Pärjääkö nainen yksin omakotitalossa ?
Haluaisin yksin omakotitaloissa asuvilta naisilta kommentteja, kuinka omakotitalon hoito heiltä sujuu.
Haaveilen omakotiasumisesta, mutta arveluttaa, selviäisinkö yksin kaikista omakotitalon töistä.
Esim. Mitä muita palveluja voi ostaa, kuin pihatien aurauksen ? Mikä on ollut haastavinta ?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä asun! En yksin, mutta ainoa aikuinen. Kahden lapsen ja kolmen kissan kanssa asun ok-talossa.
Kolaan pihan itse pääasiassa. Tänä talvena kerran eräs sukulainen kävi traktorilla avaamassa pihan ja pihatien, sillä lunta oli tullut yön aikana aivan tolkuton määrä. Nurmikon leikkaan myös itse.
Isäni käy tässä jelppimässä vähän väliä, on eläkkeellä ja ei ole muuta tekemistäsi kuin käyä tässä korjailemassa yms pientä :D en siis kutsu häntä tänne vaan tulee itse käymään pari kertaa viikossa ja joka kerta vähän jotakin tekee.
Ei mulla tässä oo sellaisia haasteita ollut, että olisin ikinä miettinyt rivi- tai kerrostalossa asumista. Päinvastoin, tää on aivan ihanaa loppujen lopuksi, vaikka vapaa-aikaa meneekin pihatöihin yms. Mutta kolaaminen ja nurmikon leikkuu työnnettävällä leikkurilla on aivan mielettömän hyvää liikuntaa, eli sen ajan minkä joku kerrostaloasuja käyttää lenkkeilyyn tai salilla käymiseen, menee helposti näissä hommissa.
Olen 29-vuotias.
Ainiin haastavinta on lehtien haravointi!! Vihaan sitä hommaa sydämeni pohjasta, mutta eipä tuota onneksi ole kuin keväällä ja syksyllä tiedossa.
Joo, tuo haravointi on ainut ikävä homma mielestäni. Vaikka apn kysymys oli naisille, niin vastaan nyt kuitenkin miehenä.
Varmasti pärjää, jos on motivoitunut asumaan omassa talossa. En nää syytä miksi nainen ei olisi voinut tehdä näitä ihan samoja hommia:
-pihatyöt (haravointi, nurmen leikkuu, pensaiden trimmaus oksasaksilla yms.)
-lumityöt talvisin (tiedän, lumen kolaaminen vituttaa, mutta niin se vituttaa miehenäkin)
-pienet rempat kuten kylpyhuoneen ovien ja katon lakkaus tai parin listan uudelleen kiinnittäminen
Haravoida ei ole pakko, eikä se ole kovin viisastakaan.
En asu nykyään, mutta kasvoin koko lapsuuteni maalla omakotitalossa kaksin äitini kanssa. Itse asiassa hyvin iso osa lähialueen talouksista koostui leskirouvista ja vanhoistapiioista (oikeasti iäkkäitä naimattomia naisia). Enimmäkseen yksinäisten naisten asuttamia taloja, siis. Hyvin pärjäsivät, kuten äitinikin. Mitä ei itse osattu tehdä, se sitten ostettiin ulkopuolisena apuna.
Vähän hassu kysymys muutenkin. Suomessahan naiset on ihan perinteisesti hoitaneet huushollin ohella puolta maatilaa, miten se nyt yksi omakotitalo olisi jotenkin vaikeampi juttu? Se miehen osuushan jää pois samalla kun mitkä lie kyntöhommatkin.
Pärjäisi varmaan käytännössä, mutta mua ainakin pelottaisi olla tyhjässä talossa ilman miehen turvaa.
Ap, miksi avauksesi ei ollut: Pärjääkö omakotitalossa yksin?
Mikä ihme sinut saa kuvittelemaan, että ok-talon hommia tehtäisiin sukuelimillä? Mies, joka ei ole koskaan oppinut korjaamisia ja huoltoja ei osaa niitä yhtään sen kummemmin kuin nainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisi varmaan käytännössä, mutta mua ainakin pelottaisi olla tyhjässä talossa ilman miehen turvaa.
Miksi? Hanki hälytysjärjestelmä tai iso koira.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi avauksesi ei ollut: Pärjääkö omakotitalossa yksin?
Mikä ihme sinut saa kuvittelemaan, että ok-talon hommia tehtäisiin sukuelimillä? Mies, joka ei ole koskaan oppinut korjaamisia ja huoltoja ei osaa niitä yhtään sen kummemmin kuin nainenkaan.
Aika harva nainen on koskaan korjannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa talossa? Paljon suurempi riskihän se on vieraalle tunkeutua tuntemattomaan kämppään...
Jollain voi olla vaikka hämähäkkejä ja käärmeitä terrariossa. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole keksinyt vielä
yhtään työtä, johon tarvitsisin peniksen.
Mitenkä onnistuu sinulta moottorisahan ja kaatovängän yhtäikainen käyttö todella vanhan korkean leveälatvaisen puun kaatamiseen tarkkaan kohtaan jos vieressä kulkee sähkölinjan ilmajohdot tai asuinrakennus tuhoutuu jos puu lähtee kaatumaan vähän liian vinoon?
T. keski-ikäinen mamma joka mielellään antaa riskialttiit työn miehen tehtäväksi
Ei ole ollut vielä sellaista hommaa mihin se penis olisi ollut pakollinen. Pihatyöt hoituu itse. Remontit osittain, jotain kylppäriremppaa tuskin kovin moni mieskään tekisi yksin. Jos ei sitten ole sekä putkari, sähkäri jne ammatiltaan. Öljykattilan kanssa olen apuja kysellyt sukulaiselta, kun en aiemmin ole asunut talossa missä öljylämmitys. Mutta nyt osaan sitäkin itse käyttää. En nyt ymmärrä miten pärjäisin huonommin tässä, kuin vaikka eksäni, joka asuu yksin meidän entisessä talossa.
Typerä, kierrätetty provo jonka tavoitteena on saada naiset näyttämään avuttomilta. Ilmoitan asiattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhtään työtä, johon tarvitsisin peniksen.Mitenkä onnistuu sinulta moottorisahan ja kaatovängän yhtäikainen käyttö todella vanhan korkean leveälatvaisen puun kaatamiseen tarkkaan kohtaan jos vieressä kulkee sähkölinjan ilmajohdot tai asuinrakennus tuhoutuu jos puu lähtee kaatumaan vähän liian vinoon?
T. keski-ikäinen mamma joka mielellään antaa riskialttiit työn miehen tehtäväksi
Uskotko tosiaan, että kuka tahansa, jolla on munat haarojen välissä, osaa tuon tehdä? Olen aivan varma, ettei onnistuisi esimerkiksi omalta puolisoltani, vaikka hän on mies.
Itse hankkisin tuohon ammattilaisen joka tapauksessa, asuin sitten yksin tai yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu naisesta, itse pärjään hyvin.
Ei riipu. Joka nainen pärjäisi yhtä hyvin kuin sinä. Kaikkia ei tosin kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhtään työtä, johon tarvitsisin peniksen.Mitenkä onnistuu sinulta moottorisahan ja kaatovängän yhtäikainen käyttö todella vanhan korkean leveälatvaisen puun kaatamiseen tarkkaan kohtaan jos vieressä kulkee sähkölinjan ilmajohdot tai asuinrakennus tuhoutuu jos puu lähtee kaatumaan vähän liian vinoon?
Jos sinä luulet tuosta selviäväsi, sinusta ja entisestä talostasi saadaan vielä hyvä nettimeemi. Niiden satojen muiden joukkoon, joissa mies on toheloinut.
Vierailija kirjoitti:
No sinä et olekaan nainen vaan pikkulapsi.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisi varmaan käytännössä, mutta mua ainakin pelottaisi olla tyhjässä talossa ilman miehen munaa.
Toki voi pärjätä,mutta loppujen lopuksi luonnollista kaivata sitä miestä hommiin.
Nainen parjaa yksin omakotitalossa Suomessakin, mutta helpommin ulkomailla maassa jossa ei ole lumitoita, ja jossa palvelut ovat edullisia ja niita on hyvin saatavilla.
Olen jossain vaiheessa muuttamassa takaisin Suomeen ja haluaisin jatkaa omakotitalossa asumista, mutta koska en ole kateva, harjaantunut enka innostunut yllapitotoista, niin hirvittaa mita sellaiset palvelut maksaisivat koska ei ole perhetta tms apuna jeesaamassa.
Haravoinnista pidan, mutta se muu sitten pitaisi ulkoistaa.
Taalla ulkomailla minulla on iso talo, jonka vuokrasopimukseen sisaltyy huoltotoimet, eli kaiken saa yhdella soitolla kuntoon parissa paivassa, lisaksi on puurhuri kuutena paivana viikossa, omat vihannekset ja hedelmat pihasta, lisaksi on kotiapua joka tekee kotitoiden lisaksi huoltotyot, ikkunoiden pesut jne.
Kotiapu ei ole taalla luksusta, vaan kaikilla on silla se tyollistaa ja on erittain edullista ja apulaiset ovat motivoituneita.
Vierailija kirjoitti:
Ei nainen osaa remontoida. Raskaita hommia vaatii aivojakin. Ei nainen osaa autohommiakaan. Kannattaa palkata mökkitalkkari.
Ikävä homma, jos sinä olet tavannut vain aivottomia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Kotiapu ei ole taalla luksusta, vaan kaikilla on silla se tyollistaa ja on erittain edullista ja apulaiset ovat motivoituneita.
Onko niillä kotiapulaisillakin omassa kodissaan kotiapulainen?
Joo, tuo haravointi on ainut ikävä homma mielestäni. Vaikka apn kysymys oli naisille, niin vastaan nyt kuitenkin miehenä.
Varmasti pärjää, jos on motivoitunut asumaan omassa talossa. En nää syytä miksi nainen ei olisi voinut tehdä näitä ihan samoja hommia:
-pihatyöt (haravointi, nurmen leikkuu, pensaiden trimmaus oksasaksilla yms.)
-lumityöt talvisin (tiedän, lumen kolaaminen vituttaa, mutta niin se vituttaa miehenäkin)
-pienet rempat kuten kylpyhuoneen ovien ja katon lakkaus tai parin listan uudelleen kiinnittäminen