätin olla niin kauan yksin kun oikea tulee vastaan. Näin kävikin parin vuoden kuluttua. Nyt meillä on lapsi ja sopuisa elämä. Harmittaa joskus vielä kun tuhlasin elämästäni 10 v. turhaan.
Heti vaihtoon jos alussa jo kemiat ei kohtaa. Oikeaa rakkautta ei tarvitse pakottaa.
En halunnut tuhlata ainoata elämääni onnettomassa suhteessa. Vaihdoin naisen ja löysin ihanan puolison joka on kuin tehty minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun pitkäaikainen mies jätti mut hieman yli kolmekymmentä ollessani. Pohja todellakin putosi elämältä, masennuin entistä pahemmin ja keräilen itseäni edelleen usean vuoden päästä. Seurustelen nyt ihan mukavan miehen kanssa joka ei kuitenkaan ole täysin sellainen jonka olisin kuvitellut mahdollisen lapseni isäksi. En myöskään näe todennäköisenä että olemme yhdessä loppuelämää. Silti tämä suhde on iästäni johtuen todennäköisesti ainoa mahdollisuus jos lapsia haluan.
Niin, tähän voi suhtautua kahdella tapaa. Joko lähtee vielä etsimään jotain neulaa heinäsuovasta eli tässä iässä vapaana olevaa, täyspäistä lapsia haluavaa ihmistä josta olisi sekä täydelliseksi kumppaniksi että isäksi, ja ottaa riski että sitä ei parissa vuodessa ehdi löytyä. Tai ajatella että sillä mennään mitä on ja yritetään tehdä nykytilanteesta paras mahdollinen ennen kuin aika loppuu. Alan kallistua jälkimmäiseen, uskon että jäisin katumaan jos en edes yrittäisi saada lasta.
Aika hurjaa, jos lapsentarve on niin suuri, että "kuka vaan" suhteellisen ok tyyppi kelpaa isäksi. Lapsiarki on todella raskasta, vaikka olisi se ns. täydellinenkin kumppani rinnalla. En voi edes kuvitella, mitä se olisi, jos kumppanina olisi vain "ihan kiva tyyppi, jonka kanssa en kuitenkaan näe yhteistä tulevaisuutta"
Miten raskasta se sitten on ypöyksin?
Suhteet eletään kaikki hetki kerrallaan ja rakkaus voi myös vahvistua ja rakentua. Minä ottaisin (jos olisi sjankohtaista) sen ihan kivan, jos se meinaa hyvää kommukaatiota, realismia, vastuunkantokykyä ja joustavuutta. Maailma on täynnä naisia jotka elämän rakkaus lähti kun ei kestänyt lapsen parkumista ja ylipäänsä sitä, että se nyt vasn ei ollutkaan sitä, mitä luultiin. Varmaan ne oli ihania rakastajia ja kaikkea taivaan ja maan väliltä, mutta isyys oli niille liikaa.
Turha miettiä etukäteen kovin pitkälle elämäänsä etenkään jonkun kanssa.
Maailma on mennyt semmoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En halunnut tuhlata ainoata elämääni onnettomassa suhteessa. Vaihdoin naisen ja löysin ihanan puolison joka on kuin tehty minulle.
Tämäkin on ihan tuuripeliä löytyykö sitä uutta tai parempaa suhdetta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tietenkin, mutta toimimattomaan suhteeseen ei kannata aikaansa tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Perhe voi olla ilman lapsiakin, joten eipä sen saamisella mitään takarajaa ole.
Jokainenhan itse määrittelee mitä perhe tarkoittaa. Jollekin se tarkoittaa lapsia, jollekin ei.
Miksi ei voisi saada perhettä jos on 30v?
Tunnen naisen joka 30v löysi miehen ja teki 12 lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen naisen joka 30v löysi miehen ja teki 12 lasta.
"Kolmekymppinen" voinee myös tarkoittaa että on yli 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on monessa asiassa tuuripeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen naisen joka 30v löysi miehen ja teki 12 lasta."Kolmekymppinen" voinee myös tarkoittaa että on yli 30v.
No ei silloinkaan ole liian vanha saamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen naisen joka 30v löysi miehen ja teki 12 lasta."Kolmekymppinen" voinee myös tarkoittaa että on yli 30v.
No ei silloinkaan ole liian vanha saamaan lapsia.
Ei tietenkään, paineet voi vaan olla erilaiset siinä ikävaiheessa sen suhteen ehtiikö.
Up