Paljonko arviot omaisuutesi arvon olevan tänään?
Eli siis nyt tehtäisiin kaupat kaikesta omaisuudestasi ja mahdolliset velat maksettaisiin pois, mikä summa jäisi yhteensä rahaa?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta porukkaa. Tuollaisia summia ei palkkatyöllä ihan heti säästetä, eli olette perkeleet jotakin perijöitä tai sitten laskuttaneet miestänne erossa. Teiltä saisi ottaa nuo rahat pois ja jakaa paremmin. Se olisi yhtä oikeudenmukaista kuin se, että olette saaneet rahanne tekemättä itse mitään.
Turha kadehtia. Nuo on tavissuomalaisten omaisuuksia jotka syntyvät helposti kiinteistöt mukaan laskemalla. Pörssissä taas pystyy tienaamaan korkoa korolle pienilläkin summilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika varakasta porukkaa. Tuollaisia summia ei palkkatyöllä ihan heti säästetä, eli olette perkeleet jotakin perijöitä tai sitten laskuttaneet miestänne erossa. Teiltä saisi ottaa nuo rahat pois ja jakaa paremmin. Se olisi yhtä oikeudenmukaista kuin se, että olette saaneet rahanne tekemättä itse mitään.
Turha kadehtia. Nuo on tavissuomalaisten omaisuuksia jotka syntyvät helposti kiinteistöt mukaan laskemalla. Pörssissä taas pystyy tienaamaan korkoa korolle pienilläkin summilla.
Voi olla. Mutta jos ette olisi perineet aloituspääomaa, ette saisi säästöön murto-osaakaan, koska olette perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaneet miestä erossa? Entäs, jos nainen onkin se varakkaampi osapuoli?
Perintöoikeus tulisi ottaa pois, eli valtiolle vaan,
Sitten olisi vähän erilaisia lukemia täälläkin. Nimittäin niitä ei juurikaan olisi, ottaen huomioon tämän palstan keskimääräisen kirjoittajan kapasiteetin.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai satoihin tuhansiin ei voi normaalilla palkkatyöllä päästä? Entäs ne kaikki joilla on ihan vaikka velaton asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskuttaneet miestä erossa? Entäs, jos nainen onkin se varakkaampi osapuoli?
No sitten hän on perinyt rahansa. Tai jos on tehnyt palkkatyöllä, täytyy olla korkeassa, johtavassa asemassa. Mutta sellaiset ei tänne kirjoittele.
Opintolaina, markkinoiden halvin autonkoppero, huonekaluja... ehkä miinus 5 tonttua
Vähän yli puoli miljoonaa euroa. Suurimman osan siitä tietysti muodostaa (velaton) asunto. Loput arvopapereita sun muita sijoituksia.
Jos laitettaisiin nyt esim käytäntöön avioehtosopimuksen jako, saisin tästä asunnosta sisustuksineen 100 000 000, huvilasta sisustuksineen varmaan lähemmäs 800 000e, autosta ehkä 100 000e, veneestä ehkä 700 000e, erilaisia osakkeita ja muita olisi varmaankin reilun 100 000 000 000e arvosta. Koruista tulisi ehkä 500 000e, taiteesta lähemmäs 100 000 0000e, Velkaa ei ole. Eli ihan kivasti käyttörahaa. Mutta pidän siitä mitä minulla on, eli samat ostaisin varmaan takaisin.
Kämppä 350 t, velkaa (ei muita lainoja tai luottokortteja) 140 t = 210 t, auto velaton 10 t, mökki velaton 300 t, rahastoissa 10 t, irtaimisto 20 t = 550 t t. 40 v nainen, 2 lasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? Ai satoihin tuhansiin ei voi normaalilla palkkatyöllä päästä? Entäs ne kaikki joilla on ihan vaikka velaton asunto?
He ovat eläkeikäisiä, ei mitään 30-vuotiaita, mikä lienee tämän palstan keski-ikä.
Ole älyllisesti rehellinen. Olisitko saanut asuntolainaasi ilman että sinun tai miehesi vanhemmat olisivat jeesanneet takaamalla tai ennakkoperinnöllä? Harvalla on pääomia palkkatyöstä, kaikki tuntemani asunnonomistajat tai lainaa maksavat ovat saaneet apuja muilta, Itse olen poikkeus, olen säästänyt kuin hullu 15-vuotiaasta saakka ja kun 30-vee sain asuntolainan, riitti se kämäiseen kaksioon paskalähiössä ja velkaa on korviin saakka. Kaverini on samanikäinen, pienempituloinen eikä koskaan säästänyt ja hänellä on iso kiinteistö arvoalueella. Hän heittää fuulaa että on säästänyt rahat itse, vaikka kaikki tietää että vanhemmat on "vähän jeesanneet", eli varmaan antaneet sen sadan tonnin pääoman pohjalle.
Miten voi olla noin vähän omaisuutta porukalla, kun jos tuloja kysellään niin ainakin puolella on tulot yli 5000 e/kk ?
Miinus 2000 tuhatta. Mutta olen nyt töissä ja parin kuukauden päästä olen plussan puolella.
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin vastaa aina ääripäät.
Palkkatulolla voi kyllä vaurastua. Minäkin olen aloittanut nollasta ASP:tä säästämään ja neljännesvuosisadassa on kertynyt noin 700.000, eli olen säästänyt ja velkavivulla sijoittanut kasaan saman summan, kun olen elämäni aikana saanut nettopalkkaa.
Ehkä tonnin saisin kun möisin kaikki tavarat. Velkaa 0e.
Noin 100 000 helposti rahaksi muutettavaa omaisuutta. Eli talonpuolikas, auto, sijoitukset ja säästöt.
Vierailija kirjoitti:
Miinus 2000 tuhatta. Mutta olen nyt töissä ja parin kuukauden päästä olen plussan puolella.
Kiva palkka jos parissa kuukaudessa tienaat pari miljoonaa
Miinus 3000 e noin.