Kun käyt ruokaostoksilla, ostatko itsellesi joskus jonkun makupalan "palkinnoksi"? Mitä ostat?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan kuin olisi jokin synti ostaa itselleen jotain kaupasta. Ettekö muka koskaan tee yhtään heräteostosta käydessänne kaupassa?
Minun kaupassakäynti on yhtä heräteostosta. En pidä ostoslistoja mukana. Ostan ja syön vain asioita jotka minua inspiroivat. Joskus tulen kaupasta ulos lähes ilman tavaraa, kun mikään ei oikein nappaa. Joskus jos Lidlissä on joku erikoisviikko ostelen vaikka mitä herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma, että joidenkin pitää ruveta olettamaan jotakuta läskiksi ja samantien ihmisiä haukkumaan, vaikka ei edes heitä tunne.....Mikä teitä vaivaa????? Ihan lämpimästi suosittelen, että söisit joskus herkkuja sinäkin, niin ei olisi niin paha olla.
En mä kauppareissusta mitään palkkiota tarvitse. Mun motivaatio käydä siellä kaupassa on tyhjä jääkaappi ja viisi nälkäistä ikävälillä 9-20 v. ja kyllä siellä kaupassa on juostukin. (Ostettiin ennen joulua toinen jääkaappi, kun sillä sai harvennettua käyntikertoja)
Jos mun tekee jotain herkkua mieli, ostan rusinapitkopussin, kermaa ja keitetään hyvät kerma- ja pullakahvit. Tämä on yleensä perjantaisin. Ostan hyvin harvoin mitään suklaapatukoita tms., johtuu ehkä siitä että lapsena ollessani äiti oli karkkitehtaalla töissä ja taisin saada silloin karkkia kyllästymiseen asti. Mutta jos ostan, niin se on yleensä Geisha-patukka tai suolapähkinäpussi.
Jos nuo ostaa joka päivä herkkuja ei taatusti ole normaalipainoisia. Sama kuin alkoholistin selittelyt kuinka tarvitsee "palkinnon" jokapäiväisistä rutiineista.
Käyn kerran viikossa ja ostan herkkuja, jos siltä tuntuu ja yleensä tuntuu ja olen normaalipainon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan jotakin pientä , nyt oon laihiksella ( doktors order) niin suklaa on pannassa. Tuo aloituksen aurajuustoleipä kiinnostaa , mistä niitä saa , sehän kävisi ihan lounaasta.
Citymarketin paistopisteestä saa ihan tuoretta sellaista.
Kiitti , kokeilen heti ensi kerralla : )
Ostin suffelipuffi suklaalevyn, kohta puolet syöty
Jos ostan jonkun herkun niin jotain näistä:
-St. Agur sinihomejuustoa juustotiskistä ja vaaleita viinirypäleitä
-Kismetin se Remix-versio
-Jos kaupassa on tuoreita Medjool-taateleita, en pysty kävelemään niiden ohi. Maistuvat paremmalle kuin useimmat karkit.
Ja joo, en jaksa jankuttaa siitä kuinka usein ostan näitä.
Se tapa loppui kun aloin tekemään ruokatavaratilaukset verkkokaupassa kotiinkuljetuksella kaksi vuotta sitten
Käyn kaupassa kerran kahdessa viikossa. Ostan yleensä pienen suklaapatukan, dacapo, ahaa, pätkis tms. Muita herkkuja en yleensä syö. En kutsuisi sitä palkitsemiseksi.
Ostan joskus itselleni palkinnoksi hyvin tehdystä työstä tai erityisestä rehkimisestä. Voin lähteä kauppaan ihan sitä varten. Yleensä ostan jotain juustoja ja leikkeileitä, esimerkiksi chorizoa tai prosciuttoa. Ja punaviiniä.
Täälläkin normaalimitoissa, tosin urheilen joka päivä tunnin pari.
Jos menen nälkäisenä kauppaan vaikka töiden jälkeen, niin kyllä sieltä tarttuu mukaan joku suklaapatukka tai salmiakkipussi. Olen hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuorilla naisilla onkin paljon sitä "maallista hyvää", näin se kertyy "makupalojen" muodossa vyötärölle, takapäähän, vatsaan jne....
Miksi se itsensä palkitseminen näillä tonnikeijuilla pitää aina olla jotakin syötävää::?
No onhan heillä sitten muutakin kannettavaa kuin pelkät ostoskassit...:)
Makupaloja annetaan koiralle kun se tottelee.... En siis osta sellaisia itselleni.
Väheni muuten herkkujen napostelu radikaalisti kun alkoi tilata ostokset kotiin, netissä karkkihyllyn kiertäminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä puhutaan kuin olisi jokin synti ostaa itselleen jotain kaupasta. Ettekö muka koskaan tee yhtään heräteostosta käydessänne kaupassa?
Olet ymmärtänyt väärin.
Ostan joka kerta kaupassa käydessäni ihan suunnitellusti suklaata ja makeisia, heräteostoksiakin teen. Mutta ei se mitään palkitsemista ole.
Te palkitsijat ilmeisesti pidätte itselle ostamista syntinä, jos ette voi ostaa muuten kuin palkinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Makupala😂😂😂
Suomessa ei ole sille parempaa sanaa.
Äsken kävin, ostin itselle askin suklaarusinoita.
Törsään Tervaleijona- tai Pantterimakeisrasiaan
Säälin näitä tiettyjä kommentoijia, jotka eivät selvästi mielestään ansaitse edes kahvikupillista muuten vain kaupassakäynnin yhteydessä, kun sinne ovat läpi pakkasen tarponeet.
Homejuustoa. Taloussuklaata verensokerin heittelyn tähden. Kamalaa olla nälkäinen ja ruoka vielä tekemättä.
Jos nuo ostaa joka päivä herkkuja ei taatusti ole normaalipainoisia. Sama kuin alkoholistin selittelyt kuinka tarvitsee "palkinnon" jokapäiväisistä rutiineista.