Suomi on aivan liian ankea paikka. Täällä ei ole mitään.
Mitä kivaa näette siinä että elää harmaassa ja ankeassa Suomessa, rahat ei riitä mihinkään. Elämä on vain sitä että pyörii kotona ja välillä ulkona puistossa? Vaikka rahaa olisikin, niin täällä ei ole mitään nähtävää tai ostettavaa.
Sit ostat sitä samaa askaaa safkaa samoista aska S ja K ryhmän marketeista. Hetken koin jännitystä kun LIDL tuli Suomeen.
Tätä samaa loppuelämän. Inhottaa tämä rajallisuus!
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
KissaX kirjoitti:
pk-seudulla hoikat kauniit naiset ylpeitä kusipäitä, joille kelpaa pelkästään komeat miehet mieluiten ulkomaalaiset.
JEP. kyllä suomalainen kelpaa kunhan on helvetin paksu lompakko.
/quote]
Ulkomaalaiset on rumia..
Vierailija kirjoitti:
Suomessa todellakin puuttuu tekemistä ja elämänsisältöä! Ei voi olla niin että pitää aina itse väkisin hankkia sitä kutomalla tai askartelemalla jotta voi sanoo että teen jotain.
Itse kaipaan järjestötoimintaa, liikuntaa... oispa ees räkälä jonne menis viettää aikansa.
Mulla ei sovi tämä nykyajan ruutuelämä.
Kaikkea tota on mutta ei saamattomille
Jos sulla ei oo täällä elämää ei sitä suurella todennäköisyydellä ole muuallakaan
Vierailija kirjoitti:
Suomi on yksi maailman persereikä, täällä ei ole yhtään mitään kiinnostavaa. Olet joko kotona tai käyt tekemässä tunnin kävelylenkin, varsinki talvelal ei huvita yhtään olla ulkona, kaikki palvelut järkyttävän hintaisia ja palkat heikot. Toki jos olet rikas tai hyvätuloinen niin siinä tapauksessa Suomessa asuminen voi tuntua hienolta.
Jos elämä on jatkuvaa suurempien ja parempien elämysten etsimistä, ollaan aika kaltevalla pinnalla. Eihän siinä riitä mikään koskaan.
Hyvä ettet ole syntynyt vaikkapa Intiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse vietän paljon aikaa ulkomailla mm. Vietnamissa, Kamputseassa ja Thaimaassa, missä keskilämpö on 30 astetta ja ruokakulttuuri rikas sekä upea palvelukulttuuri. Silti palkkataso näissä maissa on todella huono ja myös ehdot työllistymiseen ovat tiukat, minä vuoksi en pysty muuttamaan pysyvästi pois Suomesta vaikka haluaisin. Ehkä jokin keino tähän joskus löytyy, mutta kausiluontoinen työ sitoo minut Suomeen. Jokaisessa maassa on omat hyvät ja huonot puolensa ja Suomessa on paljon hyvää, mitä matkailun myötä oppinut arvostamaan, kun on nähnyt monien maiden nurjankin puolen ja millaisessa rutiköyhyydessä miljoonat ihmiset joutuvat elämään. Täytyy vain toivoa, ettei hyvinvointiin tottuneille suomalaisille käy lähitulevaisuudessa huonosti, kun mietii nykymenoa ja miten Suomea johdetaan EU:ssa , jossa olemme kohta velkavankina ja aina altavastaajana.
Tässä on just se mitä harvat meistä näkevät.
Kun matkustamme sinne elämäniloiseen maahan, olemme aina niitä rikkaimpaan kymmeneen prosenttiin kuuluvia. Voidaan liikkua maan sisällä, jos tehdään töitä ei todellakaan tehdä roskakuskin hommia tai kaupan kassan sijaisuutta. Voidaan valita asunto jostain muusta kuin sieltä mihin maaseudun asukkaat ensimmäisenä tulevat kun tulevat paikallisilta markkinoilta töitä etsimään.
Suurin osa siitä palvelusta on meille tarjolla, koska meillä on ihan helevetisti rahaa.
Harva kertoo kokemuksiaan Sveitsistä tai Norjasta. Vaikka niitäkin tietenkin on, jotka lähtevät elämään tavallista elämää sairaanhoitajana tai insinöörinä, nauttimaan maasta maan tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa todellakin puuttuu tekemistä ja elämänsisältöä! Ei voi olla niin että pitää aina itse väkisin hankkia sitä kutomalla tai askartelemalla jotta voi sanoo että teen jotain.
Itse kaipaan järjestötoimintaa, liikuntaa... oispa ees räkälä jonne menis viettää aikansa.
Kaikkea tota on mutta ei saamattomille
Jotenkin piirtyy mieleen kuva aika henkisesti köyhästä ihmisestä, jos tarvitsee jotain ulkopuolisen järjestämää viihtyäkseen. Eikö itsellä liiku mitään päässä?
Itse kaipaisin enemmän perheiden välistä läheisyyttä ja yhteydenpitoa. Suomessa on ihan tavallista ja ihan suositeltavaakin että muutetaan kotoa pois todella nuorena ja sitten soitellaan vanhemmille joskus, nähdään juhlapyhinä ja satunnaisina viikonloppuina. Kovasti halutaan korostaa väkisin yksin pärjäämistä ja itsenäisyyttä vaikka sille ei olisi mitään järkevää syytä.
Jyväskylässä oli sentää myös Halpa-Halli ja Minimani ruokaostoksia varten. Minimani sais olla muuallakin.
No mene vaikka Afganistaniin, Sudaniin tai Kolumbiaan. Siellä ainakin paistaa aurinko niin ei tarvitse marista että on sattunut syntymään kaikilla mittareilla yhteen maailman parhaista maista ja on vielä (omasta syystään) mielikuvitukseton marisija jonka elämä pyörii kaupparyhmittymien ympärillä.
Ainoa mikä piti paikkansa, oli tuo suomalaisten keskimäärin surkea ostovoima ja sen mukanaan tuoma ankeus. Muuten ei tästä maasta puutu mitään olennaista. Kaunista ja puhdasta luontoa (lähellä!), suorastaan erinomaiset julkset palvelut ja ainakin Helsingissä mainiosti riittävät ostos-, ravintola- ja kulttuuripalvelut.
Itse olen asunut ulkomailla parissa maassa yli 10 vuotta yhteensä. Suomeen paluu on aluksi mukavaa, mutta muutamassa vuodessa kyllästyy tähän paskaan.
Onneksi eläke koittaa pian ja oman alan töitä tarjoavat ulkomailtakin mielellään. Pian lähdetään, kun korona vähän hellittää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen asunut ulkomailla parissa maassa yli 10 vuotta yhteensä. Suomeen paluu on aluksi mukavaa, mutta muutamassa vuodessa kyllästyy tähän paskaan.
Onneksi eläke koittaa pian ja oman alan töitä tarjoavat ulkomailtakin mielellään. Pian lähdetään, kun korona vähän hellittää.
Meetkö sikäläisen eläketurvan varaan, vai miten meinasit hoitaa asiasi?
Kantsii silleen olla rehellinen itselleen, että tajuaa hyötyvänsä suhteellisesta rikkaudestaan kun muuttaa muualle. Ettei kuvittele sen olevan omaa ansiotaan, vaan lähinnä kysymys on itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Itse kaipaisin enemmän perheiden välistä läheisyyttä ja yhteydenpitoa. Suomessa on ihan tavallista ja ihan suositeltavaakin että muutetaan kotoa pois todella nuorena ja sitten soitellaan vanhemmille joskus, nähdään juhlapyhinä ja satunnaisina viikonloppuina. Kovasti halutaan korostaa väkisin yksin pärjäämistä ja itsenäisyyttä vaikka sille ei olisi mitään järkevää syytä.
Miksi et siis pidä yhteyttä? Ei täällä pidä noudattaa mitään sääntöoletettuja, vaan tehdä niinkuin itse haluaa. Tämä on vapaa maa. Minä soittelen äitini kanssa melkein joka päivä ja tätini kanssa vähintään 2 viikon välein. Jos jompikumpi ei soita, niin toinen alkaa kysellä perään. Postia en enää nylyään lähetä kun postimaksu kallistui, mutta ennen kulki korkit, kirjeet ja pikkupaketitkin.
Aloituksen on pakko olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan järjestötoimintaa kaipaat? Jos ko. alan järjestötoimintaa ei vielä ole, niin aloita sellaista. Nyt alkuun toki verkkovälitteisesti, mutta samalla tavalla se on sosiaalinen tapahtuma. Liikuntaa saa paikallissäästä riippuen hiihtämällä, lumikenkäilemällä, luistelemalla, juoksemalla, potkuriajelulla, kävelemällä, ostamalla vapaat painot kotiin ja puntteilemalla, tekemällä pilatesta tai joogaa, jos kuitenkin haluaa ohjattuna, niin voi laittaa vaikka zumba dvd:n, ostaa voimistelukirjan tai tulostaa netistä paperille jumppaohjeet. Pitää olla todella rajoittunut ajattelultaan jos ei keksi mitä kaikkea voi tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mikä piti paikkansa, oli tuo suomalaisten keskimäärin surkea ostovoima ja sen mukanaan tuoma ankeus. Muuten ei tästä maasta puutu mitään olennaista. Kaunista ja puhdasta luontoa (lähellä!), suorastaan erinomaiset julkset palvelut ja ainakin Helsingissä mainiosti riittävät ostos-, ravintola- ja kulttuuripalvelut.
Noo, se "surkea ostovoima" on juuri sitä, että käteen jää vähemmän shoppailuun ja vastaavaan. Vastapainona sitten tietty turvallisuus. Saat takuuvarmasti apua jos sairastut tai joudut työttömäksi. Sitä osaa arvostaa (ehkä) sitten kun epäonni osuu omalle kohdalle.
Jotenkin tämä aloittajan marmatus kuulostaa tosi lapsekkaalta, kun täältä Suomesta tosiaan pääsee poiskin halutessaan. Mutta kun sekin pitäisi jonkun toisen järjestää. Huono puoli Suomalaisuudessa on just se, että meidät on holhottu ja lellitty aivottomiksi. Emme osaa arvostaa sitä hyvää mitä on. Aika monet Suomen pumpulissa kasvaneet ihan oikeasti haaveilevat eksoottisista kulttuureista ja unelmoivat sitä samaa ihanuutta meillekin. Eivät ymmärrä edes esittää kysymystä, miksi tänne halukkaita tulijoita riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meetkö sikäläisen eläketurvan varaan, vai miten meinasit hoitaa asiasi?
Kantsii silleen olla rehellinen itselleen, että tajuaa hyötyvänsä suhteellisesta rikkaudestaan kun muuttaa muualle. Ettei kuvittele sen olevan omaa ansiotaan, vaan lähinnä kysymys on itsekkyydestä.
Eläkehän ansaitaan työuran aikana siinä maassa missä olet töitä tehnyt. Minulla se on pääosin Suomesta, mutta myös 2:sta muusta maasta työuraa; toisin toisesta ei tule mitään (alle 5 vuotta) ja toisesta tulee + lisäeläke yrityksestä.
Ei eläkkeeseen liity se missä maassa eläkkeellä aikaasi vietät vaan työura.
Alottaja on selvästi helsinkiläinen, niitä tuntuu aina ahdistavan ja haluavat pois Suomesta.
Täällä muualla Suomessa ihmiset rakastavat kotipaikkojaan ja Suomea. Mistähän tuo pk-seutulaisten kotimaaviha ja neuroottisuus kumpuaa, ikäviä ihmisiä.
Niin on. Täällä kaikki on niin mitätöntä. Koronakin on muualla suurempi.