Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on aivan liian ankea paikka. Täällä ei ole mitään.

Vierailija
24.01.2021 |

Mitä kivaa näette siinä että elää harmaassa ja ankeassa Suomessa, rahat ei riitä mihinkään. Elämä on vain sitä että pyörii kotona ja välillä ulkona puistossa? Vaikka rahaa olisikin, niin täällä ei ole mitään nähtävää tai ostettavaa.

Sit ostat sitä samaa askaaa safkaa samoista aska S ja K ryhmän marketeista. Hetken koin jännitystä kun LIDL tuli Suomeen.

Tätä samaa loppuelämän. Inhottaa tämä rajallisuus!

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työn ja vapaa-ajan suhde on erinomainen verrattuna moneen muuhun maahan, jossa töitä paiskotaan niska limassa ja silti rahat eivät riitä mihinkään. Yhteiskunnan turvaverkko auttaa ainakin tyydyttävästi ja et joudu kadulle asumaan. Suomessa on upea luonto ja turvallista. Kokemuksia piisaa ja kulttuuria tuetaan (tosin nyt on korona joten minkäs teet). Mitä tarkalleen ottaen haluaisit lisää?

Minä haluaisin lisää yritteliäisyyttä ja sisukkuutta (en ole edellinen henkilö). Teen pitkiä päiviä, enkä katso ollenkaan TV:tä, sillä koen työni merkitykselliseksi yhteiskunnan kannalta erittäin hyödylliseksi, ja haluan saavuttaa jotain merkittävää omalla alallani ihan globaalisti ajatellen.

Koen, ettei suomalainen mentaliteetti oikein kannusta tietynlaiseen yritteliäisyyteen ja esim. ylityön tekemiseen liittyy stigma. Minulle on ollut vaikeaa löytää motivoituneita henkilöitä, jotka olisivat riittävän valmiita panostamaan projektien loppuun saattamiseen. Kyse on mielenkiintoisista töistä kansainvälisellä alalla.

Sinänsä koen, että vapaa-aika on tärkeää, mutta on tiettyjä hetkiä, jolloin täytyy tehdä se loppurutistus ja painaa töitä niska limassa ,jotta hommat saatetaan loppuun. Olen nähnyt, kuinka moni nyky-Suomessa kasvanut luovuttaa tässä vaiheessa, eikä projekti ikinä valmistu. Tämä ihmetyttää, sillä isovanhempani kyllä uurastivat maataloustöissä silloin kun oli pakko.

Työni on luovaa, ja vastaaviin töihin on paljon motivoituneita ja lahjakkaita hakijoita USA:n itärannikolla, missä tuttavani tekee vastaavanlaisia hommia. Minulle on tarjoutunut mahdollisuus tehdä työni myös siellä, mutta koen kuitenkin suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan läheiseksi, ja haluaisin tehdä töitä sen eteen. Se on kuitenkin passivoinut suuren osan ihmisistä, ja jos en saa riittävän motivoituneita hakijoita muutamassa vuodessa, minun on ehkä pakko muuttaa USA:an, jotta voisin tehdä oman alani töitä.

Suomalaisissa on kyllä vetelyyttä. Vaikka työnantaja maksaisi ylitöistä prosenttikorotukset eivät ne kelpaa. Mieluummin maataan lauantai kotona tai illalla ei voi jäädä yhtään pidempään vaikkei edes lapset estäisi.

Joo, ymmärrän jos on lapsiperhe, mutta se, ettei sellaiset työntekijät, joiden lapset ovat jo muuttaneet pois, tai alle kolmikymppiset viitsi tehdä, on kyllä osoitus sinnikkyyden ja innostuksen puutteesta. 

Aikamoisessa ristiriidassa sen kanssa, että suomalaiset olisi jotenkin sisukas kansa. 

Suomalaiset ovat sisukkaita, koska eivät suostu orjatyöhön.

Vierailija
102/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot oikeassa. Itse olisin vain kaivannut omassa kaupungissa uimahallin tai luotettavan kuntosalin. Suomessa elämänlaatu on todella huono. Ei ole iloa eikä palauttavia asioita.

.Oma valinta, miksi asut paikassa jossa noita ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ulinaa. Kun korona on voitettu, niin jokainen joka ei täällä viihdy, voi muuttaa vainka Tim uutuus. Mutta kummasti sitten, kun se hätä tulee, esimerkiksi vakava sairaus, niin ollaan vaatimassa, että valtion pitäisi lennättää kotiin hoitoon.

Vierailija
104/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut nelisen vuotta Englannissa. Ei se niin hääviä ollut. Jos Englannissa on hyvä työ ja hyvin rahaa, niin siellä on kaunista ja elämä hyvää. Jos taas ei niin sitten ei ole. Voi olla surkee työ, jossa työmatka suuntaansa on reilu tunti. Palkka on kehno että joutuu asumaan pikku asunnossa rumalla seudulla, jossa ei oo mitään narkit vaan tappelee puistossa. Mulla oli pitkä työmatka ja suht hyvä palkka että pystyi asumaan vähän paremmalla seudulla, mutta heräsin kuuden jälkeen, sit töihin kävellen, juna, kävellen, takaisin kuuden jälkeen, ruokaa ja ihan umpiväsyneenä tunti telkkua ja sit simahtaa. Ei se ollut hääviä, viikonloppuna oli joskus kivaa. Tulin Suomeen ja mun mielestä elämä on paljon lepposampaa, rauhallisempaa, rikkaampaa ja joskus täälläkin on kivaa. Ja oli se kesähelle suurkaupungissa aika tylyä.

Vierailija
105/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on itse niin ankea ja onneton, ettei löydä Suomesta yhdistyksiä tai järjestöjä, ei kannata syyttää Suomea siitä. Jos kylälläsi ei ole yhtään mitään toimintaa, on se ilmeisesti kaikkien muiden, etenkin Suomen, syy, itse olet vain uhri? Et mitenkään viitsi panna tikkua ristiin oman elämänlaatusi eteen? 

Suomi on ankea, jos on itse ankea ja laiska, sokea ja uhriutuva kermapylly, jolle kaikki pitäisi olla valmiina. Ihme, että sentään jaksoit tänne kirjoittaa, päästäksesi harrastamaan lempipuuhaasi, sitä ainoaa kai, eli valittamista ja omassa surkeudessa rypemistä.

Muuta muualle, ehkä siellä tosiaan on nytkin uimahallit auki ja teatterit pyörii täysillä. Vai oletko jaksanut ajatella, että ehkä koronarajoituksia ja maksuja on muuallakin?

Vierailija
106/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on yksi maailman persereikä, täällä ei ole yhtään mitään kiinnostavaa. Olet joko kotona tai käyt tekemässä tunnin kävelylenkin, varsinki talvelal ei huvita yhtään olla ulkona, kaikki palvelut järkyttävän hintaisia ja palkat heikot. Toki jos olet rikas tai hyvätuloinen niin siinä tapauksessa Suomessa asuminen voi tuntua hienolta.

Vierailija
107/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ulkomaille lähteä vain elämään ihananpaa elämää, ihanammassa ympäristössä ihananpien ihmisten kanssa. Eikö tarvitse tehdä töitä, eikö siellä ole arjen huolia. Saako esim monessakaan maassa liikkua vapaasti luonnossa varmaan on kauniinpaakin luontoa kuin Suomessa mutta onko jokamiehenoikeuksia.

Vierailija
108/153 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän paljon aikaa ulkomailla mm. Vietnamissa, Kamputseassa ja Thaimaassa, missä keskilämpö on 30 astetta ja ruokakulttuuri rikas sekä upea palvelukulttuuri. Silti palkkataso näissä maissa on todella huono ja myös ehdot työllistymiseen ovat tiukat, minä vuoksi en pysty muuttamaan pysyvästi pois Suomesta vaikka haluaisin. Ehkä jokin keino tähän joskus löytyy, mutta kausiluontoinen työ sitoo minut Suomeen. Jokaisessa maassa on omat hyvät ja huonot puolensa ja Suomessa on paljon hyvää, mitä matkailun myötä oppinut arvostamaan, kun on nähnyt monien maiden nurjankin puolen ja millaisessa rutiköyhyydessä miljoonat ihmiset joutuvat elämään. Täytyy vain toivoa, ettei hyvinvointiin tottuneille suomalaisille käy lähitulevaisuudessa huonosti, kun mietii nykymenoa ja miten Suomea johdetaan EU:ssa , jossa olemme kohta velkavankina ja aina altavastaajana. 

Vierailija
109/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nimenomaan just rahat riittää vaikka oisit pienituloinen niin pärjäät. Jossain Jenkeissä pienituloiset työläiset asuu autoissa, kun ei varaa vuokraan. Siellä myös vaikka maksaisi isot summat sairasvakuutukseen joka kuukausi niin omavastuu pyörii siltä sadoissa tai tuhansissa riippuen toimenpiteestä. Vakuuttamaton maksoi juuri 30 tuhatta kun hänelle jouduttiin soittamaan lääkintähelikopteri.

Ihana Suomi. Ihanat turvaverkot. Ihanat, luotettavat ihmiset.

Mikähän siinäkin on, kun näitä keskusteluja seuranneena huomaan, miten usein vedetään tuo USA, surkeine terveydenhuoltoineen, tukineen ja kalliine vakuutuksineen, verraten Suomeen.

Ihan Euroopastakin löytyy maita, missä asiat hyvällä tolalla ja edullisempaa elää kuin Suomessa.

Terveydenhuolto erinomaista, vakuutukset eivat rasita kun on tarpeeksi tuloja ja tukia ei tarvitse samasta syysta. Mutta tama on kamala paikka sellaiselle joka ei viitsi tehda mitaan tyota vaan on aina kasi ojossa odottamassa etta joku muu antaa kaiken ilmaiseksi ilman mitaan omaa panostusta. Heille Suomi on onnela.

t. usalainen

Vierailija
110/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä työllistän monia, ja usein mietin, että onko tämä mitenkään kohtuullista ja reilua, että minä teen yksin ne 14-tuntiset työpäivät ja viikonloput jotta firma pysyy pystyssä, kun muut katsovat oikeudekseen lähteä neljältä joka arkipäivä. Voisin tietysti lopettaa työni ja siirtyä palkansaajaksi, eikä palkkani kovin paljon laskisi, mutta siinä lähtisi 20 ihmiseltä työt.

Sinähän siitä voitotkin keräät. Siinä vaiheessa kun ryhdyt jakamaan extraa ja osakkeita, niin voit vaatia myös omistajan vastuuta.

Ekstraa ja osakkeita tulee yrityksissa niille jotka jaksavat tehda tyonsa loppuun asti ja vahan ylikin. Klo.viiden ihmeet joiden viimeinen puolituntinen toissa on kulunut kassin pakkaamiseen ja tyopoydan siivoamiseen harvoin palkitaan millaan ekstralla.

Vierailija
111/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tekemistä ihmisillä on Jenkeissä jossain keskilännessä

Googleta hyva ihminen!

Vierailija
112/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkossa käyminen ja pyssyjen putsaus.

Ihmetetyttaa ihmisten tietamattomyys Suomessa.

Vierailija
113/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa eniten häiritsee huono ja epäsosiaalinen ilmapiiri. Yhtään ei voi erottua joukosta ennenkuin joutuu silmätikuksi. Helsingissä tämä ei ole niin näkyvää mutta koen jopa Helsingin nykyään ahdistavana m a m u jen paljouden takia..kun pk seutukin pilataan niin en tiedä missä päin Suomea on hyvä asua.

Vierailija
114/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KissaX kirjoitti:

ohi kävellään jos apua tarvitseva makaa maassa.

Ei muuten kävellä. Yksi päivä juopunut makasi hangessa ja 3 ihmistä pysähtyi häntä auttamaan.

Vierailija
115/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Portugaliin. Siellä tarvittaisiin nyt apua kenttäsairaaloiden rakentamisessa koronapotilaille. Olisit hyödyksi.

Vierailija
116/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voooooii kun menisitte pois. Ettekö edes ymmärrä, että te olette se ankeus. Pilaatte ilmapiirin.

Voi kun saisitte jostakin aloitekykyä sen verran, että lähtisitte pois täältä.

Vierailija
117/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KissaX kirjoitti:

pk-seudulla hoikat kauniit naiset ylpeitä kusipäitä, joille kelpaa pelkästään komeat miehet mieluiten ulkomaalaiset.

JEP. kyllä suomalainen kelpaa kunhan on helvetin paksu lompakko.

/quote]

Vierailija
118/153 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta hyva ihminen!

https://en.wikipedia.org/wiki/Midwestern_United_States

Vierailija
119/153 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin katuma päälle, kun niin pahasti Suomesta kirjoitin! Onneksi Vauva-palsta poisti kirjoitukseni. Se oli liian pahasti kirjoitettu, ja kirjasin liian tylysti suomalaisia todellisia perinnäisyyksiä, joista ei saa ääneen sanoa.

Mutta nyt kun se siis poistettiin, niin ärsyttää, ja voi olla, että vielä kirjoitan kärjekkäästi Suomesta.

Vakava asia on, jos kommentteja sensuroidaan!

Vierailija
120/153 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa jotain hyvää Suomesta, kun olen uhmannut suomalaisia perinnäissääntöjä, ja olen aiemmin kertonut ikäviä asioita Suomesta:

Suomi on siis kaunis, ihana maa, jos on ihmeellisen hyvä ja kaunis luonto. Ihmiset ovat välillä miellyttäviäkin, eivätkä kaikki ole jatrkuvasti rahan perään. Rehellisiä ovat monet suomalaiset myös.

<b>Suomi, Suomi, isänmaa ihana!</b>

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän