Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muillakin nyt korona-aikaan samanlaista: töihin, ilta sohvalla, nukkumaan - töihin, ilta sohvalla, nukkumaan..

Vierailija
19.01.2021 |

Joka päivä samanlainen. Ei voi tavata ketään, ei ole mitään menoja, ei harrastuksia, ei mitään. Ei viitsi lähteä mihinkään, kun ylimääräistä menemistä pitäisi rajoittaa.

Lastenkin harrastukset ovat kaikki katkolla. Joitain etäjuttuja on, mutta nehän ovat siis kotona. Lapset teini-ikäisiä, jotka nekään eivät näe kavereita livenä, vaan etänä tai ulkona kävelyillä.

Arjessa ei ole mitään, mitä odottaa. Joka päivä samanlainen. Tulen töistä kotiin, niin voin tehdä ruokaa tai jotain kotitöitä, mutta muuten makaan sohvalla ja luen tai katson telkkaria.

Tätä pitäisi jaksaa vielä kuukausikaupalla.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämä ei kyllä eroa muuten 'ennen koronaa-ajasta' kuin että viikonloppuina ei käydä illalla juhlimassa.

Käyn koulussa, käyn lenkillä koiran kanssa, käyn salilla, käyn kavereiden luona, käyn ulkona syömässä, käyn treffeillä, on pidetty kotibileitä. Täällä on rajoitukset kyllä mutta esim. salille pääsee kun varaa ajan ennakkoon. Se riippuu aika paljon myös itsestä miten tämän antaa vaikuttaa.

Vierailija
82/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tällaista. Meillä ei ole arki muuttunut oikeastaan mitenkään. Itse käyn töissä normaalisti (sairaala). Mies tekee etätöitä (tekisi muutenkin, ilman koronaa). Lapset päivät koulussa. Harrastukset pyörii normaalisti (säbä, alppihiihto, hupilaskettelu). Koiraa pitää ulkoiluttaa normaalisti ja harrastaa sen kanssa. Kaikki normaalit arkirutiinit menee tavalliseen tapaan (kaupassakäynnit, ruuanlaitto, pyykinpesu, siivoukset...). No maskia toki pitää käyttää töissä ja kaupoissa, se ero aiempaan. Mutta yhtään enempää ei ehdi katsoa telkkaria kuin normaalistikaan eikä tule aika pitkäksi. Kiva olisi joskus vähän löhötäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, paitsi työtkin teen sillä samalla sohvalla. Tämä on ihan parasta elämää.

Viikonloppuisin tulee ulkoiltua enemmän, arkisinkin iltaisin aina, kun huvittaa. Lapset sentään vien ja haen päiväkodista jalan.

Vierailija
84/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kärsi korona-ajasta, pikemminkin arki rullaa paremmin vaikka pandemia tietenkin huolettaa. Etätöitä olen tehnyt maaliskuusta, nytkin istun tylsässä pakollisessa kokouksessa. Olen saanut paremmin aikaan projekteja loppuun tuloksellisesti kun turha matkustaminen on jäänyt ja avainihmiset pääsee etänä paremmin palavereihin ja saatu päätökset tehtyä ajoissa, hommat etenee. Sosiaaliset kontaktit on keskittyneet sukulaisiin ja läheisiin ystäviin, pidetty vapaaehtoisia karanteeneja ennen joulua, että saatiin isovanhemmat mukaan jne. Töitä on tehty kotoa mutta lähes puolet viime vuodesta mökiltä. Tuo paikan vaihtaminen auttaa myös tuomaan paljon lisää elämään, mökillä on ihanaa, stressi laskee vaikka päivät olisi tiukkoja, kaupungissa taas vähän toiset kuviot, tehty pientä taloremppaa jne.

Korona-aika ja etätyö on tuonut elämään lisää vapausasteita joista pidän: työn ja vapaa-ajan sujuvampi yhteennivominen, mahdollisuus vaikuttaa missä töitä tekee. Ja varmasti jatkan etätöitä paljolti kun maailma vapautuu.

