Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoikat yli 40-vuotiaat

Vierailija
19.01.2021 |

Miten syötte? Paljonko liikutte päivässä?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika paljon kasviksia ja kalaa. Myös lihaa muutaman pvänä viikossa, ja hiilareita ihan normaalisti.

Oikeestaan en välttele mitään muuta kuin sokeria, tosin viikossa on 1-3 herkkupäivää milloin menee esim irttareita. Sipsejä syön pari krt vkossa. Rasvoissa pyrin saamaan ennemmin pehmeitä kuin kovia rasvoja.

Syön tosi harvoin jugurrtteja tms, leivonnaisia, mehua, limua jne sokerisia juttuja.

Päivittäin kävelyä vähintään 10000 askelta ja pari kolme kertaa viikossa punttitreeni. Ja jooga välillä.

Vierailija
82/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan mitä huvittaa, mutta suhteutan syömisen määrän kulutukseen. Esimerkiksi syksyllä elämässäni oli työn vuoksi poikkeuksellisen vähän fyysistä tekemistä ja vähensin syömisiä kun huomasin, että tavanomaiset määrät olivat liikaa. Nyt kun elämässäni alkaa taas olla enemmän liikettä työn puolesta, palaan takaisin vanhaan eli minun ei tarvitse tarkkailla määriä lainkaan sillä kulutan helposti enemmänkin kuin ehdin syödä. 

Myös terveen järjen käyttö syömisten suhteen toimii. Pelkkä mässäily on typerää, murta ortorektikoksikaan ei kannata ryhtyä sillä nautinto ja rentous kuuluu normaaliin, terveeseen elämään.  Tätä on tutkittukin, että ns. normaalipainossa pysyvät ihmiset osaavat fiksun ja rennon syömisen taidon eivätkä esimerkiksi näännytä itseään dieeteillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vatsani täyteen, eli isoja annoksia, tavallista koti/lounasruokalaruokaa. Tykkään kasvisruuasta ja syönkin kasvispainotteisesti. Makeasta en niin välitä, mutta en erityisesti välttele. Syön suklaata, karkkia, pullaa, keksejä ym. jos mieli tekee. Yleensä ei tee, koska syön itseni ruualla kylläiseksi.

Käytän maitotuotteita ja syön paljon hiilihydraatteja, yleensä täysjyvän muodossa.

Minulla on nopea aineenvaihdunta enkä liho helposti. Lapsena ja teininä olin tosi laiha, vaikka söin paljon.

Neuvoni kuitenkin on, että vähintään kerran päivässä syöt niin että vatsa on kunnolla täynnä, muutoin epämääräinen nälkä ja mieliteot vaivaavat koko ajan. Ateriassa on oltava jotain tuhdimpaa, pelkällä kevyellä salaatilla en saa itseäni kylläiseksi vaikka söisin sitä paljonkin.

Vierailija
84/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Sä et ole yli 40-vuotias. 

Mitä sitten?

Ketju oli yli 40 vuotiaille... kakara. 

Vierailija
85/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v, 173 cm, 60 kg. 

En paljoa liiku, lähinnä kävelylenkkejä. 

Syön eineksiä ja työpaikkaruokaa,  aamulla ja illalla voileipiä, päällä Lätta, 17 % juusto, meetwursti. Leipä runsaskuituista ja kurkkua, porkkanaa ja omenaa paljon. Herkkuja useamman kerran viikossa, mutta pieniä määriä. Esim. nyt syön pullaa jonka sain työpaikaruokalasta, illalla varmaan pari karkkia. 

Vierailija
86/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä täytän 40v ja syön mitä haluan. Paljon lihaa, kermaa, juustoa, suklaata, pullaa, kakkua, makkarapottuja, pitsaa, hampurilaisia jne. Inhoan kasviksia ja en harrasta liikuntaa. Silti en saa painoa yli 60kg.

Mitä sitten?

Täytän kuukauden päästä 40v.

Vierailija
87/88 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten?

Täytän kuukauden päästä 40v.

Niin, tule sitten takaisin kun täytät. 

Vierailija
88/88 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi