Kun käyt ruokaostoksilla, ostatko itsellesi joskus jonkun makupalan "palkinnoksi"? Mitä ostat?
Kommentit (190)
Viimeksi ostin ostoslistan ulkopuolelta rasiallisen espanjalaisia mansikoita. Puoli kiloa maksoi vähän alle viisi euroa. Hyvältä maistuivat kesää ja kotimaisia marjoja odotellessa.
Useimmiten en sorru ostamaan. Tuhminta ja tyhmintä on Pringles-purkin ostaminen, onneksi ei tapahdu usein. Purkki tyhjenee valitettavasti pikavauhtia.
Kyllä. Saatan ostaa viikonlopuksi jotain juustoa ja keksejä, tai vaikka jonkin sipsipussin. Mitään suklaapatukoita tms. en osta.
Minulla ei ole autoa joten ostan suklaapatukan tai jonkun paistopisteen herkun jota mutustan matkalla kotiin.
No en. Jos haluan "palkita" itseni, niin ostan lankaa - tai vihannesten siemeniä.
Makeita ns. herkkuja meillä on ihan suoraan ostoslistassa, suklaata lähinnä. Sitä syödään kotona, jos jonkun tekee mieli. Minä kuitenkin olen ainoa, joka kutoo ja joka möyrii kasvimaalla, joten nuo langat ja siemenet ovat minun oma luksukseni.
Joskus osta tyrni vanukkaan. En kyllä suosittele sitä, yksi ei riitä mihinkään ja se on aika kallis.
En nyt varsinaisesti palkinnoksi, mutta usein mukaan tarttuu jokin pieni herkku tai limupullo. En kuitenkaan syö herkkuja heti, vaan menevät kaappiin odottamaan herkkunälkää.
Ostan siivouskukkia välillä. Kiva kun koti näyttää kivalta ja on kukatkin maljakossa. Sitten ostan lähes aina jonkun läkerol-askin, mutta tykkään niistä muutenkin, ei ns. palkinto. Välillä herkkuja, esim nato-jätskit, vaikka ei se ole palkinto vaan muuten vaan asian juhlistamista.
Brunbergin pusuja eli entisiä n-nsuukkoja. Ovat äkkimakeita, eivät sisällä rasvaa.
Muistelen, että 1 suukko-pusu oli 2 pistettä Painonvartijoiden taulukossa eli aika sallittu herkku.
ostaisin enemmän mutta pelkään suolaa, rasvaa ja sokeria