Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko arviot omaisuutesi arvon olevan tänään?

Vierailija
24.01.2021 |

Eli siis nyt tehtäisiin kaupat kaikesta omaisuudestasi ja mahdolliset velat maksettaisiin pois, mikä summa jäisi yhteensä rahaa?

Kommentit (174)

Vierailija
61/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tosi typerää ulista siitä, että jotkut saa perintöä. Monet vanhemmat haluaa jättää perintönä rahaa jälkipolville. Haluavat sillä taata lastensa ja lastenlastensa elämää ihan tarkoituksella. Ymmärrän kyllä, että se herättää kateutta. Mutta on turha sanoa että jollain ei olisi oikeutta perintöön kun meillä kaikilla, joilla on vanhemmat, se oikeus on olemassa ja oikeus myös jättää perintöä. Kaikki vanhemmat ei vaan pysty tai eivät halua antaa mitään. Se ei ole niiden vika, joiden suvussa on erilaiset arvot.

No onhan se ihan eri lähtökohta saada 300 000e kuin säästää 300 000e parin tonnin kuukausipalkasta elämisen ohella.

Vierailija
62/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on tosi typerää ulista siitä, että jotkut saa perintöä. Monet vanhemmat haluaa jättää perintönä rahaa jälkipolville. Haluavat sillä taata lastensa ja lastenlastensa elämää ihan tarkoituksella. Ymmärrän kyllä, että se herättää kateutta. Mutta on turha sanoa että jollain ei olisi oikeutta perintöön kun meillä kaikilla, joilla on vanhemmat, se oikeus on olemassa ja oikeus myös jättää perintöä. Kaikki vanhemmat ei vaan pysty tai eivät halua antaa mitään. Se ei ole niiden vika, joiden suvussa on erilaiset arvot.

Olisit kiitollinen, että olet saanut perintörahasi äläkä marise jos joku siitä huomauttaa. Omat vanhempani tekivät töitä kuin hullut, mutta menettivät kaiken (yritys) kun lama jyräsi. Samalla meni mökki ja asunto-osake. Heillä oli oikeat "arvot", mutta se ei auttanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 170K vois olla aika lähellä. Perintönä tullut noista n. 120K. Eli aika huono olen ollut itse varallisuuttani kartuttamaan.

Vierailija
64/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista tuloista 270 000 e ja perintöä 260 000. Omista tuloista olisi saattanut jäädä noin 50 000 e saamatta ilman perintöä.

Vierailija
65/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan eri lähtökohta saada 300 000e kuin säästää 300 000e parin tonnin kuukausipalkasta elämisen ohella.

Sepä se. Mutta kun ihmisellä on outo taipumus unohtaa tällaiset asiat ja pitää kaikkea omana hyvyytenään. Jos joku ei saa perintöä, on se heidän mielestään laiskuutta tai "vääriä arvoja". Ilman perintöä nämä eivät huutelisi mitään.

Vierailija
66/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se on eri lähtökohta. Mutta jokuhan sen rahan on säästänyt: kenelle sinun mielestäsi ihmisten rahojen pitäisi mennä, jos ei heidän omille jälkeläisilleen? Näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään, joten helpottaa vaan itseäsi jos hyväksyt asian.

Vierailija
67/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista tuloista 270 000 e ja perintöä 260 000. Omista tuloista olisi saattanut jäädä noin 50 000 e saamatta ilman perintöä.

Käsittämätön summa.

Vierailija
68/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 donaa. Asun vuokralla ja käynyt töissä 1,5v, koska olen aika nuori. Olen hyvä säästämään eikä kukaan ole tosiaan maksanut minulle yhtään mitään.

Vierailija
69/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai se on eri lähtökohta. Mutta jokuhan sen rahan on säästänyt: kenelle sinun mielestäsi ihmisten rahojen pitäisi mennä, jos ei heidän omille jälkeläisilleen? Näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään, joten helpottaa vaan itseäsi jos hyväksyt asian.

Heidän pitäisi kuluttaa ne itse, koska ovat ne tienanneet (elleivät itsekin perineet). Mitä se lapsille kuuluu? Teillä on oma elämänne, tehkää rahanne ja omaisuutenne itse. Ei tämä ole mikään sossun luukku.

Vierailija
70/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä noin 220000 euroa, perintöä saatu isovanhemmilta 80000 euroa. Ikä 40v.

Vierailija
71/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain 170K vois olla aika lähellä. Perintönä tullut noista n. 120K. Eli aika huono olen ollut itse varallisuuttani kartuttamaan.

Kertoo hyvin missä mennään. Mutta olet rehellinen ja pidän siitä. Kaikkea hyvää!

Vierailija
72/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä noin 220000 euroa, perintöä saatu isovanhemmilta 80000 euroa. Ikä 40v.

80 donaa. Ihan järjetön summa. Itse sain perintöä 4 tonnia. 

Vierailija
73/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätön summa.

Keskimääräinen omakotialo ja jos on ainoa lapsi niin ei ole jakajia.

Jos mä ja mies kuoltaisiin huomenna, niin lapsi perisi puoli miljoonaa... Elämä on silti alempaa keskiluokkaa haja-asutusalueen omakotitaloineen ja 10-vuotiaine autoineen. Lomatkin vietetään siellä kakkosasunnolla eikä maailmanympärysmatkoilla. Siinähän sitä kertyy kun ei kaikkea levitä taivaan tuuliin.

Se keski-ikäinen akka kolmossivulta.

Vierailija
74/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän pitäisi kuluttaa ne itse, koska ovat ne tienanneet (elleivät itsekin perineet). Mitä se lapsille kuuluu? Teillä on oma elämänne, tehkää rahanne ja omaisuutenne itse. Ei tämä ole mikään sossun luukku.

Valtaosa vanhemmista on tyytyväisiä, jos voivat jättää jotain jälkipolville.

Oletko esim FB:n sijoittajaryhmissä? Siellä keski-ikäiset miettivät päänsä puhki miten saisi lapsilleen kerättyä rahaa. Ei ole kovin erikoinen juttu, näin on aina ollut.

Vierailija
75/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamme kaiken yhdessä miehen kanssa, jos lainat vähennetään pois jäisi 620 000€ eli minun osuus 310 000€.

Emme ole perineet mitään, emmekä tule perimäänkään. Olen tehnyt töitä 19- vuotiaasta. Muutama onnistunut sijoitus on tehty.

Vierailija
76/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienattu alle keskipalkalla. Välillä hoitovapailla ja osa-aikatöissä. Talo itse rakennettu ja maksettu. Arvo vähintään 275000. Autot 35000. Miehellä omat omaisuutensa erikseen. Avoliitossa. Ei perintöjä. Tontti saatu.

Vierailija
77/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 550 000€...600 000€ siinä oma omaisuuteni tällä hetkellä. No osake ja rahastosakku on yhteesä noin 250 000€ arvoinen joten niiden avulla toivon mukaan saan kikkailtua tulevina vuosina omaisuuttani ylöspäin.

Vierailija
78/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 550 000€...600 000€ siinä oma omaisuuteni tällä hetkellä. No osake ja rahastosakku on yhteesä noin 250 000€ arvoinen joten niiden avulla toivon mukaan saan kikkailtua tulevina vuosina omaisuuttani ylöspäin.

Paljon olet perinyt?

Vierailija
79/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,002 MEur

Think Big

Vierailija
80/174 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100k aika tarkkaan. 5v valmistumisen jälkeen työelämässä, opintojen ajan tehty ahkerasti töitä. Ei perintöjä.