Paljonko arviot omaisuutesi arvon olevan tänään?
Eli siis nyt tehtäisiin kaupat kaikesta omaisuudestasi ja mahdolliset velat maksettaisiin pois, mikä summa jäisi yhteensä rahaa?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä noin 220000 euroa, perintöä saatu isovanhemmilta 80000 euroa. Ikä 40v.
80 donaa. Ihan järjetön summa. Itse sain perintöä 4 tonnia.
Keskimääräinen perintö oli muutama vuosi sitten 70000. Sä olet vaan ihan järjettömän kateellinen.
Niin olisit sinäkin, jos roolit olisi toisinpäin. Semmoista se on.
-ohis
Tässä ketjussa kirjoittavat: aiotteko käyttää kaiken omaisuutenne itseenne ennen kuolemaanne vai jääkö lapsille mahdollisesti jotain perittävää?
Asunnon, säästöjen ja sijoitusten arvo velkojen jälkeen noin 350 000. Autoja ja irtaimistoa en huomioi.
Ongelma tällaiseen arveluun on yritykseni (4kpl), joiden arvoa vaikea määritellä. Jos myisin oikeasti, myisin liiketoiminnan, mutta sen arvosta pitäisi neuvotella ja yksityiskohtia määritellä. Lasken tähän yrityksen kassan, varaston ja sijoitukset, jolloin arvo noin 2milj.
Olen ainoa omistaja.
Ai vitsit kun alkoi houkuttaa...kunpa joku ostais mut ulos.
En tiedä mikä meni vikaan, mutta sekä minä että puolisoni saadaan molempien molemmilta vanhemmalta perintöä 0e.
No jotain tavaraa voi myydä kirpputorilla ehkä mistä saa muutaman satasen.
Kenelle te keräätte omaisuutta kun kuolema kuitenkin koittaa jonain päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen perintö oli muutama vuosi sitten 70000. Sä olet vaan ihan järjettömän kateellinen.
-ohis
Ai niinkuin harmittais jos vanhemmat olis elossa, lapsella oli isovanhemmat ja ehkä kuolisin ennen perintöä... Mietipä uudelleen.
Vähän alle 200 K€. Tämä siis miehen ja minun yhteenlaskettu varallisuus. Keskipalkkaisia ja hieman reilu 40-vuotiaita olemme, ei perintöjä.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä valtiolle.
Asunto 150000k , velkaa 80000k.
Eli noin 70000k asunnosta.
Sijoitukset 50000k
Auto n. 7000k
Tilillä 560,52
Yht: 127,560k. Tästä perintöä 22000k
Ei puolisoa. Ikä 40v.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kirjoittavat: aiotteko käyttää kaiken omaisuutenne itseenne ennen kuolemaanne vai jääkö lapsille mahdollisesti jotain perittävää?
Lapsille mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kukaanhan ei tiedä milloin se kuolema korjaa. Itse en ainakaan haluaisi eläkepäiviäni viettää leipäjonossa,
Vierailija kirjoitti:
Jää perittävää. Jos tulotaso pysyy edes suunnilleen samana suurimman osan työuraa, ei mun elintavoilla ja toiveilla saa kaikkea kulumaan. Elän just sellasta elämää ku haluan ja lapset saa sit loput mitä jää.
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta porukkaa. Tuollaisia summia ei palkkatyöllä ihan heti säästetä, eli olette perkeleet jotakin perijöitä tai sitten laskuttaneet miestänne erossa. Teiltä saisi ottaa nuo rahat pois ja jakaa paremmin. Se olisi yhtä oikeudenmukaista kuin se, että olette saaneet rahanne tekemättä itse mitään.
Keihin mahdat viitata. Nettovarallisuuteni tällä hetkellä on 325 962,87 €. Lisäksi kodin irtaimistosta ja vaatteista jne varmasti pari kolme tonnia voisi realistisesti helposti saada. Perintönä saatu kotimainen lasi voisi auttaa juurikin tuossa parissa kolmessa tonnissa. Muuta omaisuutta en ole perinyt vaan on tehty ihan työllä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 305000 Euroa.
Aika lailla sama, kun arvioin talon arvoksi 200 te (alakanttiin se)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ohis
Ai niinkuin harmittais jos vanhemmat olis elossa, lapsella oli isovanhemmat ja ehkä kuolisin ennen perintöä... Mietipä uudelleen.
Ei kun että jos sinä perisit 4 tonnia ja se toinen 80 tonnia. Rahasta tässä oli puhe, ei mistään muusta.
Miehen kanssa yhteensä reilu 600 000€ varallisuus ja velkaa on sijoitusasunnon remontista n.25 000€.
Meillä ei rahaa käytössä ole kuin mitä tarvitaan eli eletään pääomatuloilla pääasiassa eli lapset perii jossain vaiheessa.
Itselleni on myös testamentin perusteella tulossa reilunkokoinen perintö, mikäli elän kummitätiäni pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsillemme ostimme asunnot vuosina 2006-2007 kun hintataso oli vielä jotain muuta kuin nyt.
Ne on siirretty lasten nimiin ja lahjaverot ym maksettu. Muuta ei tullakaan enää heille hankkimaan.