Oletko uskossa?
Oletko uskossa?Siis oletko uskovainen?
Jos et ole haluaisitko olla?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskossa, olen tiedossa.
Ja joo, joskus kun uskovien juttuja kuuntelee ja lueskelee, niin toivoisin olevani uskossa. Olisi niin helppoa elää, kun voisi jättää kaiken jonkun muun harteille.
Ei elämässä voi jättää kaikkea jonkun muun harteille, ei edes Jumalan. Kyllä ihminen on nyös itse vastuussa elämästään ja teoistaan. Jumalalta voi toki pyytää apua ja suojelua elämässä, mutta kyllä ihminen joutuu silti myös valitsemaan ja tekemään asioita elämässä itse.
Mutta Jumalan kämmenellä. Ja me päästään taivaaseen, sinä et pääse. Olemme Jumalan valittuja. Pahoja tekoja pyydetään vain Jeesukselta anteeksi, ja vähintään toinen uskonveli/sisar voi julistaa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Kyllä Jumala omistaan huolen pitää. Ja niin edelleen.
No ainakin jossain määrin :I
Edelleenkin olen ja tahdon olla.
Kiitos kysymästä, kyllä olen uskossa ☺️.
En koe olevani yhtään erilainen kuin kuka tahansa.
Olen ja elän normi elämää. On myös suruja , huolia ja murheita kuin ennenkin.
Mutta. Kun olen uskossa , tiedän että voin aina turvata Jumalaan, niin ilossa kuin surussani. Koen olevani vahva , elämän monissa vaiheissa Jumalan kanssa.
Seurakunnan tapahtumissa on niin ihana käydä, voin tulla sellaisena kuin olen. Ilmapiiri on lämmin. Kuin menisi sydämen kotiin.
Mitkään juhlapyhät eivät olisi mitään ,ilman seurakunnan ja kirkon merkitystä. Tarvitsen niitä kuin mitä tahansa muuta asiaa.
Olen uskossa. Seurakunnan tapahtumissa ja tilaisuuksissa käyminen on niin parasta.
Seurakunnan porukka on ihania, myötätuntoisia ja helposti lähestyttäviä ihmisiä. En voi enää kuvitellakaan että en kävisi seurakunnan tapahtumissa. On kuin kotiini menisin. Ja siellä on niin turvallinen tunnelma. Ja rauhoittava ja voimaa antava fiilis. Suosittelen 💓.
Kyllä uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Jeesus on sovittanut syntini kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan.
Olen uskossa Jeesukseen, minäkin. Ihanaa, kiitos Jeesus!
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä korkeampaan voimaan, mutta vastustan järjestäytynyttä uskontoa, koska se perustuu pelolla hallitsemiseen ja ihmisten kontrollointiin.
Samaa mieltä ja näen uskonnoissa ja uskossa eron. Koska uskon pikemminkin Jeesuksen vaatimattomaan alkukirkkoon. Älä tuomitse yksinkertaisesti. Äläkä tee pahaa. Ja mielestäni Jeesus oli kyllä ihan ihminen joka hyvinkin saattoi siellä hautaluolassa toeta.
Kun luultiin ettei elintoimintoja näy sen ajan ihmisten mukaan. Siinä hiipumisesta hirsipuulla kohti kuolemaa. Ja luonnollisesti hän pakeni ja katosi. Jotkut puhuu vielä Graalin maljasta jonka Jeesus vei mukanaan Englantiin.
Ja tarinat ja todet ja kaikkea sen väliltä voi olla kuitenkin ihan totta. Yleensä näin isoissa asioissa on hyvin totta toinen puoli.
Raamatussa paljon symboliikkaa eri tarinoiden muodossa. Kieltäjät tuntuvat jotenkin pelkäävän. Onko tehty jotain pahaa? Joutuuko vastuuseen?
Minä olen tehnyt vääriä valintoja kyllä mutten mitään ihan maailmanpahaa ja muutenkin oon ollu ihan hyvä ihminen. Joten se minne joudun pitäisi mennä ihan hyvin.
En kyllä usko näkeväni sukulaisia tai muistavani entistä elämääni. Maailmankaikkeus jatkuu kuitenkin johonkin pisteeseen miljardien vuosien jälkeen. Alkaakseen uuden alkuräjähdyksen jonka taustalla on se äly mitä me Jumalaksi Iehovaksi tai Jehovaksi kutsustaan. Kukin oman kulttuurinsa mukaan. Usko on universaali ja aina ollut. Uskonnot sitten kuka minkäkin mukaan?
Mies olen oot sie?