Mikä on sinusta rumin naisen nimi?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Irma, Esteri, Anneli ja Kyllikki on mun mielestä aika rumia nimiä. Kaksi jälkimmäistä varmaan sen takia, että tulee tietysti mieleen " sataa kuin Esterin perseestä" , Annelista tietysti.. no anus ja nyrkki-kyllikki. Irma muuten vaan riipii selkäpiitä.
Omasta henkilökohtaisesti menneisyydestäni johtuvia huonoja viboja aiheuttavia nimiä ovat mm. Eerika, Outi, Piritta, Kaija ja Eeva. Nämä eivät siis mun mielestä ole itsessään rumia nimiä, mutta herättävät ikäviä muistoja ikävistä ihmisistä.
Lisäksi en antaisi omalle lapselleni nimeksi 70-luvun suosikkeja (Piia, Sari, Kati, jne), enkä nyt noin 50-vuotiaiden nimiä (Raija, Pirkko, Ritva yms). Siis oman ikäluokkani tai äitini ikäluokan nimiä. Nämä ehkä alkavat kuulostaa ihan hyviltä taas jossain vaiheessa, kun tulevat muotiin.
50-vuotiaat ei ole Raijoja ja Pirkkoja, me ollaan niitä Sareja ja Kateja.
En keksi muuta kuin Ögriinan !
(...kaikki muut ovat mielestäni puhuttelussa ihan kauniita jokainen )
Raija, Maila, Seija, Pirkko, Pirjo, Kersti, Esteri,
Arja, Tarja, Irja, Raija, Saara, Irma, Armi, Seija, Nelli, Rauni, Rauha, Sanni, Bertta, Camilla, Helena. Justiina, Kaija, Leila, Merja, Kukka, Nanna, Paula, Riitta, Tyyne, Ulla, Venla, Vadelma, Odessa, Anne, Anni, Sylvi...
Ari, Aki, Sakari, Erkki, Esa, Seppo, Sulo, Pertti, Pentti, Paavo, Pauli, Raimo, Justus, Juuso, Jaakko, Reima, Juhani, Juho, Jarmo, Jorma, Olli, Veikka, Veijo, Risto...
Mutta tunnen monia tämä nimisiä Ihania ihmisiä. Ei nimi henkilöä pahenna, ellei henkilö nimeä!
Nanna on kyllä kaikkein kamalin. Ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
villiina, lauriina,akuliina.. jne.. siis mitkä on väenväkisin väännetty.
Ja mitä myös inhoan on nämä pekantyttö, maijanpoika nimet voi yök.
Akuliina ei ole väkisin väännetty, vaan vanha joskin harvinaisempi venäläinen nimi, jolla on alkuperä latinassa. Samoin Laurina esiintyy kyllä muuallakin; sehän on diminutiivi Laurasta.
Muuten samaa mieltä kanssasi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pidä nimistä joissa on r-kirjain keskellä.
Vanhoista nimistä yököttää, Selma, Pirkko, Pirjo, Kaarina, Sinikka, Tyyne.
Tyyne on aivan ihana nimi. Lempi Tyyne Lahja.
Täältä muuten voi bongata, mitkä tulevat olemaan seuraavat trendinimet: Pirjo, Ritva, Virpi. Ehkä jopa Piiat, Miiat alkavat myös kohota. Periaate: Sitä mitä nyt inhotaan n. 30 -vuotiaitten taholta, tulee olemaan seuraavan ikäpolven suosikkinimi. Toinen vinkki on sitten se, miten lemmikkieläimiä nimetään - usein on niin että niille annetaan ensin huumorimielessä jotain inhottuja nimiä (kuten vaikka Pirjo), ja sitten niitä alkaa olla muillakin vauvoilla.
Janitat, Janetet, Jennica, Jessicat ymv saavat kyllä vielä odottaan piiiiiitkän aikaan uutta tulemista, nämä nimet on leimautuneet lähes yhtä pahasti kuin Yrjö tai Uuno.
Vierailija kirjoitti:
Sari taitaa olla siinä joukossa aikas kärjessä..
t. Sari (yhyyy...)
Mun inhokki on Kaisa
Ei ole.
T. Toinen Sari jolla ei inhokkinimeä taida ollakaan.
Tyyne,Alma,Helvi,Lyyli,Amalia,Esteri,Kyllikki,Nyyrikki.