Suomi on aivan liian ankea paikka. Täällä ei ole mitään.
Mitä kivaa näette siinä että elää harmaassa ja ankeassa Suomessa, rahat ei riitä mihinkään. Elämä on vain sitä että pyörii kotona ja välillä ulkona puistossa? Vaikka rahaa olisikin, niin täällä ei ole mitään nähtävää tai ostettavaa.
Sit ostat sitä samaa askaaa safkaa samoista aska S ja K ryhmän marketeista. Hetken koin jännitystä kun LIDL tuli Suomeen.
Tätä samaa loppuelämän. Inhottaa tämä rajallisuus!
Kommentit (153)
Sen olen oppinut kantapään kautta että ihmisiin ei saa olla yhteyksissä Suomessa. Täällä ei ymmärretä miksi joku soittais toiselle. Täällä ahdistutaan pelkästään siitä että kerran vuodessa otetaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oot oikeassa. Itse olisin vain kaivannut omassa kaupungissa uimahallin tai luotettavan kuntosalin. Suomessa elämänlaatu on todella huono. Ei ole iloa eikä palauttavia asioita.
Suomessako HUONO ELÄMÄNLAATU!!!??
Mitä hevlettiä!
Kuinka pihalla sitä voi ihminen olla. 😮😮😮
Ihmettelen todella miten vapaus supistaa joidenkin ihmisten oman toimeliaisuuden kokonaan näin hienossa maassa. Jos mennään tuohon usein esille otettuun yhteisöllisyyden puutteeseen, niin yksikään valittajista ei pistä itse tikkua ristiin. Tuo valmiin palvelun haluaminen vastikkeetta on toki yleistä. Jos haluaa yhteisöllisyyttä, niin kannattaa aloittaa antamisesta, ei ottamisesta. Mikäli ko. henkilö ei itse ole valmis tekemään ja antamaan, niin ei tarvitse odottaa sitä muiltakaan. Yhteisöllisyys perustuu nimenomaan siihen, että on valmis antamaan ja jakamaan omastaan. Mikäli ei itse laita sitä liikkeelle, niin on paras katsella itseään syypäänä siihen, että sitä ei ole. Jokainen voi olla perustaja ja yhteisöllisyyden järjestämiseen on jo valmiita mallejakin, joista saa toimintaohjeita. Vaikka yhteisen viljelypalstan/huoneen perustaminen omaan taloyhtiöön on yhteisöllisyyttä ja siitä voi aloittaa. Voi myös aloittaa vaikka oman taloyhtiön kerhotoiminnalla. Nythän ihmisillä on aikaa panostaa suunnitteluun, kun pitää toimia verkossa. Perusta ryhmä nettiin ja tulosta pienet infolaput jokaiselle asukkaalle. Kokoontukaa sitten netin kautta suunnittelemaan. Ei kannata valita Facea kanavaksi, sillä osa ihmisistä ei halua osallistua siksi, ettei halua jakaa facelle omia tietojaan.
Helsinkiläisiä i ttumaisempaa väkeä saa hakea. Kävellään päälle, tiuskitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen olen oppinut kantapään kautta että ihmisiin ei saa olla yhteyksissä Suomessa. Täällä ei ymmärretä miksi joku soittais toiselle. Täällä ahdistutaan pelkästään siitä että kerran vuodessa otetaan yhteyttä.
Ei, ei täällä ole sellaista ongelmaa, ei ainakaan minun lähipiirissäni. Millainen olet kun soitat? Vttuiletko, naureksitko toiselle ja oletko inhottava? Ehkä siksi kukaan ei halua, että juuri sinä soitat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti on niin. Itse olen asunut ulkomailla ja siellä kyllä pidetään yhtä, siellä ei ole sellaista vihamielisyyttä tai välinpitämättömyyttä toisinsa kohtaan kuten täällä kotona.
Muualla on normaalia että arjessakin naapurin kanssa puhutaan kokkailuista, vaihdetaan ruokia, puhutaan, autetaan toisiaan.
Suomessa ei ikimaailmassa. Suomalaisten mielestä hyvivointi on se että suoritetaan itsenäisesti koko elämä ja on valinnanvaraa.
Monestiko ja missä asioissa olet tarjonnut Suomessa naapureille apua? Mitä juttelet ulkona kun näet naapurin? Minulla on yksi naapuri, joka aina alkaa kailottamaan miten hirveän kylmä ja huono sää on, vaikka olisi kesä ja aurinko paistaisi. Sellaista kyllä juoksen karkuun, ettei pilaa hyvää tuultani. Muiden kanssa olen puhunut monestakin asiasta. mm. pyörien korjaamisesta, askartelusta ja kukkien hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko asunut ulkomailla?
Minä olen. Suomessa on hyvä asua ja elää.
Suomessa on vaan kallista elää, verot ovat järkyttävät ja palvelut ovat huonoja hintaansa nähden. Itse asuin pitkään alkomailla ja keräsin siellä varallisuuteni. Muuten en pystyisi elämään Suomessa ja ylläpitämään samaa elintasoa.
Vinkujat: Olkaa sellaisia ihmisiä, että muut haluavat olla lähellänne. Olkaa hymyileviä, iloisia ja positiivisia, olkaa henkisesti anteliaita ja lopettakaa vinkuminen!
Suomessa riittää tekemistä ulkoilmaihmisille. Meille muille tough luck. Kulttuuria kohtaan ollaan suorastaan vihamielisiä ja luonnossa reippailu on ainoa oikea tapa viettää vapaa-aikaa. Kuntosali oli myös ok vaihtoehto ennen koronaa.
Pyykkinaru, solmuohje netistä ja riittävä korkeus.
Yksi omaan pesään paskova paskiainen vähemmän. Toimi!
Toi on totta! Täällä kukaan ei puhu, kukaan ei vaihda reseptejä. Jopa suututaan jos aletaan jostain kivasta puhua.
Vierailija kirjoitti:
Toi on totta! Täällä kukaan ei puhu, kukaan ei vaihda reseptejä. Jopa suututaan jos aletaan jostain kivasta puhua.
Itsekin tykkään höpötellä, jopa naapureiden kanssa. Ikävä kyllä minulla on tasan yksi naapuri, joka on myös sosiaalinen. Ollaan kumpikin itäsuomalaisia alunperin. Muut rappunaapurit ovat hirveitä mykkiä psykoosin rajoilla heiluvia mörököllejä, jotka eivät avaa suutaan muuten kuin valittaakseen milloin mistäkin.
Kyllä valitettavasti on niin. Itse olen asunut ulkomailla ja siellä kyllä pidetään yhtä, siellä ei ole sellaista vihamielisyyttä tai välinpitämättömyyttä toisinsa kohtaan kuten täällä kotona.
Muualla on normaalia että arjessakin naapurin kanssa puhutaan kokkailuista, vaihdetaan ruokia, puhutaan, autetaan toisiaan.
Suomessa ei ikimaailmassa. Suomalaisten mielestä hyvivointi on se että suoritetaan itsenäisesti koko elämä ja on valinnanvaraa.