Kun käyt ruokaostoksilla, ostatko itsellesi joskus jonkun makupalan "palkinnoksi"? Mitä ostat?
Kommentit (190)
Kyllä minä useinkin ostan itselleni jonkun herkun. Ei se ole mikään palkinto vaan ihan aikuisena ihmisenä minulla on oikeus välillä ostaa jotain. Joskus se on pulla. Joskus keksipaketti, joskus karkkia, joskus siideripullo, mehupurkki, vanukas, sipsipussi tms. Useimmiten se on jokin bisbis-laku tai kinder bueno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa vähintään päivittäin, sinne on kotoa kaksi askelta ja työpaikalta ehkä kolme, joten en nyt sinänsä mitenkään erityisesti palkitse itseäni, kun poikkean ostamaan syötäväni. Usein mukaan tarttuu rahkapatukka ihan muuten vaan, se toffee-Rahkis on vaan niin hyvä.
Ai sellainen rahkapatukkako, mitä Virossa myydään? Joko ne ovat vihdoin tulleet Suomeen? Täytyykin katsoa ympärilleen kaupassa.
Johan niitä neukkuherkkuja on ainakin vuosikymmenen ajan ollut Suomessakin myynnissä.
Ei ne nyt mitään palkintoja ole, mutta ostan yleensä varalle jotain hyvää. Se hyvä ei aina ole pelkästään makeaa. Savukala, juusto, joku epätavallisempi hedelmä, sokerimunkit tai viinerit kahdelle, jotain valmista mausteista ruokaa herkkutiskiltä. Siinä viinin ja samppanjan lisäksi meidän tyypillisimmät herkut. Suklaa on jäänyt vanhemmiten pois listalta, ei vaan jostain syystä enää tee sitä kauheasti mieli. Nyt himottaa enemmän kaikki suolainen ja savustettu. Ei nekään kovin terveellisiä ole :(
Todellakin ostan. En palkinnoksi, mutta kaikkea tuntuu kertyvän.
PS. Säästän todella paljon, kun tilaan ruoat kotiin. Juu, on siinä se noin kymppi kuljetusmaksua, mutta enemmän kuin sen verran teen heräteostoksia, jos kauppaan menen.
Kausittaista, millä hemmottelee. Marja-aikaan marjat, syksyllä suklaa, talvella suolaiset herkut. Välillä herkkujogurtit. Myös irtokarkkikausia on. Koronan aikaan tämä herkuttelu korostuu, kun niin moni mielekäs asia on jäänyt pois.
Fazerin jogurttisuklaapötkö on aika vakio!
Joku suolainen leivonnainen paistopisteeltä. Yleensä lihapiirakka.
Täälläkin yksi pullahiiri ilmoittautuu. Ihan kaikenlaiset leivonnaiset, sekä makeat että suolaiset, kelpaavat vallan mainiosti. Kakut suoraan konditoriasta ovat parasta ikinä ja tällaisilla tilauksilla herkuttelenkin vähintään kerran kuukaudessa! Olen aina ollut sellainen "laatu korvaa määrän"-tyyppinen herkuttelija. Makeisista en perusta, mutta makeannälkään ostan usein levyn Fazerin sinistä, mikä kestää pitkään.
Vierailija kirjoitti:
En osta palkintoa, mutta ostan jos mieli tekee. Kaupassa käyminen ei ole minulle mitenkään iso asia tai uhraus, vaan ihan normaali juttu, joskus jopa ihan kiva juttu.
Viime perjantaina ostokseni maksoivat 182 euroa ja en muista, että siinä olisi ollut vain itselleni mitään. Siinä oli kyllä esimerkiksi pari sipsipussia, karkkia, savukalaa ja jätskiä, mutta ne oli tarkoitettu koko perheelle herkuiksi.
Vuodattaako tietyn palstalaisen lapsi tässä kohdassa savukalakyynelen?
Kyllä ostan välillä, esim Aino vadelma-suklaajäätelöä, suklaavanukasta tai jotain karkkia. Ennen saatoin ostaa paistopisteeltä jotain pullaa, mutta nykyään ruokavalioni on sellainen ettei sieltä löydy mitään ostettavaa.
Turkinpippurilakritsi. Syön sen autossa kotimatkalla ysärimusiikkia kuunnellen.
Kaikki mitä ostan, on "makupaloja" ja "palkintoja" - miksi söisin mitään tylsää?
Ostan usein suklaalevyn tai irtokarkkeja. En palkinnoksi, vaan siksi että tekee niitä mieli.
Pari tölkkiä Greenall’s Gin Tonicia.. loistava kuiva Lontoon gin
Ostan ja nimenomaan PALKINNOKSI.
Oma elämäntilanne on sellainen että tällä hetkellä ainut oma aika ja harrastus on se viikon ruokaostoksien tekeminen. Ei todellakaan ole mikään ideaalitilanne, joten jos saan siitä Kinder Buenosta/ Murueskimosta helppoa mielihyvää niin kyllä varmasti itseäni sillä hemmottelen
Minä ostan jotakin pientä , nyt oon laihiksella ( doktors order) niin suklaa on pannassa. Tuo aloituksen aurajuustoleipä kiinnostaa , mistä niitä saa , sehän kävisi ihan lounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Läskit tarvii palkkion jokaikisestä pienestä tai isommasta toimesta mitä he tekevät. Lisäksi herkku kaikkiin tunteisiin: iloon, suruun, ahdistukseen, toimettomuuteen... Aina herkku herkku herkku lohtu lohtu lohtu.
Pitäisikö opetella muita motivointi- ja tunteidenkäsittelytaitoja?
Höpsistä , nämä on niitä elämän pieniä iloja !
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan jotakin pientä , nyt oon laihiksella ( doktors order) niin suklaa on pannassa. Tuo aloituksen aurajuustoleipä kiinnostaa , mistä niitä saa , sehän kävisi ihan lounaasta.
Citymarketin paistopisteestä saa ihan tuoretta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkinnoksi? Mistä?
No voihan itseään nyt palkita vaikka siitä kaupassa käynnistä, tai että aamulla tuli kakka ja pissa.
Löysää vyötäs!
Täh? Minä ainakin ostan. Miksi en ostaisi?