Tapaus Manson ja naisten hyv.ksikäyttö
Viisi naista syyttää Mansonia eli Brian Warneria väkivallasta, manipuloinnista, rai.kauksesta, hyväks.kä.töstä.
https://yle.fi/uutiset/3-11768438
On hyvä, että naiset ovat tulleet asian kanssa julkisuuteen ja toivottavasti tapahtuneiden rikolliset puolet päätyvät oikeuteen.
Mutta koska Warnerin osuus asiassa on vähän mielenkiinnoton - kpää on huomannut voivansa tähtimuusikon roolissa hyv.ksik.yttää nuoria naisia ja on käyttänyt sitä tilaisuutta hyväkseen - puhun nyt hänen uhreistaan.
Mikä kerta kerran jälkeen ajaa kunnianhimoiset näyttelijän/muusikon/mallin urasta haaveilevat nuoret naiset, monet jopa alaikäisinä suhteisiin keski-ikäisten hyypiömiesten kanssa? Käyttämään huumeita, muutamaan tämän kanssa yksiin, kestämään vuodesta toiseen nöyryytystä, väkivaltaa ja manipulointia? Eikö naisilla ole vanhempia tai läheisiä, jotka osaisivat puuttua tilanteeseen?
Totta kai naiset ovat uhreja ja stoorin konna on se mies, siitä ei puolta sanaa. Mutta uhrin psykologista logiikkaa olisi hyvä avata, että vastaavat tapahtumat voitaisiin minimoida. Siksi puhun nyt uhriksi joutuneista.
Varmasti vaara ja kuuluisuuus vetävät puoleensa. Ja se on väärin. Ku.ipäisyys ei ole siskot hienoa, se on kus.päisyyttä! Mansonin koko imago perustuu vaarallisuudelle, ei sen pitäisi tulla kenellekään yllätyksenä.
Mahdollisuus kuuluisan miesystävän siivellä nousta uralla varmasti houkuttaa myös. Jos me naiset emme tästä reitistä luovu, saamme osin syyttää itseämme. Tämä ei silti oikeuta hyväksikäyttöä ja väkivaltaa millään tasolla!
Totta kai naisen toimintakyvyn ja itsetunnon voi myös taitava pask.ainen tuhota niin, ettei tämä enää kykene lähtemään suhteesta. Ja tämä on se vakavin tekijä. Siinä vastuuta siirtyy muille läheisille. Miehen valtaa naiseensa ei ole kyseenalaistettu historiallisesti kovinkaan pitkään, parisuhteessa tapahtuvat rai.kauk.et ja väkivalta kriminalisoitiin länsimaissa vasta 1900-luvun lopulla.
Miten voitaisiin kehittää väliintulon malli, jossa vaikkapa poliisille voisi lähisukulainen ilmausta huolensa väkivallasta, ja poliisi puhuttaisi kahden kesken uhria ja tarjoaisi lähtemisen mahdollisuutta? Lastensuojelu toimii jo, mutta lasten ohella aikuinen ihminen voi joutua sentasoisen vallankäytön (fyysisen, psyykkisen, taloudellisen), että sairaasta suhteesta poistuminen voi olla liki mahdotonta ja hän tarvitsisi apua.
Toivoisin keskustelua. Ja muistetaan asiallinen sävy, uhrit eivät Mansonin tapauksessakaan ole syyllisiä tapahtuneeseen, vaikka edellä kyseenalaistinkin mahdollisia naisten toimintatapoja.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä nää naiset on olettaneet, kun ovat alkaneet seurustelemaan Mansonin kanssa? Jos itse alkaisin suhteeseen tämän kanssa, niin ymmärtäisin kyllä jo alunalkaen, että joutuu ehkä välillä saamaan piiskaa, selkäänsä jne. Intensiivinen suhde.
Jos haluaa tasapainoisen, normaalin käsikädessä-suhteen niin kannattaa valita joku taviskilttis.N26
Paitsi että Manson on esittänyt suhteiden alussa olevansa oikeinkin mukava ja väärinymmärretty (narsistien "lovebombing").
Maailmassa on paljonkin horror-rokkareita, jotka esittävät hahmoa ja ovat oikeasti ihan kilttejä (Alice Cooper, Ozzy Osbourne - toki kamaa on mennyt mutta ovat kaikkien kertomusten mukaan mukavia ihmisiä). Naisilla ei siis varsinaisesti ole ollut syytä heti ekaksi pelätä, että Manson on hirviö oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan Marilyn Mansonia artistina.
Säälin häntä
Kukaan ystävänsä ei tule häntä puolustamaan: koska pelkää meetoo liikkeen vievän työt.
Dita von Teese ei pysty antamaan lausuntoa: koska menee työt.
Oikeusmurha tulee.
Sinänsä harmittelen kaikkien rockmuusikoiden tarvetta saada nuoria tyttöjä
Itse en kauniina ja hoikkana herra mansonin ikäisenä kelpaisi edes bändäriksi.
Voitko kertoa, mikä saa sinut uskomaan, että kaikki nämä naiset ja miehet valehtelevat?
Todisteiden puute noin ekana. Miksi sinä uskot satuja?
-eri.
Minä en usko satuja, mutta jos useampi uhri kertoo samanlaisia kertomuksia ja myös ihmiset, jotka ovat todistaneet Mansonin käytöstä, ovat nyt puhuneet siitä julkisesti, niin miksipä en uskoisi. Ajatteletko, että asiat ovat totta vain, jos on olemassa todisteet? Millaisia todisteita kaipailet?
Muistaakos naisasianainen, miten Metsäketoa ahdistelusta syyttäneille naisille kävi oikeudessa?
Koska joku sanoo jotain , sen on oltava totta? -eri
.
Nyt menee sulla puurot ja vellit sekaisin. Metsäkedon ahdisteluasia ei koskaan päätynyt oikeuteen. Olen itse alalla ja yleisesti oli kyllä tiedossa, et Metsäkedon käytös ei ollut asiallista. Mutta oliko sellaista, että asian olisi voinut viedä rikosoikeuteen - no ei. Ei kaikki paskakäytös ylitä rikoksen tunnusmerkkiä.
Naiset, jotka tuomittiin oikeudessa sen sijaan kirjoittivat panettelua nettiin ja haukkuivat Metsäketoa rai*kaajaksi jne. - tuomio tuli näistä. Ei siis mitään tekemistä heidän kanssa, jotka toivat julki Metsäkedon käytöksen.
Mansonin ja Deppin tapauksissa on se kiintoisa ero, että Deppin kohdalla eksät riensivät kilpaa todistamaan, että heitä Depp ei koskaan kohdellut huonosti. Mansonin kohdalla tuntuu löytyvän lähes yksinomaan todistajia syytösten puolelle, ja heitä tulee joka päivä lisää.
Jos syytökset ovat tekaistuja, mikä ihmeen motivaatio kaikilla näillä ihmisillä on valehdella? Jonkinlainen valtava salaliittoko? Miten kaiken maailman ex-assistentit hyötyvät tästä?
Uskon Johnny Deppin olevan Amber Heardin väkivallan uhri, koska oikeudelliset todisteet näyttää asian olevan näin ja Deppin _kaikki_ exät ja läheiset ovat nousseet puolustamaan Deppiä.
Marilyn Mansonin uskon olevan taas hyväksikäyttäjä, koska päinvastoin lähipiiri ja exät ovat vahvistaneet asian ja asioita paljastuu lisää.
Ja se että Evan Rachel Woodilla kesti näin kauan ilmaista mitään puoltaa sitä että on ollut hyväksikäytön uhrina, koska sellaiset traumat aiheuttavat voimakasta häpeää ja itseltään asian kieltämistä (että on tullut hyväksikäytetyksi), joten kestää aikaa käsitellä niitä ja avata suunsa.
Niin ja pidän Marilyn Mansonin musiikista ja olen pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun kyse on Mansonista niin moni keksii selityksiä teoille. Joskus luin elämäkertastansa ja oli ihan samaistuttava. Olin tosin teini itse. Jos hakee taiteilijanimensäkin Marilynin ja Charles Mansonin väliltä ja julistautuu satanistiksi niin luonnollinen jatkumo tämä vain on. Yhtään hyväksymättä. Meitä fanejahan tähän aivopestiin.
Niinpä. MM voisi tunnustaa kaiken, näin hän saisi edes pitää kulttimaineensa faniensa keskuudessa. Noloa, ettei uskalla olla loppuun asti rehellinen omasta pimeästä puolestaan, vaikka niin ollaan satanisteja ja muuta. Sosiaalisen median inkvisitio teki Mansonistakin pelkäävän lampaan.
Emju So kirjoitti:
Uskon Johnny Deppin olevan Amber Heardin väkivallan uhri, koska oikeudelliset todisteet näyttää asian olevan näin ja Deppin _kaikki_ exät ja läheiset ovat nousseet puolustamaan Deppiä.
Marilyn Mansonin uskon olevan taas hyväksikäyttäjä, koska päinvastoin lähipiiri ja exät ovat vahvistaneet asian ja asioita paljastuu lisää.
Ja se että Evan Rachel Woodilla kesti näin kauan ilmaista mitään puoltaa sitä että on ollut hyväksikäytön uhrina, koska sellaiset traumat aiheuttavat voimakasta häpeää ja itseltään asian kieltämistä (että on tullut hyväksikäytetyksi), joten kestää aikaa käsitellä niitä ja avata suunsa.
Niin ja pidän Marilyn Mansonin musiikista ja olen pettynyt.
Olen kaikesta samaa mieltä, paitsi että Evan Rachel Wood on itse asiassa jo vuosia sitten kertonut !!!Yhdysvaltain kongressissa!!! hyvin tarkasti kaiken paitsi hyväksikäyttäjänsä nimen. Sen uskalsi paljastaa vasta nyt. (Tämä tapahtui siis perheväkivaltaa käsittelevän lakiesityksen käsittelyn yhteydessä, jossa todisti lakien tiukentamisen puolesta.) https://www.huffpost.com/entry/evan-rachel-wood-sexual-abuse-testimony-…
Ajoitus aivan mahtava kun Warnerilla on eka hääpäivä tässä kuussa ja uuden albumin kiertue rästissä.
Mielenkiintoista että Mansonin tilaajamäärä youtubessa kasvoi hieman heti maanantaina. Fanit ovat kyllä tienneet asioista ja tämä saattaa vaan lisätä uskottavuutta. Jos haastatteluja on kuunneltu niin kaikki on ollut katettuna pitkään.
Lindsay elää mukavasti sitten vankilaleskenä.
Tästä jutusta tulee hyvin vahvasti samoja viboja kuin R.Kellyn jutusta. Katsoin Netflixistä sen Surviving R.Kelly -dokkarin jokin aika sitten, ja siitä tuli ihan fyysisesti paha olo. Mutta yhteisiä piirteitä tuntuu olevan paljonkin.
No jos tota sen pärstää kattoo , niin en ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin häntä
Kukaan ystävänsä ei tule häntä puolustamaan: koska pelkää meetoo liikkeen vievän työt.
Oikeusmurha tulee.
Voitko kertoa, mikä saa sinut uskomaan, että kaikki nämä naiset ja miehet valehtelevat?
-eri.
Minä en usko satuja, mutta jos useampi uhri kertoo samanlaisia kertomuksia ja myös ihmiset, jotka ovat todistaneet Mansonin käytöstä, ovat nyt puhuneet siitä julkisesti, niin miksipä en uskoisi. Ajatteletko, että asiat ovat totta vain, jos on olemassa todisteet? Millaisia todisteita kaipailet?
Ajattelen että syytökset tulee olla todistettavissa.
Tiedän, sotii naisten oikeuskäsitystä vastaan kun oletetun rikoksen tekee mies.
Ja jos ei ole todistettavissa, niin ei saa tuoda asioita lainkaan julki? Kellään ei ole oikeutta tietää, että joku ihminen on käyttäytynyt paskasti, jos ei ole jotain todisteita? Mikset kysy, onko Mansonilla todisteita siitä, että hän EI OLE käyttäytynyt noin? Ota nyt kuitenkin huomioon, etytä me emme ole oikeudessa, vaan keskustelupalstalla.
Eli sinua ei häiritsisi että saat potkut kun joku sinua vihaava ihminen sanoo sinusta asioita joiden ei tarvitse pitää paikkaansa?
Todennäköisesti muut ihmiset tulisivat sanomaan, että tuo henkilö valehtelee tai on ymmärtänyt väärin jotain. Tällaistahan näkee työpaikoilla ja jotuu valitettavasti joskus kokemaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin häntä
Oikeusmurha tulee.
-eri.
Muistaakos naisasianainen, miten Metsäketoa ahdistelusta syyttäneille naisille kävi oikeudessa?
Koska joku sanoo jotain , sen on oltava totta? -eri
Mitään oikeusjuttua ei ole ollut ahdisteluista.
Vierailija kirjoitti:
ERW:n ei kyllä rahan ja julkisuuden takia tarvitse lähteä keksimään tällaisia juttuja. Hän on True Bloodin, Westworldin ym huippusarjojen jälkeen niin kovassa nosteessa ihan omilla ansioillaan.
Emju So kirjoitti:
Höpöhöpö, Dita on asettunut Mansonin puolelle lausunnossaan, ettei heidän avioliitossa ollut tällaista. Samoin Rose on kieltänyt kihlattunsa Mansonin käyttäytymiseen kuvauksen mukaisesti, mutta on itse Weinsteinin raiskaamana sitä mieltä, ettei Woodin ulostuloja voi kieltääkään.
Siis mitä nää naiset on olettaneet, kun ovat alkaneet seurustelemaan Mansonin kanssa? Jos itse alkaisin suhteeseen tämän kanssa, niin ymmärtäisin kyllä jo alunalkaen, että joutuu ehkä välillä saamaan piiskaa, selkäänsä jne. Intensiivinen suhde.
Jos haluaa tasapainoisen, normaalin käsikädessä-suhteen niin kannattaa valita joku taviskilttis.
N26