Vierailija
85/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät, ottakaa joku tavoite. Vaikka uuden kielen opiskelu, ottakaa joku nettikurssi tms. Tehkää tavallaan etätyötä, edes muutama tunti päivässä. Tulee aikaansaava olo.

Ilman etätöitä ei itsellä riittäisi jokaiselle päivälle aamusta iltaan tekemistä. Itse nukahdan, jos alan löhöilemään päivällä, mikä sekoittaa yöunet aivan totaalisesti. Saatan valvoa neljään, jos nukun päiväunia. Ja väsyneenä kaikki alkaa vit*ttaa.

Myös koira rytmittää päivää, ruokinta, hoito, ulkoilutus.

Sitten on siivous, pyykit, tiskit, ruoanlaitto, kauppa-asiat.

Jos joki maksaisi siitä kielen opiskelusta vaikka 9 e päivä, niin voisinkin. Mutta kun ei maksa, niin ei ole hyötyä.

Mitä hel**ttiä? Eli et tee yhtään mitään, jos siitä ei makseta? Eikö uuden kielen oppimisesta ole sinulle mitään iloa tai hyötyä? Tai täydennä omaa ammattitaitoa, mikä nyt alasi onkaan. Saat korvausta työttömyydestä, kyllä sinulle maksetaan...

Jatkuvasti on ilmaisia luentoja jne. ainakin omalla alallani.

Vapaaehtoistyö on myös yksi mahdollisuus, jos on tylsä elämä.

No en todellakaan tee mitään ilmaiseksi!

Mitä minä uudella kielellä, kun ei ole varaa matkustaa ja käyttää sitä?? Jos joku maksaa, niin voin opiskella.

Vapaaehtoistyö, haha hah! Rikkaiden harrastus.

Sais edes sen palkkatyön.

Vierailija
86/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se menee näin: herätys-töitä sohvalla 8-16- ruoka/ulkoilu-sohvalla 19-23-nukkumaan. 

Mutta menisi se se muutenkin näin, ei me nähdä ketään tai mennä minnekään. Ei ole kavereita tai harrastuksia. Onneksi ostettiin uusi sohva juuri ennen koronaa.

Vierailija
87/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät, ottakaa joku tavoite. Vaikka uuden kielen opiskelu, ottakaa joku nettikurssi tms. Tehkää tavallaan etätyötä, edes muutama tunti päivässä. Tulee aikaansaava olo.

Ilman etätöitä ei itsellä riittäisi jokaiselle päivälle aamusta iltaan tekemistä. Itse nukahdan, jos alan löhöilemään päivällä, mikä sekoittaa yöunet aivan totaalisesti. Saatan valvoa neljään, jos nukun päiväunia. Ja väsyneenä kaikki alkaa vit*ttaa.

Jos joki maksaisi siitä kielen opiskelusta vaikka 9 e päivä, niin voisinkin. Mutta kun ei maksa, niin ei ole hyötyä.

Mitä hel**ttiä? Eli et tee yhtään mitään, jos siitä ei makseta? Eikö uuden kielen oppimisesta ole sinulle mitään iloa tai hyötyä? Tai täydennä omaa ammattitaitoa, mikä nyt alasi onkaan. Saat korvausta työttömyydestä, kyllä sinulle maksetaan...

Mitä minä uudella kielellä, kun ei ole varaa matkustaa ja käyttää sitä?? Jos joku maksaa, niin voin opiskella.

Tuommoisella asenteella et saa työtä.

Hirveän passiivinen ja laiska.

Uuden kielen voi lisätä cv.hen, auttaa siinä töiden haussa, ja voisit jopa päästä reissuun...

Eläkkeellä voisit sitten matkustaa siinä maassa minkä kieltä osaat tai vaikka muuttaa sinne talviksi.

Mutta ei, sinä haluat maata sohvalla 24/7.

Vierailija
88/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämää 2 vuotta, lapsi aamulla pk ja muut lapset kouluun. Kotiin röhnöttään 7h,netti ja Netflix. Lapset kotiin, ruoka, läksyt pyykit imuroiti, tiskit. Nukkumaan.

Ja taas sama aamulla. Syön tylsyyteen, painan jo 100kg ja olen 161cm pitkä. Odotan kuolemaa.

N35

Miksi alapeukkuka? Tätä tää pas ka on.

Sinä voisit tehdä kuten minä: 6 h viikossa etäliikuntaa, eikä paino lähelläkään 100 kg. Siihen lisäksi ulkoilua. lukemista. Lemmikkien kanssa leikkimistä, kodin pieniä remppoja. Ruoka tehdään kotona, siksi se on terveellistä eikä lihota.

Miksi? Teen ruoan jo kotona.

asun vuokralla, en voi tehdä remppaa, lemmikkiä en halua, yksi paska kone lisää ei kiitos.

Miksi liikkua, kun ei se laihduta, kun syö 5000 kaloria päivässä.

Olen yrittänyt 1800 per päivä, ei onnistu koskaan.

Toi nyt sitten on ihan omaa tyhmyyttä. Älä valita jos syöt 5000 kcal, kukaan muu ei sitä ruokaa suuhusi pistä. 1800 kaloriin mahtuu paljon hyvää ruokaa. Tässä esimerkki:

Aamulla 2 munan munakas jossa siivu kinkkua ja juustoa pari kourallista kasviksia silputtuna 250 kcal

Lounas broilerin file 150g ja vihersalaattia, tomaattia, kurkkua, lusikallinen maissia ja 50g fetaa. Ruokalusikallinen oliiviöljyä kastikkeeksi 540kcal

Välipala kourallinen pähkinöitä (30g ) 202 kcal

Päivällinen 10 lihapullaa kermakastikkeessa (metsurin annos 300g) + spaghettia 300g (normaalisti syövän naisen annos 150+150g) 600kcal

Iltapala marjasmoothie: 1 dl rahkajugurttia, 1 dl sokeritonta marjakeittoa ja 1 dl marjoja + ruisleipäsiivu kinkulla ja juustolla (1 siivu kumpaakin) 250kcal

Noista tulisi isompikin mies kylläiseksi ja kaloreita 1842.  Itse syön em lounaan  broilerista puolet ja päivällisestä 1/3 enkä ole ollenkaan nälkäinen. Sama pituus mutta 60 kg paino. 

Valitinko painosta? En,

Vaan tästä elämän tylsyydestä. Onneksi syöminen tuo ilon ja lupaan vuoden päästä painaa 115kg.

Vierailija
89/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä ollut tollasta jo 14 vuotta ihan ilman koronaakin kun ei ole sos elämää enkä yksin halua missään käydä.

Vierailija
90/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuommoisella asenteella et saa työtä.

Hirveän passiivinen ja laiska.

Uuden kielen voi lisätä cv.hen, auttaa siinä töiden haussa, ja voisit jopa päästä reissuun...

Eläkkeellä voisit sitten matkustaa siinä maassa minkä kieltä osaat tai vaikka muuttaa sinne talviksi.

Mutta ei, sinä haluat maata sohvalla 24/7.

Mitä kokki tekee uudella kielellä? Ja toiseksikin, toivon todella etten elä yli 50v. Nytkin vanha ja elämä ohi.

Haen tiskaamista työtä, siihen ei kieliä tarvitse.

Vierailija
91/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää kunnosta huolta, nyt voi luistella ja hiihtää,kävellä. Kotona voi jumpata, lukea kirjoja, tehdä käsitöitä, järjestellä kaapit ja komerot.

Vierailija
92/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä34334 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä se "vapaa elämä" oli teillä ennen koronaa?

Kävin salilla (nyt kiinni), uimassa (kiinni) teattereissa (kiinni), konserteissa (kielletty), ravintoloissa (ei huvita nyt, kun ei ole turvallista), elokuvissa (kiinni), sisäkiipeilyhalleissa (kiinni), keilaamassa (kiinni), matkusteltiin (ei mahdollista), kutsuttiin vieraita (ei mahdollista työn takia - liikaa kontakteja), pidettiin perhejuhlia (sama kuin edellinen), shoppailtiin (ei huvita mennä huvikseen kauppakeskuksiin).. Ihan normaalia, tavallista elämää, jonka eläminen on nyt mahdotonta. 

ap

Kyllä Redin sisäkiipeilyhalli on auki. Ja kun eilen kävin shoppailemassa, niin porukkaa oli paljon ja kahvilat ja ruokapaikat täynnä.

Niin, no tämähän ei yhtään houkuta lähtemään mihinkään, jos yrittää välttää ruuhkaa ja tautisia ihmisiä.

ap

Jaa. Itse olen elänyt niin normaalisti, kun voi eli käyn salilla, baareissa, ravintolassa syömässä jnejne. Ei ole paljon tautisia näkynyt tai kuulunut. Ihan normaalisti ihmiset täällä elää ja koronatapauksia ei käytännössä juuri lainkaan, vaikka sen pitäisi levitä kulovalkean tavoin.

Se on ihan oma valinta jäädä mököttämään sinne kotiin. Muu Suomi elää kuitenkin suht normaalisti siellä kuplan ulkopuolella.

Vierailija
93/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäkää kunnosta huolta, nyt voi luistella ja hiihtää,kävellä. Kotona voi jumpata, lukea kirjoja, tehdä käsitöitä, järjestellä kaapit ja komerot.

Miksi? Ei siitä makseta.

T työtön ja sotkuinen koti

Vierailija
94/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei siitä makseta.

T työtön ja sotkuinen koti

Niinpä. Et varmaan ikinä tee ruokaa, syö, käy suihkussa, käy kaupassa tai katso telkkaria kun eihän niistä makseta.

Vierailija
95/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Olen elänyt ihan normaalia elämää tietyin rajoituksin.

Vierailija
96/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Olen elänyt ihan normaalia elämää tietyin rajoituksin.

Sama täällä, Viihdyn etätöissä.

Vierailija
97/104 |
19.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista laiskistumista välttääksemme lähdimme Espanjaan heti joulun jälkeen, etätöitä kun voi tehdä missä tahansa.

Täällä sentään paistaa aurinko ja voi olla pihalla päivät pitkät, pelata golfia, kuntoilla jne., vaikka tiukat rajoitukset onkin. Meillä ei edes ole telkkaria olohuoneessa tai makuuhuoneessa, se on kuntosalissa, niin tulee tehtyä muutakin kuin tuijotettua telkkaria - kunto nousee samalla!

Vierailija
98/104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
99/104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä raskasta aikaa, mutta eipä me nyt voida tälle mitään.

Itse etätöissä maaliskuusta asti. Kaipaan elokuvia, keikkoja, matkustamista, ihan hirveästi.

Kesällä tuli liikuttua enemmän, ulkona syömässä, terasseilla. Käytiin jopa Virossa, omalla autolla rajoituksia tiukasti noudattaen - oli ihanaa!

Olen yrittänyt löytää tästä ajasta sen hyvän mitä voi. Miehen kanssa (kumpikin etätöissä) syödään yhdessä lounasta, kevyttä hyvää ruokaa. Iltaisin on tullut ulkoiltua paljon enemmän kuin yleensä. Ollaan löydetty kotikaupungistamme paljon kivoja paikkoja, paikkoja missä ei olla koskaan ennen käyty.  Olen lukenut tosi paljon, kiva kun on aikaa lukemiselle!

Yhtä ystävääni tapaan säännöllisesti pitkien kävelylenkkien muodossa. 

En ole eläissäni neulonut (paitsi koulussa pakolliset), nyt tilasin lankaa, netistä katsoin ohjevideoita miten silmukat luodaan jne., ja nyt neulon jo toista huivia:)  Vähän hassua ehkä, mutta kohta opettelen lisää neulomiseen liittyvää!

Aloitin myös Viron kielen opinnot (joskus aikaisemmin olen ihan vähän opiskellut). 

Tottakai on niitäkin päiviä, kun makaan sohvalla netin ääressä. Mutta, miettikää omaa asennettanne, miettikää niitä hyviä asioita, joita varmasti ihan jokaisella on elämässään.

Vierailija
100/104 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä, mutta itse käyn lähes joka päivä baarissa tapaamassa kavereita. En tietäisi mistään koronoista mitään, jos kaikki kuntosalit olisi normaalisti aukim

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän