Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitomaksut ja uusi avopuoliso!!

Vierailija
29.01.2021 |

Sisälläni kuohuu. Tilanne on tämä:
Minulla on lapsi jonka isän kanssa on yhteishuoltajuus ja lapsi on puolet isällään joka on sairausloman takia ns. Tuloton.

Soitin päivähoitotoimistoon niin tuloiksi luetaankin minun ja nykyisen avopuolison tulot eikä minun ja lapsen isän tuloja?!

Nykyisellä avopuolisolla on oma lapsi huollettavanaan jonka kirjat on äidillään. Hän ei todellakaan maksa minun lapsestani mitään ja lapsen isä ei voi maksaa joten minä yksin maksan pienestä palkastani tuon 280e kuussa!!!
Miten voi mennä näin, mitä ihmettä teen?

Maksuluokka olisi nolla ilman nykyisen puolison tuloja, en voi millään vaatia lapsen isää maksamaan puolta. Apua. 😢

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tässä tarinassa nyt mättää pahasti. Yhteiset tulot ja yhteiset menot. Onko teillä jääkaapissakin miehen ja hänen lapsensa ruuat erikseen?

Vierailija
142/143 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä trollihan tämä aloitus on. Ap:n tulot bruttona aloituksen mukaan on 1700/kk. Uuden puolison karvan verran paremmat. Uusi puoliso maksaa elatustukia omasta lapsestaan, mikä määrä vähennetään tämän tuloista päivähoitomaksuja määritettäessä. Jos tulot yhteensä bruttona olisivat 3 600 euroa/kk, kokopäivähoito kolmen hengen perheessä olisi 90/kk.

Jos kyseessä taas olivat nettotulot, kuten ap:n myöhempi viesti antaisi ymmärtää, bruttotulot olisivat arviolta yhteensä 4 500 euroa/kk ja kokopäivähoitomaksu olisi 189 euroa/kk.

Ja aloittajan lapsihan ei ollut kokopäivähoidossa. Puolipäivähoidon vastaavat hinnat samoilla tuloilla on 72 euroa/kk ja149 euroa/kk.

Tuolla https://www.hel.fi/helsinki/fi/kasvatus-ja-koulutus/paivahoito/paivahoi… voi käydä laskemassa eri tuloilla erilaisia hoitomaksujen suuruuksia, ja todeta ap:n vedättävät yleisöään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi