Ex ja some - miksi hän blokkasi minut vuosien jälkeen?
Okei, tämä keskustelun aihe kuulostaa todella lapselliselta. Asia ei silti lakkaa vaivaamasta minua joten jos jotakuta kiinnostaa ruotia tuntemattomien "draamoja", niin tässä olisi tilaisuus kertoa mielipiteensä.
Menimme exäni kanssa naimisiin nuorina, johtuen molempien uskonnollisista taustoista. Olimme yhdessä viitisen vuotta, kunnes oli todettava ettei meillä ollut mitään yhteistä. Samaan aikaan irtauduimme uskonnollisista piireistä, toisiamme tukien. Erosimme hyvissä väleissä 25-vuotiaina.
Nyt, vuosia myöhemmin, huomaan että ex on poistanut minut sekä fb:stä että instagramin seuraajistaan, ilman mitään selityksiä tietenkin (eipä kukaan tuollaisia taida koskaan selitellä). Asia on ihan ok muuten, mutta vaikka tässä on mennyt jo useampi viikko, niin huomaan vähän väliä ajattelevani että miksi. Me kuitenkin vaihdoimme kuulumisia harvoin mutta säännöllisesti (kerran vuodessa?) ja näimmekin pari kertaa tässä vuosien varrella kun toinen tarvitsi jotain pientä apua (tyyliin hän kävi ruuvaamassa lampun kattooni, ja minä parsimassa hänelle sukat, nämä siis kuvitteellisina esimerkkeinä). Meillä molemmilla on jo useamman vuoden ollut uudet kumppanit, joten ei siitäkään ole kyse.
Siispä: minusta on vähän loukkaavaa että koin tällaisen "kohtalon", vaikka järjen tasolla ymmärrän asian kyllä. Me kuitenkin olimme asiallisissa väleissä ja ajoittain yhteyksissäkin, joten tunnen itseni vähän tölvityksi, puhumattakaan siitä epävarmuudesta että voiko olla että minä olenkin ollut aloitteellisempi yhteydenpidossa ja hän ei ole sitä halunnut. Se olisi nöyryyttävää. Tiedän tiedän, kyse on vain sosiaalisesta mediasta, mutta onhan se poistaminen jonkinlainen signaali kuitenkin. Jollain ihmeen lailla tuntuu että menetin hänet uudestaan, olihan hän kuitenkin ensirakkauteni ja kävimme yhdessä läpi tosi vaikeita elämänmuutoksia. Voin rehellisesti sanoa että olen välittänyt hänestä jollain tasolla ihan näihin päiviin saakka.
Teorioita, mikä olisi todennäköisin syy miksi näin on tapahtunut? Saa myös sanoa (lempeästi?), jos olen mielestänne täysin säälittävä tapaus :-)
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Hei ap,
minä en pidä tätä pohdintaasi yhtään typeränä. Kerron oman kokemukseni vähän pidemmin:
Erosin nuoruudenrakkauteni kanssa yhteisymmärryksessä 22-vuotiaina viiden vuoden seurustelun jälkeen. Taustalla hyvinkin samanlainen kuvio, mutta ilman uskonnollisuutta - olimme lapsuudenystäviä ja perhetuttuja pienellä paikkakunnalla. Ero oli läheisillemme järkytys, sillä kaikki olettivat että olemme match made in heaven, ja jollain oudolla tavalla tämä muiden suru erostamme teki meistä vertaistuellisia.
Samalla lailla kuin te, olimme joitain kertoja vuodessa yhteyksissä jos oli jotain asiaa, ja näimme aina välillä perhejuhlissa kuten veljeni häissä. Ryhdyimme FB-kavereiksikin kun ex liittyi palveluun pari vuotta eromme jälkeen. Ei minkäänlaisia jännitteitä tai kaunoja eron jälkeen, molemmilla erinäisten vaiheiden jälkeen uudet vakikumppanit jotka olemme tavanneet ihan kasvotusten. Ei siis myöskään läheiset välit, vaan vähän kuin etäisten serkusten.
Kunnes jokin muuttui. Ensin hän otti kummallisen viileän linjan yhteydenottoihini, tyyliin jos kysyin mesessä onko hän menossa jouluksi kotikylille, kun minulla olisi hänen äidilleen joululahja, saattoi vastauksessa mennä pyhien yli kunnes vastasi että "Kävin joo". Sitten hän blokkasi minut somessa. Menin aika puihin tästä, ja yritin tuttavien kautta kysellä mistä on kyse. Sain kuulla että ex oli eronnut, ja erakoitunut muutenkin.
Oman mieheni neuvojen pohjalta kunnioitin exän päätöstään irtaantua lopullisesti, vaikka se tuntui hieman kipeältä. Mutta muutaman kuukauden kuluttua sain exältä hämärän sähköpostin, jossa hän vuodatti katkeruutta lapsuudestaan ja meidän erostamme - josta siis tässä kohtaa oli lähes vuosikymmen. Tätä seurasi outo muutaman viikon kestänyt ajanjakso, jolloin exäni ei suostunut tapaamaan tai juttelemaan kanssani puhelimessa, mutta saattoi laittaa sähköpostilla lisää outoa avautumista sekä linkkejä biiseihin jne.
No, valitettavasti hänen tilansa ehti puhjeta psykoosiksi saakka. Viimeisen vuoden ex on käynyt läpi toipumisprosessia, jonka osana olen joutunut pohtimaan paljon omia rajojani. Jokin laukaisi hänellä tarpeen saada minusta kaikupohjaa ongelmiensa käsittelyyn. Toisaalta käsitän, miksi hän hakeutui juuri minun tyköni - tunnen hänen perheensä ja sen ongelmat niin hyvin, toisaalta minulla ei ole mitään velvollisuutta toimia hänen traumojensa paikkaajana. Lisäksi minuun sattui, miten paljon patoutuneita ajatuksia hänellä oli minua kohtaan, kun olin itse kuvitellut väliemme olevan "puhtaat".
Joten oma neuvoni on, että lopunviimein on parempi olla kunnolla irti exästä. Sillä vastentahtoisesti menneisyyteen kaappaaminen on vielä epämiellyttävämpää, kuin toisen silmissä oman merkityksen murehtiminen.
Kiitos ymmärryksestäsi, ja iso kiitos tästä kertomuksesta! Se antoi paljon ajattelemisen aihetta, erityisesti sen suhteen ettei sitä tosiaan voi tietää mitä asioiden taustalla on. Ja tuo, että sinä olet tuntenut exäsi perheen jne., niin ihan samoin se on ollut minulla ja exälläni. Oikeastaan kukaan muu ei ole ymmärtänyt tiettyjä asioita nuoruudestamme, paitsi me kaksi. Mutta ei se voi tietenkään olla syy sitoa toista ikuiseen velvollisuuteen olla vuorovaikutuksessa.
-ap-
Kasva aikuiseksi ja lopeta someseuraajien vatulointi
Mä poistin kerran erään Tiinan facesta, koska en halunnut enää pitää häntä kaverilistalla syistä x ja y. Vähän ajan päästä ihmettelin miten ihmeessä Tiina oli luikerrellut takaisin faceeni, kun en mielestäni häntä todellakaan ollut lisännyt uudestaan sinne. Noh, poistin hänet "uudestaan" vain saadakseni joskus vuoden päästä ihmettelevän kysymyksen tuttavaltani kun näin häntä pitkästä aikaa, "miksi poistit minut kavereistasi?" Menin ihan hämilleni, koska en ollut häntä poistanut, kunnes tajusin että poistin vahingossa tämän Tiinan kun piti poistaa se toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma ettei ole poistunut somesta kokonaan?
Jos kaveri estetään niin eihän silloin näe toisen tiliä ollenkaan.. Vai?
Toisaalta face myös poistelee kavereita. Mulla ja muutamalla muullakin on nimittäin käynyt näin
Ei hän minua estänyt ole, löydän hänet sekä fb:stä että instagramista. Fb:ssä on vaan poistanut minut kavereista ja instagramissa seuraajista. Näin kuitenkin fb:stä heti ensivilkaisulla, että yhteisinä kavereina ovat edelleen minun ystäväni.
Nyt tajusin että otsikossa käyttämäni "blokata"-sana on väärä ilmaisu. En ole mikään it-ihminen, joten termit ovat välillä hukassa...
-ap-
Ilmeisesti on nyt halunnut lopullisen pesäeron, kun näköjään olet hänessä vielä kiinni, kun tällainenkin asia harmittaa.
No jaa, kiinni ja kiinni. Voin ihan rehellisesti sanoa että tunteeni häntä kohtaan ovat olleet kaverilliset/sisarukselliset jo vuosia. Mutta kai ketä tahansa ihmetyttäisi, jos kuka tahansa kaveri yllättäen poistaisi, kun kuitenkin aiemmin molempia on tuntunut kiinnostavan ajoittain kuulla toisen kuulumisia? Kyllä se pistää miettimään että miksi juuri nyt, mikä on ollut se ajatuskulku että ei, tästä eteenpäin en enää haluakaan saada viestejä tuolta ihmiseltä tai laittaa hänelle viestejä? Sehän on tietyllä tavalla välien katkaiseminen kokonaan. Ja vaikka pystyn ihan hyvin elämään ilman häntäkin, niin mietityttää miten tähän on päädytty, kun itse näen tuon poistamisen hiukan epäkohteliaana tässä tilanteessa.
Ja joo, kyllä hänellä on täysi oikeus noin halutessaan tehdä :-) En vain pidä siitä että joudun miettimään että miksi, vaikka tietenkin pääsen tästä yli ilman selitystäkin.
-ap-
Ketä tahansa ihmetyttäisi? Tuskin, ei ainakaan minua. Selkeästi olet ajatellut tätä miestä isommalla pieteetillä kuin mies sinua. Sinä olet ollut hänelle vain turha henkilö kyttäämässä hänen elämäänsä, ja sinä olet vain kuvitellut että sinä pyörit hänen mielessään enää muulloin kuin silloin kun laitat taas vuoden jälkeen "mitä kuuluu"-viestin. Mut poisti exä kavereista kun en enää tykkäillyt hänen päivityksistään. Olin laittanut hänet älä seuraa-moodiin. Laitoin instan pystyyn, ja hän alkoi seuraamaan minua siellä, mutta kun en seurannut takaisin, oli hän jossain vaiheessa lopettanut seuraamiseni. En ihmetellyt ollenkaan. Edelleen jutellaan kyllä jos jossain törmätään, että välit on ihan ok mielestäni. Jokapäiväistä somestalkkausta en silti ymmärrä kun erosta on jo kauan aikaa, ja katkeruutta ei ole jäänyt. Monelle tuntuu olevan kova paikka se että joku ei halua juuri hänelle avata omaa elämäänsä. Ihmettelen miksi, koska itselleni se on näin kasarin lapsena aivan normaalia edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta face myös poistelee kavereita. Mulla ja muutamalla muullakin on nimittäin käynyt näin
Ei hän minua estänyt ole, löydän hänet sekä fb:stä että instagramista. Fb:ssä on vaan poistanut minut kavereista ja instagramissa seuraajista. Näin kuitenkin fb:stä heti ensivilkaisulla, että yhteisinä kavereina ovat edelleen minun ystäväni.
Nyt tajusin että otsikossa käyttämäni "blokata"-sana on väärä ilmaisu. En ole mikään it-ihminen, joten termit ovat välillä hukassa...
-ap-
Ilmeisesti on nyt halunnut lopullisen pesäeron, kun näköjään olet hänessä vielä kiinni, kun tällainenkin asia harmittaa.
No jaa, kiinni ja kiinni. Voin ihan rehellisesti sanoa että tunteeni häntä kohtaan ovat olleet kaverilliset/sisarukselliset jo vuosia. Mutta kai ketä tahansa ihmetyttäisi, jos kuka tahansa kaveri yllättäen poistaisi, kun kuitenkin aiemmin molempia on tuntunut kiinnostavan ajoittain kuulla toisen kuulumisia? Kyllä se pistää miettimään että miksi juuri nyt, mikä on ollut se ajatuskulku että ei, tästä eteenpäin en enää haluakaan saada viestejä tuolta ihmiseltä tai laittaa hänelle viestejä? Sehän on tietyllä tavalla välien katkaiseminen kokonaan. Ja vaikka pystyn ihan hyvin elämään ilman häntäkin, niin mietityttää miten tähän on päädytty, kun itse näen tuon poistamisen hiukan epäkohteliaana tässä tilanteessa.
Ja joo, kyllä hänellä on täysi oikeus noin halutessaan tehdä :-) En vain pidä siitä että joudun miettimään että miksi, vaikka tietenkin pääsen tästä yli ilman selitystäkin.
-ap-
Ketä tahansa ihmetyttäisi? Tuskin, ei ainakaan minua. Selkeästi olet ajatellut tätä miestä isommalla pieteetillä kuin mies sinua. Sinä olet ollut hänelle vain turha henkilö kyttäämässä hänen elämäänsä, ja sinä olet vain kuvitellut että sinä pyörit hänen mielessään enää muulloin kuin silloin kun laitat taas vuoden jälkeen "mitä kuuluu"-viestin. Mut poisti exä kavereista kun en enää tykkäillyt hänen päivityksistään. Olin laittanut hänet älä seuraa-moodiin. Laitoin instan pystyyn, ja hän alkoi seuraamaan minua siellä, mutta kun en seurannut takaisin, oli hän jossain vaiheessa lopettanut seuraamiseni. En ihmetellyt ollenkaan. Edelleen jutellaan kyllä jos jossain törmätään, että välit on ihan ok mielestäni. Jokapäiväistä somestalkkausta en silti ymmärrä kun erosta on jo kauan aikaa, ja katkeruutta ei ole jäänyt. Monelle tuntuu olevan kova paikka se että joku ei halua juuri hänelle avata omaa elämäänsä. Ihmettelen miksi, koska itselleni se on näin kasarin lapsena aivan normaalia edelleen.
Ilmeisesti et lukenut viestejäni, mutta silti jostain syystä kommentoit? Hän on myös ottanut yhteyttä kuulumisia kyselläkseen, en pelkästään minä. En myöskään tiedä missä vaiheessa väitin luulevani, että pyörin hänen mielessään...? Lisäksi mainintasi "jokapäiväisestä somestalkkauksesta" on aika outo. Mistä kukaan edes tietäisi, että joku stalkkaa somessa ihan päivittäin? Pakko myöskin sanoa, että se ei ole stalkkausta, jos joku katsoo niitä tietoja/kuvia, mitä ihan itse olet sinne someen laittanut :-) Epämieluisat seuraajat toki saa poistaa, mutta kuten sanottua niin tässä minun tapauksessani yhteydenpito on ollut ihan molemminpuolista.
-ap-
Tykkäätkö kaikista hänen postauksista, voi olla että nyxä ei tästä tykkää. Toinen on, että ei jaksa katella sun postauksia. Olen välillä poistanut tai blokannut näitä jotka hehkuttaa kulissielämäänsä
Eksissä roikkujia en jaksa ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Upeaa argumentointia :D
Vierailija kirjoitti:
Off-topic:
Eikö somelistojen siivoaminen ole teistä epäkohteliasta poistettuja kohtaan? Aina kun joku poistaa minut Facebook-kavereistani, alan miettiä, kuka se oli.
Poistaminen antaa jotenkin tylyn kuvan ihmisestä. Voihan somessa rajata ihmisiä omien julkaisujen ulkopuolelle ja suodattaa omalta seinältä ilman että kyseinen tyyppi saa tietää, ettet koe olevasi hänen kanssaan "tarpeeksi" läheinen.
Kavereista poistaminen on vähän kuin tiedottaisi tälle ihmiselle, että sinun kanssasi en ainakaan halua olla yhteyksissä.
No minä poistan juuri sellaisia kenen kanssa en enää ole yhteyksissä laisinkaan. Itse en ainakaan viitsi alkaa tutkia kuka minut on mahdollisesti poistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läheisriippuvainen vai taloudellisesti riippuvainen eksästäsi? Vai etkö pysty hyväksymään että se on jo mennyttä elämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko läheisriippuvainen vai taloudellisesti riippuvainen eksästäsi? Vai etkö pysty hyväksymään että se on jo mennyttä elämää?
Mahdatko suunnata sanasi minulle, vaikka lainaamasi viestit eivät ole minun kirjoittamiani? Vastaan joka tapauksessa, että en ole kumpaakaan mainitsemistasi asioista, mutta vastauksen mietintöihisi saat kyllä jos luet aiemmat viestini.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt kommentoi ihmiset joille on se normaalein ja itsestään selvin tapa rakastua, elää yhdessä, kokea paljon sen elämän tärkeimmän ihmisen kanssa, ja eron tullessa sitten katkaista välit kokonaan.
Luulisi tällaisen repivän ihmistä kuin ihmistä, jolloin voisi olla mukava edes yrittää pysyä jonkinlaisissa väleissä, kavereina tai ystävinä.
Mutta ehkä ne joilla tämä kuvio on toistunut 3-10 kertaa ovat niin tottuneet ettei hetkauta. Uutta matoa koukkuun ja tinder laulamaan. En ymmärrä onko tämänkin ketjun sarjamonogamistit tunteettomia vai olenko itse poikkeuksellisen tunteellinen, kun välittäminen eksästä ei ole loppunut kuin seinään eron jälkeen.
Ajattelen aivan samoin. Olen jakanut jonkun ihmisen kanssa ison osan elämääni ja yhdessä on koettu paljon ja kasvettu aikuisiksi, aivan kuten ap. Ei ero tarkoita sitä, että toinen ei voisi olla ja olisi ystävä. Ei välittämisen tarvitse loppua, vaikka sen luonne muuttuu. Näin meillä exäni kanssa, enkä koe että siinä on mitään väärää. En myöskään koe loukkaavani ketään ja ystävyytemne suhteen olemme aina toimineet avoimesti, emmekä ole sitä keneltäkään salanneet. Ei ole mitään salattavaa. Puhtaassa ystävyydessä harvoin on.
Vierailija kirjoitti:
Roikkuminen on jotain aivan muuta, kuin mistä ap kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ollut aloittajan kanssa vastaavassa tilanteessa se toinen osapuoli. Syynä oli silloin se, että henkilö jota tapailin oli hyvin mustasukkainen. Hän koki ystävyyden eksän kanssa itseään uhkaavana. Asia oli minusta outo, mutta koska halusin suhteeni jatkuvan tähän ihmiseen joka mustasukkaisuutta koko, poistin eksän kaikista kanavista.
Tämä on jokaisen oma valinta ja jokainen tekee kuten parhaaksi näkee, vaikka itselleni onkin outo asetelma poistaa tai pyytää ketään poistamaan elämästään ystäviä kenenkään vaatimuksesta. Toivon, että tällaisessa tilanteessa voi avoimesti kertoa syyn henkilölle, jonka aikoo poistaa. Itse ainakin kokisin tärkeäksi sanoa, että poistettavissa henkilössä ei ole vikaa eikä tämä ole tehnyt mitään väärää, vaan että teen sen toisen pyynnöstä, jotta tämä voisi hyvin. Kyllä ystävän sanaton katoaminen aina herättää tunteita, ainakin imetystä jos nyt ei varsinaista mielipahaa. Mun ystäväni ainakaan eivät ole sellaista ansainneet, oli ystävyytemne tausta ihan minkälainen tahansa. Puhun siis ystävistä, en kylän miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap-
-ap-
Aika kovasti tämä sinua vaivaa ja raskaasti olet tämän ottanut. Et osaa käsitellä pettymyksiä kovin hyvin? Aloituksessakin pyysit lempeästi sanomaan jos olisitkin hakoteillä. Olet ehkä vähän raskasta seuraa tuossa mielessä. Olitko kenties jättäjä ja pidit kuitenkin sitten sinun aloitteesta yhteyttä? Häntä ei huvittanut enää syystä tai toisesta? Kommentoitko hänen postauksiaan usein tai tykkäilit? Saivatko hänen postauksensa aikaan sinussa halun ottaa yhteyttä? Ehkä häntä ahdisti se. Voisitko tästä ottaa opiksi?
Hyviä kysymyksiä. On varmaan totta, että kasvatukseni seurauksena minulla on jonkinlainen hyväksytyksi tulemisen tarve, joka on nyt ottanut osumaa. Olen kuitenkin myös tosi varovainen ihminen, joten tähän exään olen pitänyt yhteyttä aika lailla identtiseen tapaan hänen oman lähestymistapansa kanssa. Se on tarkoittanut sitä, että ei mitään turhia tykkäyksiä tai kommentteja, vaan niitä pintapuolisia moikkailuja juurikin kerran vuoteen. Hän on ollut ihan yhtä aktiivinen mielestäni näissä kuin minäkin.
En myöskään ollut jättäjä kun suhteemme päättyi. Kun irtaannuimme niistä tietyistä lapsuuden ja nuoruuden piireistä, tuli aika ilmiselväksi ettei meillä ollut muuta järkevää yhdistävää tekijää. Olimme oikeastaan "vain" ystäviä, joten eroaminen tapahtui ilman mitään ihmeempää draamaa.
Eli ehkä tämän voi tiivistää niin, että en oikein ole voinut olla liian aktiivinen yhteydenpidossa, mutta toisaalta olemme vastavuoroisesti viestitelleet juuri sen verran, että hämmennyin siitä että nyt vuosien jälkeen hän poisti sen vaihtoehdon kokonaan. Ja koska somessa on muutenkin usein tapana vain hiljaisesti pysyä hiukan perässä miten vanhoilla tutuilla menee, niin tuntuu kummalta ettei hän nyt enää sitä halua.
Voisiko tästä ottaa opiksi? Kyllä voisi. Ei pidä ottaa itsestäänselvyytenä mitään, ainakaan toisen ihmisen tuntemuksia. Pitäisi myös osata keskittyä täysillä siihen omaan elämäänsä, sillä minulla kuitenkin on hyvä elämä. Ei sillä tosiaan ole väliä, onko ex minulle enää "olemassa" vai ei. Pitää nyt totutella siihen ettemme ole missään tekemisissä, vaikka se vähän haikea ajatus onkin. Hän on ollut niin merkittävä osa elämäntarinaani.
-ap-
Muutama moikkailu kerran vuoteen tarkoittaa juuri sitä, että on ihan turha pitää kaverilistoilla roikkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot, että olette irtautuneet jostain uskonnollisesta yhteisöstä. Olisiko mahdollista, että hän olisi palannut uskonsa pariin? Joko niin, että seurakunta on painostanut tai hän itse kokee, että et ole soveliasta seuraa enää?
Toivon ettei tämä skenaario ole kyseessä! Ja uskon ettei ole, olemme molemmat ateisteja.
-ap-
Et sä voi tätä tietää, etkä oikein mitään muutakaan tuolla yhteydenpidon määrällä että kerran vuoteen kysytään mitä kuuluu. Ehkä kuvittelet liikoja tietäväsi mitä muut ihmiset elämässään tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että liittyy nyxään.
Joku kunnon riita ollut, joko exän nyxä on päästänyt ilmoille kaiken mikä vuosien varrella on ärsyttänyt, tai exäsi on ollut itse mustasukkainen ja joutunut siksi karsimaan myös omia tuttaviaan.
Taas tämä perusolettamus, että mies ei voi mitenkään tehdä omia päätöksiään, vaan aina jon joku nainen niitä hänen puolestaan tekemässä :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisellä ja eksällä voi olla joku kriisi, esimerkiksi eksä ihastunut johonkuhun/on pettänyt. Tämän kriisin takia tullut ajankohtaiseksi poistaa kaikki epäilyksiä herättävät henkilöt. Ei kerro asiasta häpeän takia tai siksi, että nykyinen ei tulkitsisi siitäkin jotain muuta, että juttelee yhtään mitään.
Esimerkiksi.Niin, tai ei kerro asiasta exille koska eksille ei kuulu nykyinen elämä mitenkään, eikä heille tarvi selitellä omaa elämäänsä. Hei haloo nyt.
No sitä tarkoitin, että sen takia on poistanut vaan vaivihkaa, että ei voi alkaa selitelläkään että meillä on nyt pieni ongelma tässä meneillään ja Minnalle se on tärkeää, että en seuraa sinua enää, koska petin jo Petran ja Marin kanssa ja muuten on kohta piru irti.
Tavallisestihan kaverin/tutun kanssa välien poikkaisemisessa on hyvä olla jonkinlainen kommunikaatio, kun yhteyksissä on kumminkin säännöllisesti oltu, mutta tilanne ei anna periksi mitään järkevää loppukeskustelua.
Ei vaan kirjoitit täysin selvästi että aplle ei kerrota HÄPEÄN takia tai NYKSÄN takia. Oikeastaan exät saa tehdä elämässä mitä niitä huvittaa, eikä tarvitse selitellä exille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan siivonnut kaverilistoja. Pitää kavereina vaan sellaiset, joiden kanssa on aktiivisesti tekemisissä. Ihan ymmärrettävää. Ja en ymmärrä miksi tuollaisesta pitäisi mitään etukäteen sanoa, jos pahemmin ole tekemisissä.
Ei ole kyse tuosta, sillä hän on pitänyt kavereina minun ystäväni, joiden kanssa hänellä ei ole ollut mitään tekemistä vuosikausiin.
-ap-
Et sinä voi sitä tietää kenen kanssa on yhteydessä.
Kyllä minä aika varmaksi sen osaan sanoa, että parhaat ystäväni eivät minulta salaa pidä yhteyttä ex-mieheeni :-D
-ap-
Taidat luulla siis tietäväsi kavereidesi asiat ja kenen kanssa pitävät yhteyttä paremmin mitä oikeasti tiedät. Vähän sama kuin kuvittelet tietäväsi kaiken tästä eksästä, jonka kanssa vaihdatte pari sanaa vuodessa. Luultavasti olet väärässä näistä kaikista "tiedoistasi" ;)
Olen joskus ollut aloittajan kanssa vastaavassa tilanteessa se toinen osapuoli. Syynä oli silloin se, että henkilö jota tapailin oli hyvin mustasukkainen. Hän koki ystävyyden eksän kanssa itseään uhkaavana. Asia oli minusta outo, mutta koska halusin suhteeni jatkuvan tähän ihmiseen joka mustasukkaisuutta koko, poistin eksän kaikista kanavista.