Hoikat yli 40-vuotiaat
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä, lähes vegaani. En syö sokeria, syön paljon raakaravintoa ja elävää ravintoa. Lähinnä hyötyliikun ja joogaan lähes joka päivä. Nyt olen hiihtänyt aika paljon, kesällä uin ja pyöräilen, mutta mikaan himoliikkuja en ole. Kesällä teen paljon puutarhahommia, raskaitakin. Marjastan, sienestää, kerään villivihanneksia, teen risusavottaa, lumitöitä, pilkon polttopuita. Työ on kevyehköä, mutta ei istumatyötä.
Olet kasvissyöjä etkä muka syö sokeria :D
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Thyroxin-lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ja niin huono omalääkäri, ettei kontrolleja ole, uusii vain reseptin. Syön lääkettä 'vähän liikaa', eli pysyen lievällä liikatoiminnalla. Laihdun ja voin syödä mitä vaan. Haittapuoli on, että vatsa on löysällä.
Miksi vaarannat terveytesi? Varo ettei tule sydänongelmia.
Vierailija kirjoitti:
No kerropa, paljonko ketään omia syömisiään pohtivaa hyödyttää se, että joku kertoo syövänsä "ihan kaikkea". Tai "välttelen karkkeja ja herkkuja". Jos nyt ap:n tarkoitus oli hahmottaa, syökö hän paljon tai vähän tai laadullisesti eri tavalla kuin hoikat päälle nelikymppiset? Ihan yhtä tyhjän kanssa on valtaosa näistä vastauksista ollut, jos aloittaja on mitään tukea halunnut saada oman ruokavalionsa arvioitiin tai sen muuttamisen tueksi.
Ap varmaan osaa myös itse käyttää järkeään ruokavalionsa muokkaamisessa. Toivottavasti. Nimittäin mm. ravitsemusterapautit laskuttavat tarkoista ohjeista, joten en ajatellut niitä tänne raapustaa sen tarkemmin ellei joku maksa.
Vedän paljon kessuu ja kahvia niin ei ole nälkä.
Aamupala, lounas, iltapala - välissä karkkia usena päivänä viikossa. En syö terveellisesti (liikaa sokeria), ja luultavasti olen ns. laiha läski, mutta BMI:ltäni olen hoikka (alle 20). En harrasta mitään liikuntaa.
Syön mitä mieli tekee.
Hyötypyöräilen läpi vuoden.
Vaakaa en edes omista.
N55, koko 36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.
Multa saa vinkkejä.
N35 ja 100kg
Mitä minä vinkeillä, paino ei nouse vaikka söisin mitä.
Syön ihan normiruokaa n 3-4 kertaa päivässä, harvoin enemmän, kaloreita tulee n 1500 - 1800. Hyötyliikunnan lisäksi pyrin keskimäärin liikkumaan vielä tunnin päivässä, liikuntalajeja vaihdellen. Hyvin on pysynyt paino kurissa.
44v
En syö paljon enkä mässäile. 3-4 kertaa päivässä vain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Thyroxin-lääkitys kilpirauhasen vajaatoimintaan ja niin huono omalääkäri, ettei kontrolleja ole, uusii vain reseptin. Syön lääkettä 'vähän liikaa', eli pysyen lievällä liikatoiminnalla. Laihdun ja voin syödä mitä vaan. Haittapuoli on, että vatsa on löysällä.
Mullakin vajaatoiminta ja lääkitys, joka ei todellakaan laihduta jos annostuksen ylittää. Tulee vain sydämentykytyksiä ja muita kamalia oireita.
Vierailija kirjoitti:
No kerropa, paljonko ketään omia syömisiään pohtivaa hyödyttää se, että joku kertoo syövänsä "ihan kaikkea". Tai "välttelen karkkeja ja herkkuja". Jos nyt ap:n tarkoitus oli hahmottaa, syökö hän paljon tai vähän tai laadullisesti eri tavalla kuin hoikat päälle nelikymppiset? Ihan yhtä tyhjän kanssa on valtaosa näistä vastauksista ollut, jos aloittaja on mitään tukea halunnut saada oman ruokavalionsa arvioitiin tai sen muuttamisen tueksi.
Ei hän sitä kysynyt tai edes maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Mies765 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen liikunta estäisi paikkojen roikkumisen?
Jossa lihakset saa töitä ja siihen esim 30min-1h ripeä kävelylenkki. Katsoo että ei syö hiilihydraatteja, pullia, sokeria.
Alkaa vyötärö kapenemaan ja takapuoli muotoutumaan.
Kävely ei kyllä keski-ikäisen roikkuvaa takamusta korjaa, vaikka hyvää liikuntaa onkin.
Ei nelikybäisillä hoikilla takamus kylläkään roiku. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies765 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossa lihakset saa töitä ja siihen esim 30min-1h ripeä kävelylenkki. Katsoo että ei syö hiilihydraatteja, pullia, sokeria.
Kävely ei kyllä keski-ikäisen roikkuvaa takamusta korjaa, vaikka hyvää liikuntaa onkin.
Mulla kyllä roikkuu. Olen hoikka 38-vuotias. Läskilaiha varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että ne geeneiltään nopealla aineenvaihdunnalla siunatut eivät edes kummemmin mieti tai mittaa, mitä syövät tai miten liikkuvat. Mä en ole juurikaan koskaan miettinyt sellaisia ainakaan. Vähän silleen summittaisesti vain vähennän/rajoitan mässäilyä. Siinä kaikki. Siksi sellaiselta on vaikeampaa saada eksakteja neuvoja. Yleisellä tasolla kaikenlaiset laihdutusoppaat ovat täynnä neuvoja heille, joilla aineenvaihdunta ei oikein toimi kovin tehokkaasti ja kalorinkulutus on vähäistä luontaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies765 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä roikkuu. Olen hoikka 38-vuotias. Läskilaiha varmaan.
Miten määrität roikkumisen? Läskinä tai löysänä ihona? Vai muotona eli siis peppu ei ole omenanpuolikas, vaan enemmän päärynämäinen vai mitä tarkoitat?
Jos haluan pysyä ihannepainossani 52kg, niin päivässä syön alle 1500 kcal, ja liikunta on vain hyötyliikuntaa.
Olen hyvässä fyysisessä kunnossa ja harrastan liikuntaa tunnin joka ikinen päivä. Salia, crossfittiä ja kävelyä. Silti joudun vahtimaan syömisiäni kuin haukka, jottei elimistöni varastoisi ylimääräistä energiaa rasvaksi. Syön noin 1800-1900 kcal/vrk, viisi kertaa päivässä, proteiinin, rasvojen ja hiilarien saantia tarkkailen joskus Fatsecretin avulla.
Iän myötä energiankulutus vaan vähenee ja olen onnellinen, ettei minun tarvitse laihduttaa. En uskalla kuvitellakaan, miten vähiin energian saanti pitäisi vetää, jotta laihtuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies765 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitatte "roikkumisella"? Siis läskiäkö/selluliittia vaiko muotoa? Jos selluliittia mietitään, niin mulla oli sitä 173cm/56kg parikymppisenäkin. Pepun muoto, selluliitin määrä ja ihon kiinteys on edelleen samanlainen ainakin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies765 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Ja kasvojen ihokin kuin 2-kymppisellä. Mistään ei näy, että vuosia alkaa olla mittarissa. Tällaisia on palstan 4-kymppiset.
Multa saa vinkkejä.
N35 ja 100kg