Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitomaksut ja uusi avopuoliso!!

Vierailija
29.01.2021 |

Sisälläni kuohuu. Tilanne on tämä:
Minulla on lapsi jonka isän kanssa on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet isällään joka on sairausloman takia ns. Tuloton.

Soitin päivähoitotoimistoon niin tuloiksi luetaankin minun ja nykyisen avopuolison tulot eikä minun ja lapsen isän tuloja?!

Nykyisellä avopuolisolla on oma lapsi huollettavanaan jonka kirjat on äidillään. Hän ei todellakaan maksa minun lapsestani mitään ja lapsen isä ei voi maksaa joten minä yksin maksan pienestä palkastani tuon 280e kuussa!!!
Miten voi mennä näin, mitä ihmettä teen?

Maksuluokka olisi nolla ilman nykyisen puolison tuloja, en voi millään vaatia lapsen isää maksamaan puolta. Apua. 😢

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo ja lasta ei voi laittaa isälle kirjoille, koska sitten lapsilisä menee sinne ;D

Kuka näin on sanonut? Mulla on tosi hyvät ja järkevät välit lapsen isään. Maksetaan kaikki puoliks mitä voidaan. Ihan sama kenen tilille tulee lapsilisä. Älkää panetelko. Ap

Meneekö ne isälle? kannattais mennä, jos isä asuu yksin.

Vierailija
102/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa nyt jo samaan hengenvetoon sitten varautua ensi syksyn iltapäiväkerhomaksuihin jos lapsesi sellaiseen koulupäivän jälkeen tulee menemään...

Iltapäiväkerhoon ei liity tulot mitenkään, vaan tarvittu hoitoaika laskutetaan kaikille saman verran. Esim max. 4 h päivä 100 € kuussa ja yli 4 h päivä 150 € kuussa tmvs.

Työttömät saa helpotusta maksuun, mutta harva lapsi sinne kerhoon menee, jos todellista hoidon tarvetta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskunnan tarvitse elättää, halusisin vaan maksaa sellaisen summan mihin pystyn.

1700- 200e (jos nyt oletetaan että maksu on virheellinen.)

Jää 1500e siitä pois asumisen ja auton kk kulut 850e jää 650e tästä pois 4 ihmisen puhelinlaskut ja vakuutusmaksut. Ei paljoa jää, ei mitään.

Käyn töissä täyspäiväisesti, minulla on jopa kaksi työpaikkaa. Haukkukaa vaan.

Sanoin että voin harkita lapsen kirjojen siirtoa isälleen. Silti tää on hullua. Ap

Mitä ihmettä ap, et kai nyt yksinäsi maksa vakuutusmaksuja ja kaikkien puhelinlaskuja? Siis ei kai sillä eskari-ikäisellä nyt mitään puhelinkuluja edes ole!

Pistä nyt oikeesti se ukko maksamaan jotain. Älä nyt vaan vielä sano, että maksat asumiskuluja sen miehen omistusasunnosta...

Vierailija
104/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhteiskunnan tarvitse elättää, halusisin vaan maksaa sellaisen summan mihin pystyn.

Jää 1500e siitä pois asumisen ja auton kk kulut 850e jää 650e tästä pois 4 ihmisen puhelinlaskut ja vakuutusmaksut. Ei paljoa jää, ei mitään.

Sanoin että voin harkita lapsen kirjojen siirtoa isälleen. Silti tää on hullua. Ap

Mitä ihmettä ap, et kai nyt yksinäsi maksa vakuutusmaksuja ja kaikkien puhelinlaskuja? Siis ei kai sillä eskari-ikäisellä nyt mitään puhelinkuluja edes ole!

Pistä nyt oikeesti se ukko maksamaan jotain. Älä nyt vaan vielä sano, että maksat asumiskuluja sen miehen omistusasunnosta...

Mulla on kolme lasta, eskari ikäiselle pitää ottaa nyt liittymä jotta ehtii opetella käyttöä.

Minulla ja vanhemmilla lapsilla on puhelimet ja vakuutukset jotka on pakko maksaa koska ovat opiskelevat. Muuten eletään tosi pihisti. Ap

Vierailija
105/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mies maksaa puole asunnosta ja autoista. Mun osuu näistä on 850e kuussa. Ap

Vierailija
106/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia asut jonkun vieraan ihmisen kanssa? Onhan se lapsellekin outoa asua vieraan ihmisen kanssa.

Muuta asumaan ihmisen kanssa, joka pitää sinusta ja läheisistäsi ja läheisistään huolta.

Vierailija
107/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta, eskari ikäiselle pitää ottaa nyt liittymä jotta ehtii opetella käyttöä.

Minulla ja vanhemmilla lapsilla on puhelimet ja vakuutukset jotka on pakko maksaa koska ovat opiskelevat. Muuten eletään tosi pihisti. Ap

Ne muut lapsethan on täysi-ikäisiä, maksakoot itse! Se koulun aloittava tarvitsee peruspuhelimen ja siihen 10€ puheaikaa ja se kuule riittää puoleksi vuodeksi.

Vierailija
108/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia asut jonkun vieraan ihmisen kanssa? Onhan se lapsellekin outoa asua vieraan ihmisen kanssa.

Muuta asumaan ihmisen kanssa, joka pitää sinusta ja läheisistäsi ja läheisistään huolta.

No kuka voi vaatia elättämään jonkun toisen lapsia kun omiakin on? Eri asia ostaa ruokaa ja ehkä vaatettakin joskus kun alkaa kiinteesti maksaa 200e tai mikä se summa nyt sitten kuussa onkin toisen lapsesta. Ihan sairasta.

Mut ei auta vängätä, pitää tehdä lakialoite. En halua muille samaa. Ap

Vierailija
109/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti mitä ulinaa ap! Itse aikanaan olin laskemassa näitä maksuja ja kaikenlaista tuli nähtyä.

Yksikin äiti oli selittänyt exälleen, että exän täytyy maksaa päivähoitomaksu ja tosiaan parempituloisen uuden miehen tulojen mukaan 😂😂.

Epäreilua tai ei, kyse on laista. Otapa päättäjiin yhteyttä äläkä ulvo täällä tai sinne kunnan viranhaltijalle. Kaikki samassa tilanteessa olevat saavat samanlaisen kohtelun juuri tuon lain takia. Siitä pitäisi kai poiketa just sun kohdalla ja sitten se olis reilua. Sulle.

Vierailija
110/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne muut lapsethan on täysi-ikäisiä, maksakoot itse! Se koulun aloittava tarvitsee peruspuhelimen ja siihen 10€ puheaikaa ja se kuule riittää puoleksi vuodeksi.

Sulla ei vissiin ole isoja lapsia, pakko niitäkin on elättää ennen kun menevät pysyvästi töihin. Ap

Vierailija
111/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai mies maksaa puole asunnosta ja autoista. Mun osuu näistä on 850e kuussa. Ap

Ai autojen kulut voi jakaa muttei elävän olennon, eli lapsen.

Vierailija
112/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

109 jatkaa

Ja eipä hyvälle näytä uusperheesi! Kun asutaan yhdessä jaetaan kulut yhdessä. Niin se vain on.

Jos lapsesi on eskarin lisäksi hoidossa, niin maksu on max 60% kokopäivähoidon hinnasta.

Vierailija
113/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetti mitä ulinaa ap! Itse aikanaan olin laskemassa näitä maksuja ja kaikenlaista tuli nähtyä.

Yksikin äiti oli selittänyt exälleen, että exän täytyy maksaa päivähoitomaksu ja tosiaan parempituloisen uuden miehen tulojen mukaan 😂😂.

Epäreilua tai ei, kyse on laista. Otapa päättäjiin yhteyttä äläkä ulvo täällä tai sinne kunnan viranhaltijalle. Kaikki samassa tilanteessa olevat saavat samanlaisen kohtelun juuri tuon lain takia. Siitä pitäisi kai poiketa just sun kohdalla ja sitten se olis reilua. Sulle.

Juuri sanoin etten halua muille samaa! Huh! Ap

Vierailija
114/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on dorka. Asiat selvitetään etukäteen.

Vierailija
115/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo ja lasta ei voi laittaa isälle kirjoille, koska sitten lapsilisä menee sinne ;D

Kuka näin on sanonut? Mulla on tosi hyvät ja järkevät välit lapsen isään. Maksetaan kaikki puoliks mitä voidaan. Ihan sama kenen tilille tulee lapsilisä. Älkää panetelko. Ap

Sitä suuremmalla syyllä ne kirjat nyt isälle. Lapsilisä nousee ja hoitomaksu pienenee. Onhan tää nyt ihan älytöntä että sä vaahtoat hysteerisenä ja ratkaisu on hyvin simppeli: lapsen osoitteenmuutos.

Vierailija
116/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään antaisi mun uuden kumppanin maksaa mun lapsen hoitomaksuja. Siinä aloittaja on mun mielestä ihan oikeassa. Tää vänkääminen on vaan siinä mielessä tyhmää kun tilanteeseen on niin helppo ratkaisu.

Vierailija
117/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä suora kopio, uskokaa jo!

Korkein asiakasmaksu kokoaikaisesta vaarhaiskasvatuksesta on yhden lapsen osalta on 288€ kuukaudessa. Teille lähetetään uusi maksupäätös/arvoseteli.

Ap

Kokoaikaisesta päivähoidosta vähennetään maksuton esikouluaika 20 h/vk.

Vierailija
118/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, autot ovat yhteisiä, lapsi minun.

Ei auta vängätä, en vaan ymmärrä miksi tää on kaikista hyvä et näin toimitaan?

Oletteko itse valmiita maksamaan miestenne lasten hoitokulut YKSIN? Nythän on niin että maksua ei ennen mennyt eli miehen pitäis maksaa koko setti yksin. Ap

Vierailija
119/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä ne kirjat nyt isälle. Lapsilisä nousee ja hoitomaksu pienenee. Onhan tää nyt ihan älytöntä että sä vaahtoat hysteerisenä ja ratkaisu on hyvin simppeli: lapsen osoitteenmuutos.

Tyhmää vaihdella lapsen osoitetta tämän takia, jotain ongelmia siitäkin tulee saati että isä muuttaa yhteen jonkun kanssa.

Nyt niin on pakko silti tehdä. Onneks on luotettava eksä, en tiedä mitä tekisin jos ei olis. Ap

Vierailija
120/143 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, autot ovat yhteisiä, lapsi minun.

Ei auta vängätä, en vaan ymmärrä miksi tää on kaikista hyvä et näin toimitaan?

Oletteko itse valmiita maksamaan miestenne lasten hoitokulut YKSIN? Nythän on niin että maksua ei ennen mennyt eli miehen pitäis maksaa koko setti yksin. Ap

Onneksi maksan yksin täyden hoitomaksun niin ei tarvitse miettiä minkään miehen tuloja. Toki ne nyt muutenkin kannattaisi selvittää ennen yhteenmuuttoa, kun ei se mikään salaisuus ole, että hoitomaksu riippuu tuloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan