Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat yli 40-vuotiaat

Vierailija
19.01.2021 |

Miten syötte? Paljonko liikutte päivässä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies765 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen liikunta estäisi paikkojen roikkumisen?

Jossa lihakset saa töitä ja siihen esim 30min-1h ripeä kävelylenkki. Katsoo että ei syö hiilihydraatteja, pullia, sokeria.

Alkaa vyötärö kapenemaan ja takapuoli muotoutumaan.

Kävely ei kyllä keski-ikäisen roikkuvaa takamusta korjaa, vaikka hyvää liikuntaa onkin.

Ei nelikybäisillä hoikilla takamus kylläkään roiku. 😀

Mulla kyllä roikkuu. Olen hoikka 38-vuotias. Läskilaiha varmaan.

Peffan roikkumiseen ei auta kuin hankkia lisää lihaksia saliharjoittelulla. Salilla voit tehdä maastavetoja ja kyykätä isoilla painoilla. Kesällä lisäksi haastavat porrasnousut tekevät takapuolen lihaksille hyvää. Ehkä pyöräilystäkin on apua, siihen en ole niin perehtyntyt. 

Vierailija
42/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä, lähes vegaani. En syö sokeria, syön paljon raakaravintoa ja elävää ravintoa. Lähinnä hyötyliikun ja joogaan lähes joka päivä. Nyt olen hiihtänyt aika paljon, kesällä uin ja pyöräilen, mutta mikaan himoliikkuja en ole. Kesällä teen paljon puutarhahommia, raskaitakin. Marjastan, sienestää, kerään villivihanneksia, teen risusavottaa, lumitöitä, pilkon polttopuita. Työ on kevyehköä, mutta ei istumatyötä.

Olet kasvissyöjä etkä muka syö sokeria :D

En ole tuo kommentoija, mutta hieman ohi aiheen tulin toteamaan, että esim kerogeeninen ruokavalio on mahdollista toteuttaa vegaanisena. Sokerittomuus on ihan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa, teen paljon kävelylenkkejä n. 5-6h viikossa, mutten käytä mitään treenimittareita.

Nainen 45-vuotta ja 52 kg.

Vierailija
44/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies765 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossa lihakset saa töitä ja siihen esim 30min-1h ripeä kävelylenkki. Katsoo että ei syö hiilihydraatteja, pullia, sokeria.

Kävely ei kyllä keski-ikäisen roikkuvaa takamusta korjaa, vaikka hyvää liikuntaa onkin.

Ei tietenkään. Ja kasvojen ihokin kuin 2-kymppisellä. Mistään ei näy, että vuosia alkaa olla mittarissa. Tällaisia on palstan 4-kymppiset.

Mua luullaan oikeastikin naamastani 10 vuotta nuoremmaksi. Fakta.

Ihmetyttää aidosti se, miksi jotkut nelikymppiset näyttävät yllättävän iäkkäiltä (joissain sinkkuryhmissä huomaa eron, kun ihmiset listaavat ikiään ja usein hämmästyn). Ja jopa jotkut kolmekymppiset. Olen itse ottanut jopa liikaa aurinkoa nuorempana, mutta iho on silti edelleen kimmoisa.

Vierailija
45/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä, lähes vegaani. En syö sokeria, syön paljon raakaravintoa ja elävää ravintoa. Lähinnä hyötyliikun ja joogaan lähes joka päivä. Nyt olen hiihtänyt aika paljon, kesällä uin ja pyöräilen, mutta mikaan himoliikkuja en ole. Kesällä teen paljon puutarhahommia, raskaitakin. Marjastan, sienestää, kerään villivihanneksia, teen risusavottaa, lumitöitä, pilkon polttopuita. Työ on kevyehköä, mutta ei istumatyötä.

Olet kasvissyöjä etkä muka syö sokeria :D

En ole tuo kommentoija, mutta hieman ohi aiheen tulin toteamaan, että esim kerogeeninen ruokavalio on mahdollista toteuttaa vegaanisena. Sokerittomuus on ihan mahdollista.

Ei ole

Vierailija
46/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Sä et ole yli 40-vuotias. 

Vierailija
47/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Sä et ole yli 40-vuotias. 

Mitä sitten?

Vierailija
48/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla valahti terhakka takapuoli lapsen saannin myötä kun olin 25-v. Raskauden jälkeen ei vaan palautunut enää ennalleen. Edelleen nelikymppisenä on kai varsin kiva, mutta kyllä ne pakarat vaan roikkuu vaikka liikun päivittäin. Salitreeniä tai muuta pepputreeniä varmaankin vaadittaisiin, jotta palaisi ennalleen. Ehkä jollakin on niin hyvät geenit, ettei peppu valahda iän myötä, mutta eiköhän se suurimmalla osalla valahda tai ainakin litisty jos ei sitä treenaa.

Vierailija
49/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa kehon hormonitoiminta muuttuu ja läski jämähtää vaikka söisit saman mitä ennen vaihdevuosia.. Jos haluat pysyä hoikkana, sinun syötävä vähemmän ja liikuttava enemmän ja silti painon pitäminen kurissa on tuskaa.

Vierailija
50/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44 vuotta.

Pituus 160cm paino 47-48kg Vy 58cm. Eli hoikahko. Kävelen päivittäin 5km, juoksen 6-8km kolmasti viikossa ja käyn pari kertaa salilla.

Ruokavalio on erittäin tiukka. Viiniä juon lauantaisin puoli-1 plo:n.

Paljon ei herkkuja mukaan mahdu.

Mutta en viihdy yhtään jos ei ole timmi.

Töitä pitää tässä iässä tehdä. Se on totuus.

Vierailija
51/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä on herkkuani. Sitä syön kahvin kanssa päivittäin. Lähes joka päivä syön myös rahkaa. Yritän syödä joka päivä vihanneksia ja hedelmiä, joskus enemmän joskus vähemmän. Myös kalaa joka viikko parina päivänä. Muuta lihaa harvemmin. Myös kananmunia, marjoja, suklaata, herajauhetta yms. jonkin verran. Mutta kaiken kaikkiaan olen aika askeettinen ruokailija.

BMI alle 20

Vierailija
52/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipä on herkkuani. Sitä syön kahvin kanssa päivittäin. Lähes joka päivä syön myös rahkaa. Yritän syödä joka päivä vihanneksia ja hedelmiä, joskus enemmän joskus vähemmän. Myös kalaa joka viikko parina päivänä. Muuta lihaa harvemmin. Myös kananmunia, marjoja, suklaata, herajauhetta yms. jonkin verran. Mutta kaiken kaikkiaan olen aika askeettinen ruokailija.

BMI alle 20

Unohtui erilaiset pähkinät. Niitä kourallinen päivittäin.

Vierailija
53/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina harrastanut paljon liikuntaa, tällä hetkellä käyn ryhmäliikuntatunneilla 2-3 krt/vko, vähintään tunnin kävelyllä joka päivä ja kotona tulee tehtyä paljon fyysisiä pihatöitä vapaa-ajalla. Syön ihan tavallista kotiruokaa kaloreita miettimättä, mutta pidän huolen, että vähintään puolet joka ateriasta on kasviksia/salaattia/marjoja/hedelmiä. Herkkuja pitää välttää.

Sanoisin, että elämäntapani ovat hyvinkin terveelliset, silti olisi varaa vähän kiristääkin reisistä ja vatsasta. Toisin kuin tädilläni, joka on jo melkein 70v ikinuori ja ollut aina todella pieni ja hoikka (arvaan, että painaa noin 40-45kg). Hänen aamiaisensa koostuu kahvista ja tupakasta, muutoin syö kuin lintu mutta mitä sattuu ja liikkuu korkeintaan asuntonsa ja lähipubin väliä missä käy huikkaamassa pari kertaa viikossa pari bisseä ja voivottelemassa kun ei enää pörrää miehiä ympärillä vanhaan malliin. Kukin tavallaan!

Vierailija
54/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies765 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ja kasvojen ihokin kuin 2-kymppisellä. Mistään ei näy, että vuosia alkaa olla mittarissa. Tällaisia on palstan 4-kymppiset.

Tämä.

Juoksijoillakin alkaa monesti pepa roikkua jo nuoremmalla iällä. Ei pikajuoksijoilla toki mutta muilla.

Vierailija
55/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön terveellisesti ja paljon vihanneksia ja hedelmiä, vähintään 5 annosta päivässä. Pyrin syömään aina vain nälkään. Joogaan, kävelen ja siivoan kotia.

Vierailija
56/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies765 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Juoksijoillakin alkaa monesti pepa roikkua jo nuoremmalla iällä. Ei pikajuoksijoilla toki mutta muilla.

Ei ala, kun juoksee riittävästi. Kyllähän juokseminen tekee oikein hyvää reisille ja perseosastolle.

Vierailija
57/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja olen 52 v, 170 cm, 60 kg.

Suuresti ihmettelen, ketkä alapeukuttaa? Kuvaushan on upea esimerkki terveesti aktiivisesta elämäntavasta ❤️

Vierailija
58/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala 10 saksanpähkinää, lasi rasvatonta piimää

lounas 5 maapähkinää, lasi rasvatonta piimää, banaani

päivällinen 10 saksanpähkinää, tonnikalaa vedessä, lasi rasvatonta piimää, höyrytettyä parsakaalia puoli kiloa

iltapala puolikas banaani, lasi rasvatonta piimää. Näillä menty jo vuosia.

Juoksulenkki 3 × päivässä eli työmatkat + iltalenkki. Lisåksi kyykkyjä, punnerruksia ja vatsarutistuksia. Olen täysin terve 42v 167 cm / 47 kg.

Vierailija
59/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut anorektikko vuodesta 92, mutta terve. Nyt ikää 44 vuotta. Olen edelleen erittäin hoikka/laiha. Syön hyvin vähän ja pidän nestepaastoja 3-4 viikossa. Tämä on minun elämääni. Tavoite mahtua kokoon XS loppuelämäni ajan.

Vierailija
60/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ruoka on polttoainetta, makroja. Syön hyviä rasvoja, proteiinia, hiilareita maltillisesti. Monen mielestä niukasti, mutta koska pätkäpaastoan, syön ruokaikkunan aikana enemmän kuin kylliksi. 3 ateriaa (aamiainen, lounas, päivällinen). Treenaan salilla ja kroppa on timmi 171/56. Ikää 44.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän