Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eri näkemykset parisuhteessa

Vierailija
05.02.2021 |

Mistä se johtuu, että nainen tuntuu useammin olevan tyytymätön asioihin suhteessa, kun taas miehen mielestä asiat rullailee ihan mukavasti? Enkä tarkoita mitään "mies ei hoida asioita" vaan naiset tuntuu ihan etsimällä etsivän epäkohtia. Sitten lopuksi ero tulee miehelle ihan yllätyksenä.

Kommentit (499)

Vierailija
41/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.

Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.

Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.

Miksi ne tekemiset on aina naisten mielen mukaisia? 

Mennään ikeaan ja viikonloppuna kylpylään kasvohoitoihin? Monestiko sinä olet naisena ehdottanut miehille oktoberfesteille lähtöä tai moottoripyörämessuille? -eri 

Monestiko mies on ehdottanut ikean reissua? Ei miehen kuulu maata sohvalla ja odottaa että nainen ehdottaa miehelle kivoja juttuja. Miehen kuuluu ehdottaa itse. "Mutku sitte se suuttuu!!!"

Vierailija
42/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on suuremmat vaatimukset parisuhteelle. Ei riitä, että saa seksiä pari kertaa viikossa ja että joku maksaa osan laskuista. Naista pitää viihdyttää ja kiihdyttää, sekä tehdä sirkustemppuja. 

Ok, hyvä tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset elää haavemaassa.

Ok.

Vierailija
44/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.

Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.

Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?

Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.

Mutta miksi niitä asioita pitää aina tehdä yhdessä? Pitääkö parisuhteessa luopua omasta elämästään ja omista jutuistaan? Mitä mieltä siinä on? Miksi ei voi elää niin, että lauantaina toinen lukee vaikka rauhassa lehteä ja toinen kutoo villasukkia äänikirjaa kuunnellen. Sitten tehdään yhdessä lounasta ja syödään yhdessä, jonka jälkeen toinen lähtee koiran kanssa metsään samoilemaan ja toinen kävelylle naapurin kanssa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä? Miksi esimerkiksi sinne metsään pitää väkisin ängetä mukaan, kun mies haluaisi mennä kaksin koiran kanssa? Miksi ei saa olla rauhassa ja tehdä omia juttuja?

Vierailija
45/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että tuo lisäarvoa". Mitä se tämäkin on tarkoittavinaan? Pitääkö miehen olla esim. joku varakas luksuskartanossa elelevä kuuluisuus ennenkuin tuo lisäarvoa?

Ei, vaan rakastava, hyvää seuraa ja seksiä tarjoava.

Kauheeta, jos parisuhteessa pitäisi koko ajan olla varpaillaan ”olenkohan tänään osoittanut tarpeeksi rakkauttani, sanoinko jo koskinko jo riittävästi, entä olinko viihdyttävä, h

Kerroinko hyviä juttuja, etten vain ollut liikaa ajatuksissani”

N52

Jännä, että tuota fiksua vastausta "rakastava, hyvää seuraa ja seksiä" on ymmärretty näin väärin. Mitä te muut suhteelta oikein haette, jos ette rakkautta, hyvää seuraa ja seksiä? Ja jos teillä on näistä mainituista kokemusta, ymmärrätte varmaan, ettei niissä ole kysymys jostain teatterista, jossa esitetään jotain näytelmää 24/7, ja jos yhdessäolo on luontevaa, ei siinä tarvitsekaan miettiä noita mainitsemiasi asioita. Jos joutuu, silloin on ehkä itsellä ongelmia kommunikoinnin ja kanssakäymisen hallitsemisessa.

Vierailija
46/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. En tiedä miksi miehet tuntuvat helpommin "tyytyvän" paskaan kuin naiset. Siis siltä se ainakin näyttää. Mistä minä tiedän mitä se tuppisuu päänsä sisällä hautoo.

Oman mieheni kanssa meillä on mennyt sukset erittäin pahasti ristiin juurikin näiden eri näkemysten takia. NIIN tavallinen tarina kuin olla voi: Hänen mielestään kaikki olisi hyvin jos vaan sitä seksiä olisi hänen standardiensa mukaan tarpeeksi (vähintään  kertaa viikossa). Minun mielestäni kaikki olisi hyvin, jos vaan keskustelisimme asioista ja tekisimme yhdessä juttuja, jotta voisin tuntea edes jotain yhteenkuuluvuutta hänen kanssaan.

Tällä hetkellä meillä ei ole mitään puhuttavaa, joten minua ei kiinnosta kämppiksen kanssa velvollisuusseksi.

Hänen mielestään minun pitäisi antaa hänelle motivaatiota :D Tähän olen todennut, että voi kulta ne ajat meni jo. Olen yrittänyt vuosia puhua että haluaisin tehdä yhdessä asioita, olen itkien huutamalla antanut esimerkkejä yhdessä tekemisestä ja siinä tekemisen lomassa voisi samalla jutustella. Mutta kun ei niin ei. Nyt on hänen vuoronsa antaa minulle motivaatiota (sen seksin suhteen). Itse nimittäin harrastin vuosia velvollisuusseksiä toivoen parempia aikoja, niitä ei tullut. Nyt on hänen vuoronsa harrastaa velvollisuusseuranpitoa toivoen parempia aikoja.

Yllättäen nyt vasta suhteemme onkin oikein tosi kriisissä kun hän ei pääse panemaan :D Mua ei kiinnosta kuulkaa enää paskaakaan koko ukko.

Kannattaisi hoitaa ne pääkoppa ongelmat ajoissa kuntoon ennenkuin akka nostaa kytkintä ja sitten myönnetään, että no joo oishan sinne terapiaan voinu 5vuotta sitten mennä mutkun minä olin päättänyt etten tarvitse.

t.katkera

Ja silti pitää miehen lompakon takia miehessä roikkua. Säälittävää 

Vierailija
47/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?

Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.

Täsmälleen sama aolen ihmetellyt miehelleni :) "Jos kerta joudun tekemään kaiken yksin, niin olen mieluummin kokonaan yksin".  Voi miten onnellinen olenkaan silloin kun sana olla vaikka viikonlopun yksin kotona, täällä on silloin niin rauhallista kun ei tarvitse ärsyyntyä toisen levällään pyörivistä pilkkikamoista jne yms vaan saan hoitaa viherkasvejani ja kuunnella musiikkiani ja vaikka leipoa ihan rauhassa <3

t. se sama katkera

Vierailija
48/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäarvo minulle naisena tarkoittaa:

- samanhenkinen ihminen kumppanina, kiva vain olla yhdessä ja jutella kaikesta

- saa rakastaa ja olla rakastettu

- hyvää seksiä

- yhteistä tekemistä

Nämä nyt ekana tulevat mieleen. Näitä en saa ilman hyvää parisuhdetta, joten ne ovat sitä "lisäarvoa". Tämän lisäksi toki molemmilla omaa elämää ja harrastuksia, kaikkea ei tarvitse tehdä yhdessä

Vierailija
49/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap sanoi, ettei tarkoita miehen hoitamatta jättämiä hommia, niin tästä näyttää tulevan taas yksi "mies ei siivoa/kokkaa/puhu/pane"-ketju. Itse vaikka mielestäni yritin kaikkeni ja olin varsinainen kodin hengetär, niin nainen keksi aina jostain valittamista. Ehkä jotain tällaista tarkoitettiin. Naiset ilmeisesti vaan kaipaa draamaa ja kuumia tunteita, oli ne sitten hyviä tai huonoja tunteakseen olevansa elossa tai jotain.

Vierailija
50/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. En tiedä miksi miehet tuntuvat helpommin "tyytyvän" paskaan kuin naiset. Siis siltä se ainakin näyttää. Mistä minä tiedän mitä se tuppisuu päänsä sisällä hautoo.

Oman mieheni kanssa meillä on mennyt sukset erittäin pahasti ristiin juurikin näiden eri näkemysten takia. NIIN tavallinen tarina kuin olla voi: Hänen mielestään kaikki olisi hyvin jos vaan sitä seksiä olisi hänen standardiensa mukaan tarpeeksi (vähintään  kertaa viikossa). Minun mielestäni kaikki olisi hyvin, jos vaan keskustelisimme asioista ja tekisimme yhdessä juttuja, jotta voisin tuntea edes jotain yhteenkuuluvuutta hänen kanssaan.

Tällä hetkellä meillä ei ole mitään puhuttavaa, joten minua ei kiinnosta kämppiksen kanssa velvollisuusseksi.

Hänen mielestään minun pitäisi antaa hänelle motivaatiota :D Tähän olen todennut, että voi kulta ne ajat meni jo. Olen yrittänyt vuosia puhua että haluaisin tehdä yhdessä asioita, olen itkien huutamalla antanut esimerkkejä yhdessä tekemisestä ja siinä tekemisen lomassa voisi samalla jutustella. Mutta kun ei niin ei. Nyt on hänen vuoronsa antaa minulle motivaatiota (sen seksin suhteen). Itse nimittäin harrastin vuosia velvollisuusseksiä toivoen parempia aikoja, niitä ei tullut. Nyt on hänen vuoronsa harrastaa velvollisuusseuranpitoa toivoen parempia aikoja.

Yllättäen nyt vasta suhteemme onkin oikein tosi kriisissä kun hän ei pääse panemaan :D Mua ei kiinnosta kuulkaa enää paskaakaan koko ukko.

Kannattaisi hoitaa ne pääkoppa ongelmat ajoissa kuntoon ennenkuin akka nostaa kytkintä ja sitten myönnetään, että no joo oishan sinne terapiaan voinu 5vuotta sitten mennä mutkun minä olin päättänyt etten tarvitse.

t.katkera

HAHHAH :D :D :D

Minä elätän miestäni. Hän on opiskelija. Ihan syyllistettynä täsäs olen. En kuule pääse mihinkään kun hän alkaa uhriulisemaan että NYT jätän hänet kun hänellä ei ole mitään :D

t.katkera

Vierailija
51/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että tuo lisäarvoa". Mitä se tämäkin on tarkoittavinaan? Pitääkö miehen olla esim. joku varakas luksuskartanossa elelevä kuuluisuus ennenkuin tuo lisäarvoa?

Kauheeta, jos parisuhteessa pitäisi koko ajan olla varpaillaan ”olenkohan tänään osoittanut tarpeeksi rakkauttani, sanoinko jo koskinko jo riittävästi, entä olinko viihdyttävä, h

N52

Niin, eikö olekin? Parisuhteen arvo punnitaan päivittäin. Äiti taas rakastaa lastaan, oli hän vaikka mitä.

Vierailija
52/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.

Monessa kodissa on mies, joka on ulkoistanut itsensä perheestä ja parisuhteesta. Käy välillä syömässä ja panemassa ja häipyy taas omiin maailmoihinsa. En katsoisi sellaista tyyppiä hetkeäkään. 

Te palstalla makaavat ulinaisethan olettekin niitä unelmanaisia. -eri 

Vierailija
53/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.katkera

HAHHAH :D :D :D

Minä elätän miestäni. Hän on opiskelija. Ihan syyllistettynä täsäs olen. En kuule pääse mihinkään kun hän alkaa uhriulisemaan että NYT jätän hänet kun hänellä ei ole mitään :D

t.katkera

Juu, ihan varmaan elätät ketään palstalla makaamisellasi 

Vierailija
54/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Perjantai, viikonloppu edessä.

Ja palstan surkeat u.l.i.zi.jat alkaa kerätä kiukkua, että ei he mitään naista haluaisikaan, NIH. Ikäänkuin joku heille parisuhdetta olisi ollut edes tarjoamassa.

Huvittavia :)

Vierailija
55/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille parisuhteessa tuntuu olevan tärkeintä että saa olla rauhassa. Jostain syystä pitää olla nainen samassa taloudessa asumassa, mutta vuorovaikutus pitää minimoida. Itse taas näen että miehen läsnäolosta on niin paljon vaivaa että jotain tarvitaan että se on vaivan arvoista. Tai tarvitaan aika paljonkin.

Mies itse ei mielestään vaadi mitään, vaikka sotkee aivan järjettömästi, syö hirveän paljon ruokaa ja pyrkii määräilemään.

Vierailija
56/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi niitä asioita pitää aina tehdä yhdessä? Pitääkö parisuhteessa luopua omasta elämästään ja omista jutuistaan? Mitä mieltä siinä on? Miksi ei voi elää niin, että lauantaina toinen lukee vaikka rauhassa lehteä ja toinen kutoo villasukkia äänikirjaa kuunnellen. Sitten tehdään yhdessä lounasta ja syödään yhdessä, jonka jälkeen toinen lähtee koiran kanssa metsään samoilemaan ja toinen kävelylle naapurin kanssa. Miksi kaikki pitää tehdä yhdessä? Miksi esimerkiksi sinne metsään pitää väkisin ängetä mukaan, kun mies haluaisi mennä kaksin koiran kanssa? Miksi ei saa olla rauhassa ja tehdä omia juttuja?

Jos haluaa noin paljon tilaa, pitää katsoa parisuhteeseen toinen samanlainen. Useimmat haluavat parisuhteessaan yhteistä tekemistä. Katsoisin kyllä todella pahasti, jos oma mies lähtisi mieluummin naapurin kanssa kävelylle kuin minun. 

Vierailija
57/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä vaativampi parisuhteessa kuin mieheni, jolle riittää, että työpäivän jälkeen kaadutaan yhdessä illalla sänkyyn ja että hän saa seksin jälkeen vähän hieroa leukaansa niskaani ja nukahtaa siihen. Hänen mielestään parisuhde on silloin loistavalla tolalla. Minä haluan enemmän keskustelua politiikasta, taloudesta, tieteistä ja kulttuurista sekä yhteistä tekemistä. Minulle oleellista on myös arjen jakaminen eli arkisten asioiden tekemistä yhdessä hyvällä huumorilla. 

Me olemme käyneet tästä jo ikuisuudelta tuntuvat ajan sotaa, että kumpi nyt sitten on oikea tapa olla parisuhteessa. Mies lupaa olla keskustelevampi, mutta helposti hautautuu omiin ajatuksiinsa ja havahtuu, vasta aamuiseen tukalaan oloonsa. 

Molemmat olisimme varmasti yhtä tyytyväisiä yksinkin, mutta yhdessä on silti paljon, paljon parempi. Aina toisinaan löydämme jopa hetkeksi sellaisen sopiva zen-tilan, jossa molempien tarpeet parisuhdetta ajatellen täyttyvät. Ne ovat onnellisia viikkoja. Onneksi niitä on aina vain enemmän ja enemmän ja se muukin aika on oikein mukavaa. 

Tässä on yksi ongelma näissä nykyajan parisuhteissa. Parisuhteen halutaan olevan liian tiiviitä ja kaikki sisältö siihen elämään haetaan sen parisuhteen kautta. Itselläni on erilaisia ihmisiä elämässäni, enkä haluaisi kumppani harteille asettaa kaikki niitä asioita, joista haluan esim. keskustella, enkä sitä kaikkea tekemistään. Kyllä sitä työpäivän jälkeen mielummin haluaa sitä paskaa huumoria, kun alkaa puhumaan politiikasta :D 

Vierailija
58/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Niin, eikö olekin? Parisuhteen arvo punnitaan päivittäin. Äiti taas rakastaa lastaan, oli hän vaikka mitä.

Teidän molempien kannattaakin sitten pysyä äidin helmoissa.

Vierailija
59/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on vain sinun tapasi elää ja sisustaa. Eikä tässä ole mitään vikaa omasta mielestäsi? Miksi olet edes miehen kanssa yhdessä? Ai niin, lompakko. -eri 

Ei, kun mulla on mieheni kanssa mukavia yhteisiäkin harrastuksia, joiden vuoksi suhteessa kannattaa olla, vaikka mies tuokin elämääni tv:n melua ja rumia esineitä. Ja kyllä, se on subjektiivinen kokemus, että koen ne noin. Mutta juuri mun subjektiivinen kokemus merkkaa silloin, kun kyse on mun viihtymisestä ja tyytyväisyydestä (suhteeseen ja elämään). Parisuhde on aina vapaaehtoinen.

Vierailija
60/499 |
05.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne tekemiset on aina naisten mielen mukaisia? 

Mennään ikeaan ja viikonloppuna kylpylään kasvohoitoihin? Monestiko sinä olet naisena ehdottanut miehille oktoberfesteille lähtöä tai moottoripyörämessuille? -eri 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta eikö tällaisissa ongelmissa (toisen ehdottamat jutut ovat omasta mielestä tylsiä) ole kyse oikeastaan vaan siitä, että mitään yhteisiä kiinnostuksenkohteita tai yhteistä tekemistä ei oikeastaan ole? Silloinhan juuri yhteinen tekeminen on sitä, että toinen menee pitkin hampain mukaan toisen ehdottamaan juttuun, vaikka ei kiinnostaisi yhtään. Ja toinen taas ei keksi mitään kumpaakin kiinnostavaa, koska sellaista ei ole. Silloin on ehkä ainoa vaihtoehto tehdä kaikki asiat kokonaan erikseen tai sitten vuorotellen mennä hampaat irvessä mukaan. Mutta herää kyllä kysymys, onko yhdessä väärän ihmisen kanssa, jos mitään yhteistä ei ole?

Minä en ehdottaisi kumppanilleni sen enempää Ikeaa kuin moottoripyörämessuja. Me teemme kumppanini kanssa sellaisia asioita, joista molemmat tykkäävät, ja koska aidosti viihdymme yhdessä, on kiva tehdä pieniä ja tavallisiakin asioita yhdessä, kuten laittaa ruokaa ja samalla jutella. Kannattaa valita itselle sopiva ja samanhenkinen kumppani, niin oikeasti viihtyy toisen kanssa ja on kiva tehdä asioita yhdessä!

Se ei myöskään estä tekemästä asioita myös itsekseen, mikä minusta on myös tärkeää. Jokaisella voi ja kannattaakin olla omia juttujaan, joka paikkaan ei tarvitse mennä yhdessä, ja on hyvä ylläpitää myös omia ystävyyssuhteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi