Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat yli 40-vuotiaat

Vierailija
19.01.2021 |

Miten syötte? Paljonko liikutte päivässä?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa, paljonko ketään omia syömisiään pohtivaa hyödyttää se, että joku kertoo syövänsä "ihan kaikkea". Tai "välttelen karkkeja ja herkkuja". Jos nyt ap:n tarkoitus oli hahmottaa, syökö hän paljon tai vähän tai laadullisesti eri tavalla kuin hoikat päälle nelikymppiset? Ihan yhtä tyhjän kanssa on valtaosa näistä vastauksista ollut, jos aloittaja on mitään tukea halunnut saada oman ruokavalionsa arvioitiin tai sen muuttamisen tueksi.

Ap varmaan osaa myös itse käyttää järkeään ruokavalionsa muokkaamisessa. Toivottavasti. Nimittäin mm. ravitsemusterapautit laskuttavat tarkoista ohjeista, joten en ajatellut niitä tänne raapustaa sen tarkemmin ellei joku maksa. 

Samaa mieltä, kun osaa käyttää järkeään, ei tarvita mitään terapeutteja nyhtämään liirumlaarumeistaan.

Vierailija
62/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mitä teen väärin, kun paino ei putoa? Olen normaalipainoinen, syön päivässä esimerkkinä näin: Aamiainen: kananmuna ja kahvi maidon kanssa. Lounas: salaatin; tonnikalaa tai lohta, avocadoa, kananmunaa,  kahvin maidon kanssa. Ei lisättyä sokeria. Ehkä vähän suklaata. Iltapala pähkinöitä, luonnon jugurttia, marjoja. 

Miksi paino ei putoa? Yritän pudottaa muutaman kilon, mutta mitään ei tapahtu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa mitä teen väärin, kun paino ei putoa? Olen normaalipainoinen, syön päivässä esimerkkinä näin: Aamiainen: kananmuna ja kahvi maidon kanssa. Lounas: salaatin; tonnikalaa tai lohta, avocadoa, kananmunaa,  kahvin maidon kanssa. Ei lisättyä sokeria. Ehkä vähän suklaata. Iltapala pähkinöitä, luonnon jugurttia, marjoja. 

Vaikea sanoa kun ei tiedä annoksien koosta tai kulutuksestasi, mutta aika tuhtia tavaraa syöt. Suklaa esimerkiksi ei kuulu laihdutukseen.

Vierailija
64/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Niin varmaan. Tässä on kyseessä sama ilmiö, kuin yläkoulussa, kun joku sanoi, että ei ikinä lue koulukirjoja tai tee läksyjä, ja sai aina kumpin kokeista....

Vierailija
65/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa kun ei tiedä annoksien koosta tai kulutuksestasi, mutta aika tuhtia tavaraa syöt. Suklaa esimerkiksi ei kuulu laihdutukseen.

Mitä jättäisit pois? Pilaako muutama pala suklaata laihdutuksen? Tai pieni suklaapatukka? Olen itse laskenut, että kaloreita tulee muuten liian vähän. Voiko olla että paino ei laske pienen määrän suklaata takia? En ole koskaan ennen laihduttanut, joten en aidosti tiedä.

Vierailija
66/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Niin varmaan. Tässä on kyseessä sama ilmiö, kuin yläkoulussa, kun joku sanoi, että ei ikinä lue koulukirjoja tai tee läksyjä, ja sai aina kumpin kokeista....

Minkä minä sille voin että en liho, meidän suvussa ihan normaalia että voi syödä mitä vaan lihomatta.

Vierailija
67/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ruokailua päiväss,ei välipaloja tai karkkeja.

Olen 44v mies 176cm ja 74kg.

Ja harrastan kuntosalia sekä pyöräilyä, jompikumpi päivittäin.

25v sitten armeijassa painoin 72,eli olen lihonut 2kg,niin se ikä lihottaa,tai kuntosali.

Vierailija
68/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketogeenisella loppuikäni. Näin korona-aikaan en liiku lähestulkoon lainkaan, istun vaan tässä työtuolilla ja pari kertaa viikossa täydennän pähkinävarastoa :)

Asut puussa?

Vierailija
69/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäyksenä,söin ennen paljon enemmän ja useammin,mutta ihan luontaisesti löytyy ne annokset ja rytmit. ei tartte miettiä edes.

Vierailija
70/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jättäisit pois? Pilaako muutama pala suklaata laihdutuksen? Tai pieni suklaapatukka? Olen itse laskenut, että kaloreita tulee muuten liian vähän. Voiko olla että paino ei laske pienen määrän suklaata takia? En ole koskaan ennen laihduttanut, joten en aidosti tiedä.

Kokeilepa korata se suklaa vaikka täysjyväleivällä, puurolla, täysjyväpastalla, kuoriperunalla, bataatilla. Eli ala syödä ihan normaalia ruokaa, joska sisältää ihan niitä "hui kauhea, heti lihoan palloksi, jos vilkaisenkaan" hiilihydraatteja, niin kyllä se siitä. 

Vierailija
71/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaihdevuosioireiden alettua 45-vuotiaana laskenut kalorin kulutus tosi paljon. 1300 kcal on se mitä saan enää syödä päivässä, etten liho enkä laihdu. Pituus 167 cm, paino 53 kg. Nuorempana söin noin 2000 kcal päivässä saman painoisena. Tiukkaa ruokien punnitusta ja kalorien laskemista tämä nykyään on ja usein mietin onko sen arvoista.

Vierailija
72/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan, iltapalan ja välipalan joka päivä. Kunnon kokoisia annoksia, kunnon ruokaa lautasmallilla. Ei mitään ateriankorvikkeita ja keinomakeutettuja asioita, mahd. vähän eineksiä. Ruokaa. Piste. Kaikki muu on pelleilyä. Mukaan mahtuu myös välillä herkkuja, mutta harvoinpa niitä tekee mieli, kun kroppa toimii normaalisti eikä ole millään hätäpaastoliekillä vähän väliä.

Miksi ihmisille kelpaa ihan mikä tahansa muu, mutta normaalisti syöminen ei ole koskaan mikään vaihtoehto? Normaalisti syövä ihminen on normaalipainoinen tai hoikka.

Vierailija
73/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vaihdevuosioireiden alettua 45-vuotiaana laskenut kalorin kulutus tosi paljon. 1300 kcal on se mitä saan enää syödä päivässä, etten liho enkä laihdu. Pituus 167 cm, paino 53 kg. Nuorempana söin noin 2000 kcal päivässä saman painoisena. Tiukkaa ruokien punnitusta ja kalorien laskemista tämä nykyään on ja usein mietin onko sen arvoista.

Kuulostaa tutulta. Jaksaisitko luetella mitä syöt, että tulee 1300 kcal?

Vierailija
74/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa korata se suklaa vaikka täysjyväleivällä, puurolla, täysjyväpastalla, kuoriperunalla, bataatilla. Eli ala syödä ihan normaalia ruokaa, joska sisältää ihan niitä "hui kauhea, heti lihoan palloksi, jos vilkaisenkaan" hiilihydraatteja, niin kyllä se siitä. 

En voi, vilja-allergia.

Vierailija
75/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet liian nuori potemaan vaihdevuosia, mutta noin laihana ei voi olla sitten, paitsi niiden jotka ovat luonnostaan, estrogeenivarastot elimistön rasvassa, minkä vuoksi pullukkamummot näyttävät yleensä niin hyvinvoivilta.

Vierailija
76/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon määristä mitä syöt. Sinulla on aika rasvaisia ruokia, avocadot, pähkinät, kananmunat, ja niiden määrien kanssa pitää olla tosi tarkkana, ettei energiaa tule liikaa. Kyllä muutama pala suklaata voi hyvin pilata laihdutuksen. Suklaapatukassa voi olla 200-300 kcal energiaa ja se riittää kumoamaan koko päivän vaivalla hankitun energiavajeen. Sinun kannattaisi merkitä johonkin sovellukseen päivän ruokailusi ja punnita syömäsi ruoka parin-kolmen päivän ajan niin saisit realistisen kuvan syömisistäsi. 

Vierailija
77/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Jaksaisitko luetella mitä syöt, että tulee 1300 kcal?

Laitan tässä parin päivän syömiset Fatsecretistä jota käytän kalorien laskemiseen, Aamupalaa en syö, ei ole nälkä joten en tuhlaa siihen kaloreita.

Normipäivä:

- Töissä lounas paistettua kampelaa, perunaa, salaattia 477 kcal

- Illalla kotona työpäivän jälkeen kasslerlihaa 130 g + vihanneksia kuten paprikaa ja kasviksia paistettuna oliiviöljyssä, tzatzikia 447 kcal

- Iltapala: Puolikas avokado jonka päällä mätiä ja tl ranskankertmaa + keitetty muna (323 kcal)

=> 1247 kcal

Kiirepäivä valmis- ja ravintolaruoalla:

- Lounas Amica ravintolassa 1 peruna + 120 g makkarasekoitusta + puoli lautasta salaatteja (431 kcal)

- Päivällinen pitkän ylityöpäivän jälkeen hesestä 0,4 dl appelsiinimehu, kasvistortilla, ranskalaiset (871 kcal)

- Illalla appelsini 62 kcal

=> 1364 kcal

Vierailija
78/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet liian nuori potemaan vaihdevuosia, mutta noin laihana ei voi olla sitten, paitsi niiden jotka ovat luonnostaan, estrogeenivarastot elimistön rasvassa, minkä vuoksi pullukkamummot näyttävät yleensä niin hyvinvoivilta.

Esivaihdevuosioireita ne vielä on koska kuukautiset tulee vielä, joskin nuoruutta tiheämmin. En ole mitenkään järin nuori sellaisia kokemaan, kun yleensä alkaa kymmenisen vuotta ennen varsinaista menopaussia. 

Tuota olen kyllä joskus miettinyt, että pitäisikö antaa itseni lihoa vaikka 10 kg, koska olisin sittenkin BMI normaalipainossa ja ehkä ei olisi näin ankaraa kalorien kanssa kamppailua koko elämä.

Vierailija
79/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön säännöllisesti normaali ruokaa, syön myös välipalan, tästä aiheesta täälläkin paljon väännetty 🤭 työmatkat pyöräilen, kävelylenkki mieluiten joka ilta/vähintään joka toinen. Vatsa ja selkä treeniä kotona parisen krt viikossa.

Aina ollut hoikka. Alkoa käytän harvoin, herkuttelen kun mieli tekee.

Vierailija
80/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51, 187cm/80kg. Syön normaalisti, mutta hiilareita maltillisesti. Pidän kunnon aamiaisesta, lounaasta ja päivällisestä. Leipää syön vain aamiaisella ja vain ruis tai kaura, jälkkäreistä en välitä. En välitä makeasta ja en harrasta iltasyöpöttelyä. Alkoholia menee viikonloppuisin. Askelia tulee normisti se 10k päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi