Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen toiminnan aiheuttama katkeruus

Vierailija
03.02.2021 |

Olin joitain kuukausia suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa olimme olleet ystäviä useamman vuoden. Suhteen aikana mies puhui aivan yltiöromanttisia juttuja ja ihastuin häneen aivan täysin. Kun olimme olleet pari kertaa sängyssä, hän muuttui. Ei pitänyt yhteyttä enää samalla tavalla, ei suostunut tapaamaan, hylkäsi puhelun, kun yritin soittaa ja lopuksi "virallisesti" jätti minut viestillä. Olimme seurustelleet useamman kuukauden ennen kuin menimme sänkyyn. Mies tiesi, että sänkyyn meneminen on minulle iso juttu ja sen piti olla samaa hänelle. Luotin häneen kuin vuoreen ystävyytemme ja varmaan hänen kauniiden sanojensakin vuoksi.

Tästä on jo monta kuukautta, mutta edelleen tunnen katkeruutta ja vihaa. Lisäksi mietityttää, mikä oli todellinen syy sille, että hän ei halunnut minua. Välillä tunnen ikävää ja toivon, että hänestä vielä kuuluisi. Välillä koko ihminen yököttää.

Tunnen itseni typeräksi ja lapselliseksi, kun uskoin häneltä lauseita, joiden aikuisen tulisi tietää olevan vain sanahelinää. Esim. rakkauden vannominen hyvin aikaisessa vaiheessa suhdetta. Suunnittelimme myös vakavasti yhteenmuuttoa. Sänkyyn meneminen ja sen jälkeinen hylkääminen taas aiheutti jonkinlaista inhoa omaa kroppaa kohtaan. Inhottaa ajatella, että olen ollut hänen kanssaan alasti ja mitä hän on miettinyt vaikkapa jostakin kroppani osasta. Inhottaa, että olemme olleet niin läheisissä tekemisissä.

Taustatietona vielä se, että tässä on "se tavallinen tarina": mies oli naimisissa, mutta eroprosessi oli käynnissä, hän (kertomansa mukaan) järjesteli ositusasioita ja asui yksin. Lisäksi hän oli jo vuosia, oikeastaan koko "ystävyytemme" ajan, valittanut minulle onnettomasta liitostaan. En osannut epäillä, etteikö hän olisi tosissaan eronsa kanssa.

Minulla vaihtelee tunteina katkeruus, itsesääli, inho ja itseinho, viha, kaipaus, kaikki nuo. Jälkimmäisin on tosin kokoajan vähenemään päin. Mutta en kestä ajatusta, että kaiken tämän jälkeen hän vain jatkoi elämäänsä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja itse olen aivan rauniona. Miten näistä tunteista pääsee eroon ja koko asiasta yli? Ja miten ikinä voisi enää luottaa kehenkään?

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lirkuttelit varatulle miehelle. Menit sen kanssa sänkyyn kun se erosi tai oli eroavinaan. Sitten erositte. Tässä on nyt yksi uhri vaan tässä kuviossa ja se on miehen vaimo. Et sinä.

Vierailija
62/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kaikkia näitä katkeria tilityksiä siitä et tapailu on pistetty poikki seksin jälkeen. Itse olen tehnyt niin muutaman kerran jos seksi on ollut huonoa. Eihän sitä tiedä millaista se on ennen kuin sitä kokeilee.

Siis näin aikuiset ihmiset toimivat. Kokeilevat toimiiko jokin ja ja jos ei jatkavat eteenpäin. Eivät tyydy huonoon suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitten oikeasti ollutkaan eroamassa? Halusi vaan sun kanssa sänkyyn?

En tiedä oliko tosissaan silloin, mutta ilmeisesti on nyt palannut liittoonsa. Enkä enää tiedä, mitkä olivat motiivit minun kanssani pelleilyyn. Nyt ainakin tuntuu siltä, että leikki vaan. Mutta en tiedä. Ystävyys ja kaikki yhteydenpito on tietenkin myös ohi.

ap

Käytös johtuu hormoneista. Pitkässä liitossa miehen testosteronitasot laskevat eikä hän enää tunne halua kumppaniinsa. Mies vetäytyy tästä ja hänen testosteronitasonsa alkavat taas nousta. Jos tästä ei ole tietoinen, miehen on helppo ihastua ja alkaa haluta vierasta naista, kuten sinua tässä tapauksessa. Vierasta naista on testosteronitason noustessa helpompi haluta kuin sitä omaa kumppania, jonka kanssa on endorfiinikyllästetty sitoutunut suhde.

Heti, kun harrastitte seksiä, miehen testosteronitasot taas laskivat. Hän tunsi fyysisesti sen jälkeen heti sen, että hänellä on endorfiiniin perustuva sitoutunut suhde kumppaninsa kanssa eikä mitään sinun kanssasi. Se oli perustunut vain tähän testosteronin tuottamaan haluun.

Mies saattaa kyllä palata luoksesi, kun hän taas vetäytyy kumppanistaan ja hänen testosteronitasonsa alkavat taas nousta. Tee itsellesi palvelus ja kieltäydy seurasta.

Vierailija
64/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole aika selvä tilanne. Mies kaipaa jatkuvaa romantiikkaa ja ihastuksen tunnetta, kun kipinä hävinnyt liitosta. Koki sitä sinun kanssa hetken. Seksi sitten palautti maan pinnalle, se olikin ihan sitä samaa jyystämistä kun avioliitossakin. Ei syytä vaihtaa. Mies etsii taas uutta kipinää jostain muualta.

Vierailija
65/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

The chase is better than the catch.

Vierailija
66/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että seksiä annetaan ja odotetaan vastaavasti pitkää sitoutumista, on aika problemaattinen lähtökohta. Mikset voi harrastaa sitä omasta halusta? Entä jos mies ja sinä pidätte eri asioista sängyssä? Hieman epäreilua vaatia aikuisen ihmisen että jos ollaan oltu sängyssä se sitoo olemaan kys. ihmisen kanssa sitten pidempäänkin. Seksiä ei pitäisi koskaan pitää tuollaisena vallan välineenä ja vaatia jotain siitä kuin palveluksesta

Entäpä jos toivoo, että toisella on seksissä mukana tunteita, eikä kyse ole pelkästä seksistä? Jos itse ei harrasta seksiä ilman tunteita, onko kohtuutonta odottaa samaa toiselta osapuolelta? Onko tällöinkin kyse seksin käyttämisestä vallan välineenä? Itse varmistin ennen seksiä että mies ei ole kiinnostunut pelkästään seksistä, sillä olin ihan korviani myöten ihastunut, mutta silti tulin heti sen jälkeen jätetyksi. Tuo oli just se mitä en olisi halunnut: tulla käytetyksi pelkkään hetken hupiin, kun itse olen korviani myöten ihastunut.

Vierailija
67/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kaikkia näitä katkeria tilityksiä siitä et tapailu on pistetty poikki seksin jälkeen. Itse olen tehnyt niin muutaman kerran jos seksi on ollut huonoa. Eihän sitä tiedä millaista se on ennen kuin sitä kokeilee.

Siis näin aikuiset ihmiset toimivat. Kokeilevat toimiiko jokin ja ja jos ei jatkavat eteenpäin. Eivät tyydy huonoon suhteeseen.

Joo, mutta aikuinen ihminen myös kommunikoi eikä vain katoa. Seksin jälkeinen ghostaaminen on raukkamaista. Ei ole niin vaikea sanoa että ei tästä taida kyllä tulla mitään, sori siitä, jatketaan kavereina/en halua enää olla yhteyksissä.

Vierailija
68/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta aikuinen ihminen myös kommunikoi eikä vain katoa. Seksin jälkeinen ghostaaminen on raukkamaista. Ei ole niin vaikea sanoa että ei tästä taida kyllä tulla mitään, sori siitä, jatketaan kavereina/en halua enää olla yhteyksissä.

Minusta seksin jälkeen jättäminen on v-mäistä, jos on ennen sitä vakuutellut tunteitaan ja sanonut ettei kyse ole pelkästä seksistä. Ihan puhtaasta valehtelusta kyse.

Vierailija
69/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut näille aikuisille naisille, jotka leikkii jotain neitsyt mariaa, että hoitakaa se seksi pois alta ihan ensinmäisenä niin välttyy tämän tyyppisiltä tilanteilta. 

Vierailija
70/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Kaikki kliseet samassa tarinassa. Varattu mies ”eroamassa ihan kohta, varmasti!”. Liian aikainen ”rakkaudentunnustus” puskista. ”Vaimo ei ymmärrä” ja seksin jälkeen ei kuulu miehestä.

Kaikki varoitusmerkit olivat näkyvillä. Jos ei välitä varoituksista ja porskuttaa eteen päin, voisi vähän miettiä onko itsekään toiminut järkevästi. Sitä paitsi, varattujen kanssa ei ole mikään pakko vehdata. Jos mies on ihan kohta eroamassa, niin eikö voi sen lyhyen hetken odottaa kun hän on eronnut ja sitten vasta tapailla.

Vierailija
71/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sitten oikeasti ollutkaan eroamassa? Halusi vaan sun kanssa sänkyyn?

En tiedä oliko tosissaan silloin, mutta ilmeisesti on nyt palannut liittoonsa. Enkä enää tiedä, mitkä olivat motiivit minun kanssani pelleilyyn. Nyt ainakin tuntuu siltä, että leikki vaan. Mutta en tiedä. Ystävyys ja kaikki yhteydenpito on tietenkin myös ohi.

ap

mä harkitsisin vaimolle kertomista. Hänellä on oikeus tietää jos mies vedättää häntäkin. Todella surullista

Vierailija
72/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän erilainen ajattelutapa seksistä ja ihmissuhteista, kun seksi on mielestäni enemmänkin lisä siihen tunneyhteyteen, joka jonkun kanssa on kehitetty. Jos seksi olisi mielestäni "huonoa", en näkisi sitä niin suurena asiana, vaan lähinnä kehityskohteena muuten hyvässä suhteessa. Siksi kumppaneitakin on ollut määrällisesti vähän.

Minulla on oikeus ajatella näin ja jollakin muulla jotenkin toisin. Ongelmani on, että mies väitti ajattelevansa samalla tavalla kuin minä ja tästä puhuttiin suuret määrät jo tapailun alussa. Mutta hänen käyttäytymisensä viestittää nyt jotain muuta ja tunnen itseni huijatuksi.

ap

Vierailija
73/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hyötyä tuostakaan nyt on, eikö se ole se ja sama ghostaako vai sanooko käytännössä että minäpä tästä nyt häivyn kun ei tästä tule mitään. Kavereiksi aniharva viitsii enää jäädä tyypin kanssa, jolta on saanut torjunnan, se on ainakin huomattu joten senkin paskanjauhannan voi unohtaa saman tien. Aikuiset ihmisetkin on hyvin lapsellisia mitä tähän asiaan tulee.

Vierailija
74/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa vaimolle tietoa paneskelustanne. Ei teidän suhde siitä palaa, mutta ainakin minulle tuli parempi mieli kun mies selitteli kotonaan mitä oli tullut tehtyä. Onko vientipuolen äijiä?

Ei ole. Ja en aio laittaa vaimolle tietoa. Minulla on vielä kuitenkin tunteita häntä kohtaan enkä pystyisi tekemään sitä hänelle siitä huolimatta, miten törkeä hän oli minulle.

Mies on kyllä pelannu korttinsa täysin nappiin, kun sais sinusta uskollisen liittolaisen.

Ehkä näin. Mutta minun tyyliini ei vaan kuulu mikään tuommoinen kostaminen. Haluaisin vain selvitä tästä jutusta. Haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja jatkaa eteenpäin. Mutta silti ajatukset pyörii kokoajan siinä.

ap

Mites fyysinen väkivalta sitten, tekisitkö siitä ilmoituksen poliisille? Vai etkö vieläkään haluaisi "kostaa"?

Fyysinen väkivalta on ihan eri asia. Siitä tietenkin pitää tehdä ilmoitus poliisille. Mutta tämä mies ei kyllä ole mitenkään väkivaltainen.

ap

Jos tuo ei ole henkistä väkivaltaa, niin mitä sitten? Ehkä sinua ei saa tajuamaan, kun olet päättäny pysyä miehen liittolaisena. No, omapahan on elämäsi.

Anteeksi nyt että kysyn, mutta miksi sinulla on pakkomielle tuosta vaimolle ilmoittamisesta, jos ap ei halua tehdä niin? Kerroit jo itse, että sinulle tuli vastaavassa tilanteessa parempi olo, kun sait kostettua, mutta kaikki eivät käsittele asioita, edes sydänsuruja, samoin kuin sinä. Kostaminen ei oikeasti ole kaikkien juttu. Etkö voisi kunnioittaa sitä? Miksi yrität väkisin saada aloittajan toimimaan sinun tyylilläsi, vaikka hän on jo kertonut, että ei halua tehdä niin?

-eri

Kyllähän minä jo annoin periksi. Asiassa ei välttämättä edes tarvitse kostamisesta olla kyse, vaan sillä saa itselle hyväksyttyä tapahtunut. Niinkun sanoin, omapahan on elämäsi.

Vierailija
75/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet valehtelevat saadakseen seksiä. Toisaalta voi olla, että hänellä on ollut oikeita tunteita, mutta ne eivät ole kehittyneet sen pidemmälle. Ja ero on alkanut kaduttaa tms.

Minusta tässä ketjussa keskitytään oudon paljon siihen, millaista seksi on ollut ja että se olisi syy miehen takinkäännökseen. Tuskinpa, eiköhän ne syyt yleensä ole siellä tunnepuolella. Kuten nyt paluu eksän luokse. Ehkä hän ei osannutkaan päästää irti tutusta ja turvallisesta. Joka tapauksessa tuo käytös minusta kertoo riittävästi siitä ihmisestä, ja ap:n on parempi ilman tuollaista mulkeroa lähipiirissä.

Vierailija
76/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies on masentunut, kuten vihjaili. Itsekin masennuksesta kärsineenä voin sanoa, että se saa tunnemaailman heittelemään. On vaikea tietää mitä haluaa, kun tunteet muuttuvat sairauden vuoksi. Välillä tulee kausia jonka aikana tuntee yhdellä tavalla. Sitä seuraa kausi, jonka aikana tuntee toisella tavalla. Sen jälkeen voi taas kaivata sitä mitä aluksi halusi. Kaikki ympärilläsi ovat yhtä ihmeissään kuin itsekin olet eikä kukaan ymmärrä mitä haluat ja monet luulevat että valehtelit heille.

Vierailija
77/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vähän erilainen ajattelutapa seksistä ja ihmissuhteista, kun seksi on mielestäni enemmänkin lisä siihen tunneyhteyteen, joka jonkun kanssa on kehitetty. Jos seksi olisi mielestäni "huonoa", en näkisi sitä niin suurena asiana, vaan lähinnä kehityskohteena muuten hyvässä suhteessa. Siksi kumppaneitakin on ollut määrällisesti vähän.

Minulla on oikeus ajatella näin ja jollakin muulla jotenkin toisin. Ongelmani on, että mies väitti ajattelevansa samalla tavalla kuin minä ja tästä puhuttiin suuret määrät jo tapailun alussa. Mutta hänen käyttäytymisensä viestittää nyt jotain muuta ja tunnen itseni huijatuksi.

ap

No miten se hässiskely sitten meni, oliko siinä jotain komplikaatioita? Outoa jos ihan syyttä suotta noin vaan häipyy, jos et mistään edes valittanut tai nalkuttanut tai nauranut miehen vehkeelle.

Vierailija
78/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo nyt ole aika selvä tilanne. Mies kaipaa jatkuvaa romantiikkaa ja ihastuksen tunnetta, kun kipinä hävinnyt liitosta. Koki sitä sinun kanssa hetken. Seksi sitten palautti maan pinnalle, se olikin ihan sitä samaa jyystämistä kun avioliitossakin. Ei syytä vaihtaa. Mies etsii taas uutta kipinää jostain muualta.

Ja näin just opetaan pelimiestä pelaamaan naisen tunteilla, eikä tietenkään jää kiinni ja saa jatkaa pelailua toisen naisen kanssa. Nää kurjan parisuhteen valittelut näköjään uppoaa niin hyvin.

Vierailija
79/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies on masentunut, kuten vihjaili. Itsekin masennuksesta kärsineenä voin sanoa, että se saa tunnemaailman heittelemään. On vaikea tietää mitä haluaa, kun tunteet muuttuvat sairauden vuoksi. Välillä tulee kausia jonka aikana tuntee yhdellä tavalla. Sitä seuraa kausi, jonka aikana tuntee toisella tavalla. Sen jälkeen voi taas kaivata sitä mitä aluksi halusi. Kaikki ympärilläsi ovat yhtä ihmeissään kuin itsekin olet eikä kukaan ymmärrä mitä haluat ja monet luulevat että valehtelit heille.

Sairauden piikkiin vaan kaikki, niin ei tarvitse ottaa itse vastuuta mistään.

Vierailija
80/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, törppö mies, mutta ei tuossa nyt kannata kamalasti katkeroitua. Ymmärrän, että harmittaa ja itsetunto saa kolahduksen, mutta romanttinen suhteenne ei ollut vielä kovin pitkälle kehittynyt. Kannattaa laittaa asiat mittakaavoihinsa - ajattele, millä kamalilla tavoilla ihmiset tulevat avioliitoissaan, ydinperheissään, pitkissä sitoutuneissa parisuhteissaan petetyiksi. Sinä pääsit vielä vähällä.  Nokka kohti uusia pettymyksiä vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi