Kun käyt ruokaostoksilla, ostatko itsellesi joskus jonkun makupalan "palkinnoksi"? Mitä ostat?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkinnoksi? Mistä?
Henkisesti tasapainossa olevalle se kaupassa käynti onkin ihan normaali asia, josta ei palkita tarvitse. Mutta liikaa kun on henkistä kuormaa korvien välissä, voivat pikkuasiatkin olla ylitsepääsemättömän vaikeita. Kyllä siinä mielentilassa jo kauppareissukin on palkinnon arvoinen suoritus.
En aina mutta joskus joo ostan itselleni jonkin näistä 1. Kylmäkahvi 2. Nocco 3. Suklaapatukka
Välillä ostan aurajuusto-ananasciabattan, välillä sushia, välillä Bountyn, välillä kauramaitolaten. Onhan noita. 8)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lähtis kyllä jätski joka reissusta, jos en kontrollois itseäni.
Minä ostin koulujen loma-aikana jäätelön joka päivä ja olen hoikka. ap
Käytkö kaupassa joka päivä? Minä en. Ostan yleensä perheen viikonlopun sapuskat perjantaisin ja joskus viikolla käyn ostamassa lisää, mutta vaikka kauppoja onkin työmatkan varrella lukuisia, niin käytän aikani muuten kuin menemällä luuhaamaan niihin. Olen aikuinen.
Käyn kaupassa kerran viikossa, mutta nämä jäätelöt ostin pikkuisesta lähikaupasta, jossa käyn päivittäin ostamassa asioita kuten tomaattia, jota menee joka päivä ja sitä olisi mahdotonta ostaa viikon varoiksi kerralla viikkoreissulla. ap
Ihan kiva, että ostat pienestä lähikaupasta edes tomaattia, mutta miten sitä on "mahdotonta" ostaa viikon ruokiin tarvittavaa määrää kerrallaan? Tomaattihan säilyy hyvänä parikin viikkoa, kunhan säilyttää oikein eli huoneenlämmössä.
Yllätys, että pätijät ja tuomitsija-ylemmyydentuntoiset eksyivät tähänkin kivaan ketjuun pilaamaan tunnelman. Ei välitetä niistä! Kiva lukea, mikä kullekin on "se" herkku. :)
Aino jäätelöpakkauksen, kakun, sipsipussin. Tokmannilta sen 5x Fazerin suklaalevysetin. Usein myös mäkin kautta himaan.
En osta palkintoja tai makupaloja. Jos ostan herkkuja, mieluiten sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa vähintään päivittäin, sinne on kotoa kaksi askelta ja työpaikalta ehkä kolme, joten en nyt sinänsä mitenkään erityisesti palkitse itseäni, kun poikkean ostamaan syötäväni. Usein mukaan tarttuu rahkapatukka ihan muuten vaan, se toffee-Rahkis on vaan niin hyvä.
Ai sellainen rahkapatukkako, mitä Virossa myydään? Joko ne ovat vihdoin tulleet Suomeen? Täytyykin katsoa ympärilleen kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo palkinnoksi mässäily on ihan sama kuin alkoholiongelmaisten "olen nyt ansainnut pikku hiprakan".
Ei ei, jos minä haluan mässäillä niin minä mässäilen ilman että minun tarvitsee selitellä sen olevan joku palkinto itselleni.
Ihan sama tuli mieleen. Minäkään en selittele mitenkään ostoksiani, olivat ne sitten pelkkiä mässäilyherkkuja tai ihan mitä vain. Ap tuntuu selittelevän ostosreissupalkintojaan kuin alkoholisti päivän ensimmäistä ryyppyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä lähtis kyllä jätski joka reissusta, jos en kontrollois itseäni.
Minä ostin koulujen loma-aikana jäätelön joka päivä ja olen hoikka. ap
Käytkö kaupassa joka päivä? Minä en. Ostan yleensä perheen viikonlopun sapuskat perjantaisin ja joskus viikolla käyn ostamassa lisää, mutta vaikka kauppoja onkin työmatkan varrella lukuisia, niin käytän aikani muuten kuin menemällä luuhaamaan niihin. Olen aikuinen.
Käyn kaupassa kerran viikossa, mutta nämä jäätelöt ostin pikkuisesta lähikaupasta, jossa käyn päivittäin ostamassa asioita kuten tomaattia, jota menee joka päivä ja sitä olisi mahdotonta ostaa viikon varoiksi kerralla viikkoreissulla. ap
Ihan kiva, että ostat pienestä lähikaupasta edes tomaattia, mutta miten sitä on "mahdotonta" ostaa viikon ruokiin tarvittavaa määrää kerrallaan? Tomaattihan säilyy hyvänä parikin viikkoa, kunhan säilyttää oikein eli huoneenlämmössä.
Tomaattia menee niin paljon päivässä, että olisi järjetöntä ostaa sellaisia määriä viikkoreissulla muiden ostosten lisäksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kaupassa vähintään päivittäin, sinne on kotoa kaksi askelta ja työpaikalta ehkä kolme, joten en nyt sinänsä mitenkään erityisesti palkitse itseäni, kun poikkean ostamaan syötäväni. Usein mukaan tarttuu rahkapatukka ihan muuten vaan, se toffee-Rahkis on vaan niin hyvä.
Ai sellainen rahkapatukkako, mitä Virossa myydään? Joko ne ovat vihdoin tulleet Suomeen? Täytyykin katsoa ympärilleen kaupassa.
On niitä jo jonkun aikaa ollut! Toffee, kuningatar ja oisko vanilja. Saaremaan tms. Löytyy rahkojen ja vanukkaiden seasta ainakin s-ketjun kaupoissa.
Ihan älyttömän hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo palkinnoksi mässäily on ihan sama kuin alkoholiongelmaisten "olen nyt ansainnut pikku hiprakan".
Ei ei, jos minä haluan mässäillä niin minä mässäilen ilman että minun tarvitsee selitellä sen olevan joku palkinto itselleni.
Ihan sama tuli mieleen. Minäkään en selittele mitenkään ostoksiani, olivat ne sitten pelkkiä mässäilyherkkuja tai ihan mitä vain. Ap tuntuu selittelevän ostosreissupalkintojaan kuin alkoholisti päivän ensimmäistä ryyppyään.
Missä näet selittelyä? Kun iloitsen kauppareissusta ja ostan itselleni aurajuustoleipää? ap
Tänään ostin Dragster-hedelmäkarkkeja. Olen päättänyt, että maanantai olkoon karkkipäivä. Ja sitten valitsin myös Pirkka-mansikkajogurttisuklaalevyn.
Vierailija kirjoitti:
Yllätys, että pätijät ja tuomitsija-ylemmyydentuntoiset eksyivät tähänkin kivaan ketjuun pilaamaan tunnelman. Ei välitetä niistä! Kiva lukea, mikä kullekin on "se" herkku. :)
Se "kiva tunnelma" ei kyllä näkynyt edes ap:n kirjoituksesta, vaan kirjoitus suorastaan huusi herkkuholistin hätää.
Ehkä me asiaa ihmettelevät olemme tylsimyksiä, mutta välillä aikuiset ovat sellaisia.
Ostan joka ainoa kerta jäätelöä, kun käyn kaupassa sen kerran pari viikossa. Tullut ihan tavaksi näin koronan aikana! Ja ei siksi, että palkitsisin itseäni kauppaan lähtemisestä tai muustakaan syystä, vaan lähinnä siksi, koska sitä pitää olla aina saatavilla pakastimessa. En siis välttämättä edes nauti ostamaani herkkua samana päivänä, jona olen sen ostanut. On mukava yllättää itsensäkin, kun löytää jotain hyvää "herkkukätköistään". Toisinaan mukaan tarttuu jokin tummasuklaalevy.
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti tasapainossa olevalle se kaupassa käynti onkin ihan normaali asia, josta ei palkita tarvitse. Mutta liikaa kun on henkistä kuormaa korvien välissä, voivat pikkuasiatkin olla ylitsepääsemättömän vaikeita. Kyllä siinä mielentilassa jo kauppareissukin on palkinnon arvoinen suoritus.
Yllättävän paljon ankeuttajia tässä ketjussa. Mukava aloitus ap:llä ja klikatessa mietin mitähän mukavaa ihmiset vastailevat.
Itselleni kaikki ruokaostokset on palkintoja. Koitan ostaa vain niitä ruokia mistä pidän.
Toki sinkkumiehenä näin on helppo tehdä. Jos olisi nainen ja lapset niin pitäisi joskus
alentaa tasoa tai olisi konkurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se "kiva tunnelma" ei kyllä näkynyt edes ap:n kirjoituksesta, vaan kirjoitus suorastaan huusi herkkuholistin hätää.
Ehkä me asiaa ihmettelevät olemme tylsimyksiä, mutta välillä aikuiset ovat sellaisia.
Herkkuholistin? Noin neljä sipsipussia vuodessa, noin kolme karkkipussia vuodessa. Nyt muutama runebergintorttu. ap
Jo ruokaostoksillä käynti itsessään tuntuu palkinnolta - kerrankin saa mällätä ja ostaa kassin täydeltä kaikkea kivaa. Minulle viikoittainen ostoshetki on kuin pieni jouluaatto. Viimeksi lauantaina fiilistelin ostoksia purkaessa että vitsi onpa hienoa miten paljon kaapin täytettä taas on.