Eri näkemykset parisuhteessa
Mistä se johtuu, että nainen tuntuu useammin olevan tyytymätön asioihin suhteessa, kun taas miehen mielestä asiat rullailee ihan mukavasti? Enkä tarkoita mitään "mies ei hoida asioita" vaan naiset tuntuu ihan etsimällä etsivän epäkohtia. Sitten lopuksi ero tulee miehelle ihan yllätyksenä.
Kommentit (499)
Mies ajattelee, että kotityöt voivat lisääntyä hitusen, jos on lapsia, mutta nainen huomaa, että työt lisääntyvät yhtä paljon kuin perheessä on jäseniä tai niin paljon jopa, että jättää osan standardeistaan täyttämättä, vaikka ei sitten viihtyisikään omassa kodissaan itse!
Esim. Pese kerran viikossa konellinen tai enintään kaksi koneellista pyykkiä. Done!
Pese viikossa 10 koneellista pyykkiä, mutta ennen kuin peset, vaadi ainakin viisi kertaa, että keräävät pyykkinsä pesuun. Toiset viisi kertaa, että hakevat ylipursuavasta puhtaanpyykkikorista omansa pois. Lopeta pyykkien pesu kunnes puhtaanpyykinkorissa on taas tilaa. Käske ennen imurointia etsimään vaatteet sänkyjen, sohvan, pöytien alta pois. Pese uudestaan käyttämättömät mutta pölyttyneet vaatteet, kun ne on toimitettu pesukoriin tai lajittele puhtaita seasta pois.. Käsittele tahrat ennen pesua, kun joku pyyhkii suunsa mieluummin hihoihin. Kerää parittomat sukat ja käsineet omaa koriin ja lajittele niitä roskiin ja pareiksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.
Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.
Itse olen kyllä vaativampi parisuhteessa kuin mieheni, jolle riittää, että työpäivän jälkeen kaadutaan yhdessä illalla sänkyyn ja että hän saa seksin jälkeen vähän hieroa leukaansa niskaani ja nukahtaa siihen. Hänen mielestään parisuhde on silloin loistavalla tolalla. Minä haluan enemmän keskustelua politiikasta, taloudesta, tieteistä ja kulttuurista sekä yhteistä tekemistä. Minulle oleellista on myös arjen jakaminen eli arkisten asioiden tekemistä yhdessä hyvällä huumorilla.
Me olemme käyneet tästä jo ikuisuudelta tuntuvat ajan sotaa, että kumpi nyt sitten on oikea tapa olla parisuhteessa. Mies lupaa olla keskustelevampi, mutta helposti hautautuu omiin ajatuksiinsa ja havahtuu, vasta aamuiseen tukalaan oloonsa.
Molemmat olisimme varmasti yhtä tyytyväisiä yksinkin, mutta yhdessä on silti paljon, paljon parempi. Aina toisinaan löydämme jopa hetkeksi sellaisen sopiva zen-tilan, jossa molempien tarpeet parisuhdetta ajatellen täyttyvät. Ne ovat onnellisia viikkoja. Onneksi niitä on aina vain enemmän ja enemmän ja se muukin aika on oikein mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ajattelee, että kotityöt voivat lisääntyä hitusen, jos on lapsia, mutta nainen huomaa, että työt lisääntyvät yhtä paljon kuin perheessä on jäseniä tai niin paljon jopa, että jättää osan standardeistaan täyttämättä, vaikka ei sitten viihtyisikään omassa kodissaan itse!
Esim. Pese kerran viikossa konellinen tai enintään kaksi koneellista pyykkiä. Done!
Pese viikossa 10 koneellista pyykkiä, mutta ennen kuin peset, vaadi ainakin viisi kertaa, että keräävät pyykkinsä pesuun. Toiset viisi kertaa, että hakevat ylipursuavasta puhtaanpyykkikorista omansa pois. Lopeta pyykkien pesu kunnes puhtaanpyykinkorissa on taas tilaa. Käske ennen imurointia etsimään vaatteet sänkyjen, sohvan, pöytien alta pois. Pese uudestaan käyttämättömät mutta pölyttyneet vaatteet, kun ne on toimitettu pesukoriin tai lajittele puhtaita seasta pois.. Käsittele tahrat ennen pesua, kun joku pyyhkii suunsa mieluummin hihoihin. Kerää parittomat sukat ja käsineet omaa koriin ja lajittele niitä roskiin ja pareiksi.
Tässä aloituksessa puhutaan parisuhteesta, ei sinun lapsiperhehelvetistäsi. Olisiko kannattanut pitää ne haarat vaan kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että tuo lisäarvoa". Mitä se tämäkin on tarkoittavinaan? Pitääkö miehen olla esim. joku varakas luksuskartanossa elelevä kuuluisuus ennenkuin tuo lisäarvoa?
Ei, vaan rakastava, hyvää seuraa ja seksiä tarjoava.
Tarjoava...Miehen tulee tarjota tämä kaikki, että nainen palkitsee...Toki vastaavia asioita nainen ei itse tarjoa, koska se olisi naisen arvoa alentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että tuo lisäarvoa". Mitä se tämäkin on tarkoittavinaan? Pitääkö miehen olla esim. joku varakas luksuskartanossa elelevä kuuluisuus ennenkuin tuo lisäarvoa?
Kauheeta, jos parisuhteessa pitäisi koko ajan olla varpaillaan ”olenkohan tänään osoittanut tarpeeksi rakkauttani, sanoinko jo koskinko jo riittävästi, entä olinko viihdyttävä, h
Kerroinko hyviä juttuja, etten vain ollut liikaa ajatuksissani”
N52
Samaa mieltä. Olisi tosi rasittavaa, jos pitäisi koko ajan miettiä että mitenköhän nyt tarjoaisin arvon rouvalle lisäarvoa. Olenko tänään tehnyt tarpeeksi rouvan miellyttämiseksi? Pitäisiköhän nyt tarjota enemmän seksiä tai olla vielä hieman rakastavampi. Kenties olin liian tylsä? Ei varmastikaan riitä, että vein lapset päiväkotiin ja tyhjensin astianpesukoneen. Olisi varmaankin lisäksi pitänyt keksiä rouvalle joku huima yllätysjuttu näin perjantain kunniaksi.
Onneksi oman vaimon ajatusmaailma ei ole tuollainen, vaan meidän parisuhteessa kumpikin saa olla oma itsensä hyvine ja huonoine puolineen, hyvine ja huonoine päivineen.
Vierailija kirjoitti:
Naiset viihtyy hyvin yksinkin. Parisuhteen pitää olla todella hyvä, että se tuo jotain lisäarvoa naisen elämään.
Minä olen miehenä ollut koko ikäni yksin koska en vaan yksinkertaisesti ymmärrä mitä lisäarvoa nainen toisi elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten parisuhteessa se on yleensä nainen, joka haluaa tehdä juttuja yhdessä? Miehelle taas riittäisi että kumpikin puuhailee omiaan. Mies joutuu usein pakenemaan autotalliin tai muualle, että saa olla rauhassa.
Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheeta, jos parisuhteessa pitäisi koko ajan olla varpaillaan ”olenkohan tänään osoittanut tarpeeksi rakkauttani, sanoinko jo koskinko jo riittävästi, entä olinko viihdyttävä, h
N52
Onneksi pääsin irti orastavasta suhteesta, se olisi tullut olemaan varmasti raskasta kun jo alussa sai varpaillaan olla. Ei koskaan tiennyt mistä nainen suutahti ja se lopullinen repeäminen tuli myös aina pitkällä viiveellä synkkyyden loppua kohti syventyen etten enää edes meinannut muistaa koko asiaa. Paljon alkoi myös juttuja olemaan mihin nainen ei ollut tyytyväinen minussa ja sain niistä kuulla aggressiiviseen sävyyn. Tuli aina niin paska olo kun itse pidin naista täydellisenä ja päästin kaikki tämän minulle epähuomiossa möläyttämät ja tekemät mielenpahoitusjutut sormien lävitse. Olisi voinut ne epäkohdat tuoda esille vähän toiseen tyyliin kuin "v*tuttaa mitä teit eilen s*tanan sika".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?
Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä, että edelleen naiset hoitavat suuremman osan talouden töistä, sen lisäksi että käyvät palkkatöissä tai toimivat yrittäjinä. Miehet käyvät töissä ja makaavat loppupäivän sohvalla. Totta kai siinä on mukava olla, suhde ja elämä rullailee mukavasti eteenpäin pleikkaa ja tattia hakatessa..
Ehkä kannattaisi jo seurusteluaikana katsoa millainen on miehen kotityöosaaminen ja aktiivisuus. Ellei mies sinkkuna koskaan pese uunia, imuroi, vaihtaa lakanat kerran vuoteen, pese vessaa jne. niin ei hän parisuhteessakaan niitä yllättäen ala tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä parisuhde sellainen on, missä ei haluta tehdä mitään yhdessä toisen kanssa? Pelkkä kämppissuhde med sex. Kannattaa etsiä riittävän samanlainen kumppani, niin on yhteisiäkin kiinnostuksenkohteita. Niiden omien ohella.
Monessa kodissa on mies, joka on ulkoistanut itsensä perheestä ja parisuhteesta. Käy välillä syömässä ja panemassa ja häipyy taas omiin maailmoihinsa. En katsoisi sellaista tyyppiä hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu varmaan siitä, että edelleen naiset hoitavat suuremman osan talouden töistä, sen lisäksi että käyvät palkkatöissä tai toimivat yrittäjinä. Miehet käyvät töissä ja makaavat loppupäivän sohvalla. Totta kai siinä on mukava olla, suhde ja elämä rullailee mukavasti eteenpäin pleikkaa ja tattia hakatessa.
Nainen yrittää sitten aikansa nostella kissaa pöydälle ja tehdä sopimuksia kotitöiden jaosta. Mies murahtelee epämääräisiä vastauksia (tai pahimmassa tapauksessa valittaa nalkuttamisesta). Naisen mitta tulee täyteen ja hän nostaa kytkintä. Mies itkee tutuille ja tuntemattomille että ero tuli puun takaa kun niin hyvin meni ja elämä oli mukavaa.
Useimmat suomalaiset miehet ovat perusluonnoltaan näitä naisten unelmamiehiä. Käyvät töissä, tyytyvät yhteennaiseen, tekevät suuren osan kotitöistä ja hoitavat lapsia javiettävät kumppaninsa kanssa laatuaikaa yhdessä.
Miehelle liian usein ihan sama millainen nainen tai millainen suhde löytyy, kunhan on parisuhde (ja tulevan lapsen äiti..). Nainen tarkempi kriteereissään, niinkuin pitääkin olla, nainen hakee useimmin koko elämän kestävää kumppanuutta eikä mitään 'katsotaan nyt kauanko tämä kestää'-juttua. Enkä minä ainakaan halua että minun kanssa alkaa joku seurustelemaan vaan sen takia että on nyt edes 'joku'. Haluan että kumppanini rakastaa juuri minua ja haluaa olla juuri minun kanssani eikä niin että kuka vaan käy. Jos tunnen ettei näin ole, en voi olla onnellinen, koska itse valitsen kumppanin juurikin sen perusteella kehen olen rakastunut. Lisäksi huono parisuhde vaikuttaa naisen elämään paljon negatiivisemmin kuin miehen, joten naiset viihtyvät hyvin yksinkin jollei hyvää suhdetta löydy.
Niin.. En tiedä miksi miehet tuntuvat helpommin "tyytyvän" paskaan kuin naiset. Siis siltä se ainakin näyttää. Mistä minä tiedän mitä se tuppisuu päänsä sisällä hautoo.
Oman mieheni kanssa meillä on mennyt sukset erittäin pahasti ristiin juurikin näiden eri näkemysten takia. NIIN tavallinen tarina kuin olla voi: Hänen mielestään kaikki olisi hyvin jos vaan sitä seksiä olisi hänen standardiensa mukaan tarpeeksi (vähintään kertaa viikossa). Minun mielestäni kaikki olisi hyvin, jos vaan keskustelisimme asioista ja tekisimme yhdessä juttuja, jotta voisin tuntea edes jotain yhteenkuuluvuutta hänen kanssaan.
Tällä hetkellä meillä ei ole mitään puhuttavaa, joten minua ei kiinnosta kämppiksen kanssa velvollisuusseksi.
Hänen mielestään minun pitäisi antaa hänelle motivaatiota :D Tähän olen todennut, että voi kulta ne ajat meni jo. Olen yrittänyt vuosia puhua että haluaisin tehdä yhdessä asioita, olen itkien huutamalla antanut esimerkkejä yhdessä tekemisestä ja siinä tekemisen lomassa voisi samalla jutustella. Mutta kun ei niin ei. Nyt on hänen vuoronsa antaa minulle motivaatiota (sen seksin suhteen). Itse nimittäin harrastin vuosia velvollisuusseksiä toivoen parempia aikoja, niitä ei tullut. Nyt on hänen vuoronsa harrastaa velvollisuusseuranpitoa toivoen parempia aikoja.
Yllättäen nyt vasta suhteemme onkin oikein tosi kriisissä kun hän ei pääse panemaan :D Mua ei kiinnosta kuulkaa enää paskaakaan koko ukko.
Kannattaisi hoitaa ne pääkoppa ongelmat ajoissa kuntoon ennenkuin akka nostaa kytkintä ja sitten myönnetään, että no joo oishan sinne terapiaan voinu 5vuotta sitten mennä mutkun minä olin päättänyt etten tarvitse.
t.katkera
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tekemiset on aina naisten mielen mukaisia?
Mennään ikeaan ja viikonloppuna kylpylään kasvohoitoihin? Monestiko sinä olet naisena ehdottanut miehille oktoberfesteille lähtöä tai moottoripyörämessuille? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Kauheeta olisi olla ihmisen kanssa, jolla on tuollainen muistilista. Nuo asiat pitää tulla luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jos asioita ei tehdä yhdessä, miksi olla suhteessa? Miksi olla suhteessa, jos asioita tekee aina yksin?
Esimerkiksi mä rakastin sinkkuna puuhata kotona, hoitaa kukkiani, siivota ja istua sitten nauttimaan kauneudesta ympärillä. Nyt miehen tavarat rumentaa kotia ja television ääni rikkoo hiljaisuuden. Jos tuon lisäksi ei olisi niitä hyviä asioita, olisi vain ne haitat, jotka mies läsnäolollaan tuo, niin kyllä eroaisin.
Eli on vain sinun tapasi elää ja sisustaa. Eikä tässä ole mitään vikaa omasta mielestäsi? Miksi olet edes miehen kanssa yhdessä? Ai niin, lompakko. -eri
Olisi helpompi keskustella, kun antaisit konkreettisia esimerkkeä siitä, kun noin on käynyt.
On sulla varmaan tosi paska elämä. Mikset ole nytkin kiillottamassa jalkalistoja ja kampaamassa maton hapsuja?