"Parhaimmat" neuvot mitä olette työttöminä kuulleet
Eli jakoon neuvot, joita olette kuulleet. Tarkoitan näitä kaikista huonoimpia/itsestäänselviä mitä esimerkiksi itse ikinä työttömyyttä ei kokeneet tykkää jaella. Mulle jaksaa kaveri kehottaa hakemaan milloin mihinkin. Sukulainen jaksaa myös patistella soittamaan perään, että jää mieleen. Kas kun en itse ole keksinyt vielä tätä.
Kommentit (65)
Kyllä tekevälle töitä riittää, tämä on se ärsyttävin, minkä joku hanslankari sanoo vähän enemmän kouluja käyneelle.
Ryhdy vaikka puhelinmyyjäksi, siihen hommaan pääsee kuka vaan (joo, pääsee, mutta mietitäänpä hetki, miksi väki siellä ei pysy)
Menet paikanpäälle kysymään. Näin osoitat aktiivisuutesi.
Kannattaa käydä vain rohkeasti esittäytymässä ja kysymässä töitä paikan päällä.
"Haet ihan jokaista paikkaa!"
Joo niitä näyttäisi olevan yli 3000, aika huonoja hakemuksia lähtisi, ja 99 %:iin noista mulla ei ole tarvittavaa osaamista.
"Menet vaan kysymään suoraan paikan päältä töitä!"
Respaan tyssäisi matka.
"Ilmaiseksi pääsee ainakin!"
No ei muuten pääse. Kuka tahansa opiskelija tietää sen. Ja miksi minun pitäisi tehdä ilmaiseksi töitä, kun ei sinunkaan tarvitse? Luuletko, että sullekaan jatkossa maksettaisiin palkkaa, jos kaikki tulevat ilmaiseksi?
Olin erään IT-alan firman konkan jälkeen pitkään työtön. Nykyään onneksi taas kokopäiväisessä vakityössä. Työttömänä kuulin vittuilua sohvalla makaamisesta, luppoajasta ja mustikanpoimintaan menemisestä helmikuun paukkupakkasilla. Kuulin nälkäisenä hyviä ideoita kymmenen päivän vesipaastosta ja itseni tappamisesta hyödyttömyyden vuoksi.
Ennen työttömyyttä pidin ihmisistä, nykyään en niinkään enää. Nykyiset työkaverikin ovat enimmäkseen omahyväisiä kusipäitä.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy vaikka puhelinmyyjäksi, siihen hommaan pääsee kuka vaan (joo, pääsee, mutta mietitäänpä hetki, miksi väki siellä ei pysy)
Siksi, että se on ihan aidosti vaikeaa! Hyvät myyjät tekevät useamman tonnin kuukausitilejä. Huonot lähtevät työn raskauden vuoksi heti tai sitten pannaan pois, koska ei työnantajakaan halua ketään pitää siellä vain juttelemassa.
Sulla on hakemuksissa jorain vikaa, kun ei onnista. Anna kun oikoluen ne ennen lähettämistä. Ja parasta on kun korjattavaa ei löydy kuin ehkä yhden pilkun siirtäminen...
Soittele sille työnantajalle niin kauan että saat sieltä paikan!
Joo, tai lähestymiskiellon.
Älä puhu sellaisista asioista, jotka eivät toista osapuolta miellytä, koska näin vaan osoitat huonoa ja ajattelematonta käytöstä sellaista ihmistä kohtaan, joka sentään maksaa sinun elämäsi (verotus).
Voit tietää asioita sairaalan hierarkiasta (itse hoito- / sosiaalialalla työskennelleenä) vasta sitten, kun olet ollut 10 - 20 vuotta työelämässä, kyllä sairaalan hierarkian tietää paremmin metallialalla työskentelevä henkilö. Jos kerrot sairaalan hierarkiasta faktoihin vedoten, et silti tiedä mitään, koska olet työtön, vaan metallialalla työskentelevä henkilö voi mitätöidä sinut sanomalla, että tuollaista hierarkiaa ei pitäisi olla.
Jos paheksut tai kommentoit sellaista asiaa, joka on oikeasti sairaalan käytännöissä väärin, olisit vain hankala ja ikävä työkaveri, opit kyllä kun menet töihin.
"Ois tällai homma, kiinnostaako?" "Ei." "Ok."
Älä ole ronkeli, laita hakemuksia JOKA PAIKKAAN!
Oletko miettinyt yrittäjäksi ryhtymistä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Sitten jotkut neropatit on sitä mieltä, että mihin tahansa työhön pitää mennä (ihan ku niihin hanttihommiinkaan noin vaan mentäisi maisterina) että sitten voi hakea parempia töitä samalla.
Tee itsestäsi videoesittely YouTubeen ja mainosta sitä kaikkien kaupunkien fb-puskaradioissa!
Yllä oleva oli nöyryyttävyydessään vittumaisin kuulemani ehdotus ja lisäksi tuli tyypiltä, joka itse on äärettömän tarkka yksityisyydestään, sometileillään vain lempinimi ja pelkkiä maisemakuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että se on ihan aidosti vaikeaa! Hyvät myyjät tekevät useamman tonnin kuukausitilejä. Huonot lähtevät työn raskauden vuoksi heti tai sitten pannaan pois, koska ei työnantajakaan halua ketään pitää siellä vain juttelemassa.
En ihan tosissani kysynyt, mutta kiva, että vastasit :) Ehkä ehdottelija tuosta tajuaa, mistä on kyse.
Mene vapaaehtoiseksi vanhainkoteihin lukemaan lehtiä, tee edes JOTAIN HYÖDYLLISTÄ, MITÄ VAAN.
Se Matti, joka oli silloin sun kanssa samaan aikaan koulussa, tapasin sen äidin. Kertoi, että Matti on saanut työtä Huippuyrityksestä heti valmistumisen jälkeen. Jotkut pääsee nopeasti työelämään. Oletko niitä töitä vielä kysynyt?
Kyllä se on tää "hei, tässähän on sopiva paikka sulle!"