Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö nainen yksin omakotitalossa ?

Sinkkunainen
30.01.2021 |

Haluaisin yksin omakotitaloissa asuvilta naisilta kommentteja, kuinka omakotitalon hoito heiltä sujuu.
Haaveilen omakotiasumisesta, mutta arveluttaa, selviäisinkö yksin kaikista omakotitalon töistä.

Esim. Mitä muita palveluja voi ostaa, kuin pihatien aurauksen ? Mikä on ollut haastavinta ?

Pärjääkö nainen yksin omakotitalossa ?

Vaihtoehdot

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tiedä mitä lisäarvoa mies tuo elämään, omakotitalossa tai muualla. Mä asun kahden lapsen, kolmen koiran ja vanhan kissanrontin kanssa 190m2 omakotitalossa, enkä ole vielä keksinyt askaretta johon tarvitsisin miestä.

42/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin menee. Olen nyt asunut viisi vuotta yksin omakotitalossa ja olen aika iäkäs.

Ainoa, mikä yllätti oli suoran sähkölämmityksen kalleus.

Mutta aivan ihanaa verrattuna kerrostaloon, kun saa pestä pyykkiä öisinkin halvalla yösähköllä ja käydä kylvyssä keskellä yötä. Kukaan ei häiriinny musiikin soittelusta jne.

En ikinä enää muuta kerrostaloon. Never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan mies on se joka ei pärjää yksin omakotitalossa. Ryyppäämiseksi on mennyt kaikilla. Sitten pilataan se talo kun mitään huoltotöitä ei viitsitä tehdä ja ryyppyremmin kanssa sotketaan paikat.

Vierailija
44/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nainen osaa remonttihommia. Ei auto.

Vierailija
45/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää varmaan, mutta onhan se naiselle paljon rankempaa, kun aikaa kuluu pihatöihin sun muuhun, mihin miehillä ei mene lainkaan aikaa.

46/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäisi varmaan käytännössä, mutta mua ainakin pelottaisi olla tyhjässä talossa ilman miehen turvaa.

Miksi? Hanki hälytysjärjestelmä tai iso koira.

Koira voidaan myrkyttää ja valvontakamera peittää.

Etälamautin on kätevä. Eikä maksa paljon.

Vierailija
47/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu pienemmällä kylällä missä kaikki tuntee kaikki, nainen saa kyllä aina jonkun remonttimiehen avukseen ja samalla selänpesijän saunaan hehe.

48/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa tulee toisaalta säästöäkin, jos tykkää kasvattaa vihanneksia pikku keittiöpuutarhassa eikä kukkakaupassakaan enää tartte käydä ostoksilla. Näet lintuja ja ihania eläimiä.

Suosittelen ehdottomasti omakotitaloon muuttoa. Rohkeasti vaan.

Vierailija
49/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole keksinyt vielä

yhtään työtä, johon tarvitsisin peniksen.

Mitenkä onnistuu sinulta moottorisahan ja kaatovängän yhtäikainen käyttö todella vanhan korkean leveälatvaisen puun kaatamiseen tarkkaan kohtaan jos vieressä kulkee sähkölinjan ilmajohdot tai asuinrakennus tuhoutuu jos puu lähtee kaatumaan vähän liian vinoon?

T. keski-ikäinen mamma joka mielellään antaa riskialttiit työn miehen tehtäväksi

Mitenkä ajattelit tuon hoituvan joltakulta pelkkää pleikkaria ikänsä pelanneelta peruspalstamieheltä sen kummemmin? Ihan vain koska sillä on penis?

Osaajat osaa, oli sukupuoli mikä tahansa.

Vierailija
50/108 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiapu ei ole taalla luksusta, vaan kaikilla on silla se tyollistaa ja on erittain edullista ja apulaiset ovat motivoituneita.

Onko niillä kotiapulaisillakin omassa kodissaan kotiapulainen?

On, Filippiinilaisilla kotiapulaisilla on omassa maassa kotiapua, lastenhoitaja joka tekee kaikki kotityot koska siell lastenhoidon ajatellaan olevan yksi "naisten kotitoista". Heilla on niin hyvat palkat etta voivat ulkomailla tyoskentelyn aikana maksaa sen kotiapunsa. Ainakin mina maksan sen 400 euroa kuussa joka on iso raha Mindanaolla ilman veroja.

Intialaisilla ihmisilla on aina joku siivoamassa vessansa, ihan silla kadunlakaisijallakin on joku tekemassa.

Vierailija
51/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin vanhassa rintamamiestalossa, joka tarvitsisi pian remonttia. Vuosi opiskeluja jäljellä ja sitten on varaa sellaiseen remonttiin kuin haluan, eli kaikki kerralla kuntoon.

En ymmärrä miten sukupuoli tähän vaikuttaa? Samassa korttelissa asuu mies yksin omakotitalossa, onko se jotenkin enemmän ok?

Tarkennan kysymystä: EI ole kyse nais-sukupuolen väheksymisestä, vaan vertaan omiin fyysisiin voimiini, että pystyisinkö suoriutumaan kaikista ok-talon töistä. Tietysti hyväkuntoiset naiset kiipeilevät katoille yms. mutta itse en pystyisi siihen. Siksi haluaisin tietää, mihin kaikkiin ok-talon töihin voi palkata ulkopuolisen tekijän? Ja mitkä toimet täytyy itse tehdä - jotain tietysti voisin tehdä itsekin. Minulla on vain yksi sukulainen, joka voisi jossain tilanteessa auttaa, mutta en haluaisi häntä vaivata liikaa. Tarkoitus olisi siis pärjätä mahdollisimman pitkälle itse. Ja talotekniikan tuntemustakaan ei minulla paljoa ole.

Kiitos vastauksista, kyllä se vähän on avannut asiaa :)

Vierailija
52/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä onnistuu sinulta moottorisahan ja kaatovängän yhtäikainen käyttö todella vanhan korkean leveälatvaisen puun kaatamiseen tarkkaan kohtaan jos vieressä kulkee sähkölinjan ilmajohdot tai asuinrakennus tuhoutuu jos puu lähtee kaatumaan vähän liian vinoon?

T. keski-ikäinen mamma joka mielellään antaa riskialttiit työn miehen tehtäväksi

Minulta ei onnistu tuo, mutta mieheltä onnistuu, hän kun on ollut aiemmin ammattimetsuri. Äitinsä pihalla kaatui viime syksyn myrskyissä paljon puita. Mies raivasi niistä osan, mutta pahimpiin puihin hän tilasi puunkaadon firmalta, koska hommaan tarvittiin nostoauto. Me itse asutaan kerrostalossa.

Vierailija
53/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin vanhassa rintamamiestalossa, joka tarvitsisi pian remonttia. Vuosi opiskeluja jäljellä ja sitten on varaa sellaiseen remonttiin kuin haluan, eli kaikki kerralla kuntoon.

En ymmärrä miten sukupuoli tähän vaikuttaa? Samassa korttelissa asuu mies yksin omakotitalossa, onko se jotenkin enemmän ok?

Tarkennan kysymystä: EI ole kyse nais-sukupuolen väheksymisestä, vaan vertaan omiin fyysisiin voimiini, että pystyisinkö suoriutumaan kaikista ok-talon töistä. Tietysti hyväkuntoiset naiset kiipeilevät katoille yms. mutta itse en pystyisi siihen. Siksi haluaisin tietää, mihin kaikkiin ok-talon töihin voi palkata ulkopuolisen tekijän? Ja mitkä toimet täytyy itse tehdä - jotain tietysti voisin tehdä itsekin. Minulla on vain yksi sukulainen, joka voisi jossain tilanteessa auttaa, mutta en haluaisi häntä vaivata liikaa. Tarkoitus olisi siis pärjätä mahdollisimman pitkälle itse. Ja talotekniikan tuntemustakaan ei minulla paljoa ole.

Kiitos vastauksista, kyllä se vähän on avannut asiaa :)

Katso netistä, toimiiko paikkakunnallasi uusosuuskuntia. Niistä on voinut tilata kotiin työntekijöitä ihan laidasta laitaan.

Vierailija
54/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä ajattelit tuon hoituvan joltakulta pelkkää pleikkaria ikänsä pelanneelta peruspalstamieheltä sen kummemmin? Ihan vain koska sillä on penis?

Hei, ei tehdä tästä nyt sukupuoliriitaa. Siitä ei ole alunperin kyse, vaan että mitä töitä yleensä ok-talon hoitoon kuuluu ? Voisin kartoittaa OMAT mahdollisuuteni niistä yksin naisena selviytyä, vaikka minulla ei ole fyysisiä voimia niinkuin miehillä yleensä, eikä talotekniikan tuntemusta. Toki joillakin naisilla pysyy mikä tahansa työkalu kädessä, itsestä en ole niin varma.

Vierailija
55/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kohta 20v yksin, ensimmäiset 15v lasten kanssa. Nyt noin 5v ihan yksin ja talo on vanha, kaipaisi remonttia, itsekin lähes 60v alan rapistua.

En ole enää niin reipas repimään edes tapetteja ja kiipeilemään. Tilaakin on liikaa. Lisäksi luotto 'huoltomies', talon rakentaja kuoli pari vuotta sitten, häneltä sai aina neuvoja ja välillä apuakin.

Ainoa mikä pidättelee, etten muuta, on ihana rauha kun tulee työpaikan metelistä kotiin. Tosin on kiva kun välillä on talo täynnä lapsia ja lastenlapsia ja tilaa riittää. Ja pihalla on useimmiten kiva puuhastella ja välillä vaan olla. Eli taitaa niitä plussia olla enemmän kuin yksi.

Vierailija
56/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että suurin osa miehistä ei tekisi tuollaista työtä itse, vaan palkkaisi ammattilaisen.

Eikä siinä, hienoa, että sinun miehesi osaa. Minäkin tiedän miehiä, kuten isäni, joka koko ikänsä metsää hoitaneena maalaisena hoitaisi homman sen kummemmin ihmettelemättä. Mutta esimerkiksi oma mieheni ei ole koskaan koskenut moottorisahaan, harvemmin sille kaupungissa tarvetta on. Sitä varten voi ostaa palveluita.

Vierailija
57/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti prinsessat ja lumihiutaleet ei pärjää, mutta normaalit naiset pärjäävät siinä missä miehetkin

Vierailija
58/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkunainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, ei tehdä tästä nyt sukupuoliriitaa. Siitä ei ole alunperin kyse, vaan että mitä töitä yleensä ok-talon hoitoon kuuluu ? Voisin kartoittaa OMAT mahdollisuuteni niistä yksin naisena selviytyä, vaikka minulla ei ole fyysisiä voimia niinkuin miehillä yleensä, eikä talotekniikan tuntemusta. Toki joillakin naisilla pysyy mikä tahansa työkalu kädessä, itsestä en ole niin varma.

Noihin taloteknisiin juttuihin kannattaa ottaa ammatti-ihminen, jos ei tiedä mitä tekee, eli sähkö-, putki- nuohoojahenkilö, joku maalaus nyt on kun itse tekee saa mitä sattuu, mutta tekemällä oppii, mutta tiskikoneen asennuksessa voi tulla vesivahinko ja sähkökiuasta ei edes itse kaiketi saa asentaa.

Vierailija
59/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä liittyy sukupuoleen? Toki on naisia, jotka eivät halua tai osaa käyttää työkaluja, mutta ihan vastaavasti löytyy sellaisia miehiäkin. 

Vierailija
60/108 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nainen ei voisi asua yksin omakotitalossa? Jos on pitkä pihatie, niin sen auraukseen hankkii se mieskin lumilingon tai urakoitsijalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi