Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko arviot omaisuutesi arvon olevan tänään?

Vierailija
24.01.2021 |

Eli siis nyt tehtäisiin kaupat kaikesta omaisuudestasi ja mahdolliset velat maksettaisiin pois, mikä summa jäisi yhteensä rahaa?

Kommentit (174)

Vierailija
101/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

106.500

Kämppä miinus velat ja reilu 20K rahastosäästöjä.

Vierailija
102/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä noin 220000 euroa, perintöä saatu isovanhemmilta 80000 euroa. Ikä 40v.

80 donaa. Ihan järjetön summa. Itse sain perintöä 4 tonnia. 

Keskimääräinen perintö oli muutama vuosi sitten 70000. Sä olet vaan ihan järjettömän kateellinen.

Niin olisit sinäkin, jos roolit olisi toisinpäin. Semmoista se on.

-ohis

Ai niinkuin harmittais jos vanhemmat olis elossa, lapsella oli isovanhemmat ja ehkä kuolisin ennen perintöä... Mietipä uudelleen.

Ei kun että jos sinä perisit 4 tonnia ja se toinen 80 tonnia. Rahasta tässä oli puhe, ei mistään muusta. 

Mä olen tehnyt töitä 20 vuotta toiseksi ylimmän tulodesiilin ylärajoilla, mulla on velaton talo ja eläkesäästöt ihan palkkatulosta ja samalla olen elänyt ja tehnyt niitä juttuja joista pidän... 4 tonnin perintö riittäisi kyllä ja mieluusti rahat vaihtaisin lapselle isovanhempiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on miljoonaperijöitäkin. Heitä käy vähän kateeksi.

Vierailija
104/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle te keräätte omaisuutta kun kuolema kuitenkin koittaa jonain päivänä?

Kukaanhan ei tiedä milloin se kuolema korjaa. Itse en ainakaan haluaisi eläkepäiviäni viettää leipäjonossa,

Ei siinäkään ole järkeä että teet koko elämäsi töitä, hankit asunnon ja säästöjä ja sitten tulee lähtö ja muut korjaa hedelmät. Itse laitoin stopin tälle hommalle kun sain asunnon maksettua ja aloin pitkäaikaistyöttömäksi, ei täällä kannata kerryttää omaisuutta.

Vierailija
105/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa kirjoittavat: aiotteko käyttää kaiken omaisuutenne itseenne ennen kuolemaanne vai jääkö lapsille mahdollisesti jotain perittävää?

Lapsille mahdollisimman paljon.

Miksi lasten pitää päästä valmiiseen pöytään? Lapsesi voi törsätä rahasi turhuuteen kun saa kerralla ison perinnön, siinä meni sinun elämäntyösi.

Vierailija
106/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain velkojen jälkeen 365000€. Puolikas asunto, 20% mökistä ja lisäksi sijoituksia. 

Vierailija
107/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 300 000

Vierailija
108/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa kirjoittavat: aiotteko käyttää kaiken omaisuutenne itseenne ennen kuolemaanne vai jääkö lapsille mahdollisesti jotain perittävää?

Miksi lasten pitää päästä valmiiseen pöytään? Lapsesi voi törsätä rahasi turhuuteen kun saa kerralla ison perinnön, siinä meni sinun elämäntyösi.

Kuulostat todella kateelliselta perinnön saajia kohtaan.

Vierailija
109/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laitettaisiin nyt esim käytäntöön avioehtosopimuksen jako, saisin tästä asunnosta sisustuksineen 100 000 000, huvilasta sisustuksineen varmaan lähemmäs 800 000e, autosta ehkä 100 000e, veneestä ehkä 700 000e, erilaisia osakkeita ja muita olisi varmaankin reilun 100 000 000 000e arvosta. Koruista tulisi ehkä 500 000e, taiteesta lähemmäs 100 000 0000e, Velkaa ei ole. Eli ihan kivasti käyttörahaa. Mutta pidän siitä mitä minulla on, eli samat ostaisin varmaan takaisin.

Liikaa nollia perässä

Vierailija
110/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan realistiselta. Moni passivoituu perinnön saatuaan ja joutuu ongelmiin.

Vierailija
111/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkoja eurosummia en anna. Sen verran kuitenkin on, että kyllä niiden omaisuuserien turvin useamman vuoden pystyisi tulotta elämään ilman, että tarvitsee mitään tukiaisia yhteiskunnalta ottaa tai leipäjonosta ruokaa hakea.

Vierailija
112/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa tietojen perään oletteko saaneet aikanaan perintöä tai onko vanhemmillanne omaisuutta? Ihan rehellisesti. Vai oletteko säästäneet kaikki omista tuloistanne. Tämä kiinnostaa minuakin.

Oma varallisuus noin 380 000 - 400 000, ihan tarkkaan en ole perillä sijoitusten arvosta juuri nyt. Perintöä 0€, vanhemmilta tukea 0€, vanhemmilla omaisuutena rivariasunto jossa asuvat. Omasta palkkatyöstä on kaikki varallisuuteni lähtöisin (20 vuoden työura, 4 vuotta kotona lasten kanssa).

Vierailija
113/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itestäni en tiedä, mutta vaimollahan on tuo karvainen nahkalompakko, joka toimii kuin Kalevalan Sampo - rahaa tule säännöllisesti.

Oikeasti - mitä vittua se kenellekään kuuluu?

Vierailija
114/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos realisoin kaiken omaisuuteni, niin ehkä n. 400000 euroa, minulla on käyttötilillä 800 euroa, säästötilillä n. 20000 euroa. En omista autoa, julkisilla ja pyörällä kuljen.

Vierailija
115/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 000 €.

Vierailija
116/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos realisoin kaiken omaisuuteni, niin ehkä n. 400000 euroa, minulla on käyttötilillä 800 euroa, säästötilillä n. 20000 euroa. En omista autoa, julkisilla ja pyörällä kuljen.

Sulla ei mene autoihin eikä muihinkaan moottoriajoneuvoihin niin mihin sinä sitä rahaa tarvit kun ei ole mihin törsätä?

Vierailija
117/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskin tämän ketjun innoittamana että meillä on miehen kanssa yhdessä 1,2 miljoonan euron netto-omaisuus. Se tuntuu jotenkin kauhean isolta rahalta. Oma osuuteni on 360000€ ja miehen osuus 840000€. Meillä on vain yksi lapsi, mutta tuo summa tuntuu kyllä liian isolta perinnöltä. Ehkä joku hoivayhtiö sulattaa potin ennen kuin meistä aika jättää.

Itse olen perinyt 90000€. Siitä ostettiin meidän ensimmäinen auto (10000€) ja 40000€ annoin miehelle. Mies ei ole perinyt vielä mitään, eikä perikään kuin noin 150000€. Onhan tuokin kiva lisä, mutta ei se nyt mitenkään elämää mullista. Viisikymppisiä ollaan.

Vierailija
118/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan realistiselta. Moni passivoituu perinnön saatuaan ja joutuu ongelmiin.

Tai sitten se perintö tuo sen verran mielenrauhaa, ettei tarvitse stressata raha-asioista ja voi ehkä työelämässä seurata omaa sydäntään, kun ei asuntolaina hiosta niskassa. Rahahuolet kuormittaa ihmistä, kun ne huolet jää pois, jää enemmän voimavaroja muihin asioihin. 

Miehen työnantajalla palkkapolitiikan kulmakivenä on sellainen ajatus, että maksetaan sen verran, ettei työntekijöiden tarvitse murehtia raha-asioita vaan voivat keskittyä työntekoon. Palkat on heillä hyvät, mutta firma tekee myös sairaan hyvää tulosta!

Vierailija
119/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule per nuppi niin paljon. Ellen voita lotossa ja en lottoa. Olen kyllä suomalainen.

Vierailija
120/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 950 k€, jos sekalaisten erien luovutuksista tuleva myyntivoitto jätetään vähentämättä. Mukana on yksi hyvin vaikeasti arvioitava kiinteistö, jonka hinnaksi veikkaan 100 k€, muuten useimpien asioiden arvo on aika helppo arvioida.