Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen toiminnan aiheuttama katkeruus

Vierailija
03.02.2021 |

Olin joitain kuukausia suhteessa miehen kanssa, jonka kanssa olimme olleet ystäviä useamman vuoden. Suhteen aikana mies puhui aivan yltiöromanttisia juttuja ja ihastuin häneen aivan täysin. Kun olimme olleet pari kertaa sängyssä, hän muuttui. Ei pitänyt yhteyttä enää samalla tavalla, ei suostunut tapaamaan, hylkäsi puhelun, kun yritin soittaa ja lopuksi "virallisesti" jätti minut viestillä. Olimme seurustelleet useamman kuukauden ennen kuin menimme sänkyyn. Mies tiesi, että sänkyyn meneminen on minulle iso juttu ja sen piti olla samaa hänelle. Luotin häneen kuin vuoreen ystävyytemme ja varmaan hänen kauniiden sanojensakin vuoksi.

Tästä on jo monta kuukautta, mutta edelleen tunnen katkeruutta ja vihaa. Lisäksi mietityttää, mikä oli todellinen syy sille, että hän ei halunnut minua. Välillä tunnen ikävää ja toivon, että hänestä vielä kuuluisi. Välillä koko ihminen yököttää.

Tunnen itseni typeräksi ja lapselliseksi, kun uskoin häneltä lauseita, joiden aikuisen tulisi tietää olevan vain sanahelinää. Esim. rakkauden vannominen hyvin aikaisessa vaiheessa suhdetta. Suunnittelimme myös vakavasti yhteenmuuttoa. Sänkyyn meneminen ja sen jälkeinen hylkääminen taas aiheutti jonkinlaista inhoa omaa kroppaa kohtaan. Inhottaa ajatella, että olen ollut hänen kanssaan alasti ja mitä hän on miettinyt vaikkapa jostakin kroppani osasta. Inhottaa, että olemme olleet niin läheisissä tekemisissä.

Taustatietona vielä se, että tässä on "se tavallinen tarina": mies oli naimisissa, mutta eroprosessi oli käynnissä, hän (kertomansa mukaan) järjesteli ositusasioita ja asui yksin. Lisäksi hän oli jo vuosia, oikeastaan koko "ystävyytemme" ajan, valittanut minulle onnettomasta liitostaan. En osannut epäillä, etteikö hän olisi tosissaan eronsa kanssa.

Minulla vaihtelee tunteina katkeruus, itsesääli, inho ja itseinho, viha, kaipaus, kaikki nuo. Jälkimmäisin on tosin kokoajan vähenemään päin. Mutta en kestä ajatusta, että kaiken tämän jälkeen hän vain jatkoi elämäänsä niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja itse olen aivan rauniona. Miten näistä tunteista pääsee eroon ja koko asiasta yli? Ja miten ikinä voisi enää luottaa kehenkään?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani , ap. Noinhan se menee. Selkärangattomat vässykkämiehet ja narsistit etsivät hyväuskoisista naisista itsetuntobuustia ja piristystä ankeaan liittoonsa. Kusetetaan vaimoa, joka pahimmassa tapauksessa kuvittelee elävänsä unelmiensa parisuhteessa ja sitä toista naista, joka luulee miehen olevan nalkissa onnettomassa suhteessa ” vain lasten takia”. Kokemusta on, itse tuhrasin vuosia odotteluun ja tällaisesta vätyksestä haaveiluun. Koko sen ajan kun mies valitti minulle onnetonta elämäänsä, vaimo eli somessa auvoisaa perheunelmaa.

Vierailija
22/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä annatte saastaisille kassientyhjentäjille reikää? Miehet eivät ole varustettu normaalilla tunne-elämällä.

Näyttää tosiaan, etteivät ole. Itsellä kävi niin, että yksinkertaisesti uskoin, ettei mies ole kuten muut "eroamassa oleva" miehet. Hän oli aiemmin ystäväni ja uskoutunut minulle ongelmistaan jo pitkään. Sitten, kun hän sai eroonsa vauhtia (en enää tiedä, mikä tässä on totuus), jutut menivät romanttiseksi meidän välillä. Mutta tosiaan sänkyyn mentiin vasta n. neljän kk päästä siitä, kun seurustelu alkoi. Se kai on nykyään aika pitkä aika..? Vai?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule aloittaja, TODELLA moni on haksahtanut samaan asiaan; nätisti lirkuttelevaan äijään, joka sitten palaakin kiltisti vaimon luo. Älä ota sitä itseesi, teit vaan virheen. Mitään varsinaista vahinkoa ei tullut, muuta kuin kolhu itsetuntoon. Häntä pystyyn ja eteenpäin. SINÄ et tehnyt muuta virhettä kuin luotit epäluotettavaan ihmiseen ja annoit tunteittesi viedä. Nyt lopetat sen itsesäälissä kieriskelyn ja otat opiksesi tästä. Ikinä et enää usko tuollaisiin juttuihin ,että "vaimo ei ymmärrä minua" yms paskaa. Tästä alkaen katselet vain sinkkuja ;)  

Kiitoksia sinulle ja muillekin tsemppiviestejä kirjoittaneille. Eteenpäin menoa tässä yritetään. Ja juu, en aio katsella enää minkäänlaisia miehiä ainakaan hetkeen. Hyi olkoon.

ap

Vierailija
24/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä annatte saastaisille kassientyhjentäjille reikää? Miehet eivät ole varustettu normaalilla tunne-elämällä.

Näyttää tosiaan, etteivät ole. Itsellä kävi niin, että yksinkertaisesti uskoin, ettei mies ole kuten muut "eroamassa oleva" miehet. Hän oli aiemmin ystäväni ja uskoutunut minulle ongelmistaan jo pitkään. Sitten, kun hän sai eroonsa vauhtia (en enää tiedä, mikä tässä on totuus), jutut menivät romanttiseksi meidän välillä. Mutta tosiaan sänkyyn mentiin vasta n. neljän kk päästä siitä, kun seurustelu alkoi. Se kai on nykyään aika pitkä aika..? Vai?

ap

Ai siulla on jo useammasta "eroamassa olevasta" miehestä kokemusta.

Vierailija
25/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa vaimolle tietoa paneskelustanne. Ei teidän suhde siitä palaa, mutta ainakin minulle tuli parempi mieli kun mies selitteli kotonaan mitä oli tullut tehtyä. Onko vientipuolen äijiä?

Ei ole. Ja en aio laittaa vaimolle tietoa. Minulla on vielä kuitenkin tunteita häntä kohtaan enkä pystyisi tekemään sitä hänelle siitä huolimatta, miten törkeä hän oli minulle.

Vierailija
26/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole. Tästä yhdestä vaan, mutta olen oppinut "eroamassa olevista" miehistä mm. täältä palstalta. Minulla on muutenkin hyvin vähän kokemuksia. Yksin olen ollut vuosikausia ennen tätä juttua ja mitään yhden illan juttuja en harrasta.

ap

Vierailija
27/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa vaimolle tietoa paneskelustanne. Ei teidän suhde siitä palaa, mutta ainakin minulle tuli parempi mieli kun mies selitteli kotonaan mitä oli tullut tehtyä. Onko vientipuolen äijiä?

Ei ole. Ja en aio laittaa vaimolle tietoa. Minulla on vielä kuitenkin tunteita häntä kohtaan enkä pystyisi tekemään sitä hänelle siitä huolimatta, miten törkeä hän oli minulle.

Hups, unohtui tästä, että olen siis ap.

Vierailija
28/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä pelannu korttinsa täysin nappiin, kun sais sinusta uskollisen liittolaisen.

Vierailija
29/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä pelannu korttinsa täysin nappiin, kun sais sinusta uskollisen liittolaisen.

Ehkä näin. Mutta minun tyyliini ei vaan kuulu mikään tuommoinen kostaminen. Haluaisin vain selvitä tästä jutusta. Haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja jatkaa eteenpäin. Mutta silti ajatukset pyörii kokoajan siinä.

ap

Vierailija
30/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä syyn mies antoi jättämiselle?

Miksi asiaa pitäisi perustella? Tarvitaanko tuohon naisasialiikeen lupa?

Vierailija
31/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä näin. Mutta minun tyyliini ei vaan kuulu mikään tuommoinen kostaminen. Haluaisin vain selvitä tästä jutusta. Haluaisin vaan unohtaa koko jutun ja jatkaa eteenpäin. Mutta silti ajatukset pyörii kokoajan siinä.

ap

Mites fyysinen väkivalta sitten, tekisitkö siitä ilmoituksen poliisille? Vai etkö vieläkään haluaisi "kostaa"?

Vierailija
32/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi sun kanssa sängyssä ja totesi että no, se oli semmoista. Ei se ollut rakkautta, sillä pelimies on pelimies. Tavoite on saada reikää ja tavoite täytetty, ja seksi ei ollut niin ihmeellistä. Usko pois, et luultavasti ollut ainoa kaato tuon liiton aikana. Kyse on metsästyksestä......

Kyllä mä pystyisin olemaan törkeä ja olemaan yhteydessä vaimoon.........

Ehkä on parempi, että keräät itsetuntosi lattialta, ja et koske enää pitkällä tikullakaan "eroan heti kun tai sitten kun" miehiin. No, ei ne sitä aina heti kerro, ovatko parisuhteessa.....

Vierailija
33/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna yhden miehen vaikuttaa loppu elämääsi, hän nyt vaan sattui olemaan tuollainen. Mitä nopeemmin pääset takaisin normaaliin omaan elämääsi, sen parempi. Aika moni nainen haksahtaa elämänsä aikana johonkin sellaiseen mieheen joka ei sitten olekkaan se oikea. Kenenkään miehen takia ei kannata itsetuntoaan menettää. Nyt keräät itsesi kasaan ja kohti uusia juttuja.

Tämä.

"Aika moni NAINEN haksahtaa elämänsä aikana johonkin sellaiseen mieheen joka ei sitten olekkaan se oikea."

Niin myös moni MIES eli samassa veneessä me kaikki ollaan!

T. N35

Tämä totta, mutta jotenkin tuntuu näillä vuosien kokemuksilla etteivät miehet jää vatvomaan sitä menetettyä "oikeaa", vaan hyvin nopeasti löytävät uuden "oikean". Naiset vellovat tunteissaan, jotkut kovinkin pitkään.

Vierailija
34/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna yhden miehen vaikuttaa loppu elämääsi, hän nyt vaan sattui olemaan tuollainen. Mitä nopeemmin pääset takaisin normaaliin omaan elämääsi, sen parempi. Aika moni nainen haksahtaa elämänsä aikana johonkin sellaiseen mieheen joka ei sitten olekkaan se oikea. Kenenkään miehen takia ei kannata itsetuntoaan menettää. Nyt keräät itsesi kasaan ja kohti uusia juttuja.

Tämä.

"Aika moni NAINEN haksahtaa elämänsä aikana johonkin sellaiseen mieheen joka ei sitten olekkaan se oikea."

Niin myös moni MIES eli samassa veneessä me kaikki ollaan!

T. N35

Tämä totta, mutta jotenkin tuntuu näillä vuosien kokemuksilla etteivät miehet jää vatvomaan sitä menetettyä "oikeaa", vaan hyvin nopeasti löytävät uuden "oikean". Naiset vellovat tunteissaan, jotkut kovinkin pitkään.

Ne on näitä pelimiehiä, jotka siirtyvät seuraavaan naiseen edellisen antauduttua.

Vierailija
35/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mites fyysinen väkivalta sitten, tekisitkö siitä ilmoituksen poliisille? Vai etkö vieläkään haluaisi "kostaa"?

Fyysinen väkivalta on ihan eri asia. Siitä tietenkin pitää tehdä ilmoitus poliisille. Mutta tämä mies ei kyllä ole mitenkään väkivaltainen.

ap

Vierailija
36/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Fyysinen väkivalta on ihan eri asia. Siitä tietenkin pitää tehdä ilmoitus poliisille. Mutta tämä mies ei kyllä ole mitenkään väkivaltainen.

ap

Jos tuo ei ole henkistä väkivaltaa, niin mitä sitten? Ehkä sinua ei saa tajuamaan, kun olet päättäny pysyä miehen liittolaisena. No, omapahan on elämäsi.

Vierailija
37/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minkä syyn mies antoi jättämiselle?

Se jäi vähän hämärän peittoon. Ainakin hänellä oli masennus tms. kriisi. Mitään kunnollista selitystä en saanut.

ap

Eikö tuossa ole syytä jo kerrakseen? Miksi oletat syyn olevan juuri seksissä?

Vierailija
38/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ole. Tästä yhdestä vaan, mutta olen oppinut "eroamassa olevista" miehistä mm. täältä palstalta. Minulla on muutenkin hyvin vähän kokemuksia. Yksin olen ollut vuosikausia ennen tätä juttua ja mitään yhden illan juttuja en harrasta.

ap

Jos yhtään lohduttaa, niin ei ole miehilläkään helppoa. Hyvin aikainen rakkaudentunnustus naiselta, ajattelin ennen olevani fiksu, mutta pitkään yksin olleeseen kokemattomaan hömöön se iski. Tuntui hyvältä, kun nainen josta pidin paljon sanoi sellaista ja ikäänkuin imeydyin mukaan. Sitten alkoikin ne vaikeudet sänkypuolella. En kyennyt heti seksiin ja naisen puolelta alkoi painostus, kiukuttelu ja syyttely miten en himoinnut häntä. Aluksi pelkäsin toimia kokemattomuuteni takia ja kerroinkin hänelle, mutta myöhemmin asia tuntui naiselta unohtuneen ja seksipuoli alkoi pelottamaan naisen jatkuvan kiukuttelun ja syyttelyn vuoksi. Kaikki yrittävät haparointini saivat aikaan paskamyrskyn, tein niin tai näin niin aina mokasin. Totesin lopulta, että nainen oli syy kykenemättömyyteeni, eikä asia siitä todennäköisesti tulisi muuttumaan. Koko seksuaalinen puoleni tuntui kuolleen täysin naisen myötä, ei kiinnostanut enää edes mikään omakiva. Hän vannoi edelleen rakkauttaan, mutta minun mielestäni jos oikeasti rakastaa, ei käyttäydy toista kohtaan noin. Päätin pelastautua, ennenkuin menettäisin myös mielenterveyteni.

Vierailija
39/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa vaimolle. Hänellä on oikeus tietää, minkälainen liero mies on.

Vierailija
40/178 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa ei ole mitään vikaa, vaikka ette olleetkaan seksuaalisesti toisillenne sopivia. Ei sitä tiedä ennen kuin on kokeillut. Joskus vaan käy niin, että kumppanin seksuaaliset halut ja mieltymykset sekä tapa olla ja liikkua, tunnustella toisen vartaloa, ovat liian erilaisia kuin itselle sopiva ja miellyttävä tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme