Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys äänikirjojen kuuntelijoille

Vierailija
22.01.2021 |

Jos kuuntelet paljon äänikirjoja, niin tässä tulee kysymys sinulle. Oletko antanut palautetta lukijoista ja jos olet, niin kenelle? Minusta tuntuu että haluaisin antaa, mutta pelkään ettei siitä ole hyötyä. Haluaako joku edes palautetta näistä? Tietääkö kukaan?

Kommentit (1286)

Vierailija
1181/1286 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen Markus Niemen raivokasta lukutyyliä. Todella raskasta kuunneltavaa ja kuuntelematta jääkin.

Hän lukee Katherine Engbergin uusimman ja muutoin ihan ok kun on dekkari kyseessä, mutta jokaisen erisnimen lausuu niin selkeän hitaasti artikuloiden ja vähän tanskaksi yrittäen että huomio kiinnittyy vain tähän lausuntaan. On mennyt juoni ihan ohi kun pelkään ja odotan koska hän taas aggressiivisesti huutaa GREGERS.

Aina kun Markus yrittää ääntää saksaa, hän raivoaa sylki roiskuen kuin Aatu bunkkerissa. Kammottavaa!

Eikös juurikin Markus Niemi ollut jonkun kustantajan kultapoju? Saamme siis nauttia bunkkeri-Aatusta vielä kauan.

Bunkkeri-Aatu! 😂 Kuuntelin peräkkäin kaksi Mirkka Lappalaisen historiateosta. Toisessa oli lukijana Jukka Pitkänen ja toisessa Niemi. Olipa eroa kuuntelukokemuksessa. Ruotsalaiset nimetkin, joita kirjassa riitti, karjuttiin sylki roiskuen. Oli vaikea seurata kirjaa, kun lukutyyli vei huomion.

Toi tyyppi kun kertoo oman nimensä äänikirjan alussa, hän ärisee sen yhteenpuristettujen hampaiden välistä ja kuulee, miten hällä on naamalla sellainen evil smile. Kuunnelkaas.

"Lukija Marrrrkus Niemi👺"

Vierailija
1182/1286 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 sivua valitusta äänikirjojen lukijoista? Opetelkaa lukemaan kirjoja itse niin ei tarvitse maksaa äänikirjoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1286 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut vain 3 kirjaa koska en jaksa oikein keskittyä niihin.

https://www.bookbeat.fi/kirja/142501?gclid=Cj0KCQjw7KqZBhCBARIsAI-fTKJx…

Kirjasta Luo itsesi uudelleen,

annoin palautetta.

Sen kesto on yli 10h.

Ihan sairaan pitkäveteistä jaaritusta. Asian olisi saanut tiivistetyä kutakuinkin puoleen.

Tuskimpa palautteesta mitään hyötyä on, äänikirjahan on tehty jo. Korkeintaan se voi vaikuttaa siihen että joku jättää kuuntelematta.

Aloin kuunnella tätä ihan sen takia että lukijana on Juhani Rajalin jolla on aivan ihana rauhoittava ääni, lukee mm avara luonto tv dokkarissa.

Vierailija
1184/1286 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kysymys äänikirjojen kuuntelijoille. Jos kuuntelette julkisilla paikoilla äänikirjoja niin miten ihmeessä pystytte keskittymään siinä samalla ympäristöönne!? Itse ainakin jäisin varmaan auton alle jos yrittäisin kuunnella äänikirjoja (tai musiikkia) ulkona liikkuessani.

Tämä kysymys ei koske niitä jotka kuuntelevat esim junalla tai bussilla matkatessa.

Musiikki blokkaa pois ympäristön äänet, kirja ei. En myöskään kuuntele julkisilla paikoilla kirjoja, jotka vaativat täydellistä keskittymistä.

Minä kuuntelen äänikirjoja ulkona vain kävellessä, en esim. pyöräillessä, koska siinä pitää olla nopeammat reaktiot. Ja sama mulla, että en kuuntele mitään keskittymistä vaativia kirjoja.

Mulle äänikirjat ovat varsin erilaista ajanvietettä kuin normilukeminen. Kuuntelen niitä salilla, lenkillä, kotitöissä ja siinä pointti on just se mukava ajankulu muun tekemisen lomassa, eikä kirja siksi saa olla kovin ihmeellinen. Jotkut perusdekkarit toimii ja myös tietokirjat, joita ei muuten tulisi luettua. Mutta taidokkaan kaunokirjallisuuden tai jotkut omat suosikkisarjani jätän äänikirjoina väliin. Tykkään usein palata sivuilla taaksepäin tarkistamaan asioita ja fiilistellä sitä omaa päänsisään rakentuvaa maailmaa, eikä se äänikirjoissa toimi samalla tavalla. Kuuntelen siis bulkkia ja luen kirjoja, joilla on minulle oikeasti merkitystä.

Vierailija
1185/1286 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1184 jatkaa: Kuuntelen myös aina nopeutettuna. Tipun kärryiltä ja kyllästyn, jos puhe on liian hidasta. Olen tosi nopea lukija ja senkin takia äänikirjat ovat niin erilaista viihdettä, kun niitä ei voi kuunnella likimainkaan yhtä nopeasti kuin mitä lukisin :D

Vierailija
1186/1286 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1184 jatkaa: Kuuntelen myös aina nopeutettuna. Tipun kärryiltä ja kyllästyn, jos puhe on liian hidasta. Olen tosi nopea lukija ja senkin takia äänikirjat ovat niin erilaista viihdettä, kun niitä ei voi kuunnella likimainkaan yhtä nopeasti kuin mitä lukisin :D

Minkähän takia äänikirjat luetaan niin hitaasti ja jankkaavasti? Kaikki kuuntelevat ne kuitenkin nopeutettuna. Ne voisi lukea saman tien vähän nopeammin.

Vierailija
1187/1286 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi uusi taidoton lukija: Talvikki Eerola. Ei kai ole mahdollista kuunnella enää muita kuin tutun ja turvallisen Jukka Pitkäsen lukemia kirjoja. Harmi.

Vierailija
1188/1286 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähän takia äänikirjat luetaan niin hitaasti ja jankkaavasti? Kaikki kuuntelevat ne kuitenkin nopeutettuna. Ne voisi lukea saman tien vähän nopeammin.

Jotkut lukijat lukevat nopeammin. Esim. Meri Nenonen ja Pirjo Heikkilä.

Vierailija
1189/1286 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi uusi taidoton lukija: Talvikki Eerola. Ei kai ole mahdollista kuunnella enää muita kuin tutun ja turvallisen Jukka Pitkäsen lukemia kirjoja. Harmi.

Ei se JP voi kaikkia kirjoja lukea. Ei edes sovi kaikkiin saatika että ehtisi lukea. Vähän parempia lukijoita pitäisi minunkin mielestäni löytää. Nykyiset tekevät liikaa virheitä ja painottavat tekstiä oudosti.

Vierailija
1190/1286 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas kiusallista ja noloa, että kustantajat ja äänikirjatuottajat käyvät BookBeatin ja StoryTelin faceryhmissä kehumassa itse tuottamiaan kirjoja mukamas tavallisina kuuntelijoina. "Huomasin että tämä oli ilmestynyt! Menee heti kuuntelulistalle!" Lisäksi hehkuttavat mukamas yllättyneinä lukijoita, jotka ovat itse palkanneet työhön. Onko tätä opetettu jossain sissimarkkinoinnin kurssilla, koska niin usean eri kustantamon naiset tekevät tätä samaa?

Nyt yksi kustantaja puolustelee Mervi Takataloa, jota on kritisoitu aiheesta. "Minä kyllä pidän lukijan äänestä, on minusta lukenut hyviä kirjoja." On huomattu, että sinä pidät ja itsehän sinä olet hänet palkannut lukemaan ne hyvät kirjat 🙄 Ei kukaan ole Mervin äänestä valittanutkaan vaan lukutavasta. Ongelmana on väärät painotukset ja omituinen tekstintulkinta. Helppo ymmärtää, että kustantajat ignoroivat kaiken palautteen, koska eivät ymmärrä tätä yksinkertaista asiaa.

Vierailija
1191/1286 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas kiusallista ja noloa, että kustantajat ja äänikirjatuottajat käyvät BookBeatin ja StoryTelin faceryhmissä kehumassa itse tuottamiaan kirjoja mukamas tavallisina kuuntelijoina. "Huomasin että tämä oli ilmestynyt! Menee heti kuuntelulistalle!" Lisäksi hehkuttavat mukamas yllättyneinä lukijoita, jotka ovat itse palkanneet työhön. Onko tätä opetettu jossain sissimarkkinoinnin kurssilla, koska niin usean eri kustantamon naiset tekevät tätä samaa?

Nyt yksi kustantaja puolustelee Mervi Takataloa, jota on kritisoitu aiheesta. "Minä kyllä pidän lukijan äänestä, on minusta lukenut hyviä kirjoja." On huomattu, että sinä pidät ja itsehän sinä olet hänet palkannut lukemaan ne hyvät kirjat 🙄 Ei kukaan ole Mervin äänestä valittanutkaan vaan lukutavasta. Ongelmana on väärät painotukset ja omituinen tekstintulkinta. Helppo ymmärtää, että kustantajat ignoroivat kaiken palautteen, koska eivät ymmärrä tätä yksinkertaista asiaa.

Erikoista, että valmistetaan kuluttajille oman maun mukaisia tuotteita kuluttajien mausta piittaamatta. Kuluttajien on pakko ostaa, koska muutakaan ei ole tarjolla.

Vierailija
1192/1286 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä kirjoja kuuntelette? Mun makuun luettunakin kirja saa olla max. 400 sivua ja kuunneltuna en edes aloita kirjaa, jos se on yli 15 tuntia pitkä.

Vierailija
1193/1286 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mervi Takatalo on taas pilannut uusimman Lucinda Rileyn. On tämä harmillista.

Vierailija
1194/1286 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkiä kirjoja kuuntelette? Mun makuun luettunakin kirja saa olla max. 400 sivua ja kuunneltuna en edes aloita kirjaa, jos se on yli 15 tuntia pitkä.

Kaikenpituisia, kuuntelen töissä melkein 8 h päivässä. Kiva vain, jos kirja ei lopu heti kesken.

Vierailija
1195/1286 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki naislukijoiden lukemat kirjat jää kuuntelematta, samoin Ville Tiihosen, mut en ole jaksanut antaa palautetta näistä. Toni Kamulalle ja Jukka Pitkäselle olen antanut paljon positiivista palautetta, koska he 2 parasta lukijaa nykyään. Tosin koskaan ei varmaankaan tule enää Heikki Määttäsen veroista lukijaa... 

Vierailija
1196/1286 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki naislukijoiden lukemat kirjat jää kuuntelematta, samoin Ville Tiihosen, mut en ole jaksanut antaa palautetta näistä. Toni Kamulalle ja Jukka Pitkäselle olen antanut paljon positiivista palautetta, koska he 2 parasta lukijaa nykyään. Tosin koskaan ei varmaankaan tule enää Heikki Määttäsen veroista lukijaa... 

Naislukijat ovat joko sävyttömiä ja monotonisia tai sitten he yrittävät näytellä kirjat. Jukka Pitkänen on löytänyt kultaisen keskitien.

Vierailija
1197/1286 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi minulle uusi KAMALA lukija, Liisa Pöntinen. Puhuu tasapaksusti, nopeasti, sössöttää ja hönkäilee, pitää outoja taukoja.  En oikeasti meinaa saada selvää sen "lukemisesta". Harmi, kun on kivoja kirjoja joita haluasi kuunnella, mutta ei vaan voi. Ja olen oikeasti tosi kiltti ihminen, en hauku turhaan, mutta nyt harmittaa.

Vierailija
1198/1286 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en viitsi aloittaa kirjaa jos kesto on vähemmän kuin 10h. Pidän pitkistä kirjoista, niissä henkilöhahmot ja heidän elämänsä ym. tulevat tutuiksi. Pisimmät kirjat ovat olleet kestoltaan noin 42 tuntia.

Vierailija
1199/1286 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei kukaan älykääpiö väitä lukevansa, kun kuuntelee!

Vierailija
1200/1286 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei kukaan älykääpiö väitä lukevansa, kun kuuntelee!

Mitä väliä? 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi