Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen parisuhteessa on nykyään jo liian yleistä, lähes normi

Vierailija
24.01.2021 |

Maailma on mennyt kummalliseksi parisuhteissa. Tuntuu, että joka toisella on ollut tai on jotain sutinaa parisuhteessa ollessaan. Ihastutaan työkavereihin, käydään poikien ja tyttöjen reissuilla "tuulettumassa", ja näillä reissuilla sitten sattuu ja tapahtuu. Uutena asiana tuli itselle, kuinka eri urheilulajien harrasteturnauksissa monella on jopa vakihoito, joita sitten nähdään muutaman kerran vuodessa.

Itse olen eronnut pari vuotta sitten, ja olen ollut aina uskollinen suhteissani. Tilaisuuksia olisi tietysti ollut useasti, mutta olen kiittänyt kauniisti ja poistunut paikalta. Olen aina ajatellut niin, että parisuhde on kuin sopimus, ja sopimusta pitää kunnioittaa. Eikä tämä ole ollut lainkaan vaikeaa, en ole kokenut menettäneeni jotain, kun olen pysynyt uskollisena.

Pikkuhiljaa mieli alkaa kääntymään jo uuden parisuhteen puoleen, ja se kuuluisin deittiappi on ollut käytössä. Vastaan on tullut mielenkiintoisia ihmisiä omassa ikäluokassani (+40v), mutta yllätyksenä on tullut se asia, kuinka avoimia tavatut ihmiset ovat olleet menneisyydestään. Viisi viimeisintä tapailua, ja kaikki näistä naisista olivat pettäneet suhteissaan. Eräskin heistä oli jopa hieman outo, rehvasteli kuin miehet konsanaan panojutuistaan. Kertoi teini-iästä saakka pitäneensä aina sivusuhteita, vaikka oli ollut kahdesti naimisissakin elämänsä aikana. Kukaan näistä naisista ei ollut mitenkään katuvainen tekemisistään, tai myöntäneet toimineensa väärin, kun asioista keskusteltiin. Mutta eipä näitä naisia tehnyt mieli enää tavata, kun asiat kävi ilmi, ja hyvä niin.

Mikä ihmisiin on mennyt, kun se yksi ei enää riitäkään, vaan pitää hamuta kokemuksia aina vaan lisää? Onko tämä uskottomuus jokin viime vuosien villitys, vai ollut olemassa aina, josta nyt vaan uskalletaan puhua avoimesti?

M__43

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina uskottomuutta on ollut, mutta nyt siitä puhutaan tosiaan enemmän. Kyllä uskollisiakin ihmisiä on olemassa, vaikka muuta väitetään.

Vierailija
2/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattu on paras kumppani irtosuhteeseen. Ei itke perään.

Vierailija
4/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa montaa vuotta samaa naamaa tuijottaa.

Vierailija
5/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin en minä tiedä. Minua on kaikki pettäneet ja minä olen pettänyt melkein kaikkia. Minusta parisuhde on tyhjänpäiväistä pelleilyä. Nussikaa rehellisesti vaan ympäriinsä älkääkä valehdelko että välitätte.

Vierailija
6/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol aina sitä on nusiskeltu ristiin rastiin, nämä seksinnälkäiset pysty yhteen ihmiseen kiinnittymään. Lihaa on saatava, hässivät kaikkea mikä liikkuu ja vaikka ei liikkuisikaan.

Vierailija
7/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varattu on paras kumppani irtosuhteeseen. Ei itke perään.

Pötyä, varattu mies oli kaikista pahin karistaa kannoilta, hyi helvata että vieläkin ottaa päähän. Mustasukkainen oli kanssa. Never again.

Vierailija
8/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan jaksa montaa vuotta samaa naamaa tuijottaa.

Eroa hyvä ihminen, ei ole pakko tuijottaa.

Vierailija
9/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tarkkaan saa nykyään miettiä kannattaako mihinkään vakavampaan suhteeseen alkaa kun toinen pettää kuitenkin jossain vaiheessa.

M38

Vierailija
10/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa vaikka ihmiset nauttivat uusista kokemuksista estoitta? Ihminen ei ole luotu olemaan yhden vaan mahdollisimman monen kanssa ja sen jo onneksi nykynuoret ymmärtävätkin.

Vierailija
11/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pettämisestä puhutaan avoimemmin. Pitäisi lukaista joku tutkimus aiheesta, että onko määrä lisääntynyt vai ei. Kunnollisiakin ihmisiä löytyy edelleen, jotka eivät petä. En ole koskaan pettänyt eikä minua ole petetty. Onko sitten ollut hyvä tuuri vai hyvä ihmissilmä, että olen tältä säästynyt. Aviomies ei petä eikä pystyisi pettämään omien sanojensa mukaan. On muutenkin umpirehellinen. Ollaan tunnettu yläasteelta asti ja ollut aina tosi rehti tyyppi. Ei siis olla junnusta asti oltu yhdessä. Miehellä vain yksi pitkä suhde takana ennen minua.

Vierailija
12/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan saa nykyään miettiä kannattaako mihinkään vakavampaan suhteeseen alkaa kun toinen pettää kuitenkin jossain vaiheessa.

M38

Ja sitten naisenperkeleille pitää maksaa eron jälkeen plus vielä vievät lapset mennessään.

Vierailija
13/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normi etkä ole mitenkään kummallinen. Olen samaa ikäluokkaa ja olin pitkään avioliitossa, jonka viimeiset monta vuotta olivat kokonaan seksittömiä. En pettänyt silti. Koen menettäneeni ollessani uskollinen, mutta en sentään itsekunnioitustani. En ole menossa deittiappeihin juuri siksi, kun siellä on sellaisia porukoita kuin siellä on.

Vierailija
14/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei petä, on meitä lojaalejakin. En ole ikinä kyennyt yhden illan juttuihin, parisuhteessa pettämisestä puhumattakaan.

Avoimissa suhteissa ei ole minusta vikaa, jos molemmat sitä haluaa. Pettäminen taas on alhaista ja toista satuttavaa.

Vierailija
15/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Olen ollut viisi vuotta sinkku. Parisuhdetta on vaikea löytää. Kavereilla on todella hyviä miehiä ja parisuhteita, mutta tyttöjen reissuilla salaa pussaillaan toisten miesten kanssa. En vaan ymmärrä miksi? Vähän säälittää ne ystävieni miehet, kun ei ole mitään kunnioitusta heitä kohtaan. Ja vieläpä tosi komeat ja kunnolliset omat miehet jotka kohtelevat kuin kuningatarta.

Vierailija
16/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko toiseen ihastuminenkin pettämistä? Eihän ihastuminen ole tahdonalaista toimintaa, ei sille mitään voi. Ja millä perusteella entisaikaan eivät avioliitossa olevat olisi voineet ihastua johonkin muuhun?

Vierailija
17/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Olen ollut viisi vuotta sinkku. Parisuhdetta on vaikea löytää. Kavereilla on todella hyviä miehiä ja parisuhteita, mutta tyttöjen reissuilla salaa pussaillaan toisten miesten kanssa. En vaan ymmärrä miksi? Vähän säälittää ne ystävieni miehet, kun ei ole mitään kunnioitusta heitä kohtaan. Ja vieläpä tosi komeat ja kunnolliset omat miehet jotka kohtelevat kuin kuningatarta.

Mistä tiedät millainen sopimus heillä on miestensä kanssa? Jos on sovittu, että pussailu on ok? Toki voi olla, että ei ole sovittu... Mutta toisaalta koskaan ei voi toisten parisuhteista tietää, joten ei kannata mennä olettamaan.

Vierailija
18/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käynnissä on joku ihmeellinen naisten voimaantuminen. Täälläkin on vaimolla ollut parikin sivusuhdetta, mutta minun ei antaisi mennä. Huvittavaa.

Vierailija
19/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät millainen sopimus heillä on miestensä kanssa? Jos on sovittu, että pussailu on ok? Toki voi olla, että ei ole sovittu... Mutta toisaalta koskaan ei voi toisten parisuhteista tietää, joten ei kannata mennä olettamaan.

Kyllä se puheissa tulee esiin että ei todellakaan saa oma mies tietää kun sehän suuttuisi :D

Ja oma pussailu kyllä sallitaan mutta auta armias jos mies menisi tekemään samaa.

Vierailija
20/110 |
24.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